Senast Skrivet

Slumpa en blogg
sidobild

Om Zlatans nya nej

Jag har sagt det säkert hundra gånger; Zlatan Ibrahimovic beter sig som en idiot, men den största skulden ligger hos förbundskapten Lars Lagerbäck.

År efter år efter år under Söderberg/Lagerbäck och Lagerbäck/Andersson har landslagsspelarna kunnat komma och gå som de ville, göra som de ville, bete sig som de ville; Söderberg och Lagerbäck och Andersson har accepterat, accepterat och accepterat. Sedan skulle reglerna helt plötsligt ändras och utan att spelarna hann fatta den nya ordningen var tre av de största profilerna hemskickade. Det visade sig vara en kostsam bestraffning.

Förbundskapten Lars Lagerbäck är en fulländad fotbollsanalytiker och taktiskt oklanderlig, men att hantera grupperingar och att skapa laganda för alla (vilket är ett måste i ett landslag) har han ingen aning om hur man gör – han har aldrig tränat ett klubblag på hög nivå utan är stöpt i förbundets teoretiska form.

Kan inte Lagerbäck få Zlatan på andra tankar under sin Milano-resa bör han lämna in sin egen avskedsansökan. Jag tror han har beskrivit det själv; en tränare är bara tio procent av ett lags framgång. En Zlatan i slag kan vara hundra procent (ni fattar vad jag menar). Valet är enkelt.

I det läge som uppstått MÅSTE förbundsordföranden Lars-Åke Lagrell åka med på resan för att – när alla kort ligger på bordet – bilda sig en uppfattning vad som är bäst för svensk fotboll i ett EM 2008-perspektiv. Sedan ska varenda ord som sagts i Milano ut på förbundets hemsida, allt annat vore ett hån mot de svenska fotbollsfansen.

Om det nu hjälper att byta förbundskapten – spelatruppen kanske också måste bytas ut… ? Och journalistkåren… Och materialaren… Och säkerhetschefen…nej förresten, Zlatan gillar Hammarbäck, Hammarbäck får vara kvar. Men resten vete fan.
141 (+1) kommentarer
lisa
16 februari 2007, kl 22:47
Vad snackar du om? Byta ut spelartruppen? Det här är ju bara löjligt och kan inte pågå längre. Media är besatta av Zlatan. Ni kan fortsätta förnedra er själva.
Sverre
16 februari 2007, kl 23:00
Skall bli intressant å se om Zlatan kommer fortsätta bojkotta landslaget om Sverige går till EM slutspelet. Eller om han sväljer sin "stolthet" å kommer krypande tillbaka till Lagerbäck. Den stora frågan e då, skall han få komma tillbaka? Antagligen får han det för att Zlatan e just Zlatan. Fast om det e rätt, fan vet...
Tobbe
16 februari 2007, kl 23:05
Det är bara att inse - Söderbergs avhopp från landslaget är ett avbräck som på sikt betyder mer än såväl Zlatans som Henkes nej tack. Pragmatikern Söderberg kontra torrbollen Lagerbäck - tro fan att stämningen i landslaget inte är vad den borde.

Därmed inte sagt att Zlatan inte beter sig som en barnrumpa, för det gör han. Men å andra sidan, vem bryr sig? Än så länge klarar landslaget sig alldeles utmärkt utan Zlatan. Så länge Allbäck håller saknar jag inte Zlatan ett dugg.

Frågan jag ställer mig är hur länge Lagerbäck orkar hålla skenet uppe. Varje landslagstrupp utan Zlatan är oavsett resultat i matcherna bara ett plågsamt bevis för hans misslyckande.

Och när Lagerbäck går har jag en känsla som säger att Zlatan är sugen på landslaget igen. Stora spelare spelar inte bara klubblagsfotboll. Stora spelare spelar stora matcher - även i landslaget.
Ekan
16 februari 2007, kl 23:05
Håller med helt och hållet. Zlatan är viktigare för landslaget än Lagerbäck, speciellt sedan L verkar ha snöat in på Pricas medverkan i landslaget...
Magnus
16 februari 2007, kl 23:21
Robert,

Man kan alltid diskutera olika personers vara elller icke vara, men det faktum att du ligger högt upp pa Zlatans lista över personer som är "non grata", förmodligen högre än Lagerbäck, verkar driva dig pa skriva halv duktiga inlägg som ofta reflekterar din besvikelse över detta faktum.

Inte en tränaren i världen skulle ta sverige längre än vad Söderberg och Lagerbäck har gjort, att vi har varit med i sa manga mästerskap är otroligt och mycket tack vara delvis fega tränare som har insett hur sverige skall spela som lag i ett internationellt sammanhang.

Med lag som innehaller som manga träskor som varat landslag far vi vara glada, pa typiskt svenskt vis, att vi är haft turen att Zlatan,Henrik,Ljungberg och par till har varit bra under samma period.

För att höja allsvenskan och landslaget behövs en mycket bredare tänkare och en större förankring hos beslutsfattare.

Man skall tillatas vara egen som Zlatan, men man maste även kunna ga vidare här i livet oavsett status.
joel
16 februari 2007, kl 23:44
Zlatan är viktigare än Lagerbäck, om det nu är så att Zlatan inte vill spela för Lagerbäck så får vi sparka Lagerbäck, för om vi någonsin vill ta oss längre än till första utslagningsmatchen i VM/EM måste vi ha Zlatan i laget. Punkt Slut
André
16 februari 2007, kl 23:57
Det är bara att inse att Zlatan är för stor för landslaget. I Sverige gäller jantelagen så oroa er inte gott folk. Vi kommer gå till EM och VM men där kommer vi gå på pumpen för vi värderar själva avancemanget till EM- och VM:et för högt. För mig är det en självklarhet att vi ska nå dit. Det är ju i slutspelet det gäller att nå långt!
erik
17 februari 2007, kl 00:07
Shit lisa. Fatta ironi. Laul har en poäng-Lagerbäck har misslyckats! Givetvis ska L dra ner och snacka med Z men att lägga ut varenda ord från deras samtal på en hemsida lär knappast fylla nån funktion

Vi behöver Zlatan om vi vill gå längre än att kvala till mästerskap.
Gilberto
17 februari 2007, kl 00:20
Du har helt fel. Det fanns inga som helst frågetecken, de skulle inte gå ut den kvällen, de skulle stanna på hotellet. Zlatan vill visa att han är större än laget, vilket är helt oacceptabelt. Det är Zlatan som ska hälsa på Lagerbäck och be om ursäkt för sitt uppträdande, annars kan han gott spela för Bosnien.

Men, ni på Sportbladet får ju inget att skriva om så länge Zlatan inte är med, att publicera spaltmeter med rubriker som "Zlatans nej är ett nej" måste ni ju snart lägga av med. Jag tror inte att du, Laul, bryr dig så mycket om det här egentligen, du vill bara kunna skriva om Zlatan.
Tomas
17 februari 2007, kl 00:21
Lisa...det kan ju hända att Laul bara skämtade lite i sista stycket?

Min kommentar: Jag tycker förvisso att Zlatan är vikigare än L Lagerbäck för landslaget, MEN, skall man verkligen låta en enskild spelare styra och ställa? Som svensk blir man också lite besviken på Zlatan, han har faktiskt växt upp här och borde ha lite mer fosterlandskärlek i sig. (för det är nationalism landslagsfotboll handlar om låt oss inte hymla)
Nick
17 februari 2007, kl 00:40
Vilket skämt! Om det handlar om att skapa en bra grupp med mycket laganda, varför ska han då åka till Italien för att hämta en pajas som inte ens vet vad dom orden betyder?

Sverige har en fantastiskt bra laganda och en mycket bra grupp. Detta har man haft sedan matchen mot Liechtenstein. Ser du kopplingen eller måste jag förklara den? Och vem borde lämna in sin avskedsansökan egentligen?
Mange
17 februari 2007, kl 00:48
Vad har du för belägg för att "...landslagsspelarna kunnat komma och gå som de ville, göra som de ville, bete sig som de ville" ?

Är det nåt du hittar på eller vet du nåt som vi andra inte vet? Förklara gärna, jag har ingen aning om vad du menar.
Göran
17 februari 2007, kl 01:25
Ett landslag utan Zlatan är ett mycket bättre landslag vi kan inte hänga upp oss på en spelare...sluta tjata efter honom han är inte värd att få spela i landslaget håller på som en barnrumpa är det ända han gör...
Tobbe
17 februari 2007, kl 01:55
"Sedan skulle reglerna helt plötsligt ändras och utan att spelarna hann fatta den nya ordningen var tre av de största profilerna hemskickade. " - glöm inte att zlatan och mellberg var med i det spelarråd som var med och beslutade om de nya reglerna!
Kenneth
17 februari 2007, kl 07:17
Jag har för mig att landslaget hade kommit överens dagen innan om vilka tider och regler som skulle gälla.

Då måste väl det gälla ALLA?

Vilken ledarskaps eller gruppdynamiksövning går ut på att tre skall bryta mot mönstret utan att det skall få konsekvenser.

Jämför med dig själv: Du hänger ut en resebyråkille när det förmodligen är så att dina chefer bestämt att du skall åka en viss tid. Om du visste att du utan att få känna av konsekvenserna kunde ringa till resebyråkillen och be honom boka 1a klass till Egypten hade du med säkerhet gjort det. Nu är det som så att du vet inom vilka normer och regler du kan röra dig och accepterar (nästan) att du måste flyga 04:00.

Zlatan gruppens straff var tvunget, utan kännbart straff hade Lagerbäck tappat i sin roll som ledare.

Att du sen kan och vågar ge dig på att såga Lagerbäck för att inte kunna skapa laganda och hantera grupperingar är bara för lågt.

Är det någon förutom Zlatan som tackar NEJ? Det måste ju vara tvärtemot vad du skriver eftersom 2 av tre är tillbaka i landslaget. /Kenneth
Tomas Berkani
17 februari 2007, kl 08:20
Laul vill bli kompis med Zlatan igen. Bra!

Heja Zlatan i med o mot gång.
PG
17 februari 2007, kl 08:55
Spola Zlatan tills han har vuxit upp.

Respekt är något man får förtjäna, inte kräva.
Micke
17 februari 2007, kl 09:08
Jag hoppas att Lagrell tar sitt sunda förnuft och sparkar Lagerbäck så fort som möjligt, en förbundskapten som inte kan skapa en bra laganda har inget där att göra, hur bra han är taktist sätt...Lagerbäck är ett geni på många sätt, vi leder ju trots allt en ruggit svårt grupp i em-kvalet, utan Zlatan, helt överlägset. Men att säga att vi inte behöver Zlatan, som många avundsjuka svenskar vill få det till, är ju bara löjligt. Kolla på alternativen, en Elmander, som är det enda bra alternativet, en åldrande Allbäck som inte blir bättre för varje år som går, sen har han ju fått en dålig vana att plocka med Rade Prica... Det är dags att agera nu Lagrell!
Skåningen
17 februari 2007, kl 09:22
Jag har för mig att det var tre st som blev hemskickade från tre kronor oxå. (lr nåt) Min poäng är att dom blev avstängda från tre kronor för att dom bröt regler. Men där var det inget snack om att "Bengan" skulle "prata ut". Men det är ju klart att dom var ju ingen Zlatan som ska behandlas med silkesvantar hela tiden. Svenska folket är trötta på barnungen "ibra".
DAniel Jönsson
17 februari 2007, kl 09:27
Denna zlatan som våra svenska journalister bara vill att vi skall tycka illa om! Vi i sverige har aldrig haft någon större spelare någonsin en riktig DIVA, i italien är detta inget fult utan en nivå som bara dom stora får vara. Hur skall man hantera dessa spelare, spelare som är större än den faktiska förbundskaptenen. Det är inget man kan lära sig i den svenska tränar utbildningen, för vi har aldrig haft så stora spelare i landslaget som nu... ljungberg, zlatan, spelare som är större en sina brassestjärnor i klubblagen! hur löser man det i våra lilla fotbollsnation... jo ta den som vunnit mer ,ta den ända i sveriges hitoria som tränat större spelare. be den som hanterat divor och primadonnor i 15 år.

Svennis hämta zlatan och kom hem!
17 februari 2007, kl 09:33
Jag tycker inte Zlatan beter sig som en idiot. Till en början måste jag säga att jag tycker det är underbart att en kändis äntligen behandlar medierna som de förtjänar. Fler skulle göra detsamma om de inte var beroende av att synas i media. Zlatan behöver inte det eftersom han klarar sig bra ändå. Och han har sin fulla rätt att inte spela i landslaget eftersom han tydligen känner sig motarbetad där. Och jag kan förstå hans reaktion som tydligen har med hemskickningen att göra. I andra sammanhang blir man varnad innan ett straff utdöms - skedde det verkligen här? Personligen tror jag dock att det går bättre för Sverige när Zlatan inte är med (och det har det ju bevisligen gjort också), för hans spelstil passar inte in i det laget.
JR
17 februari 2007, kl 09:35
Ibra har offentligen erkänt och bett om ursäkt för sitt handlande i Göteborg. Men straffet var för hårt tycker han. Det tycker inte Lagerbäck. Åt detta är inte mycket att göra. Var och en måste ha rätt att tycka så. Men den springande punkten är att Lagerbäck inte har accepterat Ibras ursäkt. Det visar en översittarattityd som är olämplig hos en ledare. Lagerbäck har därmed målat in sig i ett hörn. Och nu ska det bli intressant att se om han kan reda upp situationen. Kan han inte det bör han avgå.

Det är tråkigt när sånt här händer.
Mino
17 februari 2007, kl 09:46
Zlatan kommer tillbaka i landslaget - men bara om han slipper prata med svenska media och om Laul avgår. Vad sägs, är det en deal?
Jerry
17 februari 2007, kl 09:47
Om vi nu hårddrar det som antyds i Laulens sista stycke. Förutsatt att Z kommer tillbaks om Lagerbäck försvinner, kommer det att stanna där eller kommer andra spelare tacka nej/inte tillfrågas? Tänk er in i en situation där Allbäck, Linderoth, Lungberg, Elmander, Kjellström, Edman, Alexandersson och Hansson vill/får vara med. Hur bra blir Sverige då? Hypotetiskt, men tänkvärt.
Jake
17 februari 2007, kl 10:01
Visst vi låter Zlatan bestämma. Då får vi en backlinje bestående av Mellberg och Östlund, ett mittfält med "chippen" + nån mer kompis till Zlatan om han har någon och "den store" ensam på topp. Det lär gå skitbra mot Danmark och Spanien.
Fantis
min blogg http://www.janrkaminerna.nu
17 februari 2007, kl 10:06
Zlatan vs Z(l)atan!

Iof så är ju Lagerbäck inte den största och klämkäcka snubbe som finns! Det är ingen som drar igång en arbetsplats eller som drar ett skönt skämt! ( bara ren spekulation från min sida )

Men att Lagerbäck skall avgå, det känns som när drevet går för en politiker och till den personen lämnar sin post, ja då har man vunnit pajkastningen och fått den person att försvinna ( eller så har journalistens alterego vunnit ).

Om nu Lagerbäck går, och lille Zlatan spottar ur sin napp och kommer tillbaks, hur f-n skall inte dom andra 10 gubbarna reagera?? -Okej, nu kommer prinsen, han har slutat surat, chefen fick kicken, så då är det Zlatan som bestämmer ihop med de journalister som håller med att Zlatan är större än laget?

Brolin var inne på ämnet ( Zlatan gör rätt ), vem kommer inte ihåg den late stjärnan! Om vi inte hade haft en kanon i Dahlin i kvalet, så hade det aldrig, aldrig blivit ett VM och då inte ett brons, som Brolin tyckte var mycktet roligt att få!! men han var spårlöst borta under kvalen innan.

Nä fan, Zlatan, som har sina små fans här hemma, borde tänka en nivå till!
Fotbollsprofessor
17 februari 2007, kl 10:06
Och journalistkåren…

Den måste verkligen bytas ut kan jag tala om för dig. Massa högavlönade journalister som tror de vet bäst bara för att de arbetar för en tidning. In med mer fotbollskunning folk.

Zlatan är en superstjärna och han ska behandlas som en sådan. Det går inte och ha en massa regler, för det passar inte alla. Det är dags att sparka Lagerbäck och ta in nytt folk till landslaget. Även fast det har gått bra fram tills nu så kommer Spanien att upprepa 4-0 segern från flera år tillbaka.

Det går inte och ha avdankade gamla spelare från Allsvenskan/Norden i landslaget. In med nytt folk.
Klas
17 februari 2007, kl 10:27
Men helvete, låt han va och ta beslutet själv..
hossi
17 februari 2007, kl 10:32
ni e ju lite efterblivna om ni inte förstår vf zlatan inte ställer upp i landslaget. go zlatan !
Andreas
17 februari 2007, kl 10:40
SPARKA LAGERBÄCK

OCH SKAFFA SVENNIS DET ÄR JU DET BÄSTA MAN KAN GÖRA HEJ ZLATAN OCH NI SOM SÄGER ATT LAGERBÄCK ÄR TILL STÖRRE FÖRDEL ÄN ZLATAN KOLLA SERIE A HAN ÄR DEN BÄSTA DÄR BÄST I EN AV DE TRE STÖRSTA LIGORNA OCH HÄR SÄGER NI ATT ALLBÄCK KLARAR DET KAN NI DÅ SVARA VARFÖR HAN SPELAR I DANSKA LIGAN DÄR DET BARA FINNS 2 LAG SOM KAN VINNA LIGAN OCH SÅ HAR DU TYP 15 SKIT LAG SÄGER SÅ ATT ALLSVENSKA ÄR VÄRDELÖS MEN DANSKA LIGAN ÄR INTE BRA KAN SÄGA ATT DET FINNS BARA EN KUNG (FOTBOLL) HANS NAMN ÄR INTE LAGERBÄCK UTAN ZLATAN JAG SÄGER ZLATAN OCH OM INTE SVENNIS KOMMER SÅ SKA MAN FRÅGA SÖDERBERG GLÖMMER ALDRIG HAN NÄR SVERGIE ÄR KLARA FÖR EM 2000 I TURKIET HANS KOMMENTAR ÄR JU SÅ BRA.

SÄGER BARA IFALL SVENIS INTE KOMMER SÅ ÄR DET BARA ATT TA UPP SÖDERBERG
axel
17 februari 2007, kl 10:52
ni är alla idioter.
Kent
17 februari 2007, kl 10:59
Kan inte Henke som har sånt inflytande på Zlatan ta ett snack med pojkvaskern så han kommer tillbaka?
Zlatko
17 februari 2007, kl 10:59
Jag blir så trött på snacket om Zlatan är svensk eller inte - om fosterlands känsla vara eller inte vara.. Jag är en Malmökille född i forna Jugoslavien - mina föräldrar kom hit när jag var drygt 3år (ungefär som att vara född här). Jag pratar Skånska, har bra utbildning, tjänar fett men heter fortfarande Zlatko (har inte bytt till Börje, Pelle eller nått) – jag går inte klädd i tofsar eller Samekläder – är jag Svensk eller inte? Jag hejar på Sverige, inte på Kroatien, Serbien eller annat (därför att jag bor och lever här).

Viktigast av allt: jag ÄLSKAR bra och rolig fotboll!
Niclas T
17 februari 2007, kl 11:12
Vem behöver Zlatan när Elmander är hel? Elmander kommer att spela i en storklubb till sommaren helt klart. Då behöver man inte barnrumpan Zlatan.
n0lla
17 februari 2007, kl 11:39
Om inte jag minns fel, så var brasilanska spelare ute på krogen under uppladdningen för VM, blev dessa hemskickad? Nej, detta skrattades bort av både förbund, media och spelarna själva.

Zlatan är en av de största fotbollsspelarna i världen förtillfället och ni som säger att han inte saknas och inte behövs ni är så enögda så man mår dåligt eller är det bara ett bevis på hur dåligt fotbollsintresse ni har.

Finns 1000 skäl att Laul och de övriga ska skriva om Zlatan och hans vara eller icke vara. Det kallas journalistik. Läser hellre om Zlatan än om sveriges sämsta spelare under VM Tobias Linderoth.
Lars
17 februari 2007, kl 11:42
Larvigt! låt snorungen stanna i Italien och fåna sig. En LAGspelare sätter gruppen före sig själv. En LAGspelare biter ihop och låter inte sina personliga vendettor drabba resten. En LAGspelare ställer upp för resten och hjälper sin omgivning för att LAGET ska prestera sitt bästa... Zlatan borde skola om och börja med enmansrodel eller annan valfri solosport där han kan barnrumpa sig bäst han vill. Hoppas han blir utelåst från landslaget länge länge...
Hassan
17 februari 2007, kl 11:45
Att spela i landslaget är inte obligatorisk. Så det är du själv som beter dig som en idiot med din låtsas journalistik. Om din kompis inte vill följa med dig på bio, är han då en idiot? Det heter fri vilja din puko. Demokrati.
Jonas F
17 februari 2007, kl 11:48
Allt för stor fokus läggs utan tvekan på den frostiga/havererade relationen mellan Lagerbäck och Zlatan. Flytta tyngdpunkten till dynamiken Zlatan kontra övriga landslagsspelare, så har vi ett scenario som bättre kan förklara den ödesdigra grundstötningen.

Alla som arbetat i större grupperingar vet att det krävs anpassning och samarbetsvilja för att uppnå resultat och framgång. Om man som individ i sammansättningen väljer alternativa vägar och agerar enligt en högst personlig agenda så innebär det i förlängningen att det förtroendekapital man burit med sig automatiskt genomgår en förödande social devalvering.

Ett svenskt landslag är genomsyrat av tanken på "det starka kollektivet" där alla drar åt samma håll och underkastar sig en gemensam vilja. Visst kan man besitta en egensinnighet och visst kan man manifestera ett personligt uttrycksbehov, men när personen i fråga inte besitter förmåga att kväsa eruptionerna så till vida att ett funktionellt socialt samspel upprätthålls, då är ett fortsatt samarbete uteslutet.
Leif
17 februari 2007, kl 11:58
Lagerbäck är STÖRRE än Zlatan, som teambyggare och ledare för det svenska landslaget.Zlatan må vara en fantastiskt bra fotbollspelare, men har alltid och kommer alltid att se till sitt eget bästa framför lagkamraterna. Hur bra vore Zlatan utan de andra tio på planens stöd? NADA!! Att sportjournalister sen tyvärr valt att fokusera på det hela som en snyftföljetong där Zlatan är frälsaren är tragiskt.

Se tillbaks på VM slutspelet, där om någonsin visade landslagsledningen feghet, när man inte stod pall för "Zlatantrycket" och lät Allbäck i toppform stå över. En läxa man kanske lärt sig utav, så stå på dig Lagerbäck, så får vi nog se Sverige i EM också, även om det bara blir t.o.m. gruppspelet.
Dajm
17 februari 2007, kl 12:04
#22 = enda vettiga kommentaren.

Och ja, in med Svennis som tränare (fast han kostar väl mucho dineros)
Ullan
17 februari 2007, kl 12:06
Laul, Edström, Hysén etc har under längre tid intagit en mästrande attityd till Zlatan när han inte gjort vad som förväntas eller andra vill. Ord som "idiot", "barnrumpa", "omogen", "div", "tjurskallig" etc har förekommit hela tiden. Jag undrar hur Zlatan känner det när han hela tiden beskrivs på detta sättet av media och så kallade experter. Hur påverkas egentligen självbilden och självkänslan av detta? Och det är inte mer än att man börjar förstå Zlatans snack om att ingen respekt visas honom. En människa som ständigt uttalar sig nedlåtande om en visar ju allt annat än respekt. Fotbollsspelaren Zlatan hyllas ideligen men människan Zlatan beskrivs i allt annat än positiva termer. För vilken människa som helt betyder givetvis det sistnämnda allra mest. Något som tål att tänkas på när det hårda orden haglar.
Tobias
17 februari 2007, kl 12:10
Jag skulle inte vilja sparka Lagerbäck som Bosse Pettersson förordar. Om nu hela gruppen är emot Zlatan så hjälper kanske inte det heller. Men vad mina källor säger är att han t.ex varit bakfull vid träningslandskampen innan VM. Det var då han satt på läktaren pga skada. Det blev uppståndelse när familjerna betalt höga priser med Zlatan på affischer och sen han inte spelade. Jag undrar om ni hört detta eller väljer att tysta ner "skvallret"? Hur som helst så skulle "folkets vilja" kompenseras om vi satsade lite mer på talanger som t.ex Farnerud, Özkan, Goitom osv. Då kanske detta glöms snabbare.
Jörgen
17 februari 2007, kl 12:16
Jag måste vara naiv som trodde att fotboll var ett lagspel. Läser alla artiklar med bestörtning, ge Lagerbäck sparken. Låt Zlatan få göra som han vill eftersom han är så bra. Hade den här diskussionen funnits om Zlatan hade varit en dussinsopa i allsvenskan? Skulle inte tro det. Så då är Zlatans agerande rätt eftersom han är så bra. Ta istället lärdom av Alex Ferguson, han har varit med i flera decennier och hade aldrig tolerat att en spelare tror att han är större än laget. Rätt tänkande enligt mig!
Nicke
17 februari 2007, kl 12:18
Nu vågar du gå till attack mot Lagerbäck ordentligt, bara för att en okunnig "expert" vill sparka Lagerbäck. Alla andra erkänt duktiga experter tycker Zlatan är löjlig och anser att Lasse gjort rätt. Bosse Pettersson vet sällan vad han pratar om, jag har alltid tyckt att han varit kass.

Och det där om att man fått göra som man vill i landslaget innan. Fel. Då har det heller inte varit några större regelöverträdelser, den här gången var det uppenbart att de sket i vad ledningen sa.

Avgå Robert Laul
Finidi
17 februari 2007, kl 12:19
Lägg ner den här diskussionen. Man gjorde en hjärnröntgen på Zlatan och fann ingenting... vad hade dom väntat sig?? Karln beter sig som en barnunge, vill han spela i landslaget så är det ju bara att acceptera dom regler som finns. Enklet. Ciao
Öka
17 februari 2007, kl 12:27
Här har alla hängt upp sig på Lagerbäck vs. Zlatan. Det som är lika viktigt är Zlatan vs. Resten av truppen. Är det verkligen värt att få tillbaka Zlatan om fyra/fem andra i startelvan blir griniga och presterar sämre eller hoppar av?

En fråga från mig till er alla som verkar veta allt i situationen. Därmed inte sagt vart min ståndpunkt ligger. Chilla caket nu alla.
D H
17 februari 2007, kl 12:36
Förstår inte riktigt snacket om Zlatan ska vara med eller inte eller om Lagerbäck ska avgå eller inte. Det enda jag vet är att det bästa laget och INTE de bästa spelarna vinner mästerskap. Hur kunde annars Grekland vinna EM senast!? Däremot är det en förbundskaptens plikt att få de bästa spelara att vilja representera sitt land och där har Lagerbäck misslyckats men samtidigt verkar det som om flertalet av spelare har tröttnat på Zlatans uppförande och inte längre verkar bry sig om han medverkar eller inte. Om man skulle byta förbundskapten skulle det ändra de andra spelarnas inställning till ZLatan? Kanske har han byggt en för djup grop att ta sig upp från?
Erik
17 februari 2007, kl 13:11
Om Zlatan vill gråta, så låt han. Men Landslaget är 100 gånger större än Zlatan "barnungen" Ibrahimovic. Om jag inte minns fel så var det laget Sverige som slog Spaninen bla.

Visst Zlatan har gjort ett antal viktiga mål, men tycker Lagerbäck gör rätt. Finns det regler så ska dem följas, även om man pratar om Zlatan. De två tycker också att straffet var för hårt, men inte fan sitter dem och tjurar för det. Blir så förbannat less på att alla gullar med Zlatan, hoppas Lagrell behålelr Lagerbäck.

Zlatan är en överskattad barnrumpa. Låt han gråta i Milano
Joao
17 februari 2007, kl 13:15
Kommentar riktad till Jante, Jante och Jante, som har kommenterat Lauls artikel:

I avvaktan på riktig information som kan analyseras sönder, istället för spekuleras sönder, skriver Robert lite provocerande ur ett annat hypotetiskt perspektiv än vi är vana att läsa honom.

Tolkningen: Läget är låst och ingen annan än en utomstående part kan lösa konflikten. Frågan är vad det kostar.

Under tiden är det inte lönt att tycka någonting alls - hur ni helst vill se någon krypa till kors & tillbaka för att ytterligare förödmjuka sig inför pressen.

Laul har rätt i att det bara är en person som kan komma med relevant information för att lösa ett dödläge, men det är varken Lagerbäck eller Zlatan som kan lösa konflikten..

Joao
anonym
17 februari 2007, kl 13:15
Snälla sluta snacka om Zlatan.

Det är det som är så jävla trisst med Sveriges landslag att allt hänger på om Zlatan är med.

Sluta skriva om honom, det är ändå ingen som vill ha med honom längre förutom ni i media!
LanreD
17 februari 2007, kl 13:29
Till alla som tycker att Allbäck är bättre än Zlatan, ni borde titta lite mer på fotboll..

Allbäck är fiskare på högnivå som missar ofta bra lägen men sätter såna lägen som alla ska sätta. Det tycker ni givetvis är mycket högre klass än vad Zlatan gör för att han springer inte så mycket, men det är ju inte hans uppgift. Hans spelstil är ju inte att springa skiten av sig som Ljungberg som inte är en bra dribbler.

Vad Zlatan är bäst på? Hålla kvar bollen i laget och ge riktigt fantasifulla passningar som lurar motståndarna eller så dribblar han bort dem eller så misslyckas han, men givetvis så blir det extra stort när han alltid misslyckas för att det är vad svensk media gillar och alla svenskar vill se en utländsk kille från rosengård misslyckas och sen ösa massa skit över killen. Känner ni till hans skäl att tacka nej eller? Var det Zlatans idè att gå ut kvällen innan match? Har ni glömt att det var Mellberg som fyllde år? Är det alltid Zlatans fel när han är kring gruppen? Jag tycker man inte ska döma någon om han inte har sagt hela sanningen själv.

Säger bara Zlatan är största stjärnan och om Sverige vill komma längre än åttondelsfinal i EM/VM så är stora individuella stjärnor som gör skillnaden. Men juste, lita ni på Allbäck för han är ju riktigt bra.
Johan
17 februari 2007, kl 13:40
Vad vet du Robert Laul om Lagerbäcks kunskaper och ta hand om grupperingar och skapa laganda? Har du suttit med landslaget och lyssnat vid deras samtal? Nä, precis!

Tror inte vi ska skylla på tränaren när vi har en Zlatan med ett ego större än störst. Zlatan har inte levererat i landslaget senaste tiden och jag ser hellre en Allbäck eller Rosenberg som springer och kämpar än en tjurig, lat Zzzzlatan.

Stanna i Italien, snälla. Jag saknar dig inte!
17 februari 2007, kl 13:45
Om vi byter förbundskapten p.g.a att Zlatan inte vill spela för Lars Lagerbäck. Vad gör vi nästa gång det börjar gå dåligt för han och ledningen inte gör som han vill ? sparka den nya förbundskapten igen då?
sigge palomera
17 februari 2007, kl 13:53
Robert laul, ralf edström och kappelin. Det är ett under att ni får uttala er i media om Zlatan med tanke på hur ni avskyr Zlatans sätt att vara, eftersom han inte passar in i eran syn på landet "lagom" och om man skulle beskriva Zlatan så skulle jantelagen inte vara ett substantiv som skulle passa honom. Zlatan är Zlatan. Det den tråkiga svenska mentaliteten måste inse är att Zlatan är Zlatan. Vi behöver honom för vinna, men än en gång, så kanske det är "lagom" att hamna på de placeringarna så som gjort i de senaste mästerskapen eftersom vi är ett litet land, och vi vill ju inte sticka ut.

Avslutningsvis är det ju pinsamt av vår vicekapten att säga att Zlatan måste kämpa för en plats i dagsläget, Zlatan är hyllad av alla som kan nått om fotboll just nu. Om Tobias vill ha ett kompis gäng kan han ju starta ett eget, men uttala säg på det sättet, pajas.
Ett lag i götet
17 februari 2007, kl 13:54
Den här soppan är ju bara löjlig. Problemet verkar vara så mycket större än Lagerbäck. Zlatan får inte den "respekt" som han anser sig vara värd av spelarna i landslagstruppen (och kommer aldrig att få det så länge han beter sig som en femåring)

Det är bara skita i Zlatan, vi har ju börjat hyfsat i EM-kvalet utan Z. Det löser sig, lite tråkigt för er i media bara.
Magnus Gustafsson
17 februari 2007, kl 13:58
Fy f'n vad jag stör mig på alla jäkla journalisters krypande för den alldeles för bortskämda skitungen Zlatan, han visste vad som gällde då han och kompisarna gav sig ut i Gbg:s nattliv och skall därför inte särbehandlas.

Sen att skriva att Lagerbäck skall avgå bara för att den förvuxna barnrumpan vägrar att komma tillbaka till Landslaget är bara patetiskt dravel och har inget att göra med seriös journalistik, detta är något som ni journalister på den Rosa tidningen borde tänka på.

Skäms ännu en gång journalister !!!!
montan
17 februari 2007, kl 13:59
hoppas zlatan inte spelar med sverige mer han bler fan bara dåligar när han spelar me landslage...
Oskar
17 februari 2007, kl 14:19
Egentligenn är denna diskussionen ganska onödig när ingen vet varför Zlatan inte vill vara med? Bara spekulationer. För övrigt tycker jag att Zlatan är Sveriges största stjärna och vi borde göra allt vi kan för att få tillbaka honom till landslaget!
yxmer
17 februari 2007, kl 14:22
Och det som inte Lagerbäck kan, det kan uppenbarligen Laul. Patetiskt. Har ni inget att skriva om, så låt bli - är inte det ett hederskodex bland journalister?
Mange
17 februari 2007, kl 14:23
Det klart att Zlatan ska spela med landslaget. Enklast är att när Lagerbäck ringer så tackar Zlatan JA och sen är det slut på hela det här jävla sandlådebåket. Det handlar ju om vuxna människor...tror jag.
glen
17 februari 2007, kl 14:24
zlatan har säkert sina skäl till varför han inte kommer tillbaka till landslaget och han är för fan en vuxen man och gör som han vill. Landslaget är ingen tvång utan ska vara en ära. om zlatan inte vill splea i landslaget så är det hans egen förlust.
yxmer igen
17 februari 2007, kl 14:27
LAGET FÖRE JAGET!

Zzzzlatan må tycka att han är ovärderlig, men INGEN är ovärderlig, det visar väl inte minst EM-kvalmatchen mot Spanien?!

Zlatan skäms för att han har gjort bort sig, och är inte man att stå för det han gjort och komma igen. Låt honom stanna i Italien och mogna innan han blir aktuell för spel med de vuxna grabbarna.

Heja LAGerbäck!!! Leve LAGET!
jonas
17 februari 2007, kl 14:46
Zlatans - nutiden Maradona

Ett drägg som tror man är större än laget därför man har högst lön och spelar. Nä porta han från laget.
Jan-Erik
17 februari 2007, kl 14:54
Är det sant att Zlatan redan på Ajax-tiden sa att när han blir så stor att han inte längre behöver landslaget så kommer han att sluta spela i landslaget (enl sportkrönikör, VK idag, 17 febr)? Kanske anser han sig vara där nu och då finns det ingen som helst anledning att räkna med honom i landslaget i fortsättningen. Och vill han inte hjälpa Sverige att ta sig till slutspelet utan låter resten av landslaget göra grovjobbet, så ska han förstås inte heller vara med i slutspelet heller.
Gizmo
17 februari 2007, kl 14:58
Jag tycker zlatan gör helt rätt att han tackar nej till spel i landslaget.

Vrför? För ena sidan snackar lagerbäck vi vill ha han , som kommer spelarna ut och säger han ska platsa också. Vadå platsa ?

Hankan platsa i vilket landslag i världen ni vill. jag mennar ska allbäck starta matchen och zlatan sita på bänken. Mitt svar är nej, Allbäck missar mer än vad han gör mål. Sen för fan vem vill se tråkigt fotboll?

Ni som har set dem sista matcherna utan Zlatan ni vet vad jag snackar om dem tråkigaste macherna jag har sett sen när jag kom till Sverige och då är det för åtta år sen. Så vill ni ha Zlatan ja ta planet till Milano be om Ursäkt skikcka linderoth och dem som är emot han hem...

Forca Zlatan Forca Di gule
Henkes nej tack allvarligare
17 februari 2007, kl 15:30

En Henke i storform nobbar också spel i landslaget - trots att han inte känner sig motarbetad av vare sig Lagerbäck eller en del medspelare. Var finns kritiken mot Henke när han gång på gång sviker sitt land med motiveringen att han inte är "motiverad"? Märkligt, vissa tycks få vara divor, andra inte...
Dennis
17 februari 2007, kl 15:47
Hur störda är ni? Zlatan ÄR större än laget, han är den skickligaste anfallare Sverige fått fram sedan Gunnar Nordahl och håller yttersta världsklass för tillfället. Allbäck är en snubbelspelare som visserligen sparkar in ett par självklara mål då och då, men är långt från Z's nivå. Dessutom sumpar han mycket fler chanser än de han faktiskt förvaltar.

Nej, avgå Lagerbäck, ut med spelare som Taco och Allbäck och satsa på Källström och Zlatan som lagets centrallinje. Kim bör dessutom ta över kaptensbindeln från Ljungberg.
Pelle
17 februari 2007, kl 15:48
Vilket tjafs om denne Zlatan.....Vill han inte behöver han inte. En "superstjärna" som tror han är större än sig själv, klarar vi oss utan. Lagerbäck gör säkert ett bra jobb. Fokusera på dom spelare som vill och kan.....
Christer
17 februari 2007, kl 16:01
Skit i Zlatan!!!! Kör Allbäck och Elmander på topp. Sluta tjafsa med en som inte vill....men släpp inte in honom om han kommer krypande tillbaka.....
Sverre
17 februari 2007, kl 16:09
Fan du e kul Gizmo(inlägg #65) "skikcka linderoth och dem som är emot han hem..." Om det e nån som e ovärderlig för landslaget så e det Linderoth. Vem skulle ersätta honom? Daniel Andersson? Anders Svensson? I don´t think so!!!

Om Zlatan nu kommer tillbaka så e det klart han måste spela till sig en plats. INGEN är given i ett landslag, inte ens muppen i milano.

Landslaget står å faller inte med Zlatan. Visst han är en grym forbollsspelare, kanske den största stjärna svensk fotboll fått fram, men han är inte den fotbollsgud som vissa vill få honom till.

Sverige må kanske vara ett bättre lag med Zlatan på plan å få en ytterligare dimension i spelet men en stjärna gör inget lag. För att ha ett lag som fungerar måste alla arbeta tillsammans. Titta bara på England/Spanien. Lag som är fulla med stjärnor men de har inte vinnut en titel på fan vet hur många året.

Laget kommer före den enskilda spelaren så e det bara. Alla som har spelat i ett lag vet ett lag där stämningen är dålig är ett sämre lag än ett lag i harmoni.
Peter.
17 februari 2007, kl 16:16
Shiet va snackar du om egentligen.? Zlatan behövs å har aldrig behövts i Svenska landslaget. Vi är ett litet land som ska satsa på lag-anda å "Fighting Spirit" inte någon dum "Italieno wannabe" som tror han är viktigare än hela landslaget ha kvar lagerbäck å ut med divorna.!
Andreas Karlsson
17 februari 2007, kl 16:36
HÄRLIGT med EXPERTER som kan och vet ALLT!!!

Om du själv var förbundskapten och känner att NEJ nu får det vara nog med att komma och gå som man vill. Så bestämmer du dig för att sätta upp REGLER, TROR du spelarna är dumma i huvet och går i första klass? Vadå inte hunnit FATTA den nya ordningen?

Ni skriver också om att det är Lagerbäcks fel alltihopa!! Skulle inte tro det, är man ledare och vill få ordning på saker och ting som det tydligen inte varit ordning på, så måste man göra förändringar och är vissa spelare inte vuxna utan barn och inte hinner fatta något så lär dem inte veta hur man spelar fotboll heller.

Att Lagerbäck inte skulle kunna skapa laganda och hantera grupperingar vet du inte ett smack om, men kul att du som tycker till vet att han inte klarar av det. Att det blivit som det blivit är knappast Lagerbäcks fel.

Börjar bli riktigt trött på allt käbbel fram och tillbaka.

Längtar tills Lagerbäck har åkt ner och pratat med Zlatan, så vi får några svar.
Steven
17 februari 2007, kl 16:40
Tobias Linderoth verkar ju inte riktigt klok Zlatan är kung men behandlas som skit av vissa """experter"""Hysén, Edström mfl.Jantelagen styr som vanligt. Lagerbäck har skött detta helt utan fingertoppskänsla. Jag tror att vi missar EM eller åker ut direkt utan Zlatan. Med honom har vi chans att gå långt.
Anders
17 februari 2007, kl 16:43
Jag tycker oxå att Lagerbäck ska avgå! Det finns vissa spelare som man ska vara rädd om speciellt när dom är på topp! En av dessa spelarna är helt klart Zlatan! Förstår inte denna hypen om att Lagerbäck / Söderbärg har fått Sverige att nå långt i EM / VM sammanhang! Tycker seriöst dessa två har sugit! Saknar en framgångsrik fotbollstränare i Svenssons klass! Känns inte direkt som det är landslaget som spelar i landslaget nu! Är snarare någon form av B landslag! In med Zlatan igen o skicka hem Lagerbäck!
habeascorpus
min blogg http://blogg.aftonbladet.se/2709
17 februari 2007, kl 17:03
En ledare ska avgå när inte längre hans lag mäktar med det motstånd som bjuds, när en spelare beter sej som ett trotsigt barn så är det inte kaptenen som ska bytas. Görs det så får vi byta kaptener tre fyra ggr per år!!

Zlatan är en oerhört begåvad spelare men han ÄR inte landslaget, divor spelar ändå bara för sej själva. Låt han sitta och tjura. Spela utan honom, vem ska annars nekas att tala om när och var och hur och mot vilket motstånd man vill spela??

INGEN spelare är så värdefull att det ska krusas och krusas och krusas....

argentina dog inte när maradona gjort sitt.......

JR
17 februari 2007, kl 17:11
Är det inte fantastiskt att en sådan här sak kan uppröra folks sinnen så som den gör? Merparten av inläggen saknar ju stringent analys men har desto mer av känslor och dunkla tankar. Men Svensson är väl dessvärre inte bättre än så? Det kommer ingenting gott ut av allt detta babblande. Mitt råd till Robert Laul är:

FORTSÄTT GÄRNA MED BLOGGEN MEN LÄGG NER MÖJLIGHETEN FÖR LÄSARNA ATT KOMMENTERA!
mike
17 februari 2007, kl 17:33
han är en spelare,vill han inte spela för vårat landslag,vilket borde vara en plikt om man tänker på att svensk fotboll tagit honom dit han är nu(ekonomiskt mm mm)så skit i honom,svensk fotboll kommer aldrig att rulla ut ett lag,vi måste försvara och anfalla med fart.skulle ni kunna tänka er sundin och grabbarna tacka nej till landslaget,tacka nej till intervjuer. nej inte jag heller.
Tomas Berkani
17 februari 2007, kl 17:36
Vad skall man säga...

74 kommentarer.!.!

ZLATAN ZLATAN ZLATAN

Alla bryr sig..........
kemme
17 februari 2007, kl 17:50
Folk klagar på Zlatan hela tiden, tycker han är en idiot en barnrumpa osv. Zlatan är en superstjärna, en av världens bästa fotbollsspelare, inte många som e med i joga bonito:P, kolla på resten gänget som är med i den truppen. Zlatan gjorde inget bra VM inget och säga om den saken, men vi ska väl tacka honom för att vi fick vara där? När Zlatan hyllas av alla fotbollsexperter ute i världen så ska hans sk. landsmän förnedra honom!! inte konstigt att killen pissar på Sverige, fosterlandskänsla my ass...

Kolla på matcherna hans medspelare vill knappt passa honom bollen utan är det någon som gör ngt e de wilhemsson eller mellberg, Sverige borde växa upp och lära sig ta emot Zlatan, tobias linderoth borde nog tänka efter om han passar in i landslaget skulle kunna tänka mig ett par andra division 2 spelare ta hans plats i laget.

Heja Zlatan du är bäst! du är DIVAN som Sverige borde jobba för att förtjäna
Gabbe
17 februari 2007, kl 17:52
Zlatan pissar på er och alla i hela landslags styrelsen, när ska ni börja förstå det är invandrare som är bäst inom svenska fotbollen pga att de alltid måste visa det dubbla för o bli uttagna till startelver m.m. Det e därför allsvenskan är så jävla dålig, kolla bara vilka som har varigt bäst i allsvenskan (alvaro,paulinho,sharbel m.m)

både kennedy b, och sharbel t har kunnat ta en landslagsplats en bra tid nu men det är ingen som vill ta in dom utan ni vill ha era svenskar.

Så vad försöker jag komma fram till? det e enkelt, nu när det kommit en invandrare inom svenska fotbollen som man inte kan blunda för (zlatan) så blir ni avendsjuka på att han tar all media plats och är alltid bäst i landslaget, snälla om ni vill att svenska fotbollen ska bli bäst försök då o vara mer som andra landslag tex frankrike som har mer en halva laget invandrare.
GABBE
17 februari 2007, kl 17:54
JAG SLÅR VAD OM ATT NI INTE VILL PUBLICERA DETTA! SANINGEN GÖR ONT SOM MAN BRUKAR SÄGA
zip
17 februari 2007, kl 18:04
Håller med Wikegård

"Jag skulle be honom dra åt h-vete"

Passar det inte Zlatan så får det vara.

Landslaget behöver inte såna där arroganta, egotrippade personer...

Och sen media, ni är bara så pinsamma när det gäller Zlatan...uj, uj
Patrick
17 februari 2007, kl 18:31
Men herregud, detta är ju helt patetitiskt.. Får ni verkligen inget sålt om ni inte skriver om Zlatan hela tiden?

Spelar han som så spelar han, vafan ska ni pressa oss att läsa sån skit om honom ändå. Det finns regler överallt, och de är till för att följas, så gäller även Zlatan. Och en spelare gör inte ett helt lag... Zlatan kan inte bryta regler sen tro att någon ska be honom om ursäkt, han är bara en stor diva och en snorunge. Vill han inte spela så lämna honom ifred, men skyll inte på Lagerbäck, han satte regler, då får man fan följa dem också!

Fan detta går ju för långt, alla Fotbolls-Journalister, vill ni verkligen skriva om detta? hur roligt liv kan man ha på en skala om man bara skriver om Zlatan.?
Michel
17 februari 2007, kl 18:33
Stang av Zlatan fran landslaget over de nasta tva aren. Dags att sluta dalta med honom. Nar vi spelar EM / VM nasta gang vill jag inte se honom om han tackade nej till kvalet. De stora turnerningarna ar dar som stjarnor skapas - gissa hur mycket sponsorpengar Zlatan kommer missa om han sitter hemma..........
marcus larsson
17 februari 2007, kl 18:49
fattar inte att det e nått a debaterra om klart man kan men svaret är ju klart. klart man ska välja zlatan före lagerbäck. som att välja mellan on oxfile lr renskav! kvalite framför kollektiv. stämmingen får ju inte vara alldeles åt helvete! men skärpning så typiskt sveskt att alla ska gilla alla! inte undra på att vi iknte blir nån stor fotbolls nation. det e intealltid laget som viinner ett mästerskap ibland kan det vara den enskilda som gör skillnaden! maradonna ZIDANE dom vann inte men hade dom varit utan han! tror också att dom svenska lanslag killarna vill ha zlatan i laget ! men dom kasnke också vill cse landslaget som nå fjoliigt sommarkollo! ne det e fotboll och sverige behöver indivalister .......
Zlatan
17 februari 2007, kl 20:20
Förstår inte varför ni bara väljer att skriva skit om Zlatan hela tiden? Han har säkert sina anledningar till att inte spela för Svenska landslaget och det får folk acceptera. Jag skulle göra samma sak, för racismen i laget är ju uppenbar.

Låt människan vara i fred! Han ber inte om någons åsikt och han trampar inte på någons tår. Han är vuxen och tar sina egna beslut. Varför är han en idiot för det? Amatörer är vad alla är, aftonbladet och alla Zlatan hatare inkluderat!
Mattias Grönberg
17 februari 2007, kl 20:39
Landslagets framgångar under Söderberg/Lagerbäck-eran är unika och med tanke på allt klagande mot vederbörande så undrar man ju vilka sanslösa krav folk har på landslaget? Är det inte bra, det som presterats, så säg? Ibrahimovic har sina problem, främst med att FORTSÄTTA PRESTERA PÅ HÖG NIVÅ NÄR HAN REDAN ÄR DÄR. I Ajax, Juve och i landslaget har han bara visat sitt stora spel när varit ny och kunnat slå ur underläge. Lika nu i Inter. Ska bli spännande och se om han bryter mönstret nästa år. Med tanke på hans ojämna form så känns det lite överilat att hela tden hävda hans konstanta storhet. Tycker att Lagerbäck och media borde dra ner på energiläckaget gentemot honom ett tag och prova på att leva i en Zlatan Ibrahimovic fri värld. Kanske går det också...?
Janne Person
17 februari 2007, kl 22:09
Det är väl inte så konstigt???Ljungberg har satt upp sina egna regler i alla år,men när han själv blev kapten skulle andra regler gälla som han aldrig själv har levt upp till tidigare.
Bazzaren
17 februari 2007, kl 22:15
Det roliga är att när Zlatan inte är på topp då vill ingen ha honom i truppen, när hans form inte är den bästa då duger han inte till något men om Larsson eller Ljungberg inte är på topp då gäller inte samma sak som det gäller med zlatan: Vi kan klara oss utan honom dvs. Är det Larssons form som inte är på topp då är det lugnt vi gillar henke ändå.

Sverige vinner än löjlig (skämmig) hemmamatch mot Spanien utan zlatan och sedan så är zlatan ute ur bilden helt och hållet "Vi klarar oss utan honom, vi behöver honom inte".

Men när man förlorar mot egypten med 2-0 då börjar det hända grejer.. Nu behövs Zlatan helt plötsligt igen. Detta är bara ett exempel av väldigt många. Någon som håller med mig om denna trista verklighet?
kalle roos
17 februari 2007, kl 22:23
Zlatan är inget landslag det har han visat flera gånger. Zlatan är en hämsko för hela landslagets utveckling. Han gör sig bra i Italien.
Peter Wrahme
17 februari 2007, kl 22:53
Hej! Jag håller inte med att slattan är en id, utan han står för något det något skall han vara stolt över.

Jag håller med om att sparka lagerbäck och sätt dit någon som är proffs på jobbet.

Lycka till SWE
Alex
17 februari 2007, kl 23:02
100 procent? Det är tydligen inte Da man som har FÖR höga tankar om sig själv. Zlatan kommer aldrig betyda 100 procent för svenska landslaget, eftersom han inte omges av lika bra spelare som i klubblaget. Och en Zlatan som behöver jobba för laget i 90 minuter är inte den Zlatan vi ser i Inter. Han gör ett ryck då och då, en mästerlig dribbling eller framspelning eller rentav mål. I landslaget krävs så mycket mer, och den kapaciteten (lagmoral och arbetsmoral) har inte superdivan.
Sam
17 februari 2007, kl 23:17
Alla säger att Zlatan kommer att vilja spela när sverige går vidare i EM, frågan är OM sverige går vidare utan Zlatan. Sprciellt nu när Henke inte är med heller. Det är inte det att landslaget inte kan vinna utan Zlatan men chansen är inte lika stor nu. Jag hoppas att det kommer en ny "Zlatan" innom en snar framtid i den svenska fotbollen.
ufe
17 februari 2007, kl 23:51
Jag tycker att det är dax att sluta krusa för slatan. Han har valt att inte representera sverige i landslaget vilket jag tycker är mycket larvigt. han är inte större än sverige och fansen . bojkotta slatan resten av hans kariär. det fins lagspelare i laget som i och för säg inte är bättre än slatan som ska spela men en fövuxen barnrumpa kan kvitta som slatan. Jag är så förbannat bevsviken på dig slatan så spela du i utlandet och tro att du kan undervara oss fans inga förvuxna jättebäbisar i lanslaget tack
lowlife
18 februari 2007, kl 00:04
Eeh...ni har väl alla hajjat att det här handlar om relationen Ljungberg - Ibrahimovic och var landslagsledningen ställer sig på för sida?

Tror nog att den gode Ljungberg inte är guds bästa barn heller...

Hur många matcher har Zlatan spelat med Ljungberg som kapten? Just det...
Per L
18 februari 2007, kl 00:53
Det intressanta är att det finns personer som har åsikten att Lagerbäck/Andersson INTE lyckats skapa laganda, när det är just DET de lyckats med. Genom att markera att laget är det som gäller. Härligt med detta mod, att ta bort spelare som raserar allt vad laganda är. Kaptenerna är verkligen värda framgångarna.

Dom som drömmer om Sveriges framgångar på annat sätt måste sakna det mesta av insikt i vilka fotbollsresurser Sverige har. Endast gm att kämpa, just kämpa, tillsammans kan ett litet kallt land som Sverige nå framgång.
Jonny
18 februari 2007, kl 01:40
Jag tycker att Zlatan ska sluta helt coh hållet. För Sverige försenar inte en sån spelare som han så mycket skit han har fått i alla år och får fortfarade ni svenskar försenar ine Zlatan hade jag varit han så hade jag slutat och du du är en stor IDIOT inte zlatan hajar du din fis!!!!!!!!!!!!
Göran Andersson
18 februari 2007, kl 02:11
Stanna hemma och koncentrera dig på det material du har, Lagerbäck.

Låt den - självupphöjda - fotbollsguden Zlatan sitta i Italien och sura bäst f-n han vill.

Han har varken rätt inställning eller den mentala nivå som krävs för att representera vårt landslag.

Han kommer bara att skapa fler sprickor i truppen, vilket i längden är mer skadligt än hans eget avhopp.

Gå vidare - glöm Zlatan.
Defected
18 februari 2007, kl 07:11
Till alla som tycker att Zlatan är en idiot mm

Ingen av oss vet vad den riktiga orsaken är så hur kan ni som hatar Zlatan än uttala er på det sätt En sak är klar hade vi inte vilja ha Zlatan så hade ingen läst dessa inlägg och diskuterat detta. Landslag spel är frivilligt och tycker vi ska respektera hans beslut tror att ni hade också varit sura om ni inte skulle ha fått ledigt på en son viktig dag som hanns syster bröllop Linderot fick ledigt när hans fru ska föda men inte han varför? När Gazetta dela sport gjorde röstning vem är bästa spela just då var han 1 % efter ronaldino var är Allbäck eller ljungberg Elmander och kompani ni gillar mest.

Zlatan är guld
stefan
18 februari 2007, kl 07:31
Varför ska vi fjäska för zlatan, det verkar som om han är någon slags gud, om han inte vill spwla för Sverige så ska han defenitivt slippa att göra det.

Det verkar ju som de flesta i landslaget intevill ha med den diva aktiga inter spelaren.

Sedan vore det ju bra om inte pressen gav honom gratis reklam genom att skriva om hela tiden, speciellt som han inte vill prata med er heller
Rade Perija
18 februari 2007, kl 08:57
"...sedan skulle reglerna helt plötsligt ändras"?! Nej du, de fem mest tongivande spelarna (som "sätter standaren") blev kallade till ett möte där de klart och tydligt fick besked om vad som gäller framöver, några dagar senare bryter de mot reglerna!!! Lagerbäck gjorde helt rätt! Det bevisades av bl.a. att de andra två accepterade straffet och kom tillbaka, men divan Zlatan anser sig stå över överenskommelser och tror han kan göra som han vill. Inte första gången han anser sig kunna göra som han vill: Efter ett år i MFF's A-trupp började han bråka med lagkamraterna, efter ett år i Ajax började jan bråka med lagkamraterna, efter ett år i Juve började han bråka med lagkamraterna, efter ett år i landslaget började han bråka med lagkamraterna. Mönstret går alltså igen, nästa år kommer säkerligen bråk i Inter också. Ett landslag är heligt och en enskild spelare får ALDRIG var större än landslaget. Zlatan har gjort sitt i landslaget, väck med honom!
Magnus Gustafsson
18 februari 2007, kl 09:28
När den här säsongen har kommit halvvägs så kommer svenska folket undra varför vi gnällt över Zlatans vara eller icke vara i det svenska Landslaget.

Då mina damer och herrar så har det nya svenska stjärnskottet presenterat sig för det svenska folket, hans namn är Mattias Renigié och han kommer att bli vår nästa stora utlandsexport.

Storleken och tyngden påminner till viss del om Zlatan men han har inte samma typ av attitydproblem som ovannämnda person, lägg namnet på minnet för att Mattias kommer skjuta IFK till SM-Guld i år ...
micke
18 februari 2007, kl 10:26
ahhahaha gå zlatan du e bäst 16 raka seger för inter ahahahahahaha
ZLATAN ÄR BÄST
18 februari 2007, kl 10:31
Vem var det som skickade Sverige vidare till VM?? Zlatan Var glada över det utan han e Sverige skittttt lag

ZLATAN E BÄST!!!!!!!!!!!!!
MUPPEN
18 februari 2007, kl 11:14
Är det inte ett lagspel?

Lagledaren: Lagerbäck måste få laganda och se till att de bästa spelarna spelar i harmoni.

Lagledarens uppgift! Om inte lagerbäck klarar av det skall han bytas ut mot en ny tränare.

Så en superstjärna som Zlatan, Henke,..

MÅSTE vara med i truppen för att SWE ska ha en CHANS!

Tycker Lagerbäck borde avgå/sparkas. Han har gjort sitt redan. Bort med 2:a coachen från Söderbergs tid.

Må hända att lagerbäck är en strateg. Men DET KRÄVS MER AV EN LAGLEDARE!!

ZLATAN ÄR BÄST
AIK
18 februari 2007, kl 11:37
Sparka Lagerbäck han har misslyckats helt enkelt, han har bara 2 stora stjänor i laget zlatan å ljungberg och Lagerbäch har inte lyckats med att få dem åt samma hll andra tränare har 6-8 såna spelare i laget och dem lyckas med det!!!!!!!!!
M
18 februari 2007, kl 12:00
Fotboll är en lagsport.

Det handlar om att sätta ihop den elva som kan spela bäst fotboll tillsammans.

Z verkar ha problem med det konceptet.

Därmed inte sagt att han är en skicklig individuell och individualistisk fotbollsspelare.
Mattias
18 februari 2007, kl 12:22
Tänk om Lagrell bestämmer sig för att kicka Lagerbäck och plocka in ngn annan, säg Rolle Nilsson, och Z fortfarande bojkottar landslaget. Fan vad Sverige blir bortgjort då. Jag tycker at han pissar på Sverige, skit i barnungen,
Patrik
18 februari 2007, kl 13:11
En spelare kan inte tillåtas få diktera villkoren i ett landslag, oavsett om han heter Zlatan eller nåt annat. Coachen måste ha den slutgiltiga beslutanderätten, annars får vi anarki i truppen och vi kan glömma allt vad lagsammanhållning heter. DÅ är Sverige chanslöst, oavsett om Zlatan är med eler ej. Så länge landslaget är en sammansvetsad grupp som jobbar för varandra kan Sverige slå alla på en bra dag. Utan den sammanhållningen räcker dte för motståndarna att markera bort ett par tre bra spelare.
Två divor, men bara en slipper kritik
18 februari 2007, kl 13:11
"Jag har sagt det säkert hundra gånger; Henrik Larsson beter sig som en idiot, men den största skulden ligger hos förbundskapten Lars Lagerbäck."

Känns ovanstående mening främmande? Henke nobbar också landslaget, remember? Har han angett något vettigare skäl än Zlatan till att strunta i landslagsspel?
Till Mattias
18 februari 2007, kl 15:38
Jag tycker det är så dåligt när sådana som du ska uttrycka sig om att Zlatan är en barnunge. Han bojkottar landslaget, och du hatar honom, jag kan lova att du älskade Zlatan när han gjorde mål mot Ungern från ingen vinkel alls, ett mål som varken Henke, Ljungberg, ALLBÄCK (som alla avgudar för tillfället) inte ens Brolin skulle kunna göra. Zlatan är unik väldigt unik, han kan avgöra de viktiga matcherna, speciellt nu när han är som hetast. Det är nu Lagerbäck ska rövslicka Zlatan och be om ursäkt och göra allt för att få tillbaka Zlatan. Att det gått bra för landslaget utan Zlatan ska vi väll inte överdriva nu. Inte en enda vins i träningsmatcherna. Sen dessutom så var Spanien matchen en ren tillfällighet, inte en chans att Sverige tar Spanien borta. Kanske om Zlatan är tillbaka. Det bästa vore om Zlatan började spela för sitt riktiga hemland. :D
18 februari 2007, kl 16:03
hej

du får förlåta mig, men kan itne se hur du kan tycka att Lars Lägerbäck är taktisk fulländad,du får mer än gärna ge exempel på tillfällen då detta har märkts? han har många gånger stått för tvivelaktiga beslut, ett exempel är valet av playmaker inför Trinidad matchen. Om man möter ett sämre lag, som naturligtvis spelar i ett lägre tempo, så bör man inte använda sig av en playmaker som inte är känd för snabb fotboll.

//R
Sunne
18 februari 2007, kl 17:09
Hej!

Fotboll är ju som de flesta vet ett lagspel, men det verkar som om få tänker på hur resten av truppent skulle reagera om herr Lagerbäck "rövslickar" Zlatan till att återvända. Kommer truppen att kunna bli ett lag som spelar för vårt land igen? Eller måste herr Lagerbäck plocka bort ett antal personer ur truppen, för att de helt har tappat förtroende och de "driter" i vad den store taktikern herr Lagerbäck säger ? Här finns många ansikten att tappa i framtiden...
Oskar
18 februari 2007, kl 18:00
Gizmo: Du kan ju inte på fullaste allvar mena att matchen mot Spanien var tråkig?

Och till dom som klagar på Henke: Han har gett allt för landslaget i över 10 år. Låt han nu ta det lugnt och njuta av slutet på sin toppkarriär i Man united. Ni kan klaga på Zlatan men rör FAN inte ens Henke!
Calle
18 februari 2007, kl 18:39
sjukt mycket folk tjatar om att vi ska sluta tjata om zlatan och helt enkelt inte låta honom delta i landslaget oavsett om han vill eller ej. Detta tycker jag däremot är helt fel. Vi vet inte vem som har rätt eller fel, som vanligt snackar lagerbäck en jävla massa utan att säga något, förmodligen har det hänt mer än utekvällen i gbg. När jag ser Zlatan prestera vecka efter vecka i ett av världens största klubblag blir jag bara mer och mer irriterad på vad som har hänt. Ett land som Sverige som inte har en massa stjärnor måste ha en spelare som Zlatan i sitt lag för att nå de höjderna vi alla svenskar vill. LOCKA TILLBAKA ZLATAN ELLER KICKA LAGERBÄCK.
Matte
18 februari 2007, kl 18:45
Hellre att Sverige torskar alla resterande matcher i kvalet än att de ska krypa för Zlatan. Han är en gudabenådad spelare. Men han ska skämmas för sitt agerande i det här. Svarar inte ens i telefon när Lagerbäck ringer. Fegt! Som en 5-åring.
Hasse
18 februari 2007, kl 19:17
Hej

Svensk fotboll är större än både Lagerbäck och Zlatan. Fotboll är dessutom ett lagspel

vilket Zlatan definitivt inte verkar förstå. Som läget är nu så säger Zlatan nej till Sverige, det känns fel. Låt Svenska fotbollsförbundet ta ut Zlatan till nästa kvalmatch. Säger han fortfarande att han inte vill så tycker jag att fotbollsförbundet ska stänga av honom på obestämd tid. I det långa loppet så är ändå Zlatan bara en parantes i vår fotbollshistoria så varför inte låta det stå i historien att vi inte ville ha med en egoistisk skit istället för att han ska framstå som den som nobbade Sverige.
ricki
18 februari 2007, kl 20:05
zlatan har makten
McBastard
18 februari 2007, kl 21:05
Jag bara älskar att höra Göteborgsmaffians dvärgalåt angående Elmander och Allbäck... Habila spelare, inget ont om dem, men som de höjs till skyarna... Väntar bara på att någon skall önska sig en comeback från Johnny Ekström för att ersätta Zlatan...
McBastard
18 februari 2007, kl 21:10
#102 Magnus Gustafsson, du är bara för underbar, för det måste väl vara ett utslag av den speciella Göteborgshumorn som får dig att komma med den kommentaren...

Men visst, Mattias vad han nu heter kommer säkert få en bra karriär... I FC Köpenhamn eller så...

Och innan ni börjar gnälla om det sista, är det inte där er store idol spelar... Allbäck heter han visst... Så ni kan ju inte gärna dissa det...

Eller?
Jup
18 februari 2007, kl 22:07
Det har puttrats förr från zlatans håll om att han ångrat valet av landslag och dessutom sagt innan göteborgshändelsen att "det kanske är fler som slutar"...har man den inställningen till landslaget är det bara att dra...
Inan
18 februari 2007, kl 22:09
Jag håller med om att Zlatan måste komma tillbaka till landslaget för utan Henke o Zlatan har sverige inget framåt o säg inte att elmander eller allbäck kan klara sig på topp eller rosenberg. Det såg vi senaste landslagsmatchen mot egypten. Men kanske med Pichca förlåt ja menade Rade Prica kommer att Sverige få medaljer som uteblev med Henke o Zlatan... NOT
Rasmus
18 februari 2007, kl 22:48
Lagerbäck borde avgå.

Det mest löjliga jag har hört någonsin var det här med " reglerna ".Dom kom hem klockan ett istället för 11, Herregud! Det låter som att det vore 15-åriga grabbar på fotbollsskola till och med då behövs det mer än så, för att tränaren skulle skicka hem en spelare. Alltså det är ju miljonärer vi snackar om. De ställer upp och spelar för sitt land, men får ínte vara ute till ett ? Klart man känner sig ouppskattad. I England ska man i alla fall ha Slagit sönder ett hotell rum! Men i lilla Sverige räcker det om man, skulle missa bussen och komma lite sent. Det är så att regler ska följas även för "stjärnor". Men det här var ett litet regelbrott på nyinskaffad regler. Nej, det behövs ändring och det är snart.

rasmus W
yurre
19 februari 2007, kl 02:01
Jag kan inte ens förstå hur L kan vara kvar efter VM. Sverige saknar det där extra hos sina tränare. Det ultimata hade ändå varit om Svennis tagit över, hur fränt hade inte det varit? Men med tanke på dennes relation till svensk media är, så lär detta aldrig bli fallet. Men vi behöver en sådan förbundskapten som vet hur man hanterar spelare som Zlatan. Det är inte Zlatan som ska bort utan snarare Lagerbäck.

Vi kommer ingenstans med sånna som honom.

Men sen att Zlatan uppför sig barnsligt är inget man direkt kan förneka.
Klas-Kristian
19 februari 2007, kl 08:58
Ok, vi kickar Lagerbäck pga Zlatan-historien.

Är det inte bättre att Zlatan själv får utse nästa förbundskapten, ta ut laget och bestämma vilka journalister som får komma på presskonferenserna?

Allt för att grabben ska trivas.

Allvarligt, hur man kan lägga den minsta skuld på Lagerbäck för detta övergår mitt förstånd.
Benny Guldfot
19 februari 2007, kl 10:16
Själv är jag fortfarande lite småputt för att förbundet mobbade ut den andra Zlatan (Muslimovitc) från U21-landslaget och såg till att han för alltid är förlorad för svensk landslagsfotboll. Allt de hade behövt göra var att sätta honom på bänken i en sketen betydelselös match i en pyttpytte-U21-match. Idag hade han med lätthet gått in i truppen och kanske även i startelvan.

Vad den andra Zlatan beträffar är han bara ett barn och har alltid varit. Att han inte vill för att han är lite purken är inte skitsamma, men inte lika avgörande som när en av världens två tre bäsa fotbollspelare Torbjörn Nilsson sa nej en gång. Då innebar det en deprission inom svensk fotboll som inte tog slut förren Sverige oförtjänt bjöds in av UEFA till fotbollens finrum genom EM 1992.
lars bernebring
19 februari 2007, kl 10:34
sluta krusa honom han får växa upp o ble äldre den grabben vi har tillräckligt med svenska fotbollsspelare utan honom
henke larsson
19 februari 2007, kl 10:49
Jag vill bara påpeka att Zlatan och Henke och alla andra som tackar nej till landslaget har principiellt fel och inte rätt till att göra det!

Fotbollen är den sport som subventioneras mest av alla idrotter, läs skattepengar och utan folkets, mina och dina pengar skulle varken Zlatan eller Henke vara där de är idag. Det är vi som betalar och ungdommar har i Sverige en stor möjlighet till att prova på olika sporter på andras bekostnad och då har de JÄVLAR I MIG EN SKYLDIGHET att spela för landslaget också. Gäller Henke likväl som Zlatan.

Men jag kanske skall börja försöka göra avdrag i deklarationen på min skatt, för jag har ingen lust att subventionera dessa bortskämda idioter!!
Himajjen
19 februari 2007, kl 11:19
Det här är landslaget vi talar om...

Helt ärligt. Det är det svenska landslaget vi talar om. Lagerbäck behöver inte vara någon j*vla nallebjörn, han leder vuxna människor. Och vid en landslagsträff har han rätt att kräva 100% fokus. Inte spelare som leker semester. När hörde ni om att Zlatan rymde ifrån ett Interläger senast? Nä, just det. Det skulle aldrig falla honom in att göra det, men i landslaget tycker han tydligen att han ska få styra som han vill.

Det spelar ingen roll hur bra Zlatan är i Italien, innan han tar landslaget på lika stort allvar har han inget att tillföra.
Zlatan Ibrahimovic
19 februari 2007, kl 12:12
Henke Larsson - du har fel. Det är ingen skyldighet och vi måste respekterar individens beslut och kan även respektera zlatans beslut om han inte gör det av skäl som inte går att lösa. konflikter går att lösa. De är till för att lösas. Han är för ung att strunta i landslaget p.g.a en konflikt.

Känner spelare det är dags att varva ned måste de för guds skull få göra det. Sverige är ingen dikatur regim.
Gringo
19 februari 2007, kl 13:12
Visst är Zlatan barnslig men Lagerbäck saknar helt ledaregenskaper. Han är lika osäker som en finnig högstadieflicka på disco. Sen förstår jag inte ens att Zlatan vill vara med. Han heter inte inte Svensson eller Andersson i Efternamn.

Det gör att han får extra mycket skit. Zlatans pappa ville att han skulle spela för Bosnien när han var 18, men det bosniska bananförbundet ville ha en större summa pengar för det.

Jag ser en lösning på den här historien.. Kicka Lagerbäck och låt inte Zlatan vara med, dom andra pojkarna i laget klarar inte hans storhet. Sverige är inte vana vid "lirare" och kommer därför aldrig vinna nåt....

Det är ju trots allt bara i sverige en förbundskapten kan säga "vi gjorde en bra match" efter att man kryssat mot en blåbärsnation. Men Lagrells filosofi är enkel: Billiga tränare som lyder. Sven G Eriksson är arbetslös för tillfället. Lagrell ring människan så kan Lasse L ta några "konflikthanteringskurser"....
Peter
19 februari 2007, kl 15:39
Jag anser att Zlatan är den värsta sorten av diva.Han har inte i landslaget att göra eftersom han inte kan uppföra sig som en idrottsman. Okey han är duktig, men inte så bra att hela förbaskade sverige ska slicka röven på honom. En som skallar motståndare och spottar på motståndare och inte vill ställa upp i landslaget när han blir kallad skall inte vara med heller. Likadant blir man förundrad över att pressen hela tiden skriver om honom, fast han bojkottar pressen.Jag anser att vi skall glömma bort honom och sluta skriva och rapportera om honom.
Ahmed
19 februari 2007, kl 18:32
Gringo - Sverige tog brons i vm 94 - det är inte så länge sedan, Henke var ju med redan då. Så så dåliga är inte Sverige.

Vår styrka och framgång har alltid varit gruppen. Viker vi undan från dessa principer så blir vi - riktiga sopor. Nu är vi oftast med och hotar toppnationer, med mångdubbla befolkningsmängder.

Skulle Zlatan liksom många invarndrare infoga sig lite mer i Svenne rollen så skulle det bli succee (läs Henke). Det går att vara ödmjuk stjärna.

Lars Hidén
19 februari 2007, kl 20:34
Förstår inte hur du kan hålla Zlatan om ryggen.

Han visste precis vad han bröt mot för regler tillsammans med de andra 2,straffet var mer än befogat.

Chippen och Mellberg har visat mognad och karaktär som tagit smällen rakt upp och ned utan gnäl och gny och har all min respekt.

Ingen spelare är större än laget och han är ett prima ruttet äpple,går alldeles utmärkt att dra paraleller till Barcelona idag.

Tillåt stjärnorna att spela efter egna regler så exploderar kollektivet,det vet du också men väljer att blunda för det.

Zlatan är ett stort,omoget och illojalt kräk som jag aldrig vill se i vår landslagströja igen,han har diskvalificerat sig gång efter annan.

Titta på killar som Elmander och Allbäck,där finns både hjärta och hjärna,till skillnad mot Z.

Glömmer aldrig hans eländiga,arroganta promenadfotboll under VM,han var inte ens värd en plats på bänken.

All heder till Lagerbäck och Andersson som står för ett konsekvent och hederligt ledarskap.

Jag vill aldrig se ynkryggen i vår tröja igen!
David Wollner
19 februari 2007, kl 21:35
Hallo.

Herregud, att ingen fattat...

Lagerbäck är feg, gammalmodig och tråkig. Inget är nytt, Sverige är under Lagerbäcks ledning svagt, sårbart och spelar framförallt uppenbart. Laguttagningarna är för mig obegripliga. Låt mig förtydliga;

Allbäck - förmodligen den sämsta, mest tursamma och mest överskattade spelare genom tidigare. Visst gör han mål, men de mål han gör hade vemsomhelst i hans position gjort lika bra.

Anders Svensson - Otroligt att han ens finns med i tankarna när man ska bestämma mittfältet, där Källström är given.

Rade Prica - Vem fan är det?

Sebastian Larsson - Var är han? Varför har inte denna superheta svensk fått chansen?

Till sist; Sven-Göran Eriksson, Sveriges bästa manager genom tiderna skall utan tvekan vara vår förbunskapten.
ZUP
20 februari 2007, kl 00:03
Först är svenska folket rasister sedan kommer kommentarer haglandes om att landslagspolarna skulle vara rasister. Har ni inget bättre för er än att finna 5 000 anledningar till att Zlatan har rätt att bete sig som han vill i ett lag.

De där diskussionerna har såvitt jag vet aldrig funnits om andra spelare och jag vet vem som skapat den här idiot debatten. Mino Raiola. Där har ni den största boven. Jag är rädd han vänder Zlatan ryggen det är uppenbart han tänker på alla pengar som han håvar in på zlatan. Mino Raiola har aldrig brytt sig om vad hans nedlåtande kommentarer orsakar zlatan i det långa loppet.
David Carlsson
20 februari 2007, kl 11:13
Hej Laul.

Visst, jag repeterar sakert bara vad en del sagt tidigare men jag tycker fortfarande inte att Lagerback/Andersson gjort nagot fel i det har fallet.

Tvivlar inte pa att de gor misstag mer an lovligt ofta men just det faktum att truppen satt ner tillsammans och bestamde dessa regler tycker jag borde fria Lagerback fran dina och andras anklagelser.

Bade Mellberg och Wilhelmsson verkar ju trots allt ha forstatt effekterna av sitt agerande, for jag tvivlar inte en sekund pa att en sadan son Wilhelmsson tjurat ner sig i all evighet och vagrat representera Blagult om han varit tillrackligt overtygad om sin oskuld.

Sist men inte minst sa ar det synd att vi inte far se Sveriges basta fotbollsspelare i landslaget.

Felet ar delvis hans eget men ocksa ditt och ett par andra arofulla medlemmar av svenska journalistkaren.
knota
20 februari 2007, kl 11:58
måhända Lageräck är fyrkantig och Zlatan en mental barnrumpa men media? Hur kul kan det vara att ägna sig åt avancerat rövslickeri åt alla håll och kanter för att skapa sig ett namn?
Mirza
20 februari 2007, kl 14:51
Utan Zlatan är det svenska landslaget en tråkig och ful upplevelse. Med han så drömmer man att man ska se på saker som man inte gör annars när Allbäck har bollen.

Älskar man fotboll älskar man Zlatan
TedG
20 februari 2007, kl 18:15
Älskar man drama och såpopera är zlatan som Carolina Gynning för landslaget. Ibland visst för mycket av det goda men hur ska man klara sig utan zlatan dramatik???Undra om vi får se nån i landslaget spåra ur riktigt på allvar nån gång?
ARNE jr
24 februari 2007, kl 18:23
robert laul du är BÖG
Skriv en kommentar     ( Logga in )
Namn
E-post
Sajt/blogg
Kommentar
Fyll i texten som syns i bilden ovan
Ägaren till den här bloggen har valt att godkänna kommentarer innan de visas. Din kommentar kommer därför inte synas förrän den har godkänts av bloggägaren.

NY MOBILTJÄNST

Följ den här bloggen i din mobil – vi skickar sms så fort bloggen uppdateras

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jan Helin

Vd: Anna Settman

Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin

Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

Org.nr: 556100-1123 Momsregistreringsnr: SE 556199-112301

Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se

Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!

Aftonbladet Plus kundcenterE-post

Close