Senast Skrivet

Slumpa en blogg
Att vara Alex Schulman
Sveriges största blogg - en dagbok av Alex Schulman om hur det är att vara Alex Schulman.
0

SvD vill att jag avgår!

Jag blir uppmärksammad på en kolumn i dagens SvD från en kvinna som heter Anna Larsson. Hon kräver att jag omedelbart slutar på Aftonbladet. Hon är inte först med att komma med det kravet. Det är så många som fordrar min omedelbara uppsägning i olika typer av text att jag borde bli redaktör för en antologi som heter "De som kräver att Alex sparkas". Jag blir smickrad av uppmärksamheten, det ska erkännas.

Men den här texten är speciell på ett annat sätt. Anna Larsson är inte påläst. Hon kan inte ha läst min dagbok över huvud taget. Hon menar att jag är en del av "Stureplanskulturen", att jag är en av de människor som gillar att spruta champagne på tjejers bröst på krogen. Jag gapar när jag läser det. Gapar och kan inte stänga munnen för alla tänderna. Det är ju i själva verket just denna typ av mentalitet som jag avskytt de senaste fyra åren. Och jag har gjort det dagligen, i för mig tillgängliga spalter. Den som läst min dagbok KAN inte ha missat mitt förakt just mot detta Stureplans-stekeri. Jag vill mena att det är omöjligt. Det har jag ju varit ett återkommande tema i den här dagboken från första början. Det är ju det som är det konstiga, hörrni, att Anna Larsson använder mig som slagträ för att driva en tes som jag i själva verket skriver under på; att Stureplan är smutsigt, skevt och farligt.
 
Idag placerar Anna Larsson mig i ett fack som jag de senaste fyra åren arbetat heltid med att ifrågasätta, håna och förakta. Det är oschysst av henne. Men framför allt är det ju jävligt inkompetent, inte sant. Då har ju den där kvinnan inte koll på någonting. Det finns jättemånga där ute som har en skev bild av mig och det är helt naturligt. Men om en kvinna på SvD ska skriva en hel kolumn i min ära, så kräver jag att hon är påläst.(Dessutom använder hon sig i sin text av hittepå-citat och struntar i att ange källa och gör en del andra grejer som faktiskt egentligen tarvar en ursäkt från hennes håll.)

Därför tycker jag att hon borde få sparken. Omedelbums. Jag känner Svenska Dagbladets chefredaktör som en tjej med stake. Ska dra i några trådar, så att jäntan får gå.
Skriv en kommentar
123 kommentarer
otur
17 augusti 2007, kl 09:00
haha
17 augusti 2007, kl 09:03
Nästan först, bara 4 min sen, suck..
philip
17 augusti 2007, kl 09:04
http://www.svd.se/dyn...

haha skulle precis ge dig länken..
mmm
17 augusti 2007, kl 09:06
Hon e jävligt jobbig faktiskt. Dessutom ser hon ut som en kille.
17 augusti 2007, kl 09:06
Avgå? Som en högt uppsatt politiker? "Avgå Persson!!" Det där är ingenting annat än rent och skärt beröm Alex! Visst, det kommer från en inkompetent och illa påläst skribent, men beröm är det likaväl. Gotta dig!!
: /
17 augusti 2007, kl 09:09
om du har tid så gå in lite på www.jinge.se o kolla vad han skriver för spännande saker om dig och din fru, i tre olika inlägg har han skrivit om att han ogillar brats som du.
Gagg
17 augusti 2007, kl 09:10
rätt rätt rätt!
Patrik
17 augusti 2007, kl 09:12
Jag reagerade också mot alla felaktigheter i hennes kolumn. Vi som läser din blogg, de flesta iaf, förstår din ironisering mot det mindre sympatiska plastfolket på Stureplan.
anonym
17 augusti 2007, kl 09:14
Trist med människor som inte kan något. Du som kan mycket om fotboll tex. Skulle vara kul att höra din syn på AIK:s hedersamma förlust i kvalet till UEFA-cupen. 2-3 mot ett lettiskt lag är ju mycket bättre än 0-3 mot en spansk storklubb.
slofberg
17 augusti 2007, kl 09:15
Alex Schulman....jag älskar dig!! Ja, inte på det sättet kanske men jag älskar att läsa din blogg! Du e fan min idol!

Hela klan Schulman skriver på ett fantastiskt bra och underhållande sätt! Läser alla era bloggar, det är ett trevligt nöje att koppla av med på jobbet (hoppas inte chefen -den arge- läser detta nu).

All cred ditt/ert håll!!

Respect
Janson
17 augusti 2007, kl 09:16
Hoppas du lyckas. I grund och botten handlar det ju om jantelag från hennes sida, sånt måste krossas.
Jennie
17 augusti 2007, kl 09:16
Alex.. lilla vännen.. du föraktar allt det här med Stureplan för att du är som den fula ankungen som aldrig fått vara med och leka. allt det här "föraktet" som du säger dig känna är egentligen avundsjuka. men nu håller du på att bli en svan alex.(och det är inget positivt) du har ju fått en egen höra på nåt ställe, eller hur? du får vara med och leka nu.. så sluta spela. Allt du skriver om just stureplan är så genomskinligt. Varför slänga så mycket skit på personer som inte ville komma på ert bröllop men så fort ni fick ett foto på en jävla vägg var allt förlåtet? hahaha.. nej alex, du borde ta din lilla fruga och flytta så långt bort du kan komma så kanske du inser vad som verkligen är viktigt här i livet. och varför klaga på anna? det verkar som att hon hon har sett igenom dig, tom. utan att ha läst din blogg. Jag har följt den sedan början och jag ÄLSKADE den, men du behöver nog en paus. Dina "15-minuter" verkar har stigit dig åt huvudet. jag vet inte, det känns som att du har lite "Rosing" över dig. Hon ve inte heller när man ska sluta!
Burken
17 augusti 2007, kl 09:17
Helt bisarrt. Får mig att tappa förtroendet för SVD. En bitter liten kvinna som ventilerar sina felaktiga fikastunds-åsikter i en av sveriges största tidningar...yeeesus.
Gud
17 augusti 2007, kl 09:19
Tragiskt att SvD var tvunget att haka på mediedrevet och skaffa billiga poänger genom att använda dig som slagträ i våldtäktsdebatten. Blir ledsen…men stå på dig för fa…
babben
17 augusti 2007, kl 09:20
Vilket sjukt effektsökeri, att i samma kolumn lägga dig och våldtäkterna! Förtal? Smutskastning?
Gunnar Gunnarsson
17 augusti 2007, kl 09:21
Journalisthögskolor verkar anse att källkritik är av futil karaktär.

På henne bara! Bort med henne!
Lollo
17 augusti 2007, kl 09:24
Ja ditt hån mot Stureplan är underbart här och väldigt tydligt!
N.C.
17 augusti 2007, kl 09:26
Nå, det må så vara att Anna Larsson haft bättre saker för sig än att lusläsa skräp det senate året.

Icke desto mindre har du en väldigt tung bevisbörda om du påstår att våldtäkterna stureplansprofilerna begick inte var en konsekvens av att du lottade ut oralsex med din hustru.

Jag ser fram emot fler kolumner signerade Anna Larsson, som jag härmed inviterar: låt oss skriva en bok betitlad "Vi som kräver att Alex sparkas".
Henke
17 augusti 2007, kl 09:30
Håller med dig Alex!

Vi som läser din och Katrins blogg vet hur det verkligen ligger till.
tobias
17 augusti 2007, kl 09:33
Felaktigheter? Alex bemöter ju inte kritiken och det där bratsföraktet är ju så genomskinligt.
17 augusti 2007, kl 09:33
Jag håller med Patriks svar ovan skrivet!!
anonym
17 augusti 2007, kl 09:35
Bra där.

Klockers!

Kanonsers.

Fint där, gubben!
Kulan
17 augusti 2007, kl 09:37
Börsen rasar och med den Alex Schulman rakt ner i glömskan... Anna Larsson får oss att se Alex med nyktra ögon, som en tillfällig flugskit.
JockeP
17 augusti 2007, kl 09:37
"Alex Schulman kanske skämtar när han lottar ut en avsugning.

Den som våldtar skämtar inte.

Men båda har handlat utifrån samma kultur."

Det måste vara årets mest långsökta och desperata citat. Hon är så inkompetent så man skiter på sig. Hon behöver ett knull.
Äsch
17 augusti 2007, kl 09:38
Det var väl inte så farligt... Jag kan faktiskt hålla med henne om att det inte var kul när du skämtade om en avsugning från din fru... Hur mkt jag än älskar dig
Madeleine
17 augusti 2007, kl 09:39
Oj, oj, oj! Anna Larsson och alla andra som har så fruktansvärt svårt för underbare Alex; Sluta läs hans dagbok så har ni ett problem mindre i era patetiska liv.
Andreas Krohn
min blogg http://krohniskt.wordpress.com/
17 augusti 2007, kl 09:42
Jag tror du skrev på din egen uppsägning med orden: "Därför tycker jag att hon borde få sparken. Omedelbums. Jag känner Svenska Dagbladets chefredaktör ganska bra. Ska dra i några trådar, så att jäntan får gå."
Kingen
17 augusti 2007, kl 09:45
Lägg ut hennes nummer eller mail så ska vi nog kunna säga henne ett och annat.
17 augusti 2007, kl 09:47
Vilken ragata!

Som om du skulle vart nån förebild för våldtäcktmännen då eller? Oacceptabelt att en nämna dig i en text där våldtäcktsmän är med... Dra i alla trådar du kan å få bort henne tills på måndag!
Moi
17 augusti 2007, kl 09:49
Hon som skrev krönikan påstår aldrig att du är en typ som sprutar champagne på stureplan. Det hon skriver är att du i ditt blogginlägg där du utlovar en avsugning av din fru till vinnaren uppvisar precis den skeva kvinnobild som gör att våldtäkter sker. Kanske ligger det lite i det även om det du skrev naturligtvis var ett skämt. Ett sådant typiskt lite för grovt skämt som man gärna tar till när man är lite osäker och desperat söker bekräftelse och försöker vara rolig. Ingen våldtäkt kommer att ske direkt pga ditt skämt men det är ett uttryck för en ganska rå stämning som man kanske borde försöka motverka. Vad sägs om det?
anonym
17 augusti 2007, kl 09:49
Den flickan hade inte rätt i mkt hon skrev i den artikeln - som handlade om ... ja vad då? Dig? Stureplan? "Stureplansprofilerna"? Våldtäkt? Feminister? Det är lätt att avfärda dig som en idiot för att du jobbat på Stureplan, men det bör man nog helst göra efter att ha läst mer än ett inlägg och att koppla ihop dig och "Stureplansprofilerna" och antyda att ni är av samma skrot och korn är inget mindre än ärekränkning. Du ville bli stämd häromdagen, men så länge kan du väl stämma Anna Larsson istället!!
Mats
17 augusti 2007, kl 09:52
NEEEEJ, kan han inte sluta blogga, fredrik viratanen är och förblir sveriges största crybaby med innbillad bullemi. Hur f-n kan du skriva att det är kul att han kommer tillbaka när vi äntligen återhämtat oss efter hans eviga gnällade på sin egna personlighet/brist på sådan.

Nej tack för jättebebisar.

Tack för en bra blogg alex.
Martin
min blogg http://australia.blogg.se
17 augusti 2007, kl 09:52
Anna Larsson, who?

Hon måste vara det största skämtet i SVDs historia. Ska en sådan dam, utan ordentlig fakta, kunna hänga ut folk hit och dit i en välrespekterad tidning som SVD ändå är? Okej, det är bra att hon kämpar för att stoppa våldtäkter, men hon gör ju en sån pinsam ihopkoppling när syr in Alex i det hela.

Anna, lilla, lilla du. Upp med nivån på skrivandet. Det kan inte vara lätt för dig. Men som vi säger: det är bara att bryta ihop och komma igen.

Alex: Vad har hon för mailadress?
17 augusti 2007, kl 09:54
Jag blir så trött när jag läser Anna Larssons ogenomtänkta kolumn. Hon borde skämmas för faktafelen hon presenterar. Hon ska väl vara en seriös skribent?

Felaktigheter. Kärnan i själva kolumnen är så rutten att man inte ens kan se vilken frukt den en gång tillhörde. Hon gör dessutom misstaget att dra för stora generaliseringar. Jag tycker mig kunna läsa i hennes spalt att man tillhör "Stureplanskulturen" bara för att man råkar leva där. Vilken kultur förresten? Den som drogar, våldtar och har låg respekt för kvinnor? Det är som att säga att någon är kriminell bara för han/hon bor i en mindre ansedd förort. Jag tror att diversiteten är större än så. Det är äcklig läsning.

Jag besöker Alex blogg mer än jag besöker någon annan blogg. Alex roar, upprör och berör. Jag älskar en del inlägg och avskyr en del, men de skapar alltid någon slags känsla. Och att kunna skapa känslor på detta sättet är få förunnat.

Alla som läser "Att vara Alex Schulman" vet att Annas kolumn är full av felaktigheter. För oss framstår hon som en jävla planta. Men för alla andra då? Som kulmnist är hon opinionsbildare och det är lite skrämmande. Det är upprörande att någon som skapar opinion är så dåligt påläst. Upprörande att folk kommer att läsa och tro på innehållet. Upprörande att texten överhuvudtaget fick publiceras.
Chris
17 augusti 2007, kl 09:58
Har du avfärdar hennes uppvaktningar är det därför hon är arg?
Ronja Rövardotter
17 augusti 2007, kl 09:58
Hon vågar inte ens lägga upp sin kolumn på nätet, vidrigt!

Här är ett foto. Det vore kul om du ville lägga din kommentar på det:
Martin
17 augusti 2007, kl 10:07
Förvånas ofta av idioter som fäller korkade och irrelevanta inlägg, bland annat här. -Svenskarna är ett korkat folk.

Dock blir man förundrad och imponerad hur en sk journalist, som Anna, kan skriva, och dessutom få en spalt, i SVD.

Större nolla med mindre koll får man leta efter, ett klart lågvattenmärke för sveriges journalist-kollegie.

och nej, är varken journalist eller stureplan-människa.. Dock har jag humor och distans nog för att kunna uppskatta en blogg som denna...

17 augusti 2007, kl 10:08
Häng ut hennes mobilnummer så kan vi se till att hon avgår självmant!
Henke
17 augusti 2007, kl 10:10
*censurerad* fattar inte vad jag skrev i mitt tidigare inlägg som ab bara tagit bort.... Tråkigt.
Sten Sture
17 augusti 2007, kl 10:10
Kan det inte vara så att Schulman är en nyttig idiot i den här affären? Genom att sparka på Schulman riktar Larsson - å bombfeministernas vägnas, kan tänkas - uppmärksamheten mot två personer som nämnts och visats flitigt på bloggen den senare tiden. Kort sagt: kanske ett smart sätt att förtala utan att förtala? Vem som är skyldig till vad, om nu någon är det, står dock skrivet i stjärnorna.
bigjim
17 augusti 2007, kl 10:16
Jag vet ingen annan blogg som är så jävla sprängfylld med rövslickning bland kommentarerna som på den här. Vad är alla ute efter, gratislunch med er stora idol i nån vippig hotellobby? Tänk om Alex Schulman skulle börja sälja pappdockor av sig själv i skala 1:1. Visst skulle det vara lite som en dröm för er?
Austin
17 augusti 2007, kl 10:16
Det är så pinsamt när någon ska tycka något utan att kolla upp den de ska steka... Patetiskt om de inte kan se ironi...
Therese L
17 augusti 2007, kl 10:18
Läste precis artikeln...

Hur kan hon jämföra dig och Katrin med våldtäkterna?? För jävligt!!

Snälla Alex plocka bort henne!!
Burken
17 augusti 2007, kl 10:22
Behöver ni påminnas att Katrin själv har lottat ut en avsugning i sin egen blogg?
anonym
17 augusti 2007, kl 10:24
hhej,

undrar hur det kommer sig att om du hatar Stureplansområdet med alla dess uteställen, varför vistas du där HELA tiden????

B
Hanna
17 augusti 2007, kl 10:31
Har tidigare tillhört den kategori av människor som är fientligt inställda till dig. Jag har tyckt att du verkar jobbig och överskattad. Men så besökte jag din blogg och jag blir tvungen att kapitulera, svälja min stolthet och inse att jag tycker att du är ok. Det känns fortfarande lite främmande... Men din blogg är riktigt underhållande.
Joakim
17 augusti 2007, kl 10:31
Alex. Hon skriver inte det du påstår att hon gör. Och ja. Det är ganska osmakligt att lotta ut en avsugning av sin fru. Även om det är ett skämt.

Men du har svårt att ta den kritiken och sammankopplingen med de misstänkta våldtäktsmännen. Det kan jag förstå.

Sen en sak till läsaren som kallade Anna Larsson för kossa i sin kommentar.

Du är ett stort jävla skämt.
anonym
17 augusti 2007, kl 10:36
Helt otroligt att hon gör en koppling mellan Schulmanbloggarna och väldtäkt! Nä, hon har trampat i klvaveret ordentligt!
MOJO
17 augusti 2007, kl 10:36
Kan du inte publicera hennes krönika här? Har inte access till svd på jobbdatorn... ...tydligen för mkt skit på den sidan.

All the best
Anna
17 augusti 2007, kl 10:36
Bra jobbat Alex!! Det hon säger är obefogat och det kan vi inte acceptera!
Gloria Mundi
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/13107
17 augusti 2007, kl 10:38
Jag sällar mig till kören som håller med dig.

Det är pga kommentarer som #14 Jennie som du måste fortsätta och bära fanan högt.

MEN

Det är kommentarer som #34 Moi som är substansiella och han/hon har HELT rätt när han/hon skriver:

-ang. avsugningen - "Ett sådant typiskt lite för grovt skämt som man gärna tar till när man är lite osäker och desperat söker bekräftelse och försöker vara rolig. "

Men vi gillar dig ändå. Och om du lämnar AB, tja... det skulle inte vara helt fel att blogga nån annanstans än AB med deras ständiga avbrott!!

/"Vi som kräver att Alex sparkas".

Skojar bara ;)
JG
17 augusti 2007, kl 10:38
Jag satte kaffet i vrångstrupen i morse när jag läste hennes kolumn. Kvinnan har inte förstått någonting och dessutom verkar hon vara helt humorbefriad. Att du kritiserar det stekiga Stureplanslivet är knappast någon nyhet, som du mycket väl påpekar. Hennes inställning till Stureplan är helt klart mycket lantlig, från ett utanförperspektiv.

Du är helt klart en av Sveriges vassaste pennor för tillfället, så låt dig inte hämmas av så undermåliga angrepp!
anonym
17 augusti 2007, kl 10:39
Bigjim: Jag hoppas att man en dag kan få svar på varför människor som inte tycker om Alex blogg tillbringar dels tid med att läsa och dels tid med att kommentera något de inte gillar. Har du inget vettigare du skulle kunna syssla med? Du kan få lite tips av mig om du vill.
anonym
17 augusti 2007, kl 10:39
Hmm. Anna Larsson har inte förstått Schulman, men det verkar som om en del av hans läsare inte gör det heller om man ser på kommentarerna. "Hon ser ut som en kille", "lesbisk fotbollsspelare", "behöver ett knull". Hur många kvinnoföraktande idioter får det finnas egentligen? Det roliga är att Schulman driver med sådana som er, men ni verkar vara för korkade för att förstå hans ironi ...
Safar Yacoub
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/16108
17 augusti 2007, kl 10:40
Vad är kriterierna hos SvD för att bli journalist, samlat betygsdokument?
Gloria Mundi
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/13107
17 augusti 2007, kl 10:48
En sak till. SNYGGT av Anna att ta upp Katrins kommentar i DN! OM "feminism på Sture..." Det som DN-reportern hittade på, enligt Katrins egen blogg.

Snacka om research!

Dagens artikel får Anna att framstå som en mupp som vill ha uppmärksamhet!
Bigjim
17 augusti 2007, kl 10:51
#59: Jag har aldrig klagat på hans blogg. Bara på merparten av de som kommenterar den. Så behåll dina tips och läs ordentligt vad jag skriver nästa gång istället.
björn holm
min blogg http://www.asknas.se
17 augusti 2007, kl 10:53
Schamoss! Tills i morse och SvD:s ankomst visste jag inte ens att du existerade. Men när jag nu googlade dig kände jag igen din nuna nånstans ifrån. Det verkar finnas ganska många som ser ut som du gör. Inget mer bestående minne än så dessvärre. Bara en undran om avsugningen (om det nu är sant): hur gör din fru med vinstpaketet om den som vinner är 1/ tjej 2/ bög 3/ 79åetthalvt d/ hund eller e/saknar kuk?

Björne på Ekerö
L
17 augusti 2007, kl 10:57
Det är fan illa att dra paralleller mellan våldtäktsmän och en satir-bloggare.
Josefine H
17 augusti 2007, kl 10:59
Hennes kolumn var skrattretande. Vad Alex har med dessa våldtäkter att göra, ja, det kan man ju verkligen fråga sig. Hur tänkte hon?

HENNES MEJL : anna.larsson@svd.se
Mikael Ingebrigtsen
min blogg http://www.klokboken.com
17 augusti 2007, kl 11:00
Om du får sparken så försvinner en del av kulturen som man inte kan ersätta.
Birka
17 augusti 2007, kl 11:05
Kommentar 14 jennie. fint att Alex vågade publicera din kommentar. du genomskådade Alex..
Erik
17 augusti 2007, kl 11:12
Om jag skulle vara in Dina kläder, Alex Schulman, skulle jag ta mig en ordentligt funderar på vad orden ödmjukhet och förståelse innebär. Jag är inte Guds bästa barn men den kvinnosyn som jag skymtar i Ditt resonemang gör mig (för att citera Lotta Gröning) "mörkrädd". Begreppen värdighet och gentlemannaskap tycks vara något som helt gått Dig förbi!

Låt mig ge Dig ett tips, kamma till Dig och börjar syssla med något vettigt!
anonym
17 augusti 2007, kl 11:13
Det här är verkligen oroande. Som jag ser det finns det två möjligheter (risker).

1. En ung svensk journalist idag klarar inte ens av att läsa och förstå en BLOGG. Hur blir det då när journalisten ska läsa svårare saker, som kommunala handlingar, rättsliga handlingar eller texter på andra språk?

2. En ung svensk journalist idag läser inte det källmaterial man bygger en artikel eller krönika på.

Vet inte vilken av möjligheterna som är den mest oroande.
Birka
17 augusti 2007, kl 11:19
Du godkänner inte min kommentar pga att jag skriver på dålig svenska, är du rasist eller? var glad över attt vi är många svartskaller som läser din blogg o inte ofta vi gillar de men vi läser de i alla fall.
Henrik
17 augusti 2007, kl 11:20
Oj. Jag tror att det kan vara första gången som Axel själv faktiskt missar poängen. Synd.

Synd också att din respons blev så lång och raljerande.
E
17 augusti 2007, kl 11:21
Jag instämmer i kommentaren från Moi #34 och undrar liksom anonym #60 hur många kvinnoföraktande idioter det får finnas egentligen?
Birka
17 augusti 2007, kl 11:21
Tack, jag borde ha väntat lite.
Cattis
17 augusti 2007, kl 11:23
hahaha..fan va PINSAMT av denna Anna!!Kör hårt Alex, du är för skön!
L
17 augusti 2007, kl 11:27
Vilken otroligt korkad tjej.

Inte för att jag gillar dig så överdrivet mycket alla gånger, men det där var juh f*n att bara blå ljuga.
anonym
17 augusti 2007, kl 11:29
Jag gillar att lasa din blogg. Din cynism ar, enligt mig, vad som gor dig till en bra skribent. Daremot far jag hjartklappning nar jag forstar utifran det har kommentarsfaltet det enormt stora kvinnoforaktet manga av dina lasare har. Det gar hand i hand med den kulturen du ser ner pa, men ar ocksa del av det som gor dig popular. Undrar hur du staller dig till det.
Anna
17 augusti 2007, kl 11:29
Bort med tanten!!!
Lasse
17 augusti 2007, kl 11:40
Hörru Alex!

Hon skriver precis som det är, du har många problem, ett är att du inte kan läsa!

- Vad fan babblar du om i din blogg?

En grej till, hälsa brorsan att han sög i tv denna morgon! Den känslomässiga uppkastningen kom som ett brev på posten...

/Lasse
Tsssss
17 augusti 2007, kl 11:43
SKULLE INTE DU SLUTA SKRIVA BLOGG HÄR ??? *SUCK* ÄNNU EN DRYG MÄNNISKA SOM SÄGER ATT HAN SKA GÖRA SAKER MEN GÖR DET INTE
André
17 augusti 2007, kl 11:44
Det e faktiskt förjävligt att hon sätter dig i jämförelse med "Stureplansprofilen". Hon skriver 3 meningar om dig, sedan handlar resten om våldtäktsmännen. Förjävligt.
anonym
17 augusti 2007, kl 11:51
herregud vilken jävla idiot den där anna larsson är...försöker dra paralleller mellan din blogg och våldäkt av "stureplansprofiler"...hoppas hennes karriär går i graven pga detta.
MM
17 augusti 2007, kl 11:53
Håller med dig Alex, hon måste ha fått allt om bakfoten. Tur hon inte skriver dödsannonser.
fredrika
17 augusti 2007, kl 11:58
i'm such a fetto. :((
Roffe
17 augusti 2007, kl 12:05
SVD´s chef borde plocka bort henne , om hon som journalist inte har koll på vad du säger & skriver.

Har hon bott i hassela hela livet....??
Jens
17 augusti 2007, kl 12:07
Haha! Om du är en del av yuppiekulturen

så är jag ledare för juggemaffian.
CrilleGrek
17 augusti 2007, kl 12:09
Det jag uppmärksammade var att hon nämnde specifikt att Aftonbladet "har släpat" in Stureplan i redaktionen genom att använda dig som en bricka i spelet, det var fegt gjort av Anna, kan det vara så att hon är avis på det uppdrag du har, glassa runt i stureplan och förena nytta med nöje, varför har då SVD anställt henne, jag tror i samma syfte, men då insåg hon att det räcker inte å vifta med ett presskort, man måste vara en i gänget, villket hon inte har lyckats med.

Både SVd och DN har gjort desperata försök med unga skribenter under sommaren som har resulterat flera spaltmeter ren dynga, samtidigt läser jag om Tjernobyl och barn som växte upp efter katastrofen har indicier på lägre hjärnaktivitet.
Ida
17 augusti 2007, kl 12:26
Läs igen!

#34 Kommentar från Moi (svar):

Hon som skrev krönikan påstår aldrig att du är en typ som sprutar champagne på stureplan. Det hon skriver är att du i ditt blogginlägg där du utlovar en avsugning av din fru till vinnaren uppvisar precis den skeva kvinnobild som gör att våldtäkter sker. Kanske ligger det lite i det även om det du skrev naturligtvis var ett skämt. Ett sådant typiskt lite för grovt skämt som man gärna tar till när man är lite osäker och desperat söker bekräftelse och försöker vara rolig. Ingen våldtäkt kommer att ske direkt pga ditt skämt men det är ett uttryck för en ganska rå stämning som man kanske borde försöka motverka. Vad sägs om det?
Samuel
17 augusti 2007, kl 12:27
Läste också den där krönikan i morse. Blev lite förvånad. Jävligt konstig text faktiskt. Vad ville hon egentligen säga? Hur mycket hon föraktar de rika idioterna och deras kvinnosyn? Att häckla Stureplanspajasarna är ungefär som att sparka in en öppen dörr (vad det nu betyder). Men du är grym mr! Keep up the good work. Snart jobbar Anna Larsson på Göteborgsposten.
Jonas
17 augusti 2007, kl 12:28
Tjaa, jag kan hålla med om att hon kanske har en skev bild. Men vad du menar med "hittepå-citat" vet jag inte.

Citatet om avsugning av din fru var ju inget sådant, det har du ju skrivit på din blogg. Det enda andra citatet hon har är ju från intervjun med din fru. Det vet jag inget om, så var det de som var påhittad då?
Douglas
min blogg http://insidish.blogspot.com
17 augusti 2007, kl 12:28
Från min blogg: http://insidish.blogs...

Hackigt i maskineriet



Anna Larssons spalt i SvD idag har orsakat ett himla liv i bloggsverige. Under titeln "Stureplanskulturen har kommit till Aftonbladet" funderar och argumenterar hon, på ett ganska frispråkligt sätt, om en våldsam sexkultur på Stureplan och hur bloggvärldens #1 Alex Schulman är en del av denna.

Läs gärna hela artikeln på: http://www.svd.se/dyn...

Självklart har Alex själv svarat Larsson på sin egen blogg, där han hävdar att han inte har med Stureplanskulturen att göra. Han menar att han under sina 4 år inom mediasveriges elit motsträvat champagnesprutande på tjejers bröst och dyra handväskor. Jag, som trogen Schulman-läsare, håller med honom: han har motsträvat detta. Hans fru Katrin Schulman skriver i sin blogg, på Stureplan.se, att Alex är en riktig sosse som njuter av att betala skatt, och skänker tusentals kronor varje månad till Rädda Barnen. Jag tror hon överdriver. Hursomhelst, Alex Schulman är ingen typisk Stureplansglidare, stekare, eller brat. Han tillhör Sveriges mediala och kulturella elit.

Trots detta så tycker jag att Anna Larsson lyckas uppmärksamma något otroligt viktigt, något som är svårt att förklara, i sin spalt i SvD idag. Alex Schulman, trots att han bygger nästan allt han skriver på ironi, är med och skapar en kultur i Sverige. Är Alex Schulman den person vi vill ska vara med och forma morgondagens innelistor? Är han den vi vill ska få ett eget hörn på dom trendigaste nattklubbarna i Stockholm?

Kanske. Men kom ihåg att ironin dominerar Alex Schulmans tänk.
Tomten
17 augusti 2007, kl 12:48
Lägg ut hennes mobilnummer här på bloggen så ska slå henne en signal och göra klart för henne att om hon fortsätter på det jävla viset så är hennes julklappar körda.

Med Vänlig Hälsning

Tomten
fiffi
17 augusti 2007, kl 12:49
Jag tycker att du är stört skön och att du ska skita i henne. Antagligen så är hon bara avis på att du är grym på att blogga och hon är en sur kärring...jag håller på dig alex
Carlando Bloom
17 augusti 2007, kl 12:49
Anmäl henne för Rasism, Satanism och Kommunism
Louise Mittilivet
17 augusti 2007, kl 12:50
Har i och för sig bara läst dig i ett par månader men får verkligen inte intrycket av att du förespråkar stureplanskulturen, men inte att du föraktar den heller. Föraktar vissa personen inom den - Ja, men inte kulturen som sådan.

Du får nog bli lite mer tydlig på den punkten ;-)
Nejger
17 augusti 2007, kl 13:05
Utmärkt replik. Anna är verkligen inkompetent och hennes kolumn var skrattretande dålig. Det första jag tänkte på var att hon vill ha uppmärksamhet och därför försöker hon skriva något dåligt om dig. Hon vet att många kommer att läsa det, hon skiter i om det är korrekt eller inte.

Hon är ett jävla skämt. Hoppas att du får en ursäkt!
Pelle
17 augusti 2007, kl 13:09
haha vilket jävla skämt. Än en gång har kapitalisterna visat sitt okunnande.

Tycker alla ska maila fröken Anna och visa sitt missnöje, anna.larsson@svd.se
Göran
17 augusti 2007, kl 13:11
Läs vad "din pöbel" skriver ovan Alex så förstår du vad Anna menar! Inte?

"...från en kvinna som heter Anna Larsson..."

"...den där kvinnan inte koll på någonting."

"...en kvinna på SvD..."

Förstår du fortfarande inte?

Well, Alex, you're in denial! /G
Jadu
17 augusti 2007, kl 13:18
#74 Kommentar från Tsssss (svar):

SKULLE INTE DU SLUTA SKRIVA BLOGG HÄR ??? *SUCK* ÄNNU EN DRYG MÄNNISKA SOM SÄGER ATT HAN SKA GÖRA SAKER MEN GÖR DET INTE

Håller med dig, Alex blogga någon annan stans blir förbannad när jag ser din nuna när jag läser tidningen.. Tack
Foppa
17 augusti 2007, kl 13:18
Gillar inte dig Alex alls, men måste ge dig rätt. är det ngn som har hatat sture-steket så är det du.... Jävla amatörer på svd
Emilie
17 augusti 2007, kl 13:47
Även om jag inte håller med om allt du säger tycker jag du är en skön typ, Alex. Skönt med en individ som sticker ut lite i vårt socialistiska mediesverige

Anna vann i och för sig min respekt idag oxå..hon tog mig på sängen med sina uttalanden. Hon är för gammal för att förstå vår generations och din ironi.
Tomas
17 augusti 2007, kl 14:04
#9 Du äcklar mig något sanslöst mycket. Fan va vidrigt inlägg, jävla tönt.
lina
17 augusti 2007, kl 14:27
kolla in upprepningen då:

http://blogg.aftonbla...&art=506657&no_cache=1

Stackarn har inget eget att skriva, så han upprepade Anna Larssons ord.
Anders And
17 augusti 2007, kl 14:32
Nu jävlar är drevet igång!
Frida
17 augusti 2007, kl 14:39
Nej vad pinsam hon är. Inte okej att dra paralleller med din blogg och stureplansvåldtäkten. Billigt sätt av henne att köpa sympatier. Riktig obehaglig kvinna verkar hon vara.
mr berger
17 augusti 2007, kl 14:39
Du är en överfet snubbe!!! Sluta inte med det du gör.
Nisse
17 augusti 2007, kl 14:50
Bravo, Alex! Den där Anna Larsson har varit utan koll i flera år nu och skämt ut SvD med sina evinnerliga bittra tokfeministiska kolumner. Hon ger den gnälliga och humorbefriade feminismen ett ansikte - ett inte särskilt vackert sådan som man skulle vilja slippa se.

Avgå, Anna larsson!!!11!1!!
Cristian
min blogg http://elloco.blogg.se
17 augusti 2007, kl 14:52
Ja du borde verkligen ta ett snack med hennes chef. Känns lite dumt att blanda in våldtäkterna i samma text som dig och Katrin!
Kärlek & förståelse
17 augusti 2007, kl 14:57
Kan inte i min vildaste fantasti förstå hur någon överhuvudtaget skulle vilja vara i närheten av Stureplan på sin fritid. Har ofrivilligt tvingats passera där och kan utan tvekan klassificera de som hänger där som lobotomerade missfoster. (Ingen nämnde ingen glömd) Eftersom Stureplan plötsligt blivit ett "problem" som varken Carin Götblad eller regeringen vill ta i med tång så föreslår jag att vi hyr in al-Qaida som får bomba skiten. Gärna en lördagkväll när alla "problemmänniskorna" är på plats.

Tänk vad fint det skulle bli med en grön fin park som sträcker sig ner till Nybroviken.
Lasse
17 augusti 2007, kl 15:00
Skaffa dej ett jobb!
Alexandra Telluselle
min blogg http://www.balansfokus.se
17 augusti 2007, kl 15:38
Med tanke på att du frotterar dig med människor runt Stureplan, har kompisar på finest som i sin tur, dels är köpta och dels eldar under hypen, så är det i alla fall härifrån Malmö rätt lätt att dra slutsatsen att du är en Stureplansstekare-wannabe. Hur man nu kan vilja vara det. Bevisa motsatsen!
Pesto Calabrese
17 augusti 2007, kl 15:46
Hon verkar inte ha alla gnuer i parken.

Riktigt roligt att hon dessutom fått med Katrins citat i DN som inte var något citat.

Jag tycker hon borde avgå!
AndersA
17 augusti 2007, kl 16:07
Hon gör knappast sig själv nån tjänst med sin text. Den enda slutsats man kan dra från hennes krönika är väl att stureplansprofilen Alex är smartare än svd-skribenten Anna. Hur knasig man än tycker att Alex är.

Tyckte det här var bra skrivet: http://whatsthesturep...
Mats
17 augusti 2007, kl 16:10
Alex Schulman: tycker du att du har något ansvar för den typ av normer du får sprida genom Aftonbladet till dagens ungdomar, och bryr du dig?

Är alla dem som uppfattar dig som en del av den psykopatiska Stureplanskulturen helt fel ute tycker du?
Mats-H
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/
17 augusti 2007, kl 16:14
Alex Schulman: tycker du att du har något ansvar för den typ av normer du får sprida genom Aftonbladet till dagens ungdomar, och bryr du dig? Är alla dem som uppfattar dig som en del av den psykopatiska Stureplanskulturen helt fel ute tycker du?
Simon
17 augusti 2007, kl 16:31
Det var en bra krönika iallafall, trots vissa sakfel, inser man inte det blir jag mörkrädd.
17 augusti 2007, kl 18:59
läste inte kolumnen förrän nu.

och ja, den var gräslig.

så gräslig att jag t om skickade iväg ett missnöjesbrev till den skatan.
Bod
17 augusti 2007, kl 20:11
Anna Larsson är en krönikör som tycker att hon är "seriös" och så fort hon "tycker något" hävdar hon att det är sant utan att tänka efter eller kolla fakta eler ens reflektera över hur inskränkt hon egentligen är. Den här krönikan sticker faktiskt ut lite extra...att koppla ihop en oskyldig människa med våldtäktsmän (!) är ju helt gränslöst.
Jösses Amanda
18 augusti 2007, kl 03:49
Det är samma skit i byttan som i locket.

Att lotta ut en avsugning med din fru,var väl också en billig och kortsiktig humor-anka...

Sen gör Anna Larsson din humor-anka till sin "sanning",och skriver ett dramatiskt inlägg i SVD,där hon samtidigt kräver din avgång...

Därför tycker jag att: DET ÄR SAMMA SKIT I BYTTAN SOM I LOCKET över texterna från både Alex Schulman och Anna Larsson.
18 augusti 2007, kl 04:37
Jag vill inte heller spruta skumpa på tjejersbröst på stureplan...

Men jag sprutar mer än gärna vilken dryck som helst som har bubblor på min sötnos här hemma och slickar upp allt och lite till..

En snart 1åring sätter dock brutalt stopp för allt som heter sömn sova sex och smek
Jenna
18 augusti 2007, kl 10:51
Det var fan bland det dummaste jag läst.

Hur kan man ens dra in dig och stureplansprofilernas våldtäckt i samma diskussion? Jag förstår inte hur hon fick till någon som helst koppling.

...Människor som hon utifrån hur hon skriver verkar så enormt stela och tråkiga och är den sista sortens människa jag skulle vilja ha som vän. Det måste vara enormt tråkigt att inneha den personligheten!
Veronica
18 augusti 2007, kl 11:47
Men du håller med om att du bidrar till en kränkande kvinnosyn? Sälja sin frus avsugning? Är det okej?
Tant Olle
18 augusti 2007, kl 16:57
Alexander!!!!!! Ack, det är sorligt att du sålt din fru till Stureplan och dess estrad. Om du vill bli igenkänd använd dig gärna av dig själv. Jag hoppas din fru springer mer än en kilometer ifrån dig. Du är ju helt sjuk min vän.

Hoppas du njuter av din egen ryktbarhet, som ett stor skämt som kom och försvann. Du skall inte fortsätter inom massmedia.du har inget att tillföra. Du bör avgå omedelbart. Hoppas du får hjälp till behandling.
Dove with Gun
min blogg http://www.dovewithgun.blogg.se
18 augusti 2007, kl 19:31
Annas framtid om 10 år:

http://dovewithgun.bl...
Joda
19 augusti 2007, kl 10:15
men hur var det med din frus avsugning alex?? det var ju det hennes kolumn handlade om, stureplan var ju bara en ingrediens i det hela.
Peter
19 augusti 2007, kl 10:38
Vad pinsam du är. Avgå? Är det en förtroendepost du har? Nej. Sluta heter det. Eller få sparken. Eller folk snart kommer se dig som det skämt du är. Dowidzenia.
Niki
19 augusti 2007, kl 10:53
hahaha.. åh herregud.

Är det där vad som kallas "seriös journalistik"?

Visst att man som ovetande kan tro att du är en av dessa Stureplansbrats, med tanke på tidningen du var med och grundade. Men vilken normalbegåvad person som helst vet ju att man läser igenom någonting innan man kritiserar det. Eller?
Stefan
20 augusti 2007, kl 17:50
Finns inga felaktigheter i det hon skriver. Dina klena försök att maskera ditt behov att vara Stureplanskung kanske lurar somliga, men inte alla. Inte Anna. Ditt inlägg här innehåller däremot massvis av felaktigheter och försök att göra sanningen lite grumlig. Antagligen är det därför du ej lagt ut länk till Annas artikel eftersom du vet att de flesta av dina läsare då ej bryr sig om att kolla vad hon EGENTLIGEN skrev. Nämnligen om våldtäkt. Om dessa gossar som du tycker det är så viktigt att man ej dömer på förhand. Lätt ironiskt att du å andra sidan hänger ut folk till höger och vänster.
camilla
22 augusti 2007, kl 12:41
alltså vem orkar läsa det du skriver så jag håller helt med Anna. jag har redan konstaterat att ditt problem är penisavund så varför inte lägga dig tillrätta på soffan, lösa dina problem och lämna oss övriga i fred/ alltså jag är en stor anhängare av icke-våld så därför kommer jag att ägna mig åt det tills du tar din pitt och går och lägger dig.
Skriv kommentar som inloggad
Namn
E-post
Sajt/blogg
Kommentar
Fyll i texten som syns i bilden ovan
Är du inloggad publiceras kommentaren omedelbart, om inte innehavaren har valt att godkänna först. Är du inte inloggad kan du inte se kommentaren förrän den har godkänts av bloggens innehavare.

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna