Senast Skrivet

Slumpa en blogg
Att vara Alex Schulman
Sveriges största blogg - en dagbok av Alex Schulman om hur det är att vara Alex Schulman.

Katrin har ångrat sig!

Jag har den senaste tiden fört en intensiv kampanj mot Katrin. Jag vill att vi skaffar barn, men det vill inte hon.
 
Fram tills nu! Hon har ångrat sig!

Hon ställer dock vissa krav för detta. Några av kraven är minst sagt udda. Frågan är nu om jag ska gå med på dessa krav.

Ni får avgöra saken åt mig. Gå in HÄR och titta på vad hon säger.
145 kommentarer
H
28 september 2007, kl 19:16
Grattis!
Fredde
28 september 2007, kl 19:17
Alex, din brud verkar inte helt frisk... ledsen. men dom där kraven kan ingen man ställa upp på. Du får helt enkelt kasta bort p-pillrena på nästa semester och sen göra det alla kaniner är bäst på. Att vara oemotståndliga alltså
Michaela
min blogg http://missevil.blogg.se
28 september 2007, kl 19:18
Nej VERKLIGEN INTE! Jag skrev och frågade om Katrin menade allvar, sen när jag gick in och kollade igen så var det bara 4 kommentarer i henns blogg när det innan var 11??

Dom ända krav man kan kräva är villkorslös kärlek, och det är inte det där! Jag mår dåligt alltså om hon menar allvar, helt sjukt! Ni som verkar vara sådana underbara människor!

Kram
2-barns mor
28 september 2007, kl 19:18
Tro mig Alex. Hon kommer att bli så kär i er bebis att du knappt får hålla i den. Och absolut ingen barnflicka! Och hon kommer knappt att vilja lämna hemmets lugn och mys med bebisen, knappast för att träffa vänner utan barn iallafall! Lycka till
Carina Sjögren
28 september 2007, kl 19:20
Klart ni ska skaffa barn.

När hon väl är mamma kommer hon att älska sitt barn över allt annat.

Och att dela på allt, som det innebär när man skaffar barn, det är väl självklart.

LYCKA TILL !!!
28 september 2007, kl 19:20
Men barnets villkor då? Räknas inte det? Tror ni barn är nåt man skaffar och som man sen kan ta fram när det passar... Ni är INTE redo för barn, inte om barnet får välja.
Elvira
28 september 2007, kl 19:21
Klart du ska! ett barn är värt allt!
28 september 2007, kl 19:22
Grattis till "vinsten"! Go for it, tycker jag!
Alexandra
28 september 2007, kl 19:24
Ja, för fan kör på...

hon lär nog ändra sig i slut ändan...

men varför ska alltid kvinnan ta största ansvaret? Ska det vara så hemskt om du är pappaledig största delen av tiden?
Michaela
min blogg http://missevil.blogg.se
28 september 2007, kl 19:25
Vaddå "ända" menar ju självklart "enda" och "de" då förstårs ;)
anonym
28 september 2007, kl 19:25
Ni borde inte skaffa barn förrän hon drar sitt strå till stacken.
Camillas lockar
min blogg http://www.lockar.se/blog/
28 september 2007, kl 19:27
Det är ju huuur bra som helst, du är en god härlig man som om du går med på 60/40. Säger bara Nike (läs: just do it)!
Barabbas
28 september 2007, kl 19:29
Jepp kör på. Redo eller inte. Skiter det sig kan man ju alltid lämna bort ungen. Det finns massor av ofrivilligt barnlösa out there. Och för en Schulman skulle nog folk öppna storplånkorna o länsa sparkontona. Ju mer jag tänker på det övertygas jag; det kan inte misslyckas.
Thomas
28 september 2007, kl 19:30
Alex,

Gå med på saken... Du vill ju bli pappa. Dessutom, löften kan tänjas/brytas och när Catrins moderskänslor kommer igång så behöver du nog inte bekymra dig över amning m m. Sätt igång nu innan hon ändrar sig.
maria
min blogg http://sommarmaria.blogg.se
28 september 2007, kl 19:31
Ja...alltså som det låter nu vill hon ju för fan inte ha barn... elakt (tycker jag) att säga att man aldrig ska köra till basketträning mm. jag menar man måste ju ta hand om sitt barn och stimmulera dem. Dock kommer hon nog ändra sig så fort hon har ett liv i magen.. när hon inser att man måste tänka på en individ till och inte bara sig själv...frågan är väl mest hur hon ska klara sig utan alkoholen på festerna? :P men kör på, du har ju just vunnit! :P
anonym
28 september 2007, kl 19:35
Den kvinnan borde förbjudas att fortplanta sig, så nej gå inte med på det.
Elin
28 september 2007, kl 19:35
men jag hänger inte med, vem är signe då?
Coddan
28 september 2007, kl 19:35
Menar hon allvar? I så fall: i helvete heller.
Erik
28 september 2007, kl 19:36
Tycker inte ni ska skaffa barn. Tvivlar på att man blir en bra mamma med en sådan inställning, tyvärr.
sara
28 september 2007, kl 19:37
men vafan alex helt okej krav! ja tycker lätt att du ska köra på det!:D
Magdalena
28 september 2007, kl 19:40
Skit i att sakffa barn med den där bruden. Visst hon kommer säkert älska bebisen när den är ute, men det vete fasen om jag skulle ta risken. Det finns ju alltid udantag från regeln....
Anna
28 september 2007, kl 19:41
Något märkliga krav men förmodligen kommer hon att få helt andra perspektiv på tillvaron när barnet kommit till världen. Men du; säg åt henne att hon måste amma barnet! Man får inte vara hur ego som helst. Dessutom är det faktiskt inte enklare att hålla på och värma välling flera gånger varje natt.
Rachel
28 september 2007, kl 19:45
Tycler du ska förhandla lite mer. Go go! :)
Malin
28 september 2007, kl 19:51
Vill du verkligen ha barn med någon som bara går med på det för att slippa ditt tjat?
Elisabeth Hallström
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/3080
28 september 2007, kl 19:52
När väl bebisen kommit är hon ju fast så då kan du sneaka in en 50/50 fördelning. :-) Trevlig helg
Maria
28 september 2007, kl 19:52
Om du verkligen vill ha barn nu så tycker jag att du ska gå med på din frus krav. Det ändå kravet du inte ska gå med på är amningen. jag och en kompis diskuterade och kom fram till att vi båda är singlar för att vi inte blev ammade som barn. Vi har ingen som helst förmåga att känna närhet..så om du vill att ditt barn nån gång i framtiden ska ha en fungerande relation så tycker jag du ska tänka över det här med Katrins krav. I övrig tycker jag hennes krav är verkar rimliga..du vill väl ha barn??
Paruj
28 september 2007, kl 19:53
På något sätt tar alltid kvinnan mer ansvar än hon tänkt. Så 60 procent pappan/40 procent mamman är en jättebra målsättning, då kanske det landar i ungefär det omvända - och det är sannerligen inte illa pinkat. Go for it. Se till att få det skriftligt bara, så kan hon inte neka dig 60 procent av pappaledigheten. Det vill jag se innan jag tror det. Detta ska bli spännande att följa. Hoppas det tar sig fort som attan.
anonym
28 september 2007, kl 19:59
hur kan man ens ställa sånna krav för att skaffa barn?
anonym
28 september 2007, kl 20:02
Nejnejnej. Vad är det för fel på Katrin? Barnen är viktigast! Hon är inte mogen ännu.
Peter Nohrenius
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/17443
28 september 2007, kl 20:03
Vad tycker du?
Peter
28 september 2007, kl 20:03
Katrin är inte den rätta för dig, lämna henne och sök upp en seriös brutta som vill skaffa barn ist.
28 september 2007, kl 20:06
Visst, på allt utom ammningen.. Kan hon amma så är väl det det bästa eller??
sara
28 september 2007, kl 20:14
När man får barn så får man ändra på så mycket åsikter man hade innan man fick barn...

Så du kan nog ta hennes krav med en nypa salt.
Anna S
28 september 2007, kl 20:18
Blir lite beklämd av Katrins inlägg. Hon är verkligen inte redo för det ansvar ett barn innebär, och då syftar jag inte på den praktiska aspekten, den bör man ju naturligtvis dela upp på det sätt som passar bäst för alla.

Men att se det som ett straff att vara med sitt barn, att dela vardagen även om det innebär fotbollsträningar m.m är mer än sorgligt.

Det finns redan så många barn i världen som är/känner sig oönskade och i vägen så varför sätta ett barn till världen med dessa förutsättningar. Jag vill på intet sätt föringa dina framtida insatser som pappa vare sig på det praktiska eller känslomässiga planet men du kan aldrig kompensera/ta bort smärtan som ett avvisande och ointresse från den andra föräldern kommer att skapa.

Mina sympatier till dig Alex
Jaded
28 september 2007, kl 20:20
Hon verkar ju inte bli någon mönstermamma direkt, verkar inte som någon speciellt bra idé. Uppenbart att hon inte har nån lust med det.
Adam
min blogg http://addesolen.blogg.se
28 september 2007, kl 20:28
Skulle inte du bojkotta stureplan.se?
Nefs
28 september 2007, kl 20:30
Den bruden verkar helt koko i huvudet. Jag skulle aldrig vilja att en sån pantad sugga föder mina barn. Alex, tänk igenom detta lite till.
Emma
28 september 2007, kl 20:31
Vill du verkligen ha barn är det bara att ställa upp. varför blir alla så upprörda? om det är tjejen som vill ha barn mest och killen ställer upp så är det oftast den gamla vanliga kvinna/mansrollen som gäller. Om något e sjukt så e d att det tas för givet att kvinnan ska göra allt. Alla män skärp till er!!! det enda i dealen som du inte ska gå med på e att hon inte ska skita i basketträningarna, för det tror jag att barnet kommer bli ledset för, men man vet aldrig, det kan ju funka oxå:) fast sen tror jag nog att mkt ger sig självt i den frågan.Ta chansen, ett barn och en fru med en pappa som ställer upp och delar lika (eller 60/40)med mamman kommer att bli tryggt. det e jag säker på, fler barn borde få ha det så! Bra att det finns tjejer som Katrin som vågar ställa krav, bättre att ta i i överkant och kanske tumma lite sen, än att inte ställa krav och bli deprimerad sen för att man helt måste byta liv. så tycker jag
Anonym blondin
28 september 2007, kl 20:32
Go for it Alex!

Det är lätt att stå där och säga att jag ska inte göra si eller så innan man skaffar barn själv. Hon har 9 hela månader att växa in i rollen och jag tror inte att det blir några som helst problem med den saken! Jag vet vad jag talar om. Tillhör skaran av tjejer som ALDRIG skulle ha barn. När jag sen blev gravid skulle jag minsann inte föda och att amma var bara att glömma. Men nu har jag fött två barn och ammat båda. Jag tycker fortfarande inte om barn särskilt mycket, men det är annat med mina egna! De är det bästa som finns i hela universum, finns inget jag inte skulle göra för dem.

Moderskärleken är en häftig grej, den kommer hon inte att kunna stå emot.

Lycka till!
Lina
28 september 2007, kl 20:33
Hon är inte redo än. Om ett par år har hon nog tröttnat på att ständigt tänka på sig själv och kan ta steget. Men absolut inte än.
Amanda
28 september 2007, kl 20:35
Gå med på det, gå med på det! Gör det!
emelie
28 september 2007, kl 20:41
herrejösses, vilka skruvade krav din fru har! hur ställer du dig till dessa?

för mig är det självklart att man ska amma sina barn! likaså att uppfostra dem själv. skulle aldrig falla mig in att ha en barnflicka. möjligvis anställa en barnvakt nån kväll i månaden, om man vill göra något utan barn.
28 september 2007, kl 20:41
Fick tips av en polare: "Schulman är bra!". Tittade in på din blogg, läste de senaste inläggen... läste även din flickväns inlägg (det som du hänvisade till i barnfrågan). Eh, pröjsar Aftonbladet dig för det här(?). Sorry Alex men du är minst sagt överreklamerad. Måste kolla med polarn om han drev med mig.
mr
28 september 2007, kl 20:53
om du inte redan har pengar så att du klarar dig för lång tid framöver så tycker jag att du ska skynda dig att skaffa det. sen tycker jag att du ska dra dig tillbaka och bli heltidspappa, för det verkar du drömma om så mycket och jag tror du skulle bli en bra sådan. hämta och lämna på träningarna, anordna uppföljaren till den där läskcupen, lära barnen fiska, göra utflykter, sova i tält, leka i parken. vore jag 28 år yngre, så hade jag velat ha den upplagan av dig som farsa.
anonym
28 september 2007, kl 20:54
skilj dig omgående, har bojkottat hennes blogg sedan hon sög av en firmakile, nu klickade jag in från din och gör inte om det, hon e skadad riktigt rejält
Christina
28 september 2007, kl 20:54
P.s Underbart!!! ;) ;) Jag är precis av samma åsikt....Och eftersom vi nu inte har råd med en barnflicka...så får det vänta :)
Danne
28 september 2007, kl 21:00
Go for it, tro mig efter egen erfarenhet sa kommer du vara tvungen att gora allt det har anda...En bonus ar ju att nar ungen blir storre sa kommer den komma ihag vem so tog hand om den mest. Sa nar ni ligger dar pa hemmet sa ar det dig som barnet kommer att halsa pa och ge en choklad ask till. Katrin far nog sitta hemma sjalv pa gamla dar...
M
28 september 2007, kl 21:01
Hon ska definitivt amma! Så är det bara. Annars blir barnet sjukt. Herre gud, alla vet väl hur viktigt det är med bröstmjölk. Njae, skaffa inte barn än. Hon verkar inte riktigt mogen ...
elin
28 september 2007, kl 21:03
kraven är helt sjuka, det kommer ju bara bli synd om barnet om ni skaffar något..
Anna
28 september 2007, kl 21:16
Köp kraven. Hon ångrar sig och kommer bli världens blödigaste morsa när bebben väl anlänt. Muta henne med en fet diamant också, det går alltid hem.
stina
28 september 2007, kl 21:17
Tycker faktiskt synd om fantastiska dej som har Katrin till fru. Skulle du allvarligt vilja ha barn med henne när hon inte ens vill ta del av sitt/sina barns liv och uppväxt?

Klart att du skulle kunna ha ungen 60% av tiden. Inte mer än rätt att det ska va lika men kvinnan föder barn och hon bör väl ändå vilja va i närheten av sitt barn. Accesoarer finns det gott om och barn är ju inte riktigt det. Förklara det för henne. Hon verkar inte veta/förstå det.

Kanske är så att ni inga barn kommer få och om jag vore du skulle jag akta mej för att skaffa barn med henne. Mister man en finns tusen åter, eller hur?
Petra
28 september 2007, kl 21:19
Hon är inte mogen att skaffa barn. Om hon inte ens är intresserad av att ta hand om/älska någon som ni gjort tillsammans av kärlek utan ska lämna barnet till en barnflicka så att hon ska kunna fortsätta parta/träffa vänner osv. så ska ni INTE skaffa barn ännu!!! Dessutom är förlossningen inte alls så smärtsamt och hemskt som hon vill få det att verka! Hon som tydligen har världens pms kanske är bekant med mensvärk... Och det klarar vi kvinnor av utan att dö, samma sak med att föda barn, efteråt tänker man inte ens på det. Lite öm som efter riktigt bra sex, men det går ju över... ;ó) Men barnet finns kvar och det behöver både sin mamma och pappa!!! Så vänta tills hon festat klart, hon borde väl tröttna snart, hon är ju ändå 30...

Kram!
28 september 2007, kl 21:20
De flesta är inte redo för barn för de är väl gravida, de hormoner som utsöndras i kroppen under gravideten gör en redo, Och ärligt talat ni som skriver att katrin och alex inte är redo. Känner ni dem personligen? i en blogg skriver man inte sin innersta tankar, däremot så är katrin säker rädd, vem faan skulle inte vara rädd! föda ett jävla bowlingklot...att älska nåt så mycket som älskar ett barn är skrämmande, bättre att berätta om sin rädsla så man kan få stöd!
Jenny
28 september 2007, kl 21:20
Du ska få ett argument som jag VET kommer få Katrin att våldta dig vid sin nästa ägglossning:

Min PMS var som bortblåst efter att jag fått mitt första barn och jag har flera kompisar som vittnar om samma sak!

Lycka till!
Ung med pung
28 september 2007, kl 21:22
Är det bara jag som mår riktigt illa av den här bloggen?
L
28 september 2007, kl 21:27
ja, inte du förstås, Alex... DRINKAR och ROULETTE är ju faktiskt viktigare, trots allt!

'På flera håll i Sverige, liksom i många andra länder, samlades människor i dag till möte för att uttrycka sin solidaritet med demokratirörelsen i Burma. På Medborgarplatsen i Stockholm var flera tusen på plats...'
Johanna
28 september 2007, kl 21:27
Nej Alex gå inte med på kraven. Hon måste ju vara med på fotbollsträningar eller vad de nu blir och titta på sitt barn när den spelar match. De är ju då de vill visa hur duktig de är. Och att ha barnflicka är ingen bra idé. Tror ärligt att hon inte kommer bli en bra mamma. Hon festar hela tiden och ni borde nog vänta tills ni vuxit ifrån det. Men de går nog bra hur ni än gör. Bara ni tänker på barnets bästa, inte på ditt bästa och inte på Katrins bästa.
Tina
28 september 2007, kl 21:29
..det är viktigt för barn att ha en mamma & i det här fallet verkar det som att hon/han bara kommer ha en pappa, jag tycker ni borde vänta tills ni kan dra in en unge till världen med kärlek - inte med "60/40 deals" (Ó_ò)
beddan
min blogg http://beddan.blogg.se
28 september 2007, kl 21:31
Näe... Man skall inte skaffa barn om man inte vill vara med dem. Skall barnflickan natta barnen med, och hjälpa dem med läxorna. Då blir ju barnflickan barnens förälder, barnen kommer älska henne mer än er, för hon kommer att ha tid med dem, för det är hon som alltid finns där för dem. Ni kommer vara de där skuggfigurerna som skriker åt barnflickan att säga till barnen när de väsnas.

Om nu Katrin vill ha ett sådant förhållande till någon, tycker jag hon kan klippa ut en bild på ett barn ur en tidning, och sätta upp den på kylskåpet, eller kanske gömma det i en byrå, och låtsas att det är hennes barn.

Fast jag tror, och hoppas, att när och om ni får barn, kommer ni vara så kära i dem att ni aldrig skulle vilja lämna bort dem till någon annan.
anonym
28 september 2007, kl 21:32
Vet ärligt talat inte om ni skiver allt det här bara för att väcka reaktioner. Om ni nu gör det då har ni lyckats väldigt bra.

Men får ont i magen att läsa om vissa av hennes "krav". Stackars barn som nästan aldrig kommer ha en mamma närvarande utan en barnflicka! sorligt.
Lina
28 september 2007, kl 21:39

Jag känner varken Katrin eller dig, och jag skulle inte vilja säga att jag är synsk. Däremot så har jag en viss känsla för hur saker och ting kommer att gå. Att vilja ha en tjej som flickvän/fru är en sak, men att ha en tjej som mamma en helt annan. Jag tycker du ska tänka på det.
Lärkan
28 september 2007, kl 21:39
fan bara att slå till ju? om 10-15 år är det ingen som kommer ihåg vad dom har lovat eller inte
Ting
28 september 2007, kl 21:43
Jag är ledsen Alexander, men din fru har nu tagit över min uppmärksamhet. Den damen är ju underbar i sitt bloggande! - Men jag lovar att titta till dig någon gång. Då och då.... Ibland... Kanske.. ... /Ting
Johanna
28 september 2007, kl 21:49
Ja, ta chansen!!! Du kommer att ångra dig annars, och allt det andra löser sig på vägen!
ÅSA
28 september 2007, kl 21:52
varför skaffa barn med någon som lägger all energi åt att komma på hur den ska kunna vara så lite som möjligt med barnet? Skaffa med ngn annan eller vänta och se om hon mognar till sig!!!
JDS
28 september 2007, kl 21:53
Alex, sätt dig i det eventuellt kommande barnets situation. Hur kommer barnet kännas sig när det får veta att mamma blivit övertalad att skaffa en, och att hon fick igenom villkor som innebar att hon behöver ta mindre ansvar?
Jaded
28 september 2007, kl 21:57
Hon verkar ju vara långt ifrån redo att skaffa barn, tragisk inställning till det. Hon har väl iofs all rätt att tycka så, men då ska hon inte heller fundera på att skaffa barn heller. Det vore inte rättvist mot ungen.
Mike
28 september 2007, kl 21:58
Ha Ha...snacka om hjärndöd SNÄLLA skaffa inte BARN!!!!!!
Simon
28 september 2007, kl 22:06
barnet ska vara rött?
Jenny
28 september 2007, kl 22:08
Från att ha sagt tvärnej så är detta i princip ett stort ja. Säg att du fixar allt. Kör på! Resten ordnar sig. Antagligen kommer hon sluka alla böcker om barnafödande och graviditet så hon kanske ändrar sig vad gäller amning mm. En bra naturlig förlossning kan ge värsta ruset vet du och vips vill hon ha en unge till...Lycka till!
28 september 2007, kl 22:09
Tjena gubbe!!!

Klart du ska ta chansen att föra dina gener vidare, oavsett kraven, när kapseln för deras vidare färd är så långt utanför deras prisgrupp som denna är. Bara blunda och hoppas att ingen upptäcker att ditt master card är av monopolspelssorten. Jag håller på dig. Ligg! Ligg! Ligg! Ligg!
28 september 2007, kl 22:13
Jag tycker kraven är helt rimliga (de påminner lite om mina förväntningar - som jag väljer att kalla det istället för krav - i min relation. Och det har funkat perfekt) så det är bara att köra!
Helena på ROOMSERVICE
min blogg http://roomservice.blogg.se
28 september 2007, kl 22:20
Adoptera och flytta till eget. Hon kan ju hälsa på ibland :)
Professorn
28 september 2007, kl 22:24
Bra att ni avstår! Det är bättre att avla mänskligheten på grunder som är förenliga med någon slags verklighet.

Ge din äkta hälft en Tamagichi, den kommer hon att missköta inom kort.

Glöm barn med henne. Lev livet lite, skilj er, skaffa en ny kvinna som har flingorna i paketet och få din del av livet som består av oreserverat ansvar och lycka för att sedan resultera i en betraktande roll som anfader.

Äh, du fattar nog, men inte din fru..
Amanda
28 september 2007, kl 22:25
Ja gör det ;)
Linda
28 september 2007, kl 22:26
Hennes inställning är tragisk. hoppas verkligen inte hon menar allvar men barnsköterska och att aldrig följa med på träningar av olika slag. Om hon är allvarlig så är ju något väldigt fel..
anonym
28 september 2007, kl 22:29
Ärligt talat nu...

skaffa inte barn med någon som inte äns är redo för sin biologiska roll som mamma...

Jösses..det var aldrig meningen att människan skulle börja tänka på riktigt.
Micke
28 september 2007, kl 22:38
Jag tycker du ska strula runt och fixa ett barn med en annan, Hon verkar inte vara typen man skaffar barn med.
Eric2
28 september 2007, kl 22:54
Skaffa ett EGET barn. Ett som bara du äger. Lika dumt som att ha gemensam mailadress är det ju att ha ett barn gemensamt. Eller låt Schulmangruppen AB äga barnet! Blöjorna blir avdragsgilla! (samtidigt som du bokstavligen drar av dom. He he)
pannacotta
28 september 2007, kl 22:57
Var är det katrin älskar med livet, vad vill hon nå?

vad är hennes mål, att festa vidare?!, hallå kvinna, du borde faktiskt inse att du är 30 och inte 13!

Och att du är gift, och älskar du Alex verkligen från hela ditt hjärta, så borde du inte ha ställt sådana krav.. helt enkelt sjuka krav!

Alex jag tycker synd om dig, som har en sådan fru..
Lilly
28 september 2007, kl 22:57
Varför satsar ni inte båda två på att sluta röka och sen funderar på saken? För det är väl ändå ingen av er som tänker låta ungen växa upp i ett hem med rökande föräldrar.
28 september 2007, kl 23:07
Äh, gå med på kraven, jag tycker dom var helt OK. Och då är jag ändå en pluttinuttmamma som din fru verkar förakta mer än cancer.

Vill du inte själv ha barnflicka, ta hand om ungen själv. Det är inte svårare än så.

Dessutom är det enkelt att tänka på ett sätt innan barn. Man ska inte säga så mycket förän de ligger inpyrda i livmoderssekret i ens famn och skriker sig blå. allt ändras. om inte för henne så för dig.
lexia
28 september 2007, kl 23:18
Det är så lungt för din del...

...så fort hon ser det lilla knytet så kommer moderskänslorna vare sig hon vill eler inte!! Hon komme vilja amma hon komme vilja köra och hämta! Hon kommer bli en likadan hönsmamm som resten av oss!! DSet blir alla som är psykiskt friska! Annars borde du oroa dig:-)
Lexia
28 september 2007, kl 23:22
Såg nu inlägget ovanför!! Röker ni båda två?! Fy fan vad äckligt, barnet kommer få ala möjliga allergier, barnkrupp mm.. Sluta röka för fan! Tro mig det går! Har varit rökfri i snart ett år! Jag skäms för att säga att jag rökte hela min graviditet...... men bättre sent än aldrig
Li
28 september 2007, kl 23:25
hahaha, stackars unge!
Fia
28 september 2007, kl 23:25
Kör på tycker jag. Låt henne få kräva vad som helst. Det ordnar sig till det bästa till slut. Din fru verkar han kontrollbehov så det räcker och blir över. Och det kommer naturligtvis inte upphöra för att ni får barn.

Sen måste jag bara få skriva. Jag vet att du skiter i detta. Vi känner ju en ens varandra. Men ändå:

Din fru, hon verkar vara rejält otrevlig. Ibland blir man sittandes med gapande mun när man läser hennes blogg.
Malin
28 september 2007, kl 23:33
men de va då fan vad de va gott om bitter fittor och surkukar här ikväll. de är väl inge fel på katrin, en liten kompromiss (några regler hit eller dit) o ställer upp på karln. de är villkorslös kärlek de. här ska de bli barn till!
Oscer
28 september 2007, kl 23:34
Hon måste vara en robot!!!
28 september 2007, kl 23:37
FAAN VA TRÖTT JAG BLIR!!! Om du äns överväger att skaffa barn med den människan så är du lika STÖRD som hon. Det finns många stackars barn bara i vårt land som har föräldrar som hon. Snälla, låt det inte bli fler!
catarina
28 september 2007, kl 23:40
Ställ dig och er frågan:Skulle du/ni vilja vara barn till ER?
acek
28 september 2007, kl 23:41
Konstiga krav. Vill du att barnflickan ska bli mer som en mamma till era barn än vad den riktiga mamman är? Känner ett par där dom hade barnflicka och det var typ sådär som Katrin skriver. Barnflickan tog dom till dagis, hämtade vid dagis. Umgicks med barnen hela dagarna o.s.v. När barnflickan nu slutat så har knoddarna blivit deprimerade och helt galna. förstå vilken seperationsångest dom har. Det är sant. Att ha barnflicka kanske är bra typ nångång i veckan men fan inte jämnt.

Ett annat sätt skulle kunna vara att du skaffar barn med barnflickan samtidigt som Katrin fixar sin karriär.
29 september 2007, kl 00:04
Men Alex, du har ju redan ett barn! Visst måste det vara trist att vara gift med barnet ifråga, men nu har du ju gift dig med en ovanligt omogen tjej och då är det väl bäst att låta henne mogna lite innan hon blir mamma.
Bult
29 september 2007, kl 00:05
Skilj dig och skaffa en tjej som är mer mogen än en 13-åring, sorry. Skrämmande läsning
Victoronia
min blogg http://victoronia.blogg.se
29 september 2007, kl 00:08
Åh, jag blir så trött. Låter som att hon kommer att kunna kontrollera sina känslor som blivande mamma. Det kanske går nu som "modern" kvinna och allt tjafs hon är men sen när hormonerna börjar spritta i kroppen och tuttarna suktar efter att bli sugna på, DÅ kommer hon säkert att hålla hårt i ungjäveln.
Therese
29 september 2007, kl 00:12
Menar Katrin allvar med vad hon skriver på bloggen blir jag rädd. Tror knappast hon är mogen för att bli mamma. Nä. Men man kan ju ha fel.
Fet och arg
min blogg http://fettagen.blogg.se
29 september 2007, kl 00:27
LÅT STACKARN VARA IFRED! KUL OM NÅGON TVINGADE UT EN VATTENMELON UR ANUSET PÅ DIG? NEJ! LÅT TJEJEN VARA IFRED.
anonym
29 september 2007, kl 00:41
Det som jag hänger upp mig mest på är snacket om barnflicka.

Fattar inte varför man föder barn till världen om man inte pallar ta hand om dem själv. Som det är nu tillbringar ju barnen alldeles för mkt tid från sina föräldrar som det är (på dagis/fritids/skola). Orkar man då inte ens spendera det första året med sitt barn utan inblandning från barnflicka. Ska en okänd människa få uppfostra ditt barn? Ska en främling få se ditt barn ta sina första steg, höra ditt barn säga sina första ord.

Tycker att ni ska dela upp föräldrarskapet på följande vis : 100/100.

Orkar ni båda inte vara föräldrar till 100% så skit i det helt & hållet.

Amning i all ära, men jag tycker dock att föräldrarna är viktigast...båda två. Sedan kan ni flaska upp ungen om ni tycker att ni blir lyckliga av det.

Tack för mig.
Evert
29 september 2007, kl 00:50
Jag har sagt det förut, jag säger det igen; Katrin bör inte ha barn. Sprid inte hennes gener!
Mattias
min blogg http://kikko.blogg.se
29 september 2007, kl 00:52
Om du ställer upp på dessa krav så behöver du söka hjälp. Din sambo verkar vara en bra tjej men i detta fall så behöver hon verkligen gå i terapi. Det är pinsamt att läsa vad hon skriver.
Eric2
29 september 2007, kl 01:04
Följande konversation ägde rum för någon vecka sedan mellan mig och min älskade:



Har du sett att någon frågat till "vinexperterna" på aftonbladet vilket vin som passar bäst till Sushi?

Jag pekar på artikeln.

Det är en svår fråga svarar dom...

Och jag säger, hmmm (övertydligt) till henne.

Vilket vin har druckits i tusentals år av japanerna till sushi, när vi fortfarande gick omkring här i Sverige med flintyxor och bråkade med mammutar?

Vilket vin kan det vara?

Kan det var saké?



Nä, de rekommenderar ett annat vin!, säger hon.

Var det inte saké som fick japaner att begå harakiri och seppuko eller vad det nu heter och Pearl Harbour.

Det kanske är giftigt tillsammans med fisk? ,fortsätter hon.



Jag säger, så är det antagligen. du har rätt. Det var orsaken till att USA drogs in i andra världkriget!

Vinexpertern
a har rätt!
anonym
29 september 2007, kl 01:19
Klart du ska ta minst halva ansvaret. Men Katrin verkar inte ett dugg intresserad av att älska ett barn. Hon ska inte föda det, hon ska inte amma det (hallå, det är bevisat att amning ger barnet bättre motståndskraft än icke ammade barn, och för fan, precis som det är enklare att värma välling flera gånger per natt, och brösten blir saggiga av graviditeten, itne av amningen!), hon ska inte engagera sig i det. Mm, verkligen. Verkligen bra idé att skaffa ett barn om man skiter i det. Tro mig, känslokalla männsikor ska inte ha barn.
Ca
29 september 2007, kl 01:20
Är inte riktigt på det klara med vilka krav Katrin har, men det verkar som om hon inte vill amma. Inga problem - inte ont, inga funderingar över om barnet fått rätt mängd, inte kedjad vid barnet - pappan kan till exempel lika gärna vara den som går upp och matar på natten. Perfekt.

Med era jobb - bara sitta och skriva vad ni har lust hela dagarna - kan det väl inte vara något större problem att dela upp omhändertagandet heller. Kör!
johanna
29 september 2007, kl 02:02
nä alex. inga barn. det finns redan för många av sorten som resonerar som din fru gör. nä, inga barn. inte med henne iaf
29 september 2007, kl 02:32
jag hoppas att de är ett skämt?!?!?! tänker hon sådära så e hon verkligen inte redo. ett barn ska ha kärlek och ha en mamma som vill ha en barnflicka för hon inte vill? då ere sjukt, ere fö att ni inte har tid så ska hon nog vänta tills hon skaffar barn, men när jag läste inlägget känndes det väldigt oseriöst!!!!
Lodarlaila
29 september 2007, kl 02:52
Katrin verkar alldeles för förälskad i sig själv just nu. Vänta in rätt tillfälle, var sak har sin tid. Tro mig, du kommer hinna vara en underbar far, oavsett. Dessutom kan jag tala om att det tar tid att bygga en barnsäker trädkoja, börja redan nu. Det kanske kan stilla din barnsliga sida. Förresten, glömde, du kan ju inte ens borra. Du får ringa in grabben du ville dejta ut...han verkar ju kunna leka med borren. Skulle själv dejtat honom om jag inte hade mitt på det torra. That's life...you win and sometimes you don't.
Skithuset
29 september 2007, kl 03:02
Ni ska fan inte ha barn, ni är ju skithus båda två. Ni kan inte hantera barn, ni är för korkade. En sugga som inte vill amma och en hästkrake med gaddar som spretar ut ur käften. Ärligt talat, skaffa inga barn. Då räddar ni världen mer än om ni stödjer Burma.
Skithuset
29 september 2007, kl 03:03
Ni ska fan inte ha barn, ni är ju skithus båda två. Ni kan inte hantera barn, ni är för korkade. En sugga som inte vill amma och en hästkrake med gaddar som spretar ut ur käften. Ärligt talat, skaffa inga barn. Då räddar ni världen mer än om ni stödjer Burma.
Caz
29 september 2007, kl 03:18
Katrin är inte redo än men ge henne lite mer tid så kommer det. Bara det att hon FUNDERAR på hur det kan vara möjligt för henne att skaffa barn med dig är ett steg på vägen. Hon börjar mjukna och förbereda sig mentalt och varken hon vill eller inte så kommer hennes biologiska klocka börja ticka högt som fan inom ett år eller 3. Hon har ju tiden för sig liksom så sluta stressa henne så sköter det sig självt.

60/40 uppdelning är bara bra.. vanligtvis får mamman 70 och pappan 30. Se det som en vinst att få så mkt av tiden och ansvaret. Den som vill ha det ska ju ha det och att inte göra det man är bäst på när man är två är bara idiotiskt.

Ge henne lite mer tid så löser sig allt fint. Nu är det inte helt klaffat och klart men hon är på väg utan att hon är medveten om det.
maryland cookie
29 september 2007, kl 03:45
Men herregud vilka jävla moralister det finns. Det här är ju värren än klassikern "why won't someone think of the CHILDRÄÄÄÄÄN".

Dra åt helvete med era idéer om vad som är rätt och fel i ett moderskap. Bara för att ni klämt ut en unge eller tolv har ni inte facit för resten av världen. Vadå "måste amma"? Det finns sjukt många som inte ens KAN amma, menar ni att deras barn per definition blir olyckliga och efterblivna? Och en barnflicka är väl skitbra om man nu inte gillar dagis, då får barnet vara hemma i sin bekanta och trygga miljö. Vad gäller att skjutsa till träningar: det finns buss/cykel, jävla curlingföräldrar. Uppdelningen 60/40 orkar jag knappt kommentera. Det är enbart positivt om åtminstone NÅGON orkar engagera sig i att jämna till statistiken över vem som tar mest ansvar.

Ni är helt enkelt slut i huvudet allihop och jag är rädd för er.
anonym
29 september 2007, kl 04:02
ABSOLUT INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIHETER KAN DU SÄNKA DIG SÅ LÅGT! DETTA ÄR IALF HELT ORIMLIGT I MINA ÖRON!
anonym
29 september 2007, kl 04:26
Håller med 76-Linda till fullo, som sagt Katrin får tycka så om hon vill men att ens fundera på att skaffa barn med den inställningen är ju sjukt.
anonym
29 september 2007, kl 07:00
Hon har ju inte alls ångrat sig. Endast en smula brist på blogg-fantasi. Bara ord, ord, ord. Inget som betyder något, varken kraven eller ämnet.
Gherry Svantesson
29 september 2007, kl 07:18
Gå med på det där, för hon kommer att ändra sig, oavsett vad hon idag säger. Har jag fel bjuder jag dig på en man-whore i Gambia.
Susanne
29 september 2007, kl 07:31
Sitter ni (du och den där frun din) och skriver era inlägg och sen skrattar åt människors kommentarer?

Är din fråga seriös? Och hur mycket sanning finns det i hennes inlägg??

Se dig om efter någon annan att sätta barn till världen med. Gynning kanske? ;)
Barnalängtande tjej
29 september 2007, kl 08:17
Sammanfattningsvis av alla inlägg här kan man läsa att Katrin inte är mogen, hon är självisk och ni borde vänta lite. Lite håller jag med faktiskt...

Man MÅSTE inte amma, och man MÅSTE inte föda naturligt. Men man MÅSTE ha en närhet till barnet!!! Tänk bara om du skulle vara borta en natt, skulle barnet få ligga där och skrika utan mat? Skulle du vara den enda fotbollspappan i ett gäng på 25 andra fotbollsmamman? Skulle du tycka att du gjort rätt val då? Det där med vänta och diskutera saken istället har inte varit dumma idéer inte...

Väntar med spänning på fortsättningen...
Hanna
29 september 2007, kl 08:25
Nej Alex! Vänta till dess att Katrin är mogen för att ha barn eller så skiljer du dig och skaffar barn med någon som verkligen vill det...
Delphi.
29 september 2007, kl 09:19
Sluta hacka på Katrin. Hon ger ju betydligt mer än en överväldigande majoritet av världens män gett och ger till sin avkomma. Och Alex är den klassiska kvinnan i deras relation det är ju uppenbartoch verkar funka bra för dem så jag tycker 40/60 är en jävla överaskning, jag skulle gissat på att hon sagt 20/80. Kör Alex, vafan det är säkert sunt för dig att äta rågbröd på rosendahl och läsa lite mindre skvallerblaskor. Ang ammningen är det 2007 och för de som missat det kan män amma. Alex kan bli den första offentliga ammaren. Då skulle epitetet bloggare blekna. Alex Ammaren är säljande som satan.
29 september 2007, kl 10:04
Herregud gör det! Fungerar det inte kan man ju alltid ge bort bäbisen till någon som verkligen kan ta hand om den. Ni kan omförhandla och börja om från början. Ända tills det blir rätt.
Samira - Tråkbloggen
min blogg http://samira.nu
29 september 2007, kl 10:33
Hm...skaffa barn med Gynning istället.
Bajskorven
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/17004
29 september 2007, kl 10:56
Att hon börjar ändra sig nu beror givetvis på att jag under tre dagar har burit en gul tröja med bebiskräks på, för att visa mitt stöd för din önskan om att skaffa barn.
Emelie
29 september 2007, kl 11:17
Jävla dumma idioter. Om man inte vill amma så slipper man det, vi lever i en mopdern värld. Och vad är det för fel på 60/40 i början. Graviditeten är ju 100 % tjejens jobb, i hela nio månader, så lite passupp kan väl en tjej kanske få av sin kille i början.. Och barnflicka eller inte, det ska väl ingen annan lägga sig i hur man väljer att göra, det har väl ingenting med hur mycket man älskar sitt barn att göra?

Och jag tycker inte heller att det verkar särskilt superspännande att kolla på barnfotboll... Är det lagen att man måste göra det själv hela tiden? Katrin "verkar inte mogen". Nä nä. MEN DURÅ? Är du så mogen själv? Va? Eru? Eru? Jag är på din sida Katrin. Söv ner mig med!
jenny
29 september 2007, kl 11:24
vilka av hennes krav är det du tycker är udda?

jag tycker katrin verkar ha en extrem sund verklighetsförankring kring att skaffa barn...faktiskt. jag är helt övertygad om att om ni skaffar barn på hennes premisser så kommer erat förhållande...till skillnad från andras förhållanden när de skaffar barn..att bli långt och lyckligt...

å det känns jävligt skönt att hon trots nötter står för sina åsikter...

du har en grym fru shulman...

grym i positiv bemärkelse
Anna
29 september 2007, kl 12:15
Klart ni ska skaffa barn! det finns mängder av män som gått med på att ge kvinnor barn för att de själva inte vill.

Varför skulle inte en kvinna kunna göra tvärtom?

Och apropå amningen. Det spelar ingen roll om barnet blir ammat eller inte.

Okej, den första mjölken är viktig, men svenska barn är inte friskare än resten av världens barn, trots att nästan alla barn i Sverige blir ammade.

Alla amningsfanatiker kan ta del av den senaste forskningen så ser ni detta.
Catha
29 september 2007, kl 12:58
Ha ha vad roligt med alla som blir så enormt upprörda! 60/40 är väl ingen dum uppdelning. Som någon skrev så brukar ju kvinnan ta mest ansvar så varför bli så upprörd över att mannen nu ska göra det?

Känner flera som inte velat amma men ingen av dem har stått fast vid det när bebisen väl kommer så jag hade inte bekymrat mig så mycket. Den amningshysteri som Sverige drabbats av är dessutom helsjuk. Amning är inte mänsklighetens botemedel mot allt ont...

Sen är det faktiskt ok att tycka att det inte är kul att sitta och stappla klossar i evigheter. Det är någon urgammal föreställning om hur en bra mamma är som är ganska skev. Jag älskar mitt barn och vi gör en massa kul grejer ihop. Men 50:e gången jag ritar den där förbannade katten i ritblocken så är det pisstradigt!

Och alla moraltanter och gubbar som läser den här bloggen - det finns något som kallas glimten i ögat och ironi...
Jacob
29 september 2007, kl 13:37
nej, inte förrän hon går med på att gå på en eventuell unges ALLA träningar.
29 september 2007, kl 13:58
gå inte med på det!! kraven visar att hon inte vill bli mamma, hon vill bara ha en unge.
Saralo
29 september 2007, kl 14:02
Hmmm, VARFÖR vill du ha barn med denna kvinna, som verkar omognare än en 3-åring?

Stackars dej Alex
.
29 september 2007, kl 14:23
hur kan du fråga dina läsare vad de tycker om saken?
Maria
29 september 2007, kl 17:15
Ett barn behöver trygghet, villkorlös kärlek och föräldrar som är engagerade att hjälpa dem bygga upp en bastrygghet. Då man som vuxen känner sig mogen för det kan man börja tänka på att skaffa barn och då kommer ev förlossningssmärta och hängbröst lite i skuggan...skaffa en hund så länge!
Joakim
29 september 2007, kl 17:21
Hon är inte mogen ännu. För ansvarslös. Skicka henne till sahara och tvinga henne att gå med i Franska främlingslegionen. Då har hon ingen identitet kvar. Sen efter 1-5 år så kommer hon nov vara mogen för en bäbis.
Alexandra
29 september 2007, kl 17:42
Absolut, varför inte? Alla skaffar väl barn av olika anledningar med olika planer och beslut som tas runt det. Så varför inte ni två.
29 september 2007, kl 17:47
Katrin ska nog inte ha barn. Du kanske ska låte henne börja med en guldhamster, för att öva sig lite...;)
Astrid
29 september 2007, kl 23:48
Alex, du är ju massa tjejers drömkille och kan få i stort set vilken tjej du vill, VARFÖR är du gift med en som behandlar dig som skit? Hon är ju ett hormon monster av värsta slaget, vill du ha det så resten av dittliv? satsa på en kvinna som älskar dig och drömmer om att få ett gemensamt barn med dig, och inte bara en snygg men helt tom pantad golddigger brud
anonym
30 september 2007, kl 00:08
fetochäckligtfulll..........
......
EMMA
30 september 2007, kl 12:55
Katrins krav är ju inte udda alls! Fullständigt normalt är det ju. Ifall mannen skulle vara Katrin och kvinnan Alex så skulle ju ingen tycka att det är nåt konstigt med det.
anonym
30 september 2007, kl 14:07
varför ska du ha barn med någon som inte vill se sitt barn växa upp eller gå på fotbollsmatcher eller något sådant? Katrin är ju helt CP som tänker i de banorna så jag tycker verkligen inte att ni ska skaffa barn. Skaffa barn med någon annan istället. Katrin har ju stora problem alltså.
Annie
30 september 2007, kl 19:20
Eh...varför i hela friden skulle man vilja skaffa barn med en hopplöst ytlig och självupptagen evighets-fjortis?
Susanne
30 september 2007, kl 21:51
Barn är inget man SKAFFAR, barn FÅR man.

Tänk på det...
Chrille
1 oktober 2007, kl 00:37
Man kan ju föda missbildade barn. Vad tror ni oddsen är för er?
Camilla
1 oktober 2007, kl 09:47
Ojoj, jag hoppas att ni inte får någon bebis på ett bra tag med er inställning... Barn är ju det bästa som finns!!!
maria
1 oktober 2007, kl 10:41
Det skulle inte kännas som Katrin ställer dig*krav* om du alskar henne, och då är det inget problem att gå med på hennes ÖNSKNINGAR nästa gång blir dina önskningar uppfylda Ge och Ta kallas det . // Maria
JJ
1 oktober 2007, kl 11:02
Dumpa spån skallen till brud direkt.

Sådana där brudar borde ju tvångs steriliseras.
Milou
1 oktober 2007, kl 13:05
Tja, det är ju din deal men, är du säker på att det är en bra idé?

Jag menar, diskuterar man något sådant som att skaffa barn utifrån ett fördelningspolitiskt perspektiv bör man kanske ägna sig åt något annat....av omtanke om skilsmässostatistiken, omvärlden och en hel del andra skäl.
2 oktober 2007, kl 20:00
Klart ni ska ha barn jue! =) Lycka till!
Olof
3 oktober 2007, kl 22:44
Wow.

En kvinna vågar säga att hon inte tänker offra hela sitt liv på en unge OCH kräver ansvar av fadern, och läsarnas reaktioner är att hon är galen, knäpp, ett kräk, hon borde steriliseras, hon är djävulen själv osv. Ni är ju fan fullkomligt patetiska. Tänk om man hade likadana krav på fäder som på mödrar. Då skulle det inte finnas några fäder alls som skulle hålla måttet!

Jag tycker hon låter som en mycket sund kvinna. Hon har förstått att vuxna män är just vuxna, och borde behandlas därefter. Män ska inte behandlas som barn, även om många av dom vill det. Det är på tiden att män gör lite uppoffringar för sina barn. Väx upp för fan!
Möjigheten att kommentera är avstängd av bloggens ägare

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna