Senast Skrivet

Slumpa en blogg
TEALOGEN tealogen@hotmail.com
Vad är Tealogi? Tealogi betyder läran om den kvinnliga gudomen. Teologi är läran om Gud - vår fader. Men då ingen kan vara Fader utan en Moder behöver världen upplysas om vad som fanns innan!

I begynnelsen var MODERN! Detta gäller för hela VÄRLDEN! Mohammed och Herren Sebaot kan slänga sig i

Inanna

Forskning om gudsbildernas historia visar tydligt att den första gudomsbilden personifierades av en kvinna - Den stora modern. Detta är något som gäller för hela världen. Mytforskare och arkeologer är eniga om det. Modern var den självklara bilden för att ge liv, att skapa liv och att föda liv vilket är urtecknet för gudom.

Det kan vara något att tänka på i dessa tider när Mohammed framställs som en rondellhund och människor går i taket över det. Herre Gud säger jag: Herren Sebaot och Mohammed har inte många hundra år på nacken om man jämför med modergudinnan (här snackar vi om 75 000 år bakåt). Det är dit vi ska igen - att vi börjar vörda livet och födandet! Istället slaktas folk och fä i parti och minut hela tiden i Gudens namn! I Gudars namn som aldrig funnits och som inte kommer att finnas. Det är blott ett maktmedel för att få total kontroll över människornas sinnen.

Ve och fasa! Låt upplysningen och kunskapens ljus lysa som en fyrbåk över alla fördummade sinnen! Låt Framtiden redan vara här!

Bilden föreställer sumeriska Inanna.

 

62 kommentarer
5 september 2007, kl 15:48
Jag kallar henne mamma. I början var mamma, sen kom jag. kram
Gud Innan
5 september 2007, kl 21:40
Ha ha ha.... så kan man också se på det hela!
Motherwitch
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/15013
5 september 2007, kl 15:50
Kvinnan, gudinnan och urmodern utkastad ur de "moderna" religionerna i syfte att kuva henne istället för att vörda och respektera henne. Hon duger inte ens som jämlike enligt Koranen och bibeln.

Fint inlägg..
Gud Innan
5 september 2007, kl 21:47
Nä. och in i mosken får hon inte gå....
5 september 2007, kl 19:03
Yesss! Nu är hon på G igen!

Härligt. Ser fram emot en givande höst med denna blogg. :) Kram på dig!
Gud Innan
5 september 2007, kl 21:42
Karin: Jag har rest lite i kristendomens spår och kollat på gamla offer- och tingsplatser där kyrkorna nu tronar för att gömma det hela. Ja, du förstår!
5 september 2007, kl 22:15
Hej ! Gråter i mitt hjärta när du skriver att Min Gud kan slänga sej i väggen han som hjälpt mej så många gånger och han som gav mej en underbar mamma som gav mej sin kärlek och lärde mej knäppa mina händer till bön ...du håller på och lackar ner min Gud men han har ett förlåtande hjärta ...Monica
Gud Innan
6 september 2007, kl 10:30
Monica - du har ännu inte förstått - jag skriver inte om din snälla gud. Jag skriver om Bibelns Gud Herren Sebaot. Det är en helt annan sak - för den guden är en krigargud och som har ett enda folk som han älskar! Inte oss!
6 september 2007, kl 00:38
Åja Nånå...nu ska vi inte tro att gudinnornas efterföljare alltid var så perfekta. Människan är syndare, vad hon än tror på. Det går inte att ändra på.
Gud Innan
6 september 2007, kl 10:37
Maria: Det handlar inte om synd. Jag försöker belysa att mänskligheten började med att dyrka modergudinnorna och att det framgent kommer att komma andra trossätt.

Framtiden är snart här. Tror du inte att vi blir mer och mer sekulaiserade kanske! Och att övriga världen också kommer att bli det.

Kan vi ha horder med män som mördar och slåss i sina gudars namn? Är det bra det? Nej, nej, nej...
6 september 2007, kl 00:40
Tänkte på det senast idag, att innan var det faktiskt vi kvinnor som härskade och dyrkades!

Sen gick det väldigt fel....
Doktor Morbid
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/14824
6 september 2007, kl 00:52
Har du inte blivit överbevisad än om hur fel du har?

Du har vinklat fakta och hållit på ett gra tag ännu, det är minst sagt förvånande att inte fler har fått upp ögonen ännu.

Men det är många som sett det och många har också sagt till dig att det är en sak mellan dig och Jesus och den sanna guden, det är inför dom som du skall svara för vad du skriver på bloggen bland annat, inte inför oss människor.

Däremot så skall vissa av oss få vittna om vad du skrivit och vad du sagt, tänk på det.

Att du håller på med detta tror jag inte alls har med tro eller religion att göra utan det är något helt politiskt som genomsyras av feminism, jag tror INTE att ens du tror på din gudinna...jag tror inte att du tror på något alls förrän den dagen du står inför gud och skall förklara vad du menar.

Tänk på vilket ställe som är avsatt för att rymma Lucifer och hela hans anhang.... och tänk på vilka som skall vittna.
6 september 2007, kl 09:49
Skulle gilla Mama Sebaot. Annars kan du lyssna till Mama Africa av Peter Tosh. Själv har jag artistnamnet Baba U aka White Uhuru! Så kan det gå i Afrikas storstadsjungler. Den som föder liv är Kung även som kvinna. kram gumman (slå inte nu...)
6 september 2007, kl 10:34
Hej ! Du pratar skit ...för mej finns det bara en Gud och det är den du lackar ner ..för vet du va : Det finns bara en Gud ..kom det ihåg .. och ärtsoppa brukar räcka till många så visst är du Välkommen Kram Monica
Gud Innan
6 september 2007, kl 10:38
Jasså - finns det bara en gud? Hur kan det då komma sig att människorna i antiken när dom gick in i en ny stad frågad: Och vilka gudar tillber ni här då?
Tindra-Annette
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/9802
6 september 2007, kl 10:42
Appropå din kommentar.

Tack för det...Man måste spinna lite,,,inte för jag är någon spinndoktor men lite upplysning skadar inte.

Vilket kort skall vi ta i dag..Narren kanske....vi välter med ett torn så får vi se vad som händer och sedan kommer en vagn.. några svärd från den lilla arkanan på toppen...OK

Nog om korten..

Ser att du får igång en bra debatt angående tre bokstäver..Viktigt att samreflektera över detta ämne tycker jag..

Må så Gott

Var rädda om er alla gud innans läsare, hälsar Tindra66

Må så Gott

Tindra-Annette
6 september 2007, kl 10:43
Läa min kommentar hos mej monica
Gud Innan
6 september 2007, kl 12:50
Men Monica - beskyller du Aristoteles, Platon och dom andra kända och så framtagna grekerna för hedningar???
6 september 2007, kl 13:54
Ja det gör jag......... monica
6 september 2007, kl 15:21
Måste fråga vilken framtid är det som du pratar om hela tiden ? Har du haft någon uppenbarelse eller kan du se in i framtiden för det verkar som du kan det mesta ..monica
Gud Innan
7 september 2007, kl 08:23
Monica - genom att gå tillbaka och se vad som funnits före oss kan man göra prediktioner om framtiden. Det är det jag håller på med. Om flera generationer kommer människor att tro på något annat.

Kom ihåg att det enda BESTÅENDE här i världen är just FÖRÄNDRINGEN!
Andromeda
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/5906
6 september 2007, kl 18:39
Tack för dina kommentarer hos mig och för ett nytt inlägg. Har väntat länge på det. Ha det gott!
6 september 2007, kl 22:14
svar:

Det kan vara ganska så svårt ibland att älska en frihetsberövad man men som sagt kärleken övervinner allt, sägs det, så jag kämpar på och det gör han med.

Ha en bra kommande helg och tack för din kommentar.
Niki Loong
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/5277
7 september 2007, kl 08:50
I begynnelsen var ordet och ordet var mamma...

Svar: Ja, det är synd om henne. Jag är så upprörd över Stieg Larssons far och bror att jag får anstränga mig för att hålla mig i skinnet, för att inte bli åtalad för något.
Gud Innan
10 september 2007, kl 09:20
Niki: Nej, i begynnelsen var ljudet...
7 september 2007, kl 08:55
Hej ! Jag skulle egentligen inte svara dej för vi har så olika uppfattningar som det är mellan dag och natt ...du är en sökare och jag är tvärtom ..jag har redan funnit det jag sökt..... och är det så att du kan påveka vår Herre och få bort den kristna tron så ska jag vara den som först håller på dej ..mem,men lilla vän du får och göra för min Gud rår ingen på Amen ....Du får oxå ha en bra dag min vän Kram Monica
7 september 2007, kl 09:01
Tack för din kommentar. Jag vet hur skattesystemet fungerar. Även de som har så låg lön att de inte kan leva på den får betala skatt.

Hur hade du tänkt dig att det annars skulle vara???
Gud Innan
10 september 2007, kl 09:14
shy: Jag menar inte att alla är med och betalar - för det är verkligen alla. Jag pratar om grundavdraget: när du tjänat 16 800 kr börjar du skatta. Det är 10 000 för en företagare. Jämför det med Tyskland t ex - där skattar du först när du tjänat 70 000. I Italien 90 000 och så vidare...

Vi betalar alltså skatt innan vi ens kommit upp i existensminimum. Och det har ditt parti varit mest drivande i.
9 september 2007, kl 12:19
Världen är en enda stor illusion som vi själva skapar.

Att stå i en kyrka och klappa händer och sjunga höjer serotonin värdet i kroppen på grund av fysisk aktivitet och ökat syreintag.

Därav välbefinnandet.

Det finns ingen gud som bestämmer över våra liv bara hormoner.

Att man sedan kan dra nytta av olika tillväga gångssätt för att höja välbefinnandet är en annan sak att diskutera.
Gud Innan
10 september 2007, kl 09:17
Karin: Javisst är det hormonerna som styr. Bra kommentar. Tack för den!
9 september 2007, kl 17:28
Äntligen ett nytt inlägg!

Vad vore vi utan Moder Jord?

Ingenting..
Gylling
10 september 2007, kl 09:33
Underbart inlägg! Tänk att det finns människor som dig!
Leo Beata
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/3659
10 september 2007, kl 11:35
Jag försökte "trackbacka" dig, men vet inte om jag lyckats... vissa saker fattar jag bara inte!

Gjorde ju RÄTT! Har trackbackat...
Gud Innan
11 september 2007, kl 10:51
Leo B: Jag har aldrig skrivit att kvinnorna haft makten! Relikterna som grävs fram under djupa, djupa lager talar sitt eget tydliga språk!

Om du läser mina inlägg ser du att jag skrivit om tre episoder i mänsklighetens historia. Först modergudinnan - sen fick konan en son - en konung - och det heliga paret stiger fram. Sen kom den ende guden - där är vi nu.

Kvinnorna släppte inte makten - har man en religiös tro med en manlig gud - går det av sig själv. Titta på världen idag och hur den ser ut!
11 september 2007, kl 11:04
Att tro "rätt" är inte lätt...:)

Det är ju så många som anser att DERAS sätt att se är det rätta. Så i rimlighetens namn finns det lika många rätt som människor?;)

Jag tror på att man får tillbaka det man ger... Så de som fördömer andra kommer själv att bli fördömda...

MVH & fridens liljor
Gud Innan
18 september 2007, kl 12:27
kloktok: Här fördöms ingen!Denna blogg står i upplysningens tjänst!
Tindra-Annette
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/9802
11 september 2007, kl 11:07
Hej

Ja du, betrayal, det kan man nog tänka sig att det blir. 'Förstår inte varför det är så mycket prestige i i detta krig. Analyser fullständigt väller in occh man vill överträffa varandra i analyser. Även svensk media tror att vi är med i ett analys VM..

Kan det vara att männen tror att det är tennsoldater man leker med. Blir uppgiven! Trött idag..Gäääsp!

Må så gott.

Tindra-Annette
16 september 2007, kl 14:03
En okänd tänkare sa en gång:

”Att leva i förtrolig enighet med en religion är att förneka sig själv.”
Gud Innan
18 september 2007, kl 12:18
Religion är inget att ha när folk bara dödar varandra i gudens namn. Fy farao!
17 september 2007, kl 13:27
Helt rätt! *hejar på* :D
17 september 2007, kl 13:55
MOOODERGUUUD vad du skriver klokt och bra Gud Innan! Jag får rysningar i hela kroppen och håret reser sig i nacken;"Sanningsrysningar" eller "God bumps". En av mina bästa läromästare någonsin, Samantha Khury, säger att när vi får gårhud då vi läser eller hör något berättas så är det en bekräftelse från gud att detta är viktigt. Gåshud het goas bumps/goas flesh på engelska, men Samantha kallar det för God bumps.
Gud Innan
18 september 2007, kl 12:21
Linda: Du har rätt. Varken himmel eller helvet finns! Synd att man kan lura och hota människor med det. Synd om folk!

Gåshuden talar sanning! Håller med! God Bumps ska man ha!
Niki Loong
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/5277
17 september 2007, kl 20:28
Kram
Gud Innan
18 september 2007, kl 12:23
Niki: Kram tillbaka!
18 september 2007, kl 12:26
Visst är det härligt med övertygade människor. Jag respekterar verkligen de som är starka i sin tro. De enda som jag respekterar mer är de som är toleranta emot andras övertygelse.......
Hasse Hängkodd
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/17862
18 september 2007, kl 12:30
Då förstår jag ju plötsligt varför många män fortfarande avgudar kvinnor.
Gud Innan
18 september 2007, kl 18:00
Hassse: Det är härligt när kulorna ramlar ner!
18 september 2007, kl 12:42
Mycket intressant!

En härlig dag önskar jag er.
Niki Loong
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/5277
18 september 2007, kl 15:49
Svar: Det rödfnasiga och torra som jag fick av datorskärmen på jobbet är borta och jag tycker jag ser fräsch ut. Huden är len och fin. Det läkarvetenskapen varken kunde eller ville bota fixade Jabu´she på nån vecka. Kram
Gud Innan
18 september 2007, kl 17:56
Har du provat aloe-vera?
Niki Loong
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/5277
18 september 2007, kl 19:18
Svar: Ja. Det hjälper inte alls men är himla bra på insektsbett. Kram och tack
Tindra-Annette
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/9802
21 september 2007, kl 12:15
hej är ute på min bloggrunda och vill bara önska dig och dina läsare en fantastisk höst helg..

Hoppas du har det bra

MVH

Tindra-Annette
25 september 2007, kl 13:20
Älskar verkligen att få dessa tankeströmmar och dessa pusselbitar. Såg ett program om vulkaner och vilken förödelse några av dem gjorde runt medelhavet där de totalt utplånade några folkslag. Förstår varifrån bibelns historier har kommit. Det var verkligen total ödeläggelse av världen. Fast världen var större än vad bokskrivaren visste.

Ha en skön dag!
26 september 2007, kl 21:40
Ja, så väntar vi bara på inlägget där du skriver att kristendomen är sann. ´För det kommer.
Gud Innan
4 oktober 2007, kl 11:09
Maria: Det kommer aldrig! Kristendomen är en saga - en konstruktion - en anomali...
Rag Doll
30 september 2007, kl 15:52
Kristendomen är bara sann för de som väljer att tro på den.

Den är en konstruktion av män, om män, för män.

Den förtrycker kvinnor.

På kyrkomötet i Macon år 581 deklarerade männen att kvinnan var en del av det mänskliga släktet vilket vi naturligtvis tackar för.

Det har funnits andra tider, andra samhällsstrukturer där kvinnan hade en annan ställning.
Gud Innan
4 oktober 2007, kl 11:08
Rag Doll: Härligt med såna kommentarer som din! Bara det att gubbjävlarna kan sitta och dryfta om kvinnan är mänsklig eller inte säger vad det hela handlar om. Makt och idioti!
4 oktober 2007, kl 11:26
Hehe.. roande att läsa om en sådan okunskap... några hundra år på nacken? Är du inte medveten om att Bibelns dokumentation går ca 6000-10000 år tillbaka i tiden? (ang. "några hundra år"). Jag förstår att ni som är positiva till detta inlägg är människor som aldrig UPPLEVT Gud, men jag kan tala av egen erfarenhet att inte ens om någon skulle lägga fram 1000 "bevis" för Guds ickeexistens så skulle jag sluta tro eftersom jag har sett för mycket av honom för att inte tro. Sett helanden (t.ex. cancer som försvunnit och läkarna har stått svarslösa), fått bönesvar som ingen utom jag och Gud vetat att jag bett om, drömt sanndrömmar om framtiden som sedan hänt osv. osv... kan bara tala om för er som vill förkasta allt vad Gud heter- ni missar det mest spännande liv man kan ha- det övernaturliga! :)

Kram på er alla och jag ber Gud att han ska övertyga er om sin existens innan det är för sent, för en dag är vi alla där- vid döden och när man då möter Gud så kan man tyvärr inte säga: Jag tror inte på liv efter döden och jag tror inte på dig! Tänk på det.
4 oktober 2007, kl 18:11
Jag läste det här inlägget också,men skrev mitt svar på humanist-inlägget.

Men det här har ingen betydelse för min tro, jag talar om andlighet. Inte om vad man har grävt fram. Det är däremot oerhört fascinerande. Inget nytt egentligen, att kvinnan har hyllats under årtusenden som den livgivande, den som ger liv.Antagligen ända sedan tidernas begynnelse(mänsklighetens,i.a.f).

Det var ju i mitten av förra millenniet som kyrkan svärtade ner kvinnan och männen tog makten och reducerade kvinnan(gudinnan) till en trasa.Syndig. Hora - madonna.Fresterska. Bara för att det var mannen själv som inte kunde hålla tankarna och tassarna borta...

Hedersmord är heller inget nytt. Det har funnits i århundranden.Överallt.

Tänk bara på hur det var innan folk en- gagerade sej och organiserade sej för att kunna leva tillsammans i de framväxande tätorter. Familjerna själva, släkten, utdömde straff och det var vendettor mellan klaner etc.

Finns ju kvar på väldigt många ställen. Inte alls ovanligt.

Men för mej är det här med andlighet och vad man grävt fram fortfarande inte samma sak.

Jag prenumererar på Illustrerad Vetenskap och där följer jag hela tiden allt som har med arkeologi att göra. Det är superintressant. Astronomi också,för den delen.

Jag förstår vart du vill komma, men vui talar som sagt förbi varandra eftersom du blandar ihop religion med en människas privata andliga förhållande till något den personen kan kalla vad den vill,för den delen.

Gudsbilden och gudsupplevelsen ser inte alls likadan ut för alla. Inte det andliga upopvaknandet heller. Dessutom har det ingenting med något genus att göra överhuvudtaget,inte för mej i alla fall.

Måste dra nu, men kommer hem senare ikväll om det var något mer./Ciao!
4 oktober 2007, kl 18:15
Jag tror at alla sätt att tro blir verkligt för dem som tror på det Ingen av oss levande på jorden kan avgöra vad som är rätt eller fel att tro på Själv är jag nog ateist eller väldigt skeptisk Även om jag tcker det vore kul med en gudinna
4 oktober 2007, kl 23:13
Gudinnan: Titta vad Axemia skriver här ovan: trots att hon själv är ateist/agnostiker, så är hon en generös natur som tycker att folk ska få tro på vad de vill.Undrar varför inte du kan låta folk tro på vad de vill?

Läs och lär av Axemias korta kommentar...
Gud Innan
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/12704
5 oktober 2007, kl 09:37
Kari: Folk får tro på vad dom vill. Det är inte det jag pratar om. Vad jag försöker visa på denna blogg är hur kvinnosynen bland kyrkans män fått förödande konsekvenser för flickan/kvinnan på jorden! Om du läser mina inlägg så ser du.
Möjigheten att kommentera är avstängd av bloggens ägare

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna