Senast Skrivet

Slumpa en blogg
En svensk man i Sverige idag
En blogg om livet, politik och samhället nu och då. En blogg om drömmar och mardrömmar. En blogg om dig och mig ...

Vad är syftet med den här bloggen, egentligen?/Sv. man i Sv. idag

Syftet är att normalisera förhållningssättet gentemot allting som rör invandrarfrågor så att vi kommer dit att man börjar hantera saker och ting på ett normalt och ansvarsfullt sätt.

Det vilar ett tabu över allting som är invandringsrelaterat och detta drabbar samhället.

Det gör att man undviker att ta i problemen.
Under tiden man undviker hanteringen så växer de. Det skadar samhället.


Jag vill också att DEMOKRATI skall råda för ALLA i landet!

Inte bara för vissa ...



Det gagnar inte landet och samhällsklimatet att man utestänger partier från den demokratiska processen och tystar åsikter med falska anklagelser och våld.

Jag tycker det är FEL!

 

Demokratin är till för ALLA, och ALLA frågor och ämnen måste få kritiseras och diskuteras!

 

ÖPPET ...

 


86 (+1) kommentarer
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
21 januari 2009, kl 11:58
Så är det ...
24 januari 2009, kl 18:14
Japp!!!

ALLT måste få diskuteras och diskuteras!
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 09:57
Det är min bergfasta åsikt!

Kul att se dig igen!

:-)
24 januari 2009, kl 18:15
Diskuteras och kritiseras skulle det stå :O).

Jag tittar in någon gång då och då.
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 11:22
Det är lugnt.

Man är ju lite av en Sherlock Holmes ...

;-)

Klart jag listade ut hur det skulle vara!

:-)
29 januari 2009, kl 13:19
Jag såg den Svensk Man

Det fanns ju inget stötande i det inlägget.

Jag hade ju en knullklubb förra veckan, jag tror jag la ut 10 inlägg om knullklubben. Alla inlägg stred mot reglerna. Men dom fick vara kvar. Jag ville bara testa gränserna. Nu har jag raderat dom själv.

BORT MED ALLA MODERATORER!!!!
Svensk man i Sv idag
19 februari 2009, kl 23:07
Visst blir man fundersam över godtyckligheten ... ?

Det är en intressant spegling av medias förhållningssätt och "seriositet" idag ...

Detta bör man ha i bakhuvudet när man läser eller lyssnar på nyheter.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 18:57
"Ökad radikalisering i Rosengård"

Publicerad: 28 januari 2009, 14.08. Senast ändrad: 28 januari 2009, 14.21

Det har skett en allmän radikalisering i stadsdelen Rosengård i Malmö under de senaste fem åren anser en majoritet av de tillfrågade i en undersökning. Kommunen måste ges förutsättningar att motverka subkulturer som föder politisk och religiös extremism, anser forskarna.

Textstorlek: Normal textStörre textStörst text Skriv ut (10 st)Läs vidare

Forskarna Magnus Ranstorp och Josefine Dos Santos har på regeringens uppdrag gjort en kunskapsöversikt av förebyggande insatser mot våldsbejakande extremism och radikalisering. Man har även gjort djupintervjuer med personer inom bland annat skola och polisen i stadsdelen Rosengård i Malmö.

Forskarna skriver att en stor majoritet av de svarande anser att det under de senaste fem åren skett en allmän radikalisering i bostadsområdet, där en majoritet av invånarna har utländsk bakgrund.

Ranstorp och Dos Santos beskriver hur "ultraradikala" islamister som tillhör källarmoskér i området "predikar isolering och agerar åsiktskontrollanter samt upprätthåller en stark hotkultur, där främst kvinnor trakasseras fysiskt och psykiskt".

"Nyinflyttade familjer som aldrig varit speciellt religiösa eller traditionella uppger att de levde friare i hemlandet än i Rosengård", skriver de båda forskarna som är verksamma vid Försvarshögskolan och Centrum för asymmetriska hot- och terrorismstudier.

Andreas Konstantinides (S), ordförande i stadsdelsnämnden i Rosengård, säger till TT att han delar rapportförfattarnas bild av en tilltagande islamsk radikalisering i området. Det finns personer som fungerar som "åsiktspoliser" och som talar om för andra vilka regler som ska gälla.

- Jag tror faktiskt att de här radikala individerna är ganska få. Men de påverkar genom att manipulera och utnyttja situationen, säger Konstantinides.

Ett stort problem för kommunen är, menar han, att man inte ens vet hur många personer som bor i Rosengård. Det finns en officiell invånarsiffra, men därutöver finns en ström av nyanlända flyktingar som kommunen på grund av sekretessregler inte känner till.

Svenska språket och utbildning eller arbete är, enligt Konstantinides, nycklarna för att komma in i det svenska samhället och förstå hur det fungerar. Men nytillströmningen gör att kommunen inte hinner i kapp. I stället frodas utanförskap i arbetslöshet och trångboddhet.

Som en resurs för att motarbeta religiös extremism ser Andreas Konstantinides den stora massan av mer moderata muslimer på Rosengård som irriteras och oroas över de radikalas framfart.

- Men får försöka mobilisera de goda krafterna. Vi har till exempel ett bra samarbete med Islamic Center som driver den stora moskén i Malmö.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:11
Jag tycker att ovanstående är värt att läsa och fundera över ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:14
Vad var det jag sade?!

Detta är vad jag, och flera med mig, försökt att lägga fram här på bloggen!
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:15
jag tycker att ni skall fråga er vad det beror på att en sådan situation har möjlighet att växa fram?????
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:17
Jag antar att mina kritiker anser att ovanstående forskare bara är RASISTER ... ?????
29 januari 2009, kl 19:19
De har glömt att fråga vänsteralliansen, särskilt bloggens, vad DE tycker.
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 19:29
Det verkar som om det är de som har makten ... ?

Oavsett hur fel de har ...

Eller hur skadligt deras beteende är!
29 januari 2009, kl 19:21
godagens

hmm det var ett tag sedan jag var här...

du låter upprörd, är du ok?

en vänlig läsare som frågar bara

mvh

LS

ps bra inlägg ds
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 19:24
Jag fick detta ämnet (gällande från #4) borttaget då jag skrev det som ett inlägg!

Det gör mig förbannad att vi lever under censur i Sverige, år 2009!
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:21
Jag dristar mig att återigen ställa en av de väsentligaste frågorna som är direkt relaterade till allt som rör invandrarpolitiken:

Vad tror ni att det beror på att kritiken mot den förda invandringspolitiken är som starkast där ERFARENHETEN av den är som STÖRST????

Beror det på att de som har STÖRST erfarenhet är rasister?

Eller beror det på att de som har STÖRST ERFARENHET faktiskt VET VAD DE PRATAR OM ... ?

Fundera över det ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:31
Nu har ett inlägg till försvunnit!

Där frågar jag om Israel/Palestina-konflikten:

Vilket ansvar har Sverige?

Har vi ett ansvar?

Det blev nyss borttaget ..
29 januari 2009, kl 19:33
Okej jag förstår,

Läste kommentar 4# Jag tror personligen att människor idag är rädda för allt. Det finns nog inget som är säkert, tyvärr. Alla ämnen som avviker eller är kraftfull är stötande för allmänheten tyvärr. Men det är bra att du tar upp ämnen som berör och skapar samtal.

För det leder hoppas jag till förändring.

Med vänliga hälningar

LS
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 19:47
Min avsikt är att bidra till att sådant som inte är bra - blir bättre!

I det här fallet har jag fokuserat det mesta på ett ämne som belagt med munkavle via hot, våld, repressalier, censur, orättfärdiga anklagelser, svek, manipulation, förtal, förföljelse och trakasserier:

Kritik av invandringsrelaterade frågor.

Uppenbarligen skall man inte kunna begära ens det mest grundläggande av invandrare?!

Och inte skall de kunna hållas ansvariga för sitt eget beteende heller???

Invandringspolitiken skall tydligen bedrivas befriad från kritik???

Följderna av invandringspolitiken eller invandrares beteende och kultur skall mörkas ...

Ekonomin kring detta skall mörkas ...

Demokratiska grundfundament är tydligen försumbara och offras villigt på "godhetens" altare???

Förnuft, ifrågasättande, grundläggande mänskliga rättigheter är något som uppenbarligen saknar plats i Sverige idag ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:34
...
29 januari 2009, kl 19:39
okej...

Vart du sur nu, jag ville bara säga att jag tycker att det är bra det du gör

LS
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 19:48
Nej, nej!

Jag är inte alls sur på dig!

:-)
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 19:49
Tack för dina ord!

De värmer!!
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 19:50
Jag är bara förbannad för att situationen i Sverige bevisas vara sådan som den är ...

Det fanns en tid då censur var otänkbar.
Svensk man i Sv idag
29 januari 2009, kl 19:51
jag ber om ursäkt om jag gett ett annat intryck.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:52
Läs #5 !!!
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:53
VAD möjliggör en sådan utveckling????
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 19:57
Ni bör också lyssna på vad Pat Condell säger om situationen i Holland och Sverige!

Sök på Pat Condell och gå till hans hemsida!

Där finns mycket "food for thought" ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
29 januari 2009, kl 20:10
...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
7 februari 2009, kl 04:26
Rasistanklagelserna från obildade och fördomsfulla är något jag skiter i fullkomligt, numer!

Det är ingen idé att bry sig om vad idioter säger.

Eftersom att de varken vet vad de pratar om eller är intresserade av att förstå det, så spelar det ingen roll ...

De anklagar människor för att vara rasister - som inte är rasister.

De vänder sig mot fördomar - med fördomar.

De beter sig illa och är fullständigt befriade från eftertanke och ödmjukhet ...

Mer finns egentligen inte att tillägga.

Det är bara att skita i dem!

Deras anklagelser är ogrundade och godtyckliga.

Baserade på okunskap, känslor, paranoia, urskillningslöshet och omogenhet.

Och ordet rasist har berövats sin betydelse.

De STORA förlorarna är de som FAKTISKT blir utsatta för rasism men som inte längre blir lyssnade på av den anledningen att ordet numer kan betyda precis vad som helst ...

Någon som hört sagan om "Peter och vargen" ... ?

Om "masshysteri", "paranoia" eller "masspsykos" var bidragande anledningar till att Hitler och nazisterna kunde förfölja judar utan invändningar, så skulle man kunna vända på hela steken och se exakt samma fenomen leda till att det tydligen är OK att förfölja "rasister" i Sverige idag ...

Var är invändningarna mot de trakasserier som drabbar enskilda individer och deras familjer i deras hem, egendom eller på deras jobb?

Var är kritiken gentemot den antidemokratiska verksamhet och de brott mot grundlagen som begås av hög som låg i samhället, gentemot oliktänkande, på godtyckliga och rättsvidriga grunder?

Var är kritiken mot valfusket, gangstermetoderna och diskrimineringen som drabbar "rasisterna"?

"Rasister" som INTE ägnar sig åt rasism!

INTE bryter mot lagen!

Och som till fullo följer demokratiska spelregler ...

Var är kritiken gentemot de som ägnar sig åt politiskt våld?

Var är det offentliga och allmänna fördömandet gentemot den samhällsomstörtande aktiviteten?

När oskyldiga människor blir uthängda, trakasserade, uteslutna ur facket, får sparken från jobbet, får sin egendom vandaliserad och skändad, får slagord målade på sina fasader, stenar inkastade igenom sina fönster, får sin yrkesmässiga verksamhet saboterad av både privatpersoner och politiker, får ägg och sten kastade på sig ... m.m, m.m ...

Hur långt ifrån nazi-Tyskland står Sverige då ... ?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
7 februari 2009, kl 04:28
Ja, det är märkligt att man skall misstänkliggöras för att man älskar sitt land eller hyser lojalitet, stolthet och intresse för sitt ursprung och sin hemvist ...

I Sverige är man smått paranoida när det kommer till "rasism".

Långt under hälften av de som snabbt slänger ur sig:

-"Rasist!"

i alla möjliga lägen - visar sig VETA vad en rasist ÄR!

Det är bedrövligt vad obildade och fördomsfulla dessa "antirasister" är!

Det är ta mig faan OANSVARIGT att springa runt och slänga ur sig dessa anklagelser i diverse omotiverade sammanhang!

Det är INTE OK att oförskyllt anklaga andra för rasism!

Lika lite som det är OK att oförskyllt kalla andra för pedofil eller något annat som etiketterar vederbörande på ett orättvist och lögnaktigt sätt. Det är förtal!

Oansvariga människor är opålitliga. Och opålitliga människor skall man inte lyssna på ...

De gör nämligen mer skada än nytta då deras enda mål är deras egen vinning, i alla lägen.

Rätt och fel. Moral och omoral. Allt har förlorat sin mening och blivit godtyckligt i dessas värld.

Inte undra på att de lyckas få något positivt att framstå som negativt ...

Jag är också en stolt svensk.

Och jag tänker inte låta NÅGON få inbilla mig att det är något fel i det!

Det man är stolt över - är man rädd om.

Det kanske är därför som sådana som anklagar mig och likasinnade för "rasism" vandaliserar vårt land och attackerar vår demokrati? För att de INTE är stolta över Sverige eller sitt ursprung?

Det jag är rädd om - slår de sönder.

Det jag är stolt över - vill de att jag skall hymla med.

Det jag värdesätter - vill de fördärva.

Vårt land. Vårt ursprung. Vår demokrati ...

Åsiktsfrihet, yttrandefrihet, mötesfrihet, rättvisa ...

Under attack.

De individuella fri- och rättigheterna ...

Under attack.

Urskillningslöst.

Jag är en stolt svensk.

Och jag tar strid för rätten att vara det!

Det har jag varit sedan jag var barn.

INGEN har rätt att ta det ifrån mig!

Inte heller de rättigheter jag är född och uppvuxen med ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
7 februari 2009, kl 06:21
Med tanke på att invandringspolitiken, i den omfattning som den bedrivs, har samhällsomvälvande konsekvenser så anser jag det vara ett sundhetstecken att kräva en ansvarsfull och rimlig hantering!

Invandringspolitiken leder ju sedan till konsekvenser för ALLA samhällsområden!

Så invandringspolitiken är EN fråga som delar sig likt en hydra vars många huvuden man sedan måste ta hand om och hantera i ALLA samhällsfrågor.

I det här fallet hanterar man vare sig det ena eller det andra.

Invandringspolitikens inverkningar på skolan, sjukvården, kriminaliteten, arbetsmarknaden, barnomsorgen, boendefrågor, samhällsklimat, kvinnosyn, djurskydd, religiösa hänsyn m.m, m.m ... är något vi inte har råd att nonchalera!

Att idiotförklara de som ser sammanhangen i samhället, och därav kräver en ansvarsfull hantering av denna samhällsomvälvande fråga - är att idiotförklara sig själv ...
9 februari 2009, kl 15:49
Hej, du ska veta att jag tycker det är bra det du skriver;) hoppas att du förstår att det.

Många kramar från en vän

LS
Svensk man i Sv idag
18 februari 2009, kl 22:33
Jag förstår och tar till mig det.

Tack!
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
18 februari 2009, kl 22:35
För den som undrar över min frånvaro så kan jag berätta att det krävs av mig att jag godkänner att de har censurerat, och tagit bort, två inlägg - innan jag kan skriva nya.

Jag VÄGRAR godkänna det!

Det är för jävligt!

Tills vidare får bloggen stå som den är ...

Det finns att läsa ändå för den som vill.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
19 februari 2009, kl 22:58
Jimmie Åkessons veckobrev för v. 7:

Om… bättre verktyg vid ordningsstörningar?

Läser i ett pressmeddelande från justitiedepartementet att regeringen nyligen beslutat om en lagrådsremiss om ”utvidgat avlägsnande”. Det hela handlar om att polisen ska få bättre möjligheter att köra bort ordningsstörare ”när våldsamma grupper drabbar samman”. Som exempel nämns fotbollsmatcher, men man får väl anta att detta även kommer att gälla vid politiska möten. Konkret rör det sig om att en ordningsstörande folksamling ska kunna bussas i väg längre bort och under längre tid än vad som i dag är tillåtet.



För några veckor sedan kommenterade jag det faktum att BRÅ och Säpo fått i uppdrag att presentera en rapport om extremistiskt våld. Förslaget om utvidgat avlägsnande får ses som ännu ett steg i rätt riktning, kanske mot en fredligare valrörelse 2010..?



Bravo!



***



Om… diskrimineringskulturen under lupp

Den som såg SVT:s Debatt i veckan har troligen redan fått upp ögonen för boken Folkhemmets balkanisering, skriven av Håkan Eriksson och Jacob Rennerfelt (Ekerlids Förlag, ISBN: 978-91-7092-108-7).



Själv bekantade jag mig med boken i samband med ett besök hos partiets Göteborgsdistrikt för ett par veckor sedan. Häromdagen damp den ner i brevlådan, men tyvärr har jag ännu inte hunnit sätta tänderna i den. Däremot har jag läst en uttömmande recension, som gav mersmak.



Balkanisering är inget okontroversiellt begrepp, men det är i högsta grad adekvat:



”Vi har fått ett nytt system, där allas lika rättigheter har ersatts med vissa gruppers särskilda rättigheter. Och där varje grupp hävdar sin särställning på alltmer besynnerliga sätt. […] Per-Albin Hanssons berömda tal om folkhemmet i början av 1930-talet innehöll en central passage om att folkhemmet inte ska rymma varken kelgrisar eller styvbarn. Men med en statsunderstödd diskrimineringskultur som får ett allt fastare fäste i det svenska samhället, är vi på väg att skapa just det som Per-Albin varnade för.”



Detta är, vill jag påstå, själva kärnan i vår kritik mot multikulturalismen. Det går inte att förena folkhemmet med värdemässig, kulturell splittring – man måste välja. Förbaskat skönt att någon annan än vi själva äntligen säger det, även om jag inte tror att författarna betraktar sig själva som sverigedemokrater. Inte ännu, i alla fall.



Jag har alltså inte läst boken, men jag vågar ändå rekommendera den. Ämnet är så pass intressant och aktuellt att minsta ansats till kritik känns som en befrielse.



Läs den!



***



Om… moderatbluffen, del femtioelva

Egentligen är det smått otroligt att Sveriges ledande debattsida släpper fram i princip samma artikel flera gånger. Häromdagen var det dags igen för Nya Moderaterna (läs: Per Schlingmanns examensarbete i Politik som strategisk konstform) att presentera sin nya, tuffa invandringspolitik på DN Debatt.



Låter jag bitter? I så fall ger jag fel intryck. Jag är glad, mycket glad åt att Ödesfrågan nummer ett äntligen ser ut att bli en valfråga och att den tycks bli det utifrån vårt mer restriktiva perspektiv. Det är ett scenario vi väntat på länge.



Situationen påminner inte så lite om den i Danmark för några år sedan, då Dansk Folkeparti pressade övriga partier till en totalomvändning av dansk invandrings- och nationalitetspolitik. Hittills är det, som jag tidigare påpekat, bara prat från Moderaternas sida och den rekordstora invandringen erkänner man fortfarande inte som ett problem. Men det tar sig, retoriskt, vilket borde få den logiska följden att också politiken så sakteliga glider åt rätt håll.



En förutsättning för att det verkligen ska bli så är förstås att vi finns kvar som en blåslampa där bak på de övriga partierna. Den retoriska förflyttningen är ett direkt resultat av våra framgångar och i takt med att de fortsätter kommer inte minst regeringspartierna att tvingas till reträtt.



Den här gången fick jag faktiskt kommentera M-utspelet i DN och när ämnet togs upp i TV4:s Kvällsöppet diskuterades det utifrån påståendet om ”en flirt med Åkesson och SD”.







***



Om… verkligen hemtrevligt

Slutligen vill jag passa på att slå ett slag för partiets sändningar i Radio Fryksdalen, norra Värmland.



I mitten av 1990-talet pysslade jag själv en hel del med närradio men har på senare år mer och mer kommit att se det som ett ålderdomligt och nästan kontraproduktivt sätt att föra ut ett budskap. Programmet Hemtrevlig med Runar & Ols har fått mig att tänka helt om. Ålderdomligt, ja, men i bemärkelsen genuint och äkta. Jag blev biten efter bara några sekunder.







Det är alltså våra partivänner Runar Filper, distriktsordförande i Värmland, och Per-Olov Olsén, suppleant i partistyrelsen, som sedan slutet av förra året förgyller lördagskvällarna för människorna där uppe i skogar och byar. Med en perfekt blandning av mys, musik och politik inbillar jag mig att de lyckats fånga något som åtminstone liknar folksjälen. Det är i alla fall så det känns när man lyssnar på Hemtrevligt.



Det bästa är förstås att hela världen kan lyssna genom webbradiosändningar på www.radiofryksdalen.se.



Runar och Ols sänder lördagar klockan 19-20 med repris onsdagar 17.30-18.30. På hemsidan kan man lyssna både direkt och i efterhand.



Ge det en chans!





Sverigevänliga hälsningar



Jimmie Åkesson

Partiordförande

För den som blir intresserad så går det att prenumerera på veckobrevet om man går in på Sverigedemokraternas hemsida.

Det brukar finnas något tänkvärt i varje brev.

Det ger också lite inblick i Sverigedemokraternas syn på sig själva och sin omgivning. Det skadar inte att få reda på lite om detta istället för att ägna sig åt okvalificerade gissningar ...

En rekommendation bara ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
19 februari 2009, kl 23:01
Om man bär på en önskan efter ett parti som har folkhemmet som ledstjärna, så är Sverigedemokraterna svaret på den önskan ...

Bara det är en anledning att omvärdera Sverigedemokraterna och ge dem en chans, tycker jag.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
22 februari 2009, kl 18:54
Att läsa den här sidan ger en klarare syn på flera av de otydligt framställda budskapen i media ... :

http://imittsverige.b...

"I mitt Sverige"

En sida med lojaliteterna gentemot Sverige, det svenska samhället och det svenska folket.

En sida som skalar av det anonyma och ger det kännetecken.

Vilka är till exempel de "norska kvinnor" som åker till Sverige för att göra abort på sina flickfoster? Är de norska kvinnor?

Hur är det med de kriminella "svenskar" som framställs i media? Är de svenskar?

Varför tas det så ofta upp i media hur invandrare känner sig diskriminerade på olika vis och aldrig hur invandrare t. ex. trakasserar svenska tjejer på skolor och i samhället?

Hur de har fått ta in väktare på skolor för att freda de svenska tjejerna ...

Varför är medierapporteringen så ensidig?

Varför pekas så gärna svenskar ut, men inte invandrare?

Varför manipulerar media foton så att det inte skall framgå att det rör sig om kriminella invandrare?

Man har t. ex. ändrat deras hudfärg och pixlat bilden så att det inte skall kunna framgå ...

Vad är det som händer?

Och VARFÖR?

Vad är syftet?

På vilket sätt tjänar vårt svenska samhälle på detta?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
22 februari 2009, kl 18:59
Ytterligare en fråga:

Är Islam "bara" en religion?

Varför visar det då ständigt sina samhällsstyrande ambitioner ... ?
22 februari 2009, kl 19:01
Har alltid betraktat dina alster med ganska stor skeptism och inte sällan varit av annorlunda åsikt.

Men nu fick du till det riktigt bra.

Håller fullt och fast med.

//Fredrik
Svensk man i Sv idag
22 februari 2009, kl 19:33
Det var skönt att höra!

Tack skall du ha!!

Det är viktigt att diskussionen inte tystnar eller tystas.

Därav denna blogg och det jag skriver.

Men jag har, som jag tidigare sagt, levt hela mitt liv med invandrare.

Jag sitter inte i en mindre stad utan invandrarproblem och skriver baserat på obildning, fördomar och okunskap.

Jag har inga rasistiska, nazistiska eller fascistiska syften.

Min önskan är ett rimligt samhälle.

Hela förhållningssättet gentemot invandringsfrågan och invandringspolitiken är orimligt.

Därav de orimliga konsekvenserna.

För alla ...

Munkavlen som sätts på gemeneman resulterar i att debatten hamnar på extremistnivå istället.

Då står vi där med ett våldsbenäget resonemang som begränsar sig till ett svartvitt förhållningssätt helt utan skala.

En antingen-eller begränsad polemik där båda parter slåss om vem som är "god".

Antingen är man för, eller så är man emot.

Och allt blir så grovt förenklat i sin debattform att det blir som att försöka skruva i en skruv med en hammare ...

Och hela diskussionen havererar.

Låt oss enas kring demokratin!

Och låt ALLA ha lika rätt till demokratin!

För om vi kan diskutera sakfrågor utfrån dess verklighet och inte hymla med något, då har vi goda möjligheter att inte bara leva i ett fruktbart och sunt samhälle, utan också lösa våra problem och sätta en trygg kurs mot framtiden.

En GOD framtid.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 03:44

KOMMENTAR TILL AFTONBLADETS SERIE OM SVERIGEDEMOKRATERNA AV BJÖRN SÖDER (SD):







Artikel

I fablernas värld på Aftonbladet

2009-02-21, 14:54 | Av sverigedemokraterna.se



Aftonbladet har inlett en, vad de själva kallar, granskning av Sverigedemokraterna. I torsdagens Aftonbladet kunde man läsa om Jan Guillous resa tillsammans med Jimmie Åkesson. Guillous artikel var ett steg i rätt riktning. Men det varade bara en dag. Igår fortsatte "granskningen" och tyvärr är Aftonbladet tillbaka på ruta ett med samma gamla oseriösa kvällstidningsjournalistik och skvaller.

Aftonbladet har inlett en, vad de själva kallar, granskning av Sverigedemokraterna. I torsdagens Aftonbladet kunde man läsa om Jan Guillous resa tillsammans med Jimmie Åkesson. Guillou följde med Jimmie en vecka och deltog på de möten som hölls runt om i landet. I Sveriges Radio P1 igår uttalade sig Guillou om sin skildring av resan och av partiet Sverigedemokraterna. Han poängterade att det är viktigt att skildra partiet som det verkligen är och de åsikter som partiet verkligen står för. Det torde vara en självklarhet för journalistkåren, men vi vet ju alla att något sådant egentligen aldrig har skett. Guillous artikel var ett steg i rätt riktning. Men det varade bara en dag. Och hans egna kollegor på Aftonbladsredaktionen tycks inte ha varit särskilt lyhörda gentemot Guillou.

Igår fortsatte "granskningen" och tyvärr är Aftonbladet tillbaka på ruta ett med samma gamla oseriösa kvällstidningsjournalistik och skvaller. Just skvaller och fabler genomsyrar gårdagens artikel.

Vi sverigedemokrater har ofta hävdat att det enda som kan hindra oss från att nå framgångar är vi själva. Just detta försöker uppenbarligen Aftonbladet slå mynt av. I en artikel, författad av journalisterna Elisabeth Marmorstein och Ted Kudinoff, använder man sig dels av personer som uteslutits ur partiet och dels av påhittade källor (som lägligt nog vill vara "anonyma"). Målet är att måla upp ett parti som är toppstyrt och kör över gräsrötterna och därmed försöka odla missnöje inom partiet. Hela artikeln bygger på att ett gäng ("Fyrorna", som Aftonbladet kallar det) bestående av undertecknad, Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Richard Jomshof styr hela partiet och har ändrat stadgarna för att tillskansa sig makt. Därtill kommer att vi fyra skulle syssla med fuskfakturor (och detta bör vara närmast förtal) för att dra in pengar till partiet.

Artikeln är full av faktafel och insinueringar. Egentligen är Aftonbladets lögner och påhitt inte ens värt mödan att besvara, men eftersom många - trots allt – läser blaskan kan det ändå vara värdefullt att belysa sakernas egentliga tillstånd.

Redan i bildtexten påstås felaktigt att undertecknad och Jimmie skulle åkt lyxbil och druckit champagne i Almedalen, vilket skulle ha rört upp heta känslor i partiet. Sanningen – som också alla medlemmar känner till – är i stället att vi åkte en bil som tillhörde en av våra medlemmar i ungdomsförbundet samt att vi drack mousserande vin, som vi själva bekostade.

Marmorstein och Ted Kudinoff hävdar att vi skulle ha ändrat stadgarna så att ombud utses efter medlemsantal och inte befolkningsantal. Detta för att södra Sverige (där vi fyra kommer ifrån) skulle få större inflytande. Det är visserligen sant att våra stadgar ändrades på sådant sätt att ombudsantal är beroende på hur många medlemmar man har i det område som ombuden utses. Denna ändring gjordes emellertid under Mikael Janssons ledning och det fanns en samstämmighet att det var orimligt och odemokratiskt att folkmängden i ett visst område (som inte ens är medlemmar i partiet) skulle avgöra antalet ombud vid våra riksårsmöten. Ombuden representerar medlemmarna och därför bör de också vara medlemsbaserade, dvs ju fler medlemmar i ett område ju fler ombud som representerar dem. Konstigare än så är det inte.

Att vi förra året – med stor majoritet - slopade riksårsmötena , som tidigare hölls varje år, till förmån för landsdagarna, som skall hållas vartannat år, beror till stor del på kostnader att hålla dessa arrangemang och den arbetsbelastning som det medför för vissa ansvariga personer. En del partiet i Sverige har kongresser vart fjärde år. Vi håller sådana möten vartannat år. Men i Aftonbladets värld handlade det om att drastiskt minska "gräsrötternas chans att påverka partiet".
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 03:47

FORTS.

Man hävdar också att skälet till att förändra beslutsmässigheten i verkställande utskottet (VU) från enhälliga beslut till majoritetsbeslut skulle vara att "Fyran" därmed har makten eftersom man innehar fyra av sex stolar i VU. Skälet till att ändra detta var istället att minska risken för fastlåsning. För många år sedan hade vi en situation inom partiet där VU i stort sett var verkningslöst under ett helt år. Anledningen var att det fanns personer som utnyttjade situationen och låste besluten eftersom det krävdes enhälliga beslut. Majoritetsbeslut är därmed mest demokratiskt och funktionellt. Sedan denna ändring genomfördes har dessutom samtliga beslut i VU fattats enhälligt. Aftonbladets påstående saknar därmed sanning.

Vidare skriver Marmorstein och Ted Kudinoff om att partiet valde att ändra avgiften till riksorganisationen från 25 procent till 40 procent. Det handlar alltså om att lokalavdelningar och distrikt skall överföra ett belopp som motsvarar 40 procent av partistödet till riksorganisationen. Det handlar alltså inte om någon direktöverföring av stödet utan ett belopp som motsvarar detta. Minst hälften av denna avgift avsätts till valfond för att kunna finansiera valutskicken till kommuner och regioner i samband med kommande val, men också för att finansiera de valmöten som kommer att hållas runt om i landet. Resterande del utgör bl a ersättning för tjänster och material som riksorganisationen tar fram och tillhandahåller till distrikt och kommunföreningar. Det är således inga konstigheter med detta. Men efter valet, då det stod klart att Sverigedemokraterna ökade sina tillgångar, har övriga partier och media arbetat intensivt med att försöka förhindra att partiet utnyttjar resurserna på maximalt sätt. Det handlar dels om att rent lagmässigt försöka påverka hur dessa medel används (något som man inte brytt sig om tidigare när övriga partier gjort precis på samma sätt) och dels att försöka misstänkliggöra partiet i medierna.

Vidare beskyller Aftonbladet "Fyran" för att syssla med fuskfakturor. Det handlar om att ett distrikt, Syddistriktet, skickar ut fakturor till kommunföreningarna, där föreningarna krävs på pengar för tjänster och material som kommunföreningarna erhåller. För att minska administrationen skickas fakturor ut i början av året och sedan erhåller kommunföreningarna utbildning och olika former av material (SD-Kuriren, flygblad etc) men också service från distriktskansliet. I samband med detta tas också avgiften för riksorganisationen in för vidaretransferering till riks. Inga konstigheter alltså. Och skulle någon kommunförening vara missnöjd med att de inte fått vad de betalat för (och det tror jag inte eftersom föreningarna oftast får mycket mer under året än vad de betalat för) så kan de kontakta distriktskansliet för en kreditfaktura. Något sådant har heller inte hänt. Alltså är föreningarna nöjda med vad de erhåller. Återigen försöker Aftonbladet misstänkliggöra partiet.

Det finns en uppenbar politisk agenda hos Aftonbladet i deras så kallade "granskning". Genom lögner och insinuationer försöker man måla upp en bild av ett parti i sönderfall där den diktatoriska ledningen står emot gräsrötterna. Syftet är naturligtvis att försöka skapa en självuppfyllande profetia och att försöka att skrämma bort väljare och folk som funderar på att engagera sig i partiet. Vi har sett det förut och vi kommer garanterat få se det igen, men som Edvard Persson en gång sjöng: "Låt dem bara gå på, vi klarar oss nog ändå."

SD är inte den fantastiska fyran, SD är just nu de fantastiska 3300. Och fler kommer vi att bli. Partiet står starkare och mer enat än någonsin, vilket inte minst voteringsreslutaten från det senaste årsmötet visar och det skrämmer naturligtvis slag på medlemmarna av det etablissemang som i åratal har profiterat på Sveriges olycka. Oavsett vilka lögner och desperata metoder de tar till under den återstående tiden fram till valet, så kommer det ändå inte att räcka. Vi tänker inte låta oss stoppas.

Som Victor Hugo sa:

"Inget i världen är starkare än en idé vars tid har kommit."

BJÖRN SÖDER

Partisekreterare


Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 03:50
Jag tyckte att det inte var mer än rättvist att Sverigedemokraterna fick en rättvis chans att försvara sig och kommentera Aftonbladets "granskning" ...

Ovanstående finns att läsa och ev. hämta på Bjhörn Söders blogg, på Sverigedemokraternas hemsida:

http://www.sverigedem...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 07:44
Här är en liten länk till en sida som kanske kan förgylla den nostalgiska sidan hos fler än mig:

http://www.gamlasveri...

Det är en sida som säljer bilder på ett Sverige som inte längre finns.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 07:46

Varför försvarar man människor som attackerar ambulansmän?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 07:48

Varför skall vi ha förståelse för de som tänder eld på vårt samhälle och sedan attackerar brandmännen när de kommer för att släcka?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 07:51
Varför skall vi ha förståelse för och acceptera en tillbakagång i samhällets utveckling, i form av segregerade badhus?

Varför skall muslimer ha speciella badtider och hållas åtskillda från oss andra?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 07:52
Varför skall vi inte servera griskött i skolorna?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 07:56
Varför skall vi anpassa vårt samhälle efter de som är bakåtsträvande och kräver att pojkar och flickor inte skall ha gymnastik tillsammans, när all forskning visar på de goda resultaten av att ha just mixade klasser?

Vilken är den betydelsefulla och tungt vägande bakgrund till de skäl som sedan ligger till grund för att vi överger våra värderingar och den utveckling vi nått?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 07:58
Varför skall vi göra avkall på hygien till förmån för kulturell klädsel?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:00
Varför är det rätt att ställa djurskydd och lagstiftning åt sidan för kulturell och religiös slakt?

Varför är helt plötsligt inte djurens bästa en prioritet i samhället?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:04
Vad rättfärdigar att demokratin inte längre skall vara samhällets ledstjärna?

Varför skall Islam köra över vår grundlag och våra demokratiska rättigheter?

Är det Islam som är auktoritet nu?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:05
Varför får man inte ha svenska landslagströjor på sig vid fotografering i skolan?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:10
Varför skall man behöva acceptera att bli kallad rasist bara för att man är kritisk?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:12
Varför tillåts ett främmande rättsväsende innanför Sveriges gränser (shariadomstol i Malmö)?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:14
#45

Varför gäller inte samma regler för alla?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:18
Varför skall svensk sjukvård bekosta mödomshinnerestaurering hos invandrargrupper och därigenom frångå våra värderingar och subventionera religiöst och kulturellt kvinnoförtryck i Sverige?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:24
Varför utvisar vi inte kriminella invandrare i högre utsträckning?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:26
Varför ser man så milt på svensk/sverige-fientlighet?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:27
När främlingsfientlighet från svenskarnas sida ses som så allvarlig?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:30
Varför får inte min gamla pensionerade mamma fri tandvård, när invandrare får det?

Hon har bidragit ekonomiskt till det svenska samhällssystemet i 50 år ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:32
Dessa och många fler frågor måste få ställas.

Och de förtjänar ett respektfullt bemötande ... !
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
23 februari 2009, kl 08:33
Inte spott, spe, anklagelser och förtal!

De är berättigade.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
24 februari 2009, kl 18:20
I allra högsta grad berättigade ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
24 februari 2009, kl 18:23
Vilken är anledningen till att vi skall nedvärdera och värdebefria vår egen kultur, men höja andras till skyarna?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
24 februari 2009, kl 18:25
Varför skall inte en Davis Cup-match i tennis, mellan Sverige och Israel, kunna spelas i Malmö?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
24 februari 2009, kl 18:26
För att det bor många muslimer där med sympatier för Palestina?
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
24 februari 2009, kl 18:29
Malmö är en SVENSK stad!

De står som värd för det SVENSKA landslagets matcher.

Sverige är INTE involverade i konflikten!

Jag föreslår att vi förhåller oss neutrala!
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
24 februari 2009, kl 18:33
Om muslimer vill engagera sig i konflikten så tycker jag att de skall välja mellan demokratisk demonstration eller att åka tillbaka dit de kom ifrån, om de vill slåss, bråka och förstöra.

De kom hit till Sverige för att komma ifrån allt det där!

VÄLJ!

Detta är Sverige!!

INTE Palestina!

Förstör inte i vårt land!!!
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
27 februari 2009, kl 00:12
jag har läst en del på AFA:s, Revolutionära Frontens och Syndikalisternas hemsidor ...

Det är inte utan att det finns en hel del att hålla med om.

Ärlig skall man vara!

I det infinner sig något av en sorg.

Tänk vad vi hade kunnat uträtta med en öppen dialog, olika åsikters dynamik som idévulkan och lite samarbete.

Tänk vad vi hade kunnat åstadkomma med DEMOKRATI ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
27 februari 2009, kl 01:06
Men att resonera så att "ändamålen helgar medlen" är att vara egoistisk, vårdslös, psykopatisk och oansvarig.

Så resonerar/resonerade gerillan i Nigeria, George Bush, Hitlers naziregim, gerillan i Colombia, f.d. Sovjetunionens regering, Kinas regering, terrorister, Helge Fossmo, kriminella, Saddam Hussein, religiösa fundamentalister och kapitalister m. fl. ...

ALLTID skadas oskyldiga!

ALLTID råder godtycklighet.

ALLTID är det fel att ställa sig över lagen!

TILLSAMMANS måste vi mötas och arbeta för ett bättre samhälle!

TILLSAMMANS måste vi enas kring var gränserna skall gå för vad som är ett acceptabelt beteende i vårt samhälle för att ALLAS känslor och erfarenheter av verkligheten skall kunna användas till samhällets gagn.

TILLSAMMANS.

För vi är många ...

ALLA måste få ha rätten att bidra med sin sida av saken.

Att vilja ta ifrån andra människor deras rätt att ha en röst och säga sin mening är att våldföra sig på det samhälle man lever i.

Det är att våldföra sig på den lilla människans enda osvikliga och sanna rätt: Rätten till en personlig åsikt.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
27 februari 2009, kl 01:08

Jag tycker det är fel.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
27 februari 2009, kl 01:14
Att säga att man är en människoälskare, men i sitt handlande bevisa att man verken bryr sig om eller respekterar ens sin granne - är att visa att man INTE ALLS älskar människor ...

Man älskar PRINCIPER!

Inte människor.
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
27 februari 2009, kl 01:15

Och det är STOR skillnad!
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
27 februari 2009, kl 01:20

En människoälskare hävdar nämligen inte sin åsikt genom att förvägra och kränka andra sin rätt att ha, och uttrycka, sin ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
27 februari 2009, kl 01:24
Det gör bara en skitstövel!

En tyrann!

En diktator!

Någon med totalitära värderingar!

En fascist ...
Svensk man i Sv idag
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/18644
27 februari 2009, kl 01:25

Fundera över det.
Emmie
min blogg http://www.warborn.se
6 mars 2009, kl 14:12
Europaparlamentsvalet närmar sig och du verkar vara en person med någon typ av samhällsintresse - jag utgår givetvis från att du röstar den 7/6. Jag vill i detta mail lyfta fram Jörgen Warborns politik, gå gärna in på hans hemsida www.warborn.se för att läsa om vad han kan göra för dig i EU. Warborn är en underdog i EU-valet, som nummer 17 på moderaternas lista är hans chanser att faktiskt komma in i europaparlamentet ganska små. Vad som krävs är 30 000 kryss i valet. Driver du eller funderar på i framtiden driva ett företag är Warborn kandidaten för dig, oavsett "politisk färg".

Jag skulle bli jätteglad om du väljer att kryssa Warborn den sjunde juni.

Tack för en bra blogg!
sthlmcilla
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/19999
15 mars 2009, kl 00:57
Länge sedan du var här och skrev något...har du tröttnat? Hoppas inte det utan att du bara tagit en liten bloggpaus=)

Hoppas att allt är bra med dig....jag önskar dig en trevlig söndag=)
Svensk man i Sv idag
20 maj 2009, kl 12:49
Tack. Allting är bra. Det finns annat runtomkring som jag velat ägna mer tid. Trots att jag inte bloggat så finns det dock de som har svårt att lämna mig ifred ... Detta avgör nog att jag börjar blogga igen! Så ni som tycker att jag är en "pain in the ass" kan tacka de som tycker om att provocera ... Det är era egna som får mig att börja igen, iså fall!

Det sämsta ni kan göra är att provocera mig!

Det är DÅ era problem verkligen börjar ...
18 april 2009, kl 18:00
Where are you? Are you ok?
Svensk man i Sv idag
20 maj 2009, kl 12:51
Jag har ägnat mig åt annat en tid. Jag är OK. Inga problem. Eller, ja, inga jag inte kan hantera ...

;-)

Det finns ju de som har ont av att det råder "demokrati" i landet ...
Svensk man i Sv idag
20 maj 2009, kl 12:52
Tack för din omtanke förresten!

:-)
Foundation
6 januari 2010, kl 08:18
Ett nytt val närmar sig.

Och med det nya möjligheter att kunna påverka samhällsutvecklingen.

Är vi nöjda med invandringspolitiken? - Svar: NEJ!

Tror vi på att riksdagspartierna har Svar: NEJ!
ryggrad nog att faktiskt göra något
åt det?

Vad är då lösningen? Svar: Att rösta på någon annan.
Möjigheten att kommentera är avstängd av bloggens ägare

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna