Senast Skrivet

Slumpa en blogg
Oral ventilation ( nej tangenterna glöder )
Svart, vitt eller gråzon Utsatt & insatt, engagerad & kritisk. Ordet är mitt! .. Det jag skriver är ur min synvinkel, den får du gärna debattera.

Konsten att föra bloggkrig med sig själv

Nu är jag här igen, kunde inte låta blir att skapa ett inlägg. Kan konstatera att än idag, dryga 2 år efter att denna bloggportal öppnade så pågår fortfarande strider mellan bloggare.

Ja jag är en av de som var med från dag ett och har således upplevt en del sk. bloggkrig. Det är extra roligt när man ser att en ny blogg dyker upp, precis lagom för att ge sig in i någon debatt. Inte så sällan ställer sig just den bloggaren på den felande länkens sida, dvs. den som försöker att hetsa andra.  Inte så sällan har det sedan också uppdagats att det till och med kan vara en och samme bloggare. Bloggfolket, de som är vana och hänger med, är ganska så bra att analysera texter och dess skribenter.

I morse, så var det en bloggare som gjorde sina tappra försök att smutskasta en annan bloggare. Bara rubriken "Bloggkrig om RIPPAD FLICKA!?" säger sitt hur olämpligt det är.

Bloggaren har tillsammans med en annan bloggare gjort tappra försök att smutskasta en annan bloggare. Det jag då utläser är att man blir desperat när man inte får någon vidare positiv respons eller tillräckligt med läsare/kommentatorer. Då tar den desperata sidan överhand och i ett försök att få uppmärksamhet så skriver man något nedvärderande.

Tyvärr, när det väl gäller så är den gamla bloggosfären och de som är någotsånär skolade i konsten att uppföra sig och se skillnad mellan rätt och fel, ganska kvicka på att få rättning i ledet.

Som alltid när det börjar gå emot, då raderar man kommentarer som inte passar in, dvs. går emot ens eget inlägg. Visst ska man radera det som kan anses olämpligt, det är ens skyldighet som blogginnehavare. Men det är skillnad mot att radera konstruktiv kritik eller olik åsikt. Så den här gången, som många andra så fick bloggaren köra bloggkrig med sig själv. Syftet uppnåddes knappast, snarare blev det ett nederlag i det bloggkrig du syftade på

De gamla bloggarna, har precis som mig, lärt sig att kopiera det som skrivs och kommenteras, för oftast vill personen få det till att bli ett offer, genom att dölja spår. Nejdu Charly, du lyckades inte denna gång, så vad gör du nu då? Skapar dig en ny bloggidentitet och försöker en gång till?

Jag länkar inte till några bloggar som detta handlar om, den som läst vet vem och vad jag menar.

 Talkning to me skriver, "Har jag missat poängen med yttrandefriheten" Nej, det är skillnad på yttrande- och tryckfrihet. Bloggosfären är ingen frizon där man kan uttrycka sig hur som helst, de lagar som finns bland annat Personuppgiftslagen (PUL) är tydlig i vad man får skriva och inte. I brottsbalken ingår såväl kränkning som förtal, så att hänvisa till yttrandefrihetslagen som endel gör, bevisar bara att man inte har någon större koll. Men mer bevisar det att man inte har någon etikett, och vanligt svenskt bonnförnuft.

Uppdatering:

VÄNLIGEN RESPEKTERA, Nämn inga namn när du kommenterar. Detta för att inte ytterligare sprida negativ stämning. Detta är ett ämne, som visserligen rör ett specifikt inlägg men kan stämma in överlag över vilka bloggare som helst. Det är alltså diskuterbart ämnet som sådant, dvs vett och etikket i bloggvärlden.

71 (+4) kommentarer
Tonårsmorsa
min blogg http://tonarsmorsa.se
8 augusti 2008, kl 13:35
Öppnar man bara ögonen ordentligt så är det inte så svårt att skilja äpplen från päron. Bra inlägg!
8 augusti 2008, kl 13:39
läste, och kan iaf bara konstatera att det såg väldigt märkligt ut. och syftet med den bloggen har jag inte en susning om...

bra skrivet!
8 augusti 2008, kl 13:40
Ett bra inlägg!

Har varit så arg idag!

Allt jag skrev raderades efter hand...
Anonymian
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/23517
8 augusti 2008, kl 13:43
Bra skrivet!
8 augusti 2008, kl 13:46
Vad Lustigt. DE tycks ju snarare vara Du som raggar kommentarer via andras inlägg...så genomskinligt. Lite pinsamt för dig kanske...men du blev aldrig raderad min vän. Och vilka två bloggare är det du syftar på polisen? Du verkar vara en riktigt jobbig en..som dessutom har drabbats av skrivkramp. Ser lite tråkigt ut här inne HAALLÅÅ
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 13:48
Jodå vi var flera som fick kommentarerna raderade. Vilket bevisar mer om personen än oss.

Blev väl ett nederlag när h*n blevtvungen att stänga av kommentarerna. Skulle tro att det mera stjälpte än hjälpte personen hon ville stödja med inlägget.
8 augusti 2008, kl 13:50
O du RU....försök lura i dina bloggspottare att du skrev SÅÅÅÅ MÅÅNGA inlägg..Patetiskt

Kan ni inte skriva ihop ngt så jag oxå får spy galla
Tonårsmorsa
min blogg http://tonarsmorsa.se
8 augusti 2008, kl 13:53
Ja, jag tror vi är flera som sparat bloggen och kommentarer, för det här har man allt varit med om förut...!

Dessutom "Charly" du har hela tiden talat emot dig själv! Ditt allra första inlägg handlar om ditt första möte med flickan som tog sitt liv. I andra kommentarer skriver du till Alter Ego att du inte är partisk på något vis, för att du inte känner dessa personer, för att i andra kommentarer hävda att "du vet mer än vad Alter Ego tror...!"

Du skriver att det är pinsamt för Alter Ego, men jag tycker det borde vara mer pinsamt för dig, eftersom du verkar ha behov av att rädda ditt eget skinn, vilket du gör på ett oerhört genomskinligt sätt!

"För barnens skull" klingar väldigt falskt i din blogg!
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 13:54
Är du så desperat att du måste avslöja dig själv?

Jag behöver inte ragga kommentarer och du har visst raderat även mina kommentarer eftersom jag har dem sparade.

I övrigt så bryr jag mig föga om troll som dig.
8 augusti 2008, kl 13:57
Jag har kommentarerna sparade:-)

Vi som varit med ett tag vet hur man gör för att slippa bråk om vem sa vad... Orden finns kvar:-)

Charly: Lägg av! Gör dig inte mer patetisk än du redan är. Just nu är det läge att backa, knipa ihop och gå vidare.

Allra helst med en ursäkt till den mamman du gav dig på.
8 augusti 2008, kl 13:58
Bra inlägg! Jag har anmält inlägget eftersom det är ett tydligt fall av förtal.

Sjukt om denna typ av kränkningar godkänns av AB.
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 14:08
#7, duger inte detta inlägg att spy galla över eller var det för rumsrent för dig. Nä visst jag, det var fel ämne för att passa vissa!
8 augusti 2008, kl 14:17
Jag skrev en kommentar som "kom bort".

H*n har lite otur när h*n skriver, då det tycks vara så att ALLA missförstår h*ns avsikter.

*skakar på huvudet*
8 augusti 2008, kl 14:18
Jag läste det också och rös när jag läste. Tungt att man inte får sörja som man vill och skriva om det i sin blogg, vem bestämmer hur jag sörjer ett förlorat barn? Nä fy för sådant, jag sållar genast bort och låter bli att kommentera.

Bra inlägg om detta tycker jag.

Vänligen Carina
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 14:24
Charly du skrev i kommentar #13, jag tog bort den och klistrar in den här. Där jag rederat namn, eftersom berörda personer inte är närvarande här och inte begärt att få bli omnämnda.

Du får gärna kommentera men undvik att skriva namn. Du kan skriva ändå, precis som vi andra gör.

Du Thomas...har du överhuvudtaget läst de aktuella inläggen jag kommenterar. Det mesta hittar du skrivet av "borttaget" själv samt "bortaget". Jag ställer endast frågor...driver dem inte till antaganden vännen.

"borttaget blogghänvisning" .....det vore väl en gobit för er hajar att bita tag i? Någon som vågar?

Skrivet 8 augusti 2008, klockan 14:11
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 14:29
Korrigerar även fd kommentar #15.

JAG BER ER UTELÄMNA NAMN NÄR NI KOMMENTERAR!

#15 Kommentar från Talking to me (svar):

Jag måste säga att jag är mäkta konfunderad...gick in på hemsidan som *namn* länkat till ett av sina inlägg...hemsidan skapades 31/5-2008...dagen efter flickans död.

Läste igenom det mesta på hemsidan.

Efter detta mår jag uppriktigt sagt inte så bra. Jag har från början haft en konstig uppfattning om detta.

Men sorg ter sig på olika sätt.

Svar 2

Jag vet inte om jag törs svara på det, utan att få hela bloggvärlden efter mig!

Jag lämnade min åsikt, sen om du anser att det är bloggkrig som jag startar= ????

Jag säger som författaren till inlägget. Jag har föjt bloggen, och tycker att det är mycket märkliga saker som skrivs, men som jag påpekade så ter sig sorg på olika sätt.

För mig är det makabert att sända sin dotters begravning i TV, för mig är det makabert att fota sig igenom sin dotters begravning och sedan lägga ut detta på nätet....men det är saker som JAG reagerar på, samt en del annat som jag valde att inte påpeka som är MIN uppfattning!!!!!

Skrivet 8 augusti 2008, klockan 14:19
8 augusti 2008, kl 14:30
Charly;

Har inte försökt skina med att jag skrivit MÅNGA inlägg, men de jag skrev tog du bort!

Arg har jag varit för att det skrämmer mig att det finns människor som du!



Har du otalt med någon bör du ju ta det personligt och inte hänga ut folk på det viset! Du spekulerar, sånt är farligt!

Du är en människa som vränger till det så bara de som tycker som du, fick ha kvar sina inlägg.

Marinas, Isters bl.a. Försvann ju också.

Passade inte deras kommentarer din smak?

Ger du dig in i leken får du väl leken tåla!
8 augusti 2008, kl 14:31
Talking to me: Nää du ser ut att ha snappat upp ung. vad också gjorde. Inte du som startat ngt...inte jag heller...utan mamman o pappan.

Vill passa på att säga hejsvejs till alla "taskmörtar" här,Är nybörjare i bloggvärlden. tjohej svejs
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 14:37
-> Talking to me, Jag fattar inte riktigt vad du menar om vi missförstår varandra.

Minnessidan skapades mycket riktigt dagen efter, detser jag inget konstigt i. Det är idag vanligt att göra minnessida.

Det jag personligen reagerar mot är att den som skapade minnessidan SEDAN väljer att inte bara gör en blogg utan två, som förtalar och smutskastar den andre.

Du har helt rätt i att alla sörjer och reagerar olika. Chock kan utlösa märkliga reaktioner och ageranden. Så länge som man håller sig till sitt eget sorgearbete och inte smutskastar andra så tycker jag det är helt okej.

Visst personen i fråga, hade mycket väl kunnat skriva anonymt som denne gör. Om INTE det redan var känt vilka det menades. I den stunden så kan det inte räknas som tillåtet sorgearbete, då det handlar om förtal och kränkning mot tredje person.
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 14:40
#18, Jag tycker inte du ska se oss som taskmörtar. Du säger själv att du är ny i bloggvärlden, ta då istället åt dig av de råd vi ger dig för att förhindra att du beter dig på fel sätt.

Vi är ju inte emot dig, utan försöker rätta till de okunskaper du uppenbart har.
8 augusti 2008, kl 14:41
Som sagt Ru..jag är fumlig nybörjare. Det forsade in kommentarer " vissa var direkt opassande" jag var tvungen att sänka ner tempot....dvs hinna läsa igenom samtliga kommentarer innan jag svarar. Kom väl åt fel knapp, sorry. Tycker personligen det är fegt att radera efter egen smak o tycke...men som du själv vet är detta ämne extra känsligt. Hoppas du förstår. Vad var din fråga?
8 augusti 2008, kl 14:41
Passar detta bättre?
Alma Mater
8 augusti 2008, kl 15:22
Jag vet inte vad du har för skev uppfattningsförmåga. Om du känner att jag massakerar dig.

Den enda jag skrivit emot är Charly, om man nu kan kalla konstruktiv kritik eller påpekanden för att säga emot.

Så frågan är, har du svårt för att tyda mina ord och meningar eller är du i själva verket Charly?
HelenaQ
min blogg http://helenaq.wordpress.com
8 augusti 2008, kl 14:42
Bra inlägg!

:-)

och svar:

jepp..as always ;-)
Paulastina
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/23051
8 augusti 2008, kl 14:46
Charly:

"kom väl åt fel knapp"...yeah..sure...´det tror vi alla på!

å varför ställer du en fråga till mej som du inte ger mej en chans att besvara...
Tonårsmorsa
min blogg http://tonarsmorsa.se
8 augusti 2008, kl 14:47
Eftersom trackbacken inte funkar hos mig:

http://tonarsmorsa.se...
Alma Mater
8 augusti 2008, kl 15:07
Så himla bra skrivet.

Så här ska en diskussion tas helt konkret
HelenaQ
min blogg http://helenaq.wordpress.com
8 augusti 2008, kl 14:49
AJ fan..nämde namn radera så skriver jag om.!
HelenaQ
min blogg http://helenaq.wordpress.com
8 augusti 2008, kl 14:49
Du har så rätt i det du skriver. Det är en sak om man som blogginnehavare väljer att radera kommentarer som inte hör till inlägget eller har relevans till inlägget.

men när en blogginnehavare som den i morse raderar kommentarer för att debattens skall gå i enlighet med den egna linjen..

Då är man ute och seglar.
8 augusti 2008, kl 14:53
Svar Alma Mater: Jag skojjade ju bara. Himla mkt man måste tänka på pust. tack för tipset.

Lite fakta ang. minnessidan skapades av hela XX sedan beslutar person X att starta en blogg varpå person Y startar sin för att skriva sedan person. altså 2 olika personer.
8 augusti 2008, kl 14:59
svar Paulastina:

Hur lyder ditt svar på min fråga?
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 15:00
#22, Jag hoppas du inte raderat inlägget pga att jag hänvisade till dig. Det verkar som du upplever att jag kritiserat dig "Själv åkte jag på däng för att jag la dit MIN åsikt....och blev förövare...".

Då uppfattade du det helt fel. Det bevisar också hur lätt det är att misstolka de skrivna orden.

#25, klart det går att trackbacka, men du vet Aftonbladet är lite speciellt och då måste du kopiera tb länken under inläggetoch kopiera in det i avsedd plats under ditt skrivna inlägg.
Johan
8 augusti 2008, kl 15:01
Charly:

Om du nu anser att du vet så mycket om det här fallet, varför vågar du inte tala om vem du är? Varför låtsas du att du inte har något med pappan att göra?

Vidare så startades minnessidan av pappan medan mamman stödde den tills det började länkas till elaka påhopp och förtal.
HelenaQ
min blogg http://helenaq.wordpress.com
8 augusti 2008, kl 15:06
Jag följde hela diskussionen inklusive alla svar inklusiva ALLA svarkommentarerna.

och..ja..ungeför så..
Talking to me
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/22835
8 augusti 2008, kl 15:21
Bloggsvar:Nej det gjorde jag faktiskt inte....det känns som om du vill massakera mig!

Jag tänker inte rymma och gömma mig, men du säger två bloggar!

Jag har föjlt en sedan start och den andra ramlade jag över för en tid sedan. Därav vissa "?".

Jag är av den sorten att jag gärna rättar till om jag trampar i klaveret. Kan du klargöra saker och ting för mig, så att jag kan ställa saker och ting tillrätta om jag gjort fel?
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 15:26
#32, Det är så här...

Det startas en minnessida, sedan startar mamman en blogg. Därefter startar pappan en blogg på denna portal, denna får han anmälningar på, varpå han då väljer att fortsätta på en annan portal.

De två sistnämnda är de 2 negativa bloggar jag syftar på
Talking to me
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/22835
8 augusti 2008, kl 15:32
Ok!

Jag har bara sett den ena av dessa två sistnämnda! Och i den finns det som sagt bara saker som talar till mammans nackdel.

Existerar båda de sistnämnda fortfarande?

Det är sista frågan innan jag gör det som måste göras!
Alma Mater
8 augusti 2008, kl 15:41
Nackdel? .. då får du nog ta och läsa på lite i BrB.

Så om jag slänger skit på dig och hittar på saker som jag tycker är sanning. Saker som är hur gamla som helst och kanske existerat i någon form ( du vet det är inte ens fel att två träter ) då är det helt okej tycker du?

Om du tyckte jag massakerade dig i det jag skrev, vad anser du då att denne bloggare håller på med. .. nä visst ja, den kritiken var ju inte riktad åt ditt håll

*skakar på huvudet, nej jag får inte ditt tankesätt att gå ihop*
Talking to me
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/22835
8 augusti 2008, kl 15:36
Bloggsvar:Nej jag är Talking to me!!!

Inte Chaley...
8 augusti 2008, kl 15:39
Och nu raderar jag inlägget. För det är för många turer och allt för lätt att anklaga den ena pga x då den andra har y men jag ville se hur många som genomskådat y´s smarta drag? Ca 3-4 personer har genomskådat helt.....vissa gissar eller kommer antagningar o resten fattar inte vad det handlar om. Observera att jag är neutral...fick bara nys på detta...
Paulastina
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/23051
8 augusti 2008, kl 15:40
charly...det har jag skrivit i din blogg, men det inlägget finns inte längre kvar
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 15:47
Det är bra Charly att du tar bort inlägget, även om det säkert främst är för att ta bort ditt eget klavertramp.

Vi som läste vet du skrev och vad vi svarade. Vi vet var du står i frågan och som du säger själv bara 3-4 (enligt dig) har samma syn på saken som dig ALLA vi andra kan se saken ur sitt rätta perspektiv.
8 augusti 2008, kl 15:52
Jag skriver nog bara om den hehe...men då måste alla ha läst allt bakgrundsmaerial ingående....(för att överhuvudtaget få yttra sig)Hur slappt som helst kan vi inte ha det här. För jag tror ni har blivit blåsta av X
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 15:55
korrigerar din kommentar Charly, hänvisningar kan du ta på sidan om.

#39 Kommentar från Charly (svar):

Ps! Jag är Charly....finns bara en ...om ingen copy cat hasar mig i hälarna!!!

Skrivet 8 augusti 2008, klockan 15:48
8 augusti 2008, kl 15:56
men Alma Mater nu Lyssnar du inte på Talking to me....

DEt är jy Y som startat pajkastningen men bara på ett lite smartare sätt....så y får den goda publiciteten. SEdan skriver x att han kan bevisa att det han skriver är sanning.....Så tänk en gång till. Skenet kan bedra
HelenaQ
min blogg http://helenaq.wordpress.com
8 augusti 2008, kl 15:58
Charly: försent. Har fått den rätta bilden nu.

Jag har varit med tillräckligt länge för att kunna se igenom efterhandkonstruktioner.
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 15:58
#39, ja det skulle liksom inte förvåna mig om du begår samma dumhet igen. Av vilken anledning vill du skapa debatt i detta.

Låt du dem sörja på sitt vis utan att du eldar på. De som vet var bloggarna finns besöker dem, andra behöver inte dirigeras dit.
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 16:02
#41 Men hallå, hur kan du eller talking to me veta vad sanningen är? Som sagt det finns två sidor av myntet.

Dessutom vadå Y startat pajkastningen, begriper inte var du läst och hur du läser och uppfattar det som skrivs.

Men läser man de inlägg du skrivit så är det inte så svårt att begripa varför. Förstår inte vad du har för vinning att att älta i deras liv. Det gör nog bara en som är väldigt involverad själv.
8 augusti 2008, kl 16:12
Häng med Alla:

Vi bortser från själva sakfrågan dvs händelsen. Ställ er istället frågan: Vem verkar mest trovärdig av x o y ?

Hur skulle ni välja att framstå för att vinna över sympatisörer i denna fråga?

A. Attackera och konfrontera

B. Spela offer dvs den stackars Y.....

Självklart vinner y...då hon agerat "offer".

Men vilket annat val har x än att attackera o konfrontera då Y låg steget före dvs röjt hans identitet o hela storyn.

Vilken taktik vinner resp förlorar sympatisörer?
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 16:19
Men ärligt du kan ju inte vara riktigt riktig. Tror du att detta är någon jäkla tävling i vem som har rätt eller fel ??

Har du ingen som helst respekt för ett barns som tagit sitt liv?

Taktik, vinner eller förlorar. Jag går upp i atomer så jävla dum du verkar vara rent ut sagt.

Om du inte är inblndad personligen i dessa familjer. Så är det sjukligt att skriva som du gör. Men frågan är VARFÖR gör du det??

Bemöt gärna kommentar #31 också. Låtsas inte bara vara en utomstående bloggare, för en sådan beter sig inte som dig!
8 augusti 2008, kl 16:29
Antaganden? Nej, vännen, jag har verkligen läst det du kommenterar i inlägget!

Det inlägg vi debatterar verkar vara borta nu, och jag hoppas berörd lärt sig något?
8 augusti 2008, kl 16:43
Hej #31 Johan. Ursäkta har många frågor här: Oj hur tycker du att det framstår att jag vet så mkt?.. Jag läser bloggarna aktivt o finner intresse i ämnet.På vilket sätt vill jag inte gå in på. Jag är Charly...vem är du?Tror du jag skriver under ngn slags pseudonym eller spelar agent så tror du fel...Nej, jag känner inte de berörda personerna mer än att jag fått ngt enstaka mail från ngr inblandade som vilket är privat o ej kommer diskuteras här. På din ton att döma verkar du tycka att jag ska vara tyst. Jag är tyst när det passar mig. Ngt mer du undrar över kan du ju maila mig J?
8 augusti 2008, kl 16:51
Hm, trodde vi diskuterade Alma Maters inlägg här?

Ja Thomas lite sent att kommentera det nu...
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 16:55
#49, Så att du fått svar från ena sidan anser du är fakta och sanning?

Tyckte du har sagt vid flertalet tillfällen att du inte tar parti för någon.

På det sätt du skriver så pekar det på motsatsen.

Men eftersom du har kontakt med dem per mail så blir du påverkad åt det ena och det andra hållet. Vi andra läser också aktivt.

Ingen har kritiserat pappan från att sörja, utan det jag vänder mig mot är hans sätt att lägga fram sin sanning. Han spekulerar lika mycket som alla andra eftersom han inte har några svar och inga kommer att få. Men du verkar ha alla svaren.
8 augusti 2008, kl 16:59
Nu börjar det hela bli sjukt ju.

Dessutom tror jag nog att Moderator reagerade på anmälningarna och såg att inlägget kunde klassas som förtal och därför raderade det.

Inte sjutton att en så egocentrerad människa som Charly skulle ha raderat sina egna ord.

Att hon försöker få det att se ut som att hon är en liten stackars nybörjare som råkat komma åt fel knapp är skrattretande.

Den sjuka "tävling" hon kör med får mig att må illa...

Charly:

Jag har hela inlägget och kommentarerna sparade. Är det något du undrar över så är det bara att fråga
8 augusti 2008, kl 17:11
Efter att ha läst hennes kommentarer hos en annan nybörjare ser man tydligt vilken ofattbar falsk människa hon är!

Detta är en människa som är ute efter att provocera. Inget annat!
8 augusti 2008, kl 17:17
Vad bra Marina tack.För jag kommer inte ihåg vad jag skrev..."var inte vid mina sinnens fulla bruk" ? Finns det ingen med humor här?

Nu får vi lätta upp sinnesstämningen här. Jag har ej kontaktat ngn person förekommande person i de aktuella bloggarna vi började diskuttera. Jag kör rent spel förutom när jag inte vet vad jag gör =nybörjarbloggare. Jag vill tacka samtliga här för era tips...i mitt fortsatta bloggliv. Jag har bara en blogg, kör inge dubbelspel eller svarar rep ställer frågor till mig själv. Det har jag helt enkelt inte hunnit lära mig ännu...Men jag svarar på så många frågor jag kan så rakt o ärligt jag bara kan utan att skada tredje part, eller röja namn etc Jag ber om ursäkt för mina nybörjarfadäser...men de bjussar jag på.
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 17:28
Charly, gör dig själv en tjänst, blanda inte in din sk. humor i ett så pass allvarligt ämne som detta.

Du skrev själv att du hade mailat med ena sidan, du velar fram och tillbaka och ändrar dig allt eftersom. Sådant vinner man inga förtroende på.

Jag tycket du ska ta ledigt resten av kvällen och tänka över hur du beter dig runt ikring bloggosfären
8 augusti 2008, kl 17:37
Jag förtydligar mig:

Jag har fått mail från dem...och inte viceversa. Dessa mail får stå för dem som skickat dem...och jag respekterar deras önskan att inte föra dem vidare....det är ett som är säkert. Det är just nu dvs vid tråkiga händelser humor kan fylla en funktion. Det handlar lite mer om på vilken nivå man lägger det. Vi vill väl inte deppa ner oss helt i detta hoppas jag. Alla har rätt till sin åsikt oavsett vad...men hur kan ni vara så 100 % på att jag redan valt sk sida? NU börjar jag få skrivkamp...
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 17:42
Man väljer själv sina strider vet du.

Men när det kommer till vett och etikett, och lagar. Är tillräckligt gammal och kunnig fär att besitta vetskap kring det.

Skämta på du men gör det inte i min blogg och blanda för all del inte in detta ämne i dina skämt, för du är nog den enda som kan tänkas roas av det.
8 augusti 2008, kl 17:48
Slutligen vill jag även förtydliga att:

Det var inte jag som hängde ut XX det hade ju både y och sedan x redan gjort o inklusive hemsidan.

Lägger man upp sitt privatliv offentligt så får man väl acceptera att andra individer blir berörda på ett eller annat sätt.
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
8 augusti 2008, kl 17:56
Nej du hjälpte bara till att sprida det som redan var infekterat. För du kan inte komma ifrån att det var DU och ingen annan som går och lägger en kommentar på hans blogg som var riktad till henne. För att hon inte vad jag förstår släppte fram den på sin blogg.

Så vad jag förstå så är du orsaken till varför det är moderering där nu. För det kom på ungefär samtidigt.

Du skulle bara promt att ha fram vad du ville ha sagt.

Det är fanken lägre än Glocalnet så det så!

Nu har jag inte tid att chattra med dig mer. Men vill du ha några bloggvänner i framtiden så får du nog tänka dig för lite var och hur du skriver.
Motherwitch
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/15013
8 augusti 2008, kl 20:04
Det var ett bra inlägg och fint stöd. mvh
8 augusti 2008, kl 20:31
Konstigt. För mig är ett blogg ett sätt att yttra sig. Synd att bloggkrig har kommit in i bloggosfären.
9 augusti 2008, kl 20:12
Jag finner denna diskussion meningslös...då Alma Mater visar tydligt att det är hon som har rätt i allt o ska ha sista ordet. Dessutom Bydder hon sina argument på antaganden....och sina personliga känslor i ämnet. Detta håller inte i en debatt. Hon kommer med gissningar: 1. En person har skapat en blogg bara för att smutskasta en annan blogg. Upp till bevis A. M.

Att säga sig veta....är mkt farligt. Detta är ännu ett bevis på "snävt tänkande" då man sprider falska fakta..läs okunskap. Vem skapade krig? Varför är det bara vissa som får yttra sig medans andra ska hålla tyst. Det kallas förtryck
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
9 augusti 2008, kl 22:52
#62, Nu talar du väl ändå med kluven tunga. Jag lägger inga fler antangande än vad du gjort, tvärt om ditt inlägg visade ganska tydligt vilka antaganden och förutfattade meningar du har.

Personliga känslor får stå för dig, jag använder inte det i mina inlägg.

Svar 1: De vet du lika bra som mig och många andra. Behöver inga bevis för det, läst mitt andra inlägg, så framgår det tydligt att det också är ett brott.

Säga sig veta vadå? och vilka falska fakta?

Skapade krig? Vet inte vad du syftar på, men det var du som använde ordet bloggkrig i ditt inlägg!

Har aldrig nekat någon att yttra sig, det är hur man yttrar sig jag reagerar på och de tror jag de flesta andra gjort också!
Alma Mater
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/252
9 augusti 2008, kl 22:55
Glömde

"Varför är det bara vissa som får yttra sig medans andra ska hålla tyst. Det kallas förtryck"

Säg det till vederbrande som inte släpper fram helt neutrala kommentarer, eller de som ifrågasätter, det är fler än jag som råkat ut för det har jag hört och då klart, kan historien låta helt annorlunda än den faktiskt borde.
Tonårsmorsa
min blogg http://tonarsmorsa.se
9 augusti 2008, kl 22:59
Ja! Det är fler kommentarer som inte kommer igenom!
Spiralling
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/25243
9 augusti 2008, kl 23:07
Det handlar väl rätt mycket om etik och moral också men det verkar gå många förbi i jakten på yttrandefriheten.
10 augusti 2008, kl 05:33
Vad svammlar du om A.M?

Du faller ju på eget grepp nu. Sök fakta o sluta generalisera o sprida desinformation tack. O du ska skriva om etik o moral...sicken rackare:-)
14 september 2008, kl 10:50
Hoppsan! Det här har jag missat. Känner inte samma tvivel över min ilska inatt längre.
Möjigheten att kommentera är avstängd av bloggens ägare

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna