Senast Skrivet

Slumpa en blogg
Att vara Alex Schulman
Sveriges största blogg - en dagbok av Alex Schulman om hur det är att vara Alex Schulman.

Borås kommun vs. Valencia

Och så sporten.

Elfsborg spelar Champions League-kval mot Valencia i veckan. Detta patetiska Elfsborg, ett lag som är byggt av en kommunledning som vill ha lite "fart och flärd" i bygden. Elfsborgs tränare, en tunnhårig man med en tofs i pannan, säger att han tror att  laget har bra chanser, i alla fall på hemmaplan. Varför, jo, för att hemma spelar de på en plastmatta. Och det tycker inte spanjorerna om. Jag kan berätta för Tofsen att det tycker ingen om, för man spelar inte fotboll på plastmatta. man spelar den på gräs. Det gör man i hela Europa och det gör man i Stockholm också. Men inte i Borås. Tofsen tror också på "grymt drag" på läktarna. Och jag blir full i skratt, för "Borås Arena" som den så löjligt heter tar väl bara in 10 000 personer. Det låter kanske inte helgalet, i alla fall inte för Valencia som är van att spela inför 70 000 människor. Det finns ingen fotbollskultur i Borås, det finns inga fans, det finns bara ortsbor som tycker att det är roligt att se på "det nya spektaklet". Om ett år är det kanske handboll som gäller i bygden. Och kommunen flåsar då bort till en annan del av staden för att bygga en ny arena, för handbollspelare. Eller så kanske de bygger en vattenpark. En vattenpark, det är vad som kan ge bygden lite "fart och flärd". Och då ekar det tomt igen på Borås Arena. Kvar finns bara en man med tofs i pannan som har en kroppshållning som påminner om Shrek.

Jag retar mig på det där kommunlaget så in i helvete, därför att det i den klubben finns en mentalitet som pendlar mellan det malliga och det patetiska. Kommungubbar som sitter feta och pustade i sina Dressmann-kostymer och lägger upp planer för att erövra Europa. Det är både malligt och patetiskt. Elfsborg kommer att köra med ett 8-1-1-system och därför kommer de väl inte få storstryk. Men jag hoppas det ändå. Hoppas de förlorar med 5-0 eller så. Och så hoppas jag att någon tar några raska kliv fram till Elfsborgs tränare och rycker av honom den där tofsen.
186 kommentarer
anonym
13 augusti 2007, kl 15:17
Jaha..
fredrik
13 augusti 2007, kl 15:18
så rätt
Andreas
13 augusti 2007, kl 15:19
hahahahahahha helt rätt
Carl
13 augusti 2007, kl 15:20
Det finns redan en fin vattenpark i Borås. Minns dock ej vad den heter.
eric
13 augusti 2007, kl 15:21
Helt rätt, glöm inte bort att de även har chipsfete anders på mitten oc han kan ju ställa till med både det ena och de andra! elfsborg är ju faktiskt sveriges mest patetiska klubb!
Mattias E
13 augusti 2007, kl 15:22
Precis som det kommer bli med din "inneblogg"

Varför ska alla människor helt plötsligt blogga, alla tror dom är något nu för tiden

Vad hände med jamtelagen?

fjanthästansikte
Ninna
13 augusti 2007, kl 15:24
Snacka om sur eftersmak... Är man lite grinig för att det inte läggs fokus på AIK?? Kanske??
Pelle
13 augusti 2007, kl 15:25
Jag tror att det i Borås redan finns någon form av vattenland eller vattenpalats... Men de kan ju bygga ett sommarland!
Flesher
13 augusti 2007, kl 15:27
Förstår inte alls dina tankar om Elfsborg, när du hoppas på att de ska få storstryk?Eftersom AIK ALDRIG kommer vinna allsvenskan igen, så är det bara till din egen fördel om Elfsborg går långt i Europa så vi i Sverige får mer platser till bl.a CL,Uefa-cupen.

Så sätt dig nu hemma i tv-soffan på tisdagkväll och hoppas på de gula/svart som vanligt!
Jens
13 augusti 2007, kl 15:31
hej! du har ju en poäng med plastmattan - konstgräs kallas det för - nån tofs har han ju dock inte.. tränare haglund.

i övrigt har ju borås i odlat följande storheter

1) Ingvar Carlsson. fd statsminister

2) knalle-land

3) ellos

ja - sen finns det ju inte så mycket mer faktiskt

så kanske behövs elfsborg ändå!?
Janne Kask
13 augusti 2007, kl 15:32
Bitter, anyone?

MYCKET BITTERHET SO HAER PO EFTERMIDDAGEN.
polarojd
13 augusti 2007, kl 15:33
Nämen Alex!!?

Känns det inte som om du "kastar pil i kuvös" nu..?

Såvitt jag vet så finns det bara två kommunsponsrade lag i svensk fotboll?!? (Förutom eventuellt Helsingborg då, där kommunen var tvungen att stoppa in 50 millar för att de skulle slippa riva nya arénan) De två lagen är ditt AIK, och även det andra hatlaget Blow-it... Det är de lagen som får 85% av sina inkomster ifrån kommunen.

Elfsborg har ett antal "knallar" som lurat till sig pengar via mer eller mindre nogräknade marknader, och vill rentvå sig själva genom att pumpa in pengar i det enda som existerar i bygden, viket just nu råkar vara fotbollen...

Ikväll är det match mot Åtvidaberg vilket bara är ett litet fartgupp på vägen till Allsvenskan igen...

Nu råkade jag bara komma på den dagen vi sparkade ut er ifrån finrummet, det är fortfarande bland de bästa dagarna ur mitt liv... Att få peta ur Bananer i pyjamas-gossarna hade kanske ändrat på det, men i superettan får man mest ägna sig åt sina minnen från förr...
13 augusti 2007, kl 15:36
Det där patetiska Elfsborg snuvade ju faktiskt ditt äckel-AIK på guldet förra året. De må vara ett ortslag, men de är faktiskt bra. Det kan du inte ta ifrån dem. Jag hoppas de lyckas bra i kvalet!

Det finns lag jag avskyr mycket mer än Elfsborg. Elfsborg är ju så... hrm... harmlösa. Så diskreta. De bara finns där liksom. De vinner allsvenskan, men gör ändå väldigt lite väsen av sig. De syns helt enkelt inte. Hur kan man känna så starkt - positivt eller negativt - för ett sådant lag?


anonym
13 augusti 2007, kl 15:41
jovisst, lite sur för att inte AIK vann förra året?

om de skulle göra det skulle de åkt ut i första omgången med någon dålig ursäkt om att planen var dålig
andreas
13 augusti 2007, kl 15:41
Nu är du ju ute och cyklar såklart men det är ju inte första gången.
anonym
13 augusti 2007, kl 15:42
Kanske Borås kan ta dit bröderna Schulman som kommer och dricker sig fulla med stadens 20-åriga bloggare och alla deras kompisar? Och ställer upp på lite vimmelbilder. Kom igen Alex, ni skulle kunna få jättebra betalt. Är det nåt de kan i Borås så är det detta med pengar.
Lillfimpen
13 augusti 2007, kl 15:43
Dressman??? Du menar Elloskostym?

Håller med fullt ut. Patetiska wannabe-Göteborgare.

Kan inte Bertan gå in med stålar i Elfsborg istället för Sillstryparna?
mike
13 augusti 2007, kl 15:43
Haha så jävla bra skrivet! Elfsborg med Taco-anders i spetsen, är det ens möjligt att tycka om dem?
Cristian
min blogg http://elloco.blogg.se
13 augusti 2007, kl 15:44
Hahahaha du kommer säkert få en massa arga kommentarer från bönderna i Borås.

Men du har rätt!!
gerd
13 augusti 2007, kl 15:44
Jag tycker synd om alla som växt upp i stockholm och tvingats spela på grus i hela sitt liv. Först när man kommer upp i de högre divisionerna får man lite gräs under fötterna. Många fotbollsspelande stockholmare har inte ens ägt ett par grässkor. Aldrig fått uppleva känslan att äntligen få komma ut på gräset. Jaa.. det kan jag då lova att Boråsborna fått!
IFE-Albin
13 augusti 2007, kl 15:47
Jag tycker ju om dig Alex så därför slutade jag läsa texten efter en mening. Jag vill verkligen inte börja hata dig.

mvh
anonym
13 augusti 2007, kl 15:59
Är det till att vara lite bitter? Tycker jag gott du kan vara. Inte för att Elfsborg är mitt favoritlag, men bara för att AIK INTE är det ;D)
Damien
13 augusti 2007, kl 16:06
Anders Svensson är en fröken.
Mr Righteous
13 augusti 2007, kl 16:07
Fy fan vilket illaluktande landsbygdsförakt. Och så frågar du dig varför vi Stockholmare är så hatade på landsbygden.
S
13 augusti 2007, kl 16:09
Mattias E - du kanske menar den s.k. jantelagen? Och touché till den fina dissen där. "Fjanthästansikte" var poppis på mellanstadiet, så arför skulle den inte funka nu?
Sanna
13 augusti 2007, kl 16:16
Är det på något sätt fel att man vill ha lite fart i sin stad? även om den inte är stor? Men något rätt måste ju göras i borås och elfsborg med haglund i spetsen med tanke på att de är regerande mästare.

Borås aréna? Vad är det somn är så konstigt med det? Den ligger ju i Borås.
Gnagare
13 augusti 2007, kl 16:21
Det här är supporterkultur: http://www.youtube.co...
fy fan
13 augusti 2007, kl 16:23
Valencia kommer slakta Elfsborg...och fan va underbart det kommer bli!
Mangan
13 augusti 2007, kl 16:23
" Jag kan berätta för Tofsen att det tycker ingen om, för man spelar inte fotboll på plastmatta. man spelar den på gräs. Det gör man i hela Europa och det gör man i Stockholm också."

Trodde man oftast spelade på gyttja på Råsunda.
13 augusti 2007, kl 16:26
Tabellen talar sitt tydliga språk.Det är västsverige som dominerar. Stockholmslagen får väl till sammans med Kalmar göra upp om plats 4 - 7.

1 Halmstads BK

2 IF Elfsborg

3 IFK Göteborg

4 Djurgårdens IF

5 Kalmar FF

6 AIK

7 Hammarby IF

8 Helsingborgs IF

9 Malmö FF

10 GAIS

11 Gefle IF

12 IF Brommapojkarna

13 Örebro SK

14 Trelleborgs FF
ab
13 augusti 2007, kl 16:28
färgerna gult och svart känns betydligt mer elfsborg än aik och kommer associeras med den fina klubben från knallebygden för lång tid framöver. det känns fanimig mer häcken än aik! aik kanske kan byta färger och få en nytändning. brunt är ju ledigt.
Dale
13 augusti 2007, kl 16:28
Det var ändå jävligt skönt att spöa AIK två gånger på en vecka.
Erik Jansson
13 augusti 2007, kl 16:38
Du har nåt vettigt att säga här men allt försvinner i din fullständiga brist på sympati för andra människor. Tofsen? Det är så irrelevant det kan bli. Det är både lågt och intetsägande.
Jocke
13 augusti 2007, kl 16:39
Du har egentligen rätt till 100%. MEN. Ett litet problem för dig som är AIK:are. Rikard Norling är nog den största FJANT jag har sett i närheten av en fotbollsplan överhuvudtaget. Hans malliga uppsyn när hans lag förlorade och förlorade i våras var ju rent parodisk. Lite synd att äcklena har haft lite tur på senaste tiden och lyckats vinna några matcher, men det vänder nog snart!
Chris
13 augusti 2007, kl 16:40
Lite knäckt för att det inte är aik som är där! Ja att spela på en träskmatta täckt av 1000 kubek vatten efter allt satans regn som faller i Sverige är mycket bättre. Ser fram emot lite "fart och flärd" när elfsborg tokpiskar valencia och aik åker ner i ettan där dem hör hemma!!!
13 augusti 2007, kl 16:40
Läst din blogg ett litet tag. Gillade den till en början, men börjar störa mig mer och mer. Jag hejar inte på Elfsborg och det är inte anledningen. Men detta börjar bli lite patetiskt. Du sliter ditt hår för att hitta ett ämne att skriva något sarkastiskt inlägg om. Inte konstigty att folk stör sig på er... du och din bror syftar jag på. Din fru är rätt kul dock.

Om du nu hatar brats, vad har du emot dressman?
13 augusti 2007, kl 16:44
Du verkar bitter, Alex. Det har möjligtvis inte någonting att göra med det faktum att Elfsborg snuvade guldet framför näsan på AIK förra hösten? Jag tycker att vilket Allsvenskt lag man än har hjärtat hos, så ska vi hjälpa till att heja fram alla svenska lag i större sammanhang. Tänk på svensk landslagsfotboll! Hur många svenska spelare har AIK i sin startelva, hur många egna "produkter"? Smågrabbar måste ha någonting att se upp till när det gäller svensk klubbfotboll, och därför knyter jag mina smått blåvita nävar och håller tummarna för att Elfsborg skräller mot Valencia på plastmattan i veckan!
nickson
13 augusti 2007, kl 16:47
Undrar vad Alex säger om AIK skriver kontrakt med Magnus Haglund en vacker dag?
MFF
13 augusti 2007, kl 17:02
Håller med totalt. Elfsborg är Sveriges gnälligaste lag och jag hoppas att de åker ut. Tyvärr måste man inse att med allsvenskans låga standard så är de ett av de bästa lagen. Det smärtar nåt oehört!

MFF !
Daniel
min blogg http://danyf.blogg.se
13 augusti 2007, kl 17:09
haha Alex, du är inte bitter va?

Tänk om alla "odlade" platsmatta så skulle vi slippa springa runt i gyttja. AIK kunde ju börja sanera sin trupp å få in lite klubbkänsla så ska du se att även ni kan få vara med och leka bland de stora grabbarna!!!
Micke
13 augusti 2007, kl 17:12
Är inte alla sveriges lag så dåliga som just elfsborg?
Inte fjolla
min blogg http://www.elfsborg.se/
13 augusti 2007, kl 17:14
Undra varfrån denna "Stureplansfjolla" fick luft ifrån!

Heja Elfsborg!

Borås är vackert!
Magnus Haglund
min blogg http://www.tofs.nu
13 augusti 2007, kl 17:15
Fyfasiken va du är taskig.

Min tofs är ju fin. Min guldlänk är fin. Matkassen i Borås är billig. Vi har kylskåp. Vattnet är rent. Knalleland? Guliganerna är helfestliga.
murran
13 augusti 2007, kl 17:20
*scrollade ner för att skriva en onödig kommentar*
anonym
13 augusti 2007, kl 17:21
I stockholm spelar ju alla på grus.
J-mannen
13 augusti 2007, kl 17:26
Fy fan vad rätt..även fast det kom från en jävla AIK:are.
aik är kassa
13 augusti 2007, kl 17:29
Supporterkulturen är stark i Boårs: Superettan här kommer Gnaget sjöng typ 18000 när vi krossade AIK med 2-0. Inte dåligt på en arena som ska ta 10000. Kära nån vad dålig kolla Schulman har, och vad hans inlägg stinker avundsjuka. AIK åker ur i år. Elfsborg tar Valencia, och fotboll på plast är bättre än ingen fotboll alls hos tjongarAIK. Hahahahhaha
schultz
13 augusti 2007, kl 17:31
Fotboll är en fin möjlighet för gatupojkar i u-länder att kunna, på sikt, försörja sin familj. I västvärlden så är det en idealisering för totalt hopplösa, lönnfeta Svenssons som också vill tjäna stora pengar, lattja med grabbarna och framförallt bli kända. Det är varken mer eller mindre.
Karlstad
13 augusti 2007, kl 17:36
Jag kan bara hålla med om allt!

Att dom ska ha chans mot ett topplag i Spanien........

Knäpp gylfen Elsborg!!
Jens Laigaard
13 augusti 2007, kl 17:41
Nu har du tagit ett ofrivilligt poäng hos alla västkustbor.

De hatar nämligen alla löjliga badjävlar

med adidas badshorts, "jätte häftiga" tribaltattueringar och någon "frän" t-shirt med tryck från jc. Sen har de mage att prata med de stackars irriterade invånarna på ett sätt som kan likna någon som fått ett getingstick på tungan.

De har ingen som helst distans till andra människor och tror att de är storstadsbor i Sverige. Vissa är till och med stolta och nöjda med sina liv.
Eric
13 augusti 2007, kl 17:51
Förresten, nu när du ändå är inne på fotboll: Hur kommer det sig att du och Calle är AIK:are medan doldis-brorsan Niklas tydligen är lika utpräglad Djurgårdare?

Vann Niklas för många Coca Cola Cup på sommartorpet så lillbrorsorna var tvungna att hålla på ett eget lag till slut?
Danne
13 augusti 2007, kl 17:52
Jämför du trycket på Borås Arena med exempelvis Råsunda så är det som att jämföra en Metallica-konsert på Ullevi med en blockflöjtskonsert i Eskilstunas Folkets Park.

Så är det bara, men det kommer en AIK:are aldrig förstå eftersom ni inte hittar ut från Solna med ert begränsade intellekt.

Är det inte lite småaktigt att fortfarande vara bitter över att AIK var för dåliga för att vinna guld ifjol? Apropå supporterkultur så sitter jag 100 gånger hellre bland trevliga människor i Borås än står på en läktare på Råsunda bland män med rakade skallar som på sina 30 år i livet bara lärt sig ett ord - fitta.
Peter
13 augusti 2007, kl 17:54
Först ser vi till att få all information rätt, sen skriver vi ett blogginlägg. Fixar du det till nästa gång Alex? Det var la bra.
Patrik
min blogg http://patrik1891.blogg.se
13 augusti 2007, kl 17:56
Så rätt, så.
JPA
13 augusti 2007, kl 18:02
Vem fan är du? Vet du ens vad du snackar om?!

För det första, sedan när spelar det någon roll vad ett lags tränare har för hårfäste? Väx upp för helvete!

För det andra, Borås Arena kommer att kunna ta in 13 000 pers i matchen mot Valencia. Mestalla tar in 55 000... Ta reda på fakta... Dessutom är läktarkulturen i Spanien riktigt dålig om man ser till hur stor ligan är.

För det tredje, Elfsborgs konstgräs är godkänt av UEFA. Enligt polare jag har som spelat på Borås Arenas konstgräs så är det nästan ingen skillnad mot riktigt gräs. Det är sorgligt att lyssna på alla bittra motståndare som klagar på att vi har fördel i och med vårt konstgräs.

För det fjärde, är det någon ovanligt med att folk i Borås börjar intressera sig för Elfsborg när det går bra för dem och när vi har en ny och fräsch arena? Läktarkulturen i Borås är på uppgång, nåt fel med det?

Det du skrev låter som något en 14 årig AIK-fjant skulle kunna skriva... Låter bara omoget och löjligt! Du vet inte vad du snackar om!

Har flera polare som är guliganer som följer din blogg, hoppas du inser att du förlorat de som läsare nu?

Skärp dig mannen, DU är patetisk.
Mathias
13 augusti 2007, kl 18:04
Hahaha klart du hatar Elfsborg. Dom är ju bäst i Sverige. Att en sketen Gnagare hatar ett lag bör ju närmast ses som ett kvalitétstecken. Förövrigt har inte Borås kommun gått in med en krona i Elfsborg, däremot ett par finansmän boendes i Sthlm, dom var väl trötta på AIK och sönderkastade skyltfönster.

Däremot har du rätt att dom kommer åka på spö mot Valencia...men det krävs ju ingen vidare intelligens för att förstå.
13 augusti 2007, kl 18:19
Klarhet. Är ett ord som dyker upp. Klarhet. Jag säger det igen.

En dag ska jag bjuda dig på mellanöl och en herrans massa fernet, bara för det här blogginlägget.
LARS_SUR
13 augusti 2007, kl 18:43
hahaha lugn nu aikarn!!, var du som alla andra AIK fans eller?...var ett mobbat fuckface som ville vara lite häftig o började bära aik symboler för att black army var så häftiga (socialbidragstagare och råidioder) när du var 12 år och tänderna var större än din skitiga kuk?
Linn
13 augusti 2007, kl 18:43
Haha..o var är AIK?
unmask
13 augusti 2007, kl 18:44
Schulman???

Jaha, det måste vara en stockholmare som lotsats fram av farfar eller så? Till viss bloggstatus? Eller?

Curlingbarnbarn, javisst. Det gäller att ha rätt namn och rätt kontakter.

Men tyvärr degenereras tydligen avkommorna. Alex är bara rasistisk, nedlåtande och obegåvad. Det brukar tydligen värderas högt på Aftonbladet.
ah
13 augusti 2007, kl 18:46
inte för att jag är något fan av styaden borås, inte av fotboll heller. men en sak vet jag om Fotboll och de är att jag aldrig skulle heja på aik. antingen hejar man på aik och hatar alla andra lag (dålig förlorare-syndromet). eller så hejar man på något annat lag, och om ens favoritlag inte vinner så spelar de egentligen ingen roll vilket lag som vinner, så länge det inte är aik..
Gnagare
13 augusti 2007, kl 19:49
Klockrent. Ellos är extremt hypade och kmr snart glömmas bort.
Vädermannen från Malmö
13 augusti 2007, kl 19:59
Viktigt att tillägga: Det regnar ALLTID i Borås, verkligen varenda gång jag åkt igenom med tåg.

Nästan lite magiskt.
anonym
13 augusti 2007, kl 20:02
Tack Alex

Vi är överallt
13 augusti 2007, kl 20:22
Om du tänker efter så finns det faktiskt en liten möjlighet att ditt kära AIK kan dra nytta av att Elfsborg går vidare till CL-spel. Tänk på det.
Emelie
13 augusti 2007, kl 20:22
Herrgud, du vill ju bara provocera. Och du lyckades tydligen, för jag är rejält irriterad på dig nu. Vad är ditt problem? Är det månne Ishizakis framgång i ett annat lag än AIK som du inte kan ta.....? Och "ingen fotbollskultur", nej, det här blev fan bara för mycket för mig.
Josefin
13 augusti 2007, kl 20:24
Är elfsborgare, men tror inte att de har någon som helst chans mot Valencia.

Men. Borås Arena. 17 000. Såg Elfsborg - AIK där för några veckor sedan. Vad bra AIK spelade. Och tänk att de fått med sig 50 av Solnas mest kriminella tonåringar till Borås. Imponerande.
jeppe
13 augusti 2007, kl 20:36
Hatten av!! Ellos e bara ett jävla skämt.Nästan likt en svensexa som har dragit ut på tiden! Sedan ville jag bara pointera att det var inte Ellos som snuvade AIK på Guldet.Det var e Domar profilen Flöjtfält!Förövrigt är jag ej Råtta utan tillhör det fina släktet på söder.
Gson
13 augusti 2007, kl 20:37
Det är väldigt mycket avundsjuka här tycker jag!

Det känns som att alla fördommar mot stockholmare som vi Boråsare, och resten av Sverige för den delen, är sanna. Märkligt. Trodde jag aldrig! *ironi*
Pedrag
13 augusti 2007, kl 20:44
Fan vad du snackar skit Alex, du har inte ett jävla rätt. Borås Arena tar in över 19 000 om det skulle vara så, det är ju mer än vad iaf Djurgården och Hammarby tar på sina hemmamatcher. Dessutom ska arenan byggas ut till över 22 000 platser nästa höst. Råsunda tar ju in fler åskådare, men den är ju helt förfallen. Elfsborg ligger före alla Stockholmslagen i tabellen dessutom, speciellt ditt AIK, som ligger i mitten och harvar.
L
13 augusti 2007, kl 20:52
Du är ju lite ute och cyklar nu. Elfsborg är inte direkt något nytt "modefenomen" som du verkar anse. Det är en klubb som är 104 år, som vunnit fem sm-guld och som ligger på femte plats i den allsvenska maratontabellen. Att det inte skulle finnas någon fotbollskultur och inga fans är ju bara ren idioti. Visst finns det färre elfsborgare jämfört med aikare men det är ju ganska naturligt då Stockholm är en aning större än Borås.
baraboråsare
13 augusti 2007, kl 20:56
Dålig förlorare?
Per
13 augusti 2007, kl 21:00
Hahaha.. #25 gjorde ett hattrick. Märkning av ord, touché och sen den klassiska "så sa jag på mellanstadiet". Kommentarerna är helt klart halva nöjet med den här bloggen!
tomas
13 augusti 2007, kl 21:48
Svar till Johan #36. Bara för att man inte tycker om livsstilen som brats står för, innebär det att man måste handla kläder hos Dressman? Man kan klä sig hur dyrt som helst utan att för den skull sympatisera med brats.
Schul Alexman
13 augusti 2007, kl 21:57
tjena

Gillar din blogg och allt (rövslickers) och tycker du är en skön typ (lite till).

Men att du klankar ner på den lilla staden Borås som just nu är Sveriges ansikte utåt i Europa tycker jag ej om. Du skall istället stötta IFE och ge dem ett par vänliga ord, så att alla i den lilla bygden som läser din blogg känner att de har ditt stöd. ha det gott. hänger du med till riche?
Schul Alexman
13 augusti 2007, kl 22:01
Men dressman ska väll bli en dressad klädeskedja nu? hänger du med till riche?
Evo
13 augusti 2007, kl 22:03
Haha, jag vet inte vad som är roligast att läsa; Alex (som jag för övrigt inte alls tyckt särskilt bra om förrän idag) underbara text som sätter precis mina tankar i skrift på ett mycket tillfredställande sätt!

Eller är det kanske alla patetiska kommentarer som till största del handlar om att Elfsborg slog AIK x2 i år samt vann guldet förra året.

Det är ungefär lika moget som när två barn bråkar i sandlådan. Den ene berättar att han tycker den andres sandslott är fult och finesslöst; den andre svarar att hans mammas köttbullar är godare.

Faktum är att spektaklet IF Elfsborg kommer att gå över.

Jag undrar just vad Elfsborgs alla "fans" var för 10 år sedan? Undrar just var dom kommer vara om 10 år?

I vattenparken kanske?
Jocke
13 augusti 2007, kl 22:04
Ojdå eller så är det kanske så att DJURGÅRN leder serien Yes it is.
Schul Alexman
13 augusti 2007, kl 22:04
Alla har vi en tofs, min sitter Down in africa om man ska få in TOTO i ämnet...hänger du med till riche?
IFE
13 augusti 2007, kl 22:06
Självklart är det bara för att du är AIK:are och Elfsborg vann SM-guld med en enda försmädlig poäng framför er. Det är bara avundsjuka, jantelagsmentaliet och kanske lite förakt mot "bönderna" utanför Stockholm det handlar om. Gillar dig ändå. Gillar framförallt när du är arg, grr!
en av solnas 50 mest kriminella tonåringar(?)
13 augusti 2007, kl 22:30
Det talas om att avundsjuka skulle vara motivet bakom Alex alldeles utomordentligt träffsäkra inlägg. Den uppenbara följdfrågan till detta blir: "Varför i helvete skulle supportrar till ett lag som faktiskt spelat i Champions League vara avundsjuka på ett lag som inte ens är nära att göra det?"

Det talas om supporterkultur. AIK har vunnit Allsvenskans publikliga flest av samtliga lag i det här landet. Elfsborg har aldrig gjort det.

Det talas om att "AIK hör hemma i Superettan". AIK spelar i år sin 79:nde Allsvenska säsong vilket är flest av samtliga lag i det här landet. Man slår till och med stora, skrämmande Elfsborg. Med 15 säsonger.
Henrik
13 augusti 2007, kl 23:18
"det finns inga fans, det finns bara ortsbor som tycker att det är roligt att se på "det nya spektaklet"."

Dra åt helvete din jävla pajas.

Jag och många med mig har stått på ståplats på Ryavallen i många år. Varit i söderettan och mött lag sm Stenungsund - inget ont om Stenungsund -, sett nån skitmatch som slutat 0-0 eller 0-1, fått storstryk i derbyt mot Norrby, och lidit med laget i allsvenskans bottenstrid, men aldrig har vi svikit Elfsborg.

Klart som fan att det finns "ortsbor som tycker att det är roligt att se på "det nya spektaklet"", men det FINNS fotbollskultur och riktiga fans i Borås!
Christoffer Arvidsson
13 augusti 2007, kl 23:30
Är du fullständigt dum i huvudet?! Jo, du måste väl vara det med tanke på den låga nivå och kvalite du använder dig av och har.

Ingen fotbollskultur? Vad fan får du det från? Borås Arena tar inte 10 000´personer, Mestalla tar inte heller den det antal personer du skriver... Alltså stämmer inte det du skriver, dags att börja ´kolla upp uppgifterna kanske.

Fotboll måste vara något du hörde talas om igår, för någon aning om hur det ligger till verkar du i vart fall inte ha.

Sport är inte din avdelning, Kjolman.

SÄMST
DIF Förstås
min blogg http://www.dif.se
13 augusti 2007, kl 23:30
AIK? När gick det snett?? Eller har du lurat alla att du är "råtta"?

Calle måste väl ändå vara Djurgårdare. Han gjorde ju reportage på DIF.se ett tag.

Din bror Niklas är ju dessutom en inbiten Djurgårdare. En härlig kille som har gjort mycket gott i sitt liv.

Allt om ellos-laget håller jag med om. Jorå, kommunen har VISST bidragit till plastmatteanläggningen.

Dressman kommer jag inte att besöka förrän jag ligger i graven = ALDRIG alltså.

DIF LEDER ALLSVENSKAN!!!
Inget SM-guld för AIK
13 augusti 2007, kl 23:31
Och så sporten.

AIK spelar final i Svenska cupen för damer mot Umeå i veckan. Detta patetiska AIK, ett lag som är byggt av en kommunledning som vill ha lite "fart och flärd" i stan. AIKs tränare, en tunnhårig man med en tofs i pannan, säger att han tror att laget har bra chanser, i alla fall på hemmaplan. Varför, jo, för att hemma spelar de på en plastmatta. Och det tycker inte norrlänningarna om. Jag kan berätta för Tofsen att det tycker ingen om, för man spelar inte fotboll på plastmatta. man spelar den på gräs. Det gör man i hela Europa och det gör man i Umeå också. Men inte i Solna. Tofsen tror också på "grymt drag" på läktarna. Och jag blir full i skratt, för "Skytteholms IP" som den så löjligt heter tar väl bara in 3 000 personer. Det låter kanske inte helgalet, i alla fall inte för Umeå som är van att spela inför 10 000 människor. Det finns ingen fotbollskultur i Solna, det finns inga fans, det finns bara huliganer som tycker att det är roligt att se på "det nya spektaklet". Om ett år är det kanske handboll som gäller i bygden. Och kommunen flåsar då bort till en annan del av staden för att bygga en ny arena, för handbollspelare. Eller så kanske de bygger en vattenpark. En vattenpark, det är vad som kan ge stan lite "fart och flärd". Och då ekar det tomt igen på Skytteholms IP. Kvar finns bara en man med tofs i pannan som har en kroppshållning som påminner om Shrek.

Jag retar mig på det där kommunlaget så in i helvete, därför att det i den klubben finns en mentalitet som pendlar mellan det malliga och det patetiska. Kommungubbar som sitter feta och pustade i sina Dressmann-kostymer och lägger upp planer för att erövra Europa. Det är både malligt och patetiskt. AIK kommer att köra med ett 8-1-1-system och därför kommer de väl inte få storstryk. Men jag hoppas det ändå. Hoppas de förlorar med 5-0 eller så. Och så hoppas jag att någon tar några raska kliv fram till AIKs tränare och rycker av honom den där tofsen.
Leif i G
13 augusti 2007, kl 23:35
Alex.......

Avundsjuka har fått ett nytt förnamn.

Din text är lägre än......Glocalnet.

Ha Ha Ha

Nu har IFE faktiskt bevisat att det inte räcker med att vara en stor och rik klubb. Man måste också ha fotbollskunnandet i ledning och trupp.

Avund Avund Avund HaHaHaHA
ekdahl
13 augusti 2007, kl 23:35
sluta snacka skit om borås. skhlm är så jävla mö bättre med alla drägg. gå och dö.
Heja bunkeflo
13 augusti 2007, kl 23:38
Hahaha!

Fy fan va patetisk du är, finns bara ett ord för detta!

M.O.G.E.T!!!

Hur gammal är du??
Evo
13 augusti 2007, kl 23:39
Henrik (#82):

Du, kanske din bror och killen som står längst ner och har skrikit samma ramsa nonstop sen 1922.

Det kallar inte jag fotbollskultur.

Att år efter år efter år efter år efter år efter år efter år ha ett publiksnitt på iallafall över 10-12 000 är fotbollskultur
anonym
13 augusti 2007, kl 23:51
Håller med helt! Lantisarna i Borås är nog inte glada att höra sanningen.
Johan P
13 augusti 2007, kl 23:51
Jag blir så trött på okunniga människor som inte har en aning om vad de talar om. Det enda jag ser när jag läser ett sådånt här inlägg är AVUNDSJUKA!

Bara för att inte ditt lag får kvala till champions league i år behöver det inte gå ut över laget som om inte jag minns helt fel slog AIK 2 gånger på en och samma vecka i år.

Inte heller att förglömma den förnedrande storförlusten de åkte på i Royal League.

Om du fick som du ville skulle alla städer i Sverige demoleras och bara Stockholm och AIK skulle stå kvar, låter ju som ett kul land att leva i.
Rune
13 augusti 2007, kl 23:55
Haha, vilken bitterhet du visar upp, scalman. Det måste verkligen suga hårt att vara du. Ditt vardag framstår ju som en bitter tragedi av avundsjuka under ytan av ytlig fixering. Är du på väg in i väggen eller? Ta semester din stackare eller säg åtminstone upp medlemskapet i Black Army, de verkar ha dåligt inflytande över din förtappade själ.
anonym
14 augusti 2007, kl 00:44
Idiot
anonym
14 augusti 2007, kl 00:59
Lär dig krypa lär dig gå, lär dig hata A-I-K!!!!!!!
anonym
14 augusti 2007, kl 01:04
Skönt!Kul läsning!
Roger
14 augusti 2007, kl 01:06
Du måste skämta Henrik! Ni är för faan ingenting.... kalla er fans men ni är en packe bönder.....
anonym
14 augusti 2007, kl 01:09
Stockholmare ska inte ägna sig åt fotboll. Ni har ju en teatrar, golfbanor och en fin skärgård att segla i.
Ad
14 augusti 2007, kl 02:05
Svensk fotboll?
anonym
14 augusti 2007, kl 02:36
din jävla idiot, den dagen aftonbladet inser hur kass du är så kommer jag må underbart=)
Tillfjanten
14 augusti 2007, kl 05:15
Kan inte du gå och dra han i tofsen din djävla pajas. Förstår inte varför det börjat synas massa töntar i media senaste åren. Var fan kryper ni fram ifrån?....och varför sitter JAG här och skriver en kommentar till en djävla nolla...det är fan det mest skrämmande. Fan vad allt sjunkit lååååågt.
Gnagare
min blogg http://gnagare.wordpress.com/
14 augusti 2007, kl 07:29
De kommer åka på storstryk och den där fjanten Anders Svensson kommer stå och grina i TV igen. Precis som när han stod och hulkade efter matchen mot AIK förra året. Den där han blev punktmarkerad.

Den där jävla Ellosmannen Stefan Andreasson, med sitt opassande krulliga backslick, som kallar sig sportchef får fortsätta drömma våta drömmar om sköna CL-miljoner som går IF Ellos förbi.

Bloggen "Om högt och lågt, mest lågt" är tillbaka.

http://gnagare.wordpr...

Ahlis
14 augusti 2007, kl 09:23
Inget SM-guld till AIK

Inget SM-guld till AIK

Inget SM-guld

Inget SM-guld

Inget SM-guld till AIK

Jag blir så lycklig över din bitterhets ursprung.
Fredrik
14 augusti 2007, kl 09:40
Ang. dina ord om Elfsborg.

Varför inte skriva om något du har koll på istället, du är fullständigt ute och cyklar.

Du är en missanpassad Solnatattare, ful som stryk och med en om möjligt ännu fulare polsk kvinna vid din sida.
IFE
14 augusti 2007, kl 10:07
Jadu Alex, med tanke på hur många rätt du fick när det gäller inlägget ovan måste jag bara fråga. Vet du vad Offside är för nått?

är bra nyfiken =)
Erica
14 augusti 2007, kl 10:21
En liten rättelse, det heter Borås Stad och inte Borås kommun. Nästa gång du försöker trycka ner Elfsborg, använd de rätta orden då.
Mattias
min blogg http://www.elfsborg.se
14 augusti 2007, kl 10:29
Du har verkligen noll koll på vad du skriver om och du är så JÄVLA avundsjuk,är det inte bättre att stötta sitt lag istället för att förstöra som vissa sthlmare gör?? För vi stöttar iaf vårat lag.

FORZA IFE!!!!!
wallabillabroshan
14 augusti 2007, kl 10:47
"Stämmer det att AIK nästa år ska ha samma text på tröjorna som på dvd-omslag? 'Alla pratar svenska'"
Lars Lagerbäck
14 augusti 2007, kl 10:57
HAHAHA! Fy fan va rätt! gnaget vore ha vunnit sm-guld. Ni vann bara för att ni spelar hemmamatcher på plast arena. Alex jag älskar din blogg och jag håller fullständigt.
Celan
14 augusti 2007, kl 11:06
Haha, hjälp vad pinsamt inlägg.

- Jag är så bra för jag bor i Stockholm!Haha så otroligt gött att de spöa alla pinsamma "wannabe-brats" i AIK.

Gå till cooooola Stureplan istället för det verkar du ju vara bra på.
Jocke
14 augusti 2007, kl 11:42
Du är bara ledsen i ögat för att Elfsborg piskade arsel med dina Solna-fjantar. Patetiskt säger du. Patetiskt är när ett lags fans spöar sina egna lagkamrater för att inge respekt och kalla sig 'firman'. Är du rädd för firman Alex? är det därför du inte vågar säga något om aik's förlegade sätt att sköta en fotbollsförening? har de verkligen skrämt dig så illa...
Egon
14 augusti 2007, kl 11:55
Du e ju så pinsam o patetisk att du nästan tror dig själv. Det e vel bara stöd från ett par hjärndöda Black army anhängare i Bombarjacka som du letar efter och det får du. Grattis, bäst du drar dig tillbaka nu pucko!
Dale
14 augusti 2007, kl 12:05
Ojdå, det verkar som att Knallebygden tappat humorn fullständigt. Vad gör väl en anekdot om en fiktiv tofs i pannan när man får vinna SM-guld och lira i Europa? Ge mig en tofs säger jag. Och fort ska det gå.
Alexander
14 augusti 2007, kl 12:08
Och Stockholmare undrar varför ni är hatade i övriga sverige?

Herregud.

Sverige består av mer än Stockholm.
anonym
14 augusti 2007, kl 12:12
är det kanske så att du är lite sur för att Elfsborg är ett bättre lag än vad AIK är?
SH
14 augusti 2007, kl 12:14
Varför bry sej om en liten idiot som denne

Det saken pladdrar om saknar ju helt intresse.

IQ är ju inte så stort när man drar ner brallerna på sej själv sådär. Jag undrar vad aftonbladet har för syn på ett sånt här trams skrivet av en lillgammel 7 åring
SH
14 augusti 2007, kl 12:24
Försök att skaffa dej ditt överlevnadsbidrag nån annanstans. Föreslår cloakrensnnig eller nåt annat praktiskt.

Högst anmärkningsvärt att Aftonbladet publicerar sånt här trams

PS

publicera gärna min förra åxå

Ds
anonym
14 augusti 2007, kl 12:50
Jag tror visst att det är någon som är avundsjuk ? Din lilla patetiska råtta stick och sug din farsas K*K !!!

HATA AIK !!!
Jonas
14 augusti 2007, kl 12:52
Man skäms ju för att vara stockholmare.
Henke'31
14 augusti 2007, kl 13:17
Du har verkligen humor, tänk om någon tog dig på allvar. Om det skulle vara så att du menar det minsta allvar med din text så måste det vara extremt frustrerande att vara du. Det antal gåger och sättet du använder ordet patetisk gör att man undrar om du just lärt dig ett nytt ord, annars beskriver det kanske din inre sinnesstämning som fattig och uddlös gnagare.
Lars
14 augusti 2007, kl 13:20
AIK drivs ju av kommun din fjant
Magnus Jason
min blogg http://stureplanarytligt.nu
14 augusti 2007, kl 14:00
Alex..

Kan man bli mer patetisk än du? Du sitter där i det lilla området som utmålas som elitcentrat i Sverige, där killarna måste vara rika för att vara något, och tjejerna måste ligga sig till status.. o just det, så finns det killar som du som måste spela apa på en blogg 15 gånger per dag för att få lite massmedial uppmärksamhet, för vem hade du varit annars? du hade inte ens varit tofsen, du hade varit en medelmåtta som bäst..

jag förstår varöfr du skriver det, du är tvungen, det är din enda inkomstkälla att hålla igång ditt PR anseende, men från hjärtat, Elfsborg är inte ett dugg patetiskt... det är det du som är!
Robban
14 augusti 2007, kl 14:11
Kan du förklara till hur du får att AIK får 85% av sinainkomster ifrån kommunen?

Avd noll koll!
Ben Axell
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/4209
14 augusti 2007, kl 14:40
HAHAHAHAHHAHAHAAAAAAaa,,,

Jag älskar det här inlägget!!

Jag ska spara det i mitt minne för evigt!

4-0 tror jag iofs på...
AIK:are.
14 augusti 2007, kl 14:44
Här ska Sveriges just nu bästa fotbollslag spela mot ett av storlagen på kontinenten.

Så levererar Herr Bloggare en billig taskspark!!!

Det enda förklaringen till en sådan brist på omdöme är den så omtalade Jantelagen. Den finns alltså!

Klart man stöder Elfsborg till 100%
14 augusti 2007, kl 14:48
#14 måste vara största skämtet som kommenterar någonsin.

Det var Elfsborg som klagade på dålig plan senast i den rosa tidningen, gör om gör rätt tack.

#47 tjongarAIK?

Jag vet om jag ska hoppas att du aldrig sett fotboll eller att du tror blåvittlag från skåne skulle heta AIK

Anders Svensson är för övrigt ett fint exempel på typiskt svenskt.

Han är inte dålig, men han är så jävla lagom och medelmåtta att 30 matcher om året och mycket ledighet på veckorna verkligen räcker.

Och fotboll är en grässport.

Det finns en anledning till att fotboll spelats på gräs sen urminnestider och att det fortfarande gör det. När lag bygger arenor i för hur många miljaders som helst är det aldrig någon som ens funderar på något annat än gräs. Plast är en jävla budgetlösning.
Hufvudstaden
14 augusti 2007, kl 15:02
Vad mycket bittra rättshaverister till bönder det var härinne.
Elfsborgare
min blogg http://hataaik.se
14 augusti 2007, kl 15:06
det är väl inte Elfsborgs fel att dom är bättre på fotboll än aik?

du är så himla avundsjuk så det finns inte.

medans alla riktiga svenskar hoppas på att Elfsborg går vidare så sitter du där ensam och håller på valencia...

patetiskt
Fish
14 augusti 2007, kl 15:13
Det bästa jag läst på länge! Medgångssupportrar från Borås är det värsta jag vet. Hoppas ullhararna från Borås får en riktig fotbollslektion ikväll. Heja Valencia!
Schulman-borde dö
min blogg http://DödaSchulman.nu
14 augusti 2007, kl 15:15
Och jag blir full i skratt, för "Borås Arena" som den så löjligt heter tar väl bara in 10 000 personer

------------------
----------------------------
----------------------------
------

Vafan, är det bättre i Stockholm? Hammarby-Djurgården inför 23 000! Är det bra eller? nää, den siffran suger. Vad bor det i Stockholm? 1,2 miljoner va? delat på tre lag blir alltså 400 000 på varje lag. Kommer tio procent så blir det 40 000. Alltså borde Stockholmslagen hålla ett snitt på 40 000/match. Det gör de inte. Det kommer förfan inte ens 25 000 på derbyna.

AIK har väl 20 000, Hammarby o Djurgården 15 000 i snitt per match alltså 50 000 per omgång. Alltså kommer 4,1% av Stockholmarna på o tittar på varje match som spelas där.

I Borås bor det 100 000, ett snitt på 12 000 match, alltså 12%

---------------------
----------------------------
----------------------------
---

Det finns ingen fotbollskultur i Borås, det finns inga fans, det finns bara ortsbor som tycker att det är roligt att se på "det nya spektaklet

----------------------
----------------------------
----------------------------
--

Jag har nyss bevisat att fotbollskulturen i Borås är större än i Stockholm. 12% av Boråsarna tycker fotboll är kul o stöttar sitt lag o endast 4,1% av Stockholmarna tittar på fotboll. Dessutom har Elfsborg finare arena än något Stockholmslag. Så det där med "Det finns ingen fotbollskultur i Borås" är bara bullshit.

Har aldrig gillat dej Schulman-F***a.

BP orka jag inte ens räkna med
Jello Biafra
14 augusti 2007, kl 15:20
Boråsarnas idiotiska kommentarer här visar ju bara hur rätt bloggaren har. Felstavade idiotinlägg utan argument, fyllda med syftningsfel som får en att vilja hacka ut ögonen med en lödkolv. Den delen av Sverige är uppenbarligen så drabbad av inavel att det snart blir obligatoriskt med banjolektioner från första klass.
Hedersknyffeln
14 augusti 2007, kl 15:48
Hallå Borås - det är bara att gilla läget att lag från landet/mindre städer aldrig kommer att komma i närheten av storstadslagens dynamik samt passionerade supportrar.

Lycka till i CL-kvalet, tror inte ni kommer längre än till UEFA-cupen andra omgång där AIK och Helsingborg redan kommer att finnas. Elfsborg blir inte bättre än tre i årets Allsvenska, AIK eller DIF vinner.
J.
14 augusti 2007, kl 16:17
---> #130. Skrattar nog fortfarande. Fantastiskt.
Martin
14 augusti 2007, kl 16:30
Ishi längtar hem till AIK....NOT!
Jenny
14 augusti 2007, kl 17:06
Tok less jag blir på dig.............

gillade dig tills idag, klanka ner på ett lag som fan bara för att ditt eget lag inte kommit så långt...

lågt...
sthlm
14 augusti 2007, kl 17:15
#129 // Luktar koskit ända hit..
Elfsborgare
14 augusti 2007, kl 17:42
klarar du inte att ditt egna lag är sämre än Elfsborg? Du är tamigfan dum i hela huvudet och inte halva som vissa andra
N...
14 augusti 2007, kl 17:50
Fruktansvärt roligt, det är skarpt av dig Schulman!
Daggen
14 augusti 2007, kl 18:21
Tjena alex!

Jag tror inte du har något som helst sportintresse och du är väl sån som bara vill skriva nått som folk reagerar på som detta. Noll koll verkar du ha dessutom :) over and out / daggen
PFS - AIK
14 augusti 2007, kl 18:43
Klockrent!!

PFS stöttar och håller med Alex till 100%

Hata alla!
Klara
14 augusti 2007, kl 20:41
"Kommunen föredrar att använda benämningen Borås Stad i de fall detta är rättsligt möjligt."
anonym
14 augusti 2007, kl 20:56
AIK berör

Alex berör

DÖD ÅT ALLA
IFE 4-EVER
14 augusti 2007, kl 21:07
Varför kommenterar du fotboll om du inte ens kan det? vadå inte finns några fans i Borås?! du är ju störd :S
Demon
min blogg http://skitsnackarna.tk/
14 augusti 2007, kl 21:15
Patetiskt, men ändå fantastiskt :)

Skulle inte förvåna om Anders Svensson blev skadad idag :D
CGG ACAB
14 augusti 2007, kl 21:20
Klockrent Alex!

Det du skriver är helt korrekt!

Hade vi (AIK) fått samma stöttning av kommunen, skulle vi garanterat vinna CL. F.ö är Borås en förort till baksidan!!!

VI ÄR ÖVERALLT!!!!!!!!!!

Svedjan tills vi dör!

Östra solgnagare
E
14 augusti 2007, kl 22:38
Haha skojar du med mig? För det första har faktiskt Borås redan en vattenpark och för det andra stör du dig på Elfsborg just för att de spöar skiten ur Hammarby, du kan helt enkelt inte ta det att ni Stockholmare i söder är förlorare. Kanske ska du börja heja på Djurgården istället som fortfarande har sin stolthet kvar? Det hade jag i alla fall gjort..
Larry
14 augusti 2007, kl 23:43
Jag tycker oftast att du är en jäkla tomte. Men ibland kan du faktiskt skriva ett och annat fyndigt inlägg också. Det här var klockrent. Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen över att du är AIK:are.
Taco-Anders
15 augusti 2007, kl 00:17
EN GRIS EN GÅS EN BONNE FRÅN BORÅS!
Tim
15 augusti 2007, kl 00:33
Denna bloggposten träffar helt rätt. Det finns absolut ingenting att argumentera emot, det vore bara pinsamt.
Johan2
15 augusti 2007, kl 02:29
Du är ett geni, denna skildringen av en liten ort borde vinna nobelpriset. Tack för att du finns Alex.
imnotemo
15 augusti 2007, kl 03:36
Alex= Retard.

Ni javla stockholms tattare är bara avis för att ett lag från bygden är BÄST i Svergie, och så kalrt dom inte vinner mot valencia men AIK skulle fanimej inte göra det bättre kan ja lova

l2p
max
15 augusti 2007, kl 08:33
Alex du är en hjälte bästa någonsin! Fy fan vad du är bra jag önsakr att jag kunde komma på superlativ som behövs men dt kan jag inte! Så istället säger jag på min barbariska Malmö dialekt. SÅ JÄVLA BRA!!
Magnus
15 augusti 2007, kl 10:46
Alex, Alex - du kan ju ibland vara en riktigt kul kille, men när du försöker racka ner på folk som inte bor i STH känns det bara patetiskt, eller du tycker kanske inte det. Har månne festerna på Stureplan och din kamp att ständigt hitta något att vara en bitterfitta över fullständigt tagit över ditt liv?

Det finns en hel del fördelar med att bo i stad som Borås, och till alla dessa fördelar så finns det så klart motpoler som man kan argumentera till dödagar om. Livskvalitet, prisnivåer och mycket annat, där kan ni tyvärr inte konkurrera i 08, så är det bara...livet går vidare. I olika takt och tempo

Personligen så finner jag ett stort nöje av att se på bra fotboll inte minst om man håller på Elfsborg som i mitt fall. Men jag ser gärna en bra match mellan IFK och AIK och kan finna visst nöjje i det också.

Visst hade det varit roligare om det blivit 0-3 i går mot Valencia, eller tom 3-1 eller 3-2 eller kanske bara 1-0. Men som någon klok person skrev på Aftonbladet, Valencia omsätter mer än alla Alsvenska klubbar tillsammans, spelar ju inte rikigt i samma division då, så vad annat var väl väntat. då är det ju bara att buga för verkligheten och se fram emot en del storstjärnor på Borås Arena, en av Sveriges (om än liten) finaste arenor (än så länge).

Om vi skall nämna lite om AIK så har dom en stor och högt skanderande klack, men när man skämmer ut sig genom att stå och ropa en massa okvädningsord till ex-AIKare som spelar för andra klubbar idag, ja då kan man ju undra hur det är fatt, eller när man som HIF fans trakkaserar spelare som går till MFF, herregud är det inte fotboll vi pratar om, underhållning

Nåja, nu skall vi inte ta upp mer av din värdefulla plats här på bloggen, eller va fan, du kanske inte ens läser kommentarer på ditt bloggande, för fin för det kanske, ha.
Pablto
15 augusti 2007, kl 11:10
Håller inte på AIK men som någon sade tidigare så spelade AIK med hedern i behåll mot Valencia för några år sedan

0-1

0-1

Iom att jag är fotbollsälskare såg jag en av matcherna (höll faktiskt på Valencia)

Det året hade Valencia ett lag bestående av Världens Då bästa mittback Ayala.

Man gick senare vidare och vann UEFA Cuppen mot ett Marseille med Drogba.

och Vann även Spanska Ligan tränandes av Rafa Benitez.

Den upplagan av Valencia var bättre än årets ändå klarade AIK att stå upp bättre än det äckliga Elfsborg.

Nu vill jag säga att jag för svenskfotbolls del satt och smygghöll lite på att Ellos skulle skrälla.

Men istället blev de utskrattade.

Det är ungefär som när man bestämmer sig för att lita på den där opålitilga tjejen i högstadiet även fast man vet att man inte ska det och sen när hon går och knullar runt

Ja då är man äns inte besviken på henne utan mer på sig själv för att man trodde på mirakel.

You can't turn a hoe into a housewife

You can't turn Ellos into a "storlag"

You can't turn Taco-Anders into a Man
Ollie
15 augusti 2007, kl 12:45
Hahaha så jävla sant. FOtboll ska fan och med inte spelas på konstgräss det SKA spelas på riktigt gräss! Har ingen tänkt på att det var kanske därför de vann allsvenskan föra året? Och så fattar jag inte heller varför dom börjar snacka om att elfsborg ska ut i europa och vinna när dom vunnit allsvenskan för typ första gången. DOm hade ju för fan ingen chans mott Valencia. Tror faktist Mff eller HIF skulle haft mycket större chans att vinna.
Josefine
15 augusti 2007, kl 14:58
Konstgräset på borås arena är det inget fel på, snabbare spel och den är lättare att sköta. Men herr Alex, vi har faktiskt kvar ryavallen, du kan ju dra dit och klippa gräset och krita planen åt oss ort-s bor. Men nej förresten, vi vill nog inte ha hit en sån surmulen pojk :)

Dra på smilbanden för sjutto :)
ELFSBORG!
15 augusti 2007, kl 15:17
pucko, borås arena tar in 18800.

du ahr ju inte all sås i påsen du.
Hedersknyffeln
15 augusti 2007, kl 15:32
Till Magnus:

Be då er Anders Svensson att hålla igen lite när det är presskonferens. Spanjorerna grimaserade stort när han snackade om att EIF var där för att vinna.

I returen kommer Valencia över med sitt b-lag, har ni tur lyckas ni få in ett mål. Nej förresten, det kan nog bli än större siffror faktiskt.

Jämför inte er europeiska historia med AIK's, det är bara pinsamt.
Johan
15 augusti 2007, kl 16:00
Har inte haft så roligt sedan Fredrik Reinfeldt berättade om de våldsamma och hårda ungdomsåren i Täby. Vet inte vad som är roligast, Blogginlägget eller alla banjogubbars kommentarer.
jonas
15 augusti 2007, kl 17:17
klockrent.. borås if kommer aldrig att bli ett storlag med stolta tradisjoner..! AIK
steven
15 augusti 2007, kl 17:40
Så klockrent!!

Dom har aldrig haft några fans,o helt plötsligt när det går bra så dyker det upp fans som "alltid" följt elfsborg...

Hmm,tillåt mig tvivla...
15 augusti 2007, kl 18:19
Tack Alex, hittade länken på gnagarforum. Så jävla kul det här!!!!!

Har alla Boråsbor gått från dörr till dörr för att skvallra om den hemska stockholmaren som snackat illa om Gnällsborg???

Killens jobb är att skapa rubriker och varenda bonde i borås känner sig träffad o blir skogstokiga. Ni har ju precis spelat honom i händerna, ha ha jävla sopor!!

Ni e inga rikitga fans! Ledsen men man e inget fan bara för att man går på fotboll för att man tycker det e KUL, vilket 90 % av er gör. Det är ju det enda nöjet ni har i er skitstad så det e klart att ni har fler % som går på fotboll än i sthlm.

Kom upp till sthlm med en 1000 pers precis som vi gör borta mot er. Och stå upp för ert lag så kanske ni kan få lite cred.. inte av mig dock. Och glöm inte o ta med 50 av era mest ungdomskriminella boråsbor upp oxå det kan ni behöva.

Till sist, att vi gnäller på att ni har fördel av ert konstgräs??? Det ju för fan ni som går ut o säger att ni har fördel av det för att andra lag inte e vana o spela på det... Jävla sopor!!!!!
Hedersknyffeln citerar Jan Majlard
16 augusti 2007, kl 09:43
Bespara mig snacket om att Sverige är ett litet land. På de flesta andra stigar i livet promenerar prominenta blågula företrädare fram. För att inte tala om inom idrottens mångfacetterade värld där svenska aktörer är med och leda utvecklingen i så många discipliner.

Varför är fundamental fotbollsteknik så ohyggligt eftersatt?

Jag undrar vad de rutinerade Svensönerna Mathias och Anders innerst inne tänkte när de trötta och stukade efter utklassningen slog sig ner inne i Mestallas omklädningsrum.

Herregud,
har jag inte lärt mig mer under karriären? Kan jag inte bättre? Hur kan vi vara så himla mycket sämre? Vi har ju möjligheten att träna lika mycket och vi är ju dessutom mitt uppe i säsongen. Man borde kanske syssla med något annat?

Ett tag i andra halvlek när Valencia lekte som värst med sina trögfotade motståndare tänkte jag att Glenn Hysén lämnat kommentatorshytten och smugglat in sitt FC Z på planen. Sorry, men det var faktiskt så det såg ut, Ishizaki.

Boråslagets grundläggande brist på snabb bollbehandling antydde att det var ett gäng nybörjare tränaren Magnus Haglund skickat ut på planen.

Man kan undra vad svenska heltidsspelare lär sig? Vad tränar man egentligen på? Hur utnyttjar man all tid? Utvecklingen i det internationella perspektivet går ju bara bakåt.

Medan en spelare som David Silva, förutom att den blott 168 cm korte liraren enkelt flög över svenska mittbackar och skallade in 2-0, lärt sig behandla bollen som vore den klistrad vid fötterna och utför tvåfotsdribblingar med förbundna ögon, står svenska spelare stilla och famlar i mörkret.

Jag är ledsen för att jag innan matchen uttryckte ogrundade förhoppningar på Samuel Holmén. Det bevisar bara vilken orättvisande måttstock allsvenskan är för insatser på en internationell scen.

Var Holmén över huvud taget med i matchen? Att förlora med 3-0 mot Valencia är i sig ingen skam, men sättet Elfsborg gjorde det på var skamligt.

Klubben borde överväga att betala respengar åt sina anhängare på samma sätt som man gjorde efter 8-1-förnedringen mot Djurgården i serieepilogen på Stadion 2005.

Valencias lektion var en rak höger på hakspetsen på allsvenskans alla hejarklacksledare, oavsett om de sitter på pressläktaren, i styrelserum eller befolkar ståplats.
Louice
min blogg http://www.blueeyed.blogg.se
16 augusti 2007, kl 18:36
Alltså, du får verkligen tycka precis vad du vill om Borås - det är ju allas fulla rätt. Men om du nu ska spy galla över en stad så kan du väl i alla fall ta reda på fakta? Jag tänker inte dra någon lång historia om Elfsborgs bakgrund för det orkar jag inte skriva eller du läsa, men att säga att det inte finns en fotbollsanda i Borås? Det finns en elfsborgare i allas Boråsare, och mångas prat om att det bara är just nu är fel. Elfsborg är våran stolthet. Du kan tycka att det är en patetisk stolhet, jag kan tycka att stureplan är en patetisk stolthet. Du skriver även att Elfsborg är ihopsatt av kommunen för att få lite fart på staden? Det stämmer ju inte heller. Elfborg har en rejäl historia och handboll - ja, tänka sig - det finns redan här. Och Borås Arena tar inte in 10.000, utan 18.000 personer. Ursäkta oss för att vi bara har 100.000 invånare och att erat stureplan är våran gågata. Vi trivs i alla fall och Elfsborg är stort för oss. Låt oss vara lite stolta för att vårat lag kommit så långt. Du får hata tofsen hur mycket du vill, jag har ingen åsikt om honom. Men snälla någon - hata inte Borås för att vi inte är Stockholm. Det kommer vi inte bli och faktiskt - det vill vi inte heller. Ha en bra dag / Louice
Tomten
17 augusti 2007, kl 22:27
Skillnaden mellan en landsortsbo och Alex Schulman, är att landsortsbon inte är så navelskadad att han tror att världens centrum är Stockholm...

Snacka om bonnhåla. Håll lite koll på världsrankingen, Manhattan-wannabee.
Farre
min blogg http://wax.blogg.se
21 augusti 2007, kl 01:25
Fjollträsk is the place to be! BTW. Jag bor i Borås och Elfsborg har aldrig haft någon anda. Norrby IF är enda vettiga laget här.
anonym
21 augusti 2007, kl 08:16
Haha! Ja, den mannen har väl aldrig varit den vassaste kniven i kökslådan Alltid lika kul att se insnöade Stockholmare försöka visa sitt förakt över övriga Sverige.

För övrigt: Vad tråkigt att Stockholm inte får någon representat i Champions League nästa år heller!
Daniel
21 augusti 2007, kl 08:20
Alex Schulman. Du kanske blir förvånad, men det här var mitt första försök på din blogg. Och förhoppningsvis mitt sista.

Jag antar att det var meningen att väcka någon slags reaktion. Det lyckades. Det förakt för andra människors arbete och drömmar som du utstrålar är tyvärr inte bara patetiskt, utan lika skrämmande. Med agitatorer som dig är klivet inte långt in i nästa medeltid.
Peter
21 augusti 2007, kl 09:22
HAHAHAA.. Är du så här dum eller gör du dig till Schulman?
Boris Preijde
21 augusti 2007, kl 10:18
Någon hade det tydligen svårt som liten. Ingen uppmärksamhet från föräldrarna när han tappat nappen. Så nu vill han att hela världen skall lyssna på honom (när AIK inte får guld). Det är synd om människorna, men mest synd om pojken Schulman
P
21 augusti 2007, kl 10:51
Hej och välkommen till sandlådan.
Tommy Friberg
21 augusti 2007, kl 11:39
Härligt att du är så djävla avundsjuk på att ett lag som Elfsborg knackar ner allt motstånd i Sverige. Synd bara att du inte har ett vidare perspektiv och ser att Elfsborgs framgångari Europa även kan gynna skitlag från din egen kommun.

Ditt inlägg osar av okunskap som vi Boråsare skrattar åt när vi vinner 2:a raka SM-gulder och fortfarande spelar i Champions leauge eller UEFA cupen. Vad gör alla stackars stockholmslag i November? De slickar sina sår och har konditionsträning .

Vad gör Elfsborg? Vi spelar match på BORÅS ARENA mot europeiskt toppmotstånd.

Behöver jag säga mer ?
Linda
21 augusti 2007, kl 11:39
Stackare! Du verkar ha tagit det här väldigt hårt..att lilla Elfsborg från lilla Borås helt plötsligt har ett bra lag, en fin arena, många supportrar, och är ledande inom svensk fotboll. IF Elfsborg är ledande inom svensk fotboll. Läs om min förra mening, Alex. Elfsborg vann mot AIK både hemma och borta i år, ändå kan du med att hacka på Elfsborg på det viset du gör, vill inte ens tänka mig dagens AIK mot Valencia CF.

Nu tänkte jag länka en bild på dig och ge den en ärlig kommentera, men jag är mogen nog att hålla mina personliga åsikter om andras utseenden för mig själv. Tönt.
Helmer Rilla
21 augusti 2007, kl 11:39
Alex

Lädernunan hade rätt, jag har sett det med egna ögon, först kommer Alex tänder, tre min senare kommer Alex själv, du e välkommen till min praktik för att rätta på dina tänder
Vänsterdojjan
21 augusti 2007, kl 13:21
Varför denna litenhet? Du borde ha en hel del att vara stolt över, inte hävda dig mot omvärldens påstådda svaghet.

Stockholm är naturligtvis så mycket mer än dig, men du ger ju inte huvudstaden en skjuts i rätt riktning, vilket den så väl behöver!
anonym
21 augusti 2007, kl 15:49
Konstigt att dom glömt skriva "Olämpligt, tipsa moderator" under artikeln.
anonym
21 augusti 2007, kl 16:21
GE DEJ
Bruce
21 augusti 2007, kl 18:03
Klipp dej och skaffa dej ett jobb!
Guliganen
21 augusti 2007, kl 18:27
Tänk vad bitter man kan vara som gnagare. AIK ligger långt efter Elfsborg.

Faktum är att det patetiska laget från Borås ligger före alla stockholmslagen och är regerande svenska mästare. Det svider väl hos en stöddig bloggare som Schulman. Men det är bara att vänja sig, Elfsborg tänker ta guld i år också. Arenan i Borås rymmer förresten 17.000 personer, och efter kommande tillbyggnad lär det bli över 20.000, dvs ca 20% av befolkningen i Borås. Vilken Stockholmsarena tar in 20% av Stockholms befolkning? Elfsborg är som bekant Sveriges bästa lag - regerande mästare och serieledare även i år. Vi har den nyaste arenan och den mest skötsamma publiken och de fräckaste Tifona och snart den bästa ekonomin av de allsvenska klubbarna. Stackars lille pojk som måste håna andra när han egentligen bara är avundsjuk.
Ándreas
21 augusti 2007, kl 18:48
Vem är patetisk?
Tönt
21 augusti 2007, kl 19:10
Luktar avundsjuka.......Elfsborg är bäst i Sverige och kallas patetiska, va är då stockhomslagen ? Denna tönt (Alex) är uppenbarligen Djurgårdare som med bittra ögon ser hur Djurgården har gått ner från sin dominans för några år sen och nu ser att IF Elfsborg är mästarna på tronen......

Ett alldeles för enkelt guld - 07
anonym
21 augusti 2007, kl 21:41
Vem är snubben som skrivit artikeln? Han verkar väldigt bitter o arg av någon anledning som jag har svårt att sätta fingret på.

Ingen har någonsin klagat på Elfsborg genom tiderna tills:

1: vi hade en spelare som blev landslagsman: anders s. varför får han så mycket skit? borde inte de som gör sämre ifrån sig kallas för lönnfeta och dåliga? inte hört någon stockholmare klaga på att martin strömberg var så jävla kass på sin högerkant eller att ilola när han hade som mest problem borde åkt tillbaka till finland.

2: vi vann serien (helt plötsligt är vi jävla bönder som köpt sitt lag med pengar vi inte tjänat själva (någon annan förening som skapat några bolag för detta ändamål?)

3: vi byggde en ny arena med underlag som var helt ok att spela på (till skillnad ifrån ryavallens åkermatta).

Kanske är det det faktum att dessa saker skapat mkt mediebevakning åt lilla Borås och IFE; vilket oundvikligen skapar mer pengar och gör elfsborg till ett lag som spelare gärna vill spela för och som insatta gärna ser spela och håller på när de representerar vårt lilla land i Europa.

Jag vet inte vem snubben är som skrivit artikeln men han verkar minst sagt inte särskilt förtjust i att vi har en serie där flera lag är med o spelar här i landet. Kanske är det dags att skapa en egen serie åt AIK där de kan få möta sitt B-lag var och varenda vecka istället för de andra lagen i landet. Det hade nog killen gillat... jag föredrar att kolla på fotboll när det är intressant och bra lag spelar mot varandra. Tycker lite synd om AIK som har en sådan här snubbe som ett av sina ansikten utåt.

/mvh jonas
Mange
21 augusti 2007, kl 22:52
Vad är Ditt problem egentligen? Fick Du inte själv vara med och spela tvåmål ens på skolrasterna?
En som inte behöver spela Allan
21 augusti 2007, kl 23:36
Liksom för #167 Daniel är detta mitt första besök på din blogg (men kanske inte det sista). Bloggen lär ju vara omtalad. Jag bemödade mig om att läsa ett 15-tal av dina inlägg och blev ganska konfunderad. Det mesta du skriver är, tycker jag, ganska harmlöst - lite vanligt vardagskuttrande. Inte så lite spirituellt är det ändå. Därför bryter inlägget om Borås/Elfsborg av på ett sätt som jag inte förstår. Försöker du vara självironisk/självsatirisk genom att spela rollen som avundsjuk sur gubbe? Mina tankar går till Tage Danielsson - främst hans Grallimmatik. Den associationen får du gärna vara lite stolt över. Tage spelade ju ganska ofta rollen som missbelåtna, förmätna ofta reaktionära gubbar - men hans texter är betydligt roligare än ditt inlägg. Det tycker jag i alla fall. Men om jag nu har rätt i min förmodan, så har du ju i alla fall lyckats spela/vara rollen på ett trovärdigt sätt att döma av reaktionerna. Men en som inte behöver spela Allan rubbar du inte så lätt. Min reaktion var snarast ett småleende. F.ö. läste jag ditt inlägg om sommarkatter - där "jamar" jag med till 100 procent. Tror att du har alldeles rätt. Mvh.
Gul
21 augusti 2007, kl 23:43
Vad är du för en stackars inskränkt liten människa?

Skönt att en liten skitklubb som Elfsborg kan få dig att känna så starka känslor.

Vidga dina vyer lite. Det finns de som lever sina liv även utanför tullarna...
"du är nu hatad för alltid"
27 augusti 2007, kl 11:24
Seriöst, du är dum i huvudet!
28 augusti 2007, kl 11:56
Håller med dej till fullo...!!!

Och Borås i överigt är en sär egen "stad" med noll trevligt folk, och dem har verkligen ingen humor heller... Och elfsborg..?! finns de ngt värre.!?
Möjigheten att kommentera är avstängd av bloggens ägare

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna