Senast Skrivet

Slumpa en blogg
Lisa Magnusson
Privat, men aldrig personlig.

I vilket universum lever Katrin Zytomierska?

Jag har alltid trott att Katrin Zytomierska var en smart och medveten brud. Att det vi sett av henne bara är en väldigt utstuderad persona. Att hon driver med oss alla. Men seriöst, det där blogginlägget som hon har skrivit om Marie Plosjö och våldtäkterna, det är så sjukt jävla sunkigt och korkat och pinsamt att jag suttit helt mållös i flera dagar utan att kunna komma på var jag ens skall börja.

Så jag gör det enkelt för mig, och citerar istället Hemliga morsan:

"Katrin Zytomierska outar något oväntat sin pojkvän Bingo som den som Marie Plosjö hävdar har våldtagit henne. Hon gör det för att rentvå honom. Med såna flickvänner behöver man inga fiender. Katrin hävdar att Bingo är helt oskyldig. Det kanske han är, vad vet jag, men Katrins argumentation övertygar inte. Den bygger på att Marie Plosjö är en slampa (eller, med Katrins egna ord, 'en översexuell hynda som vill spela in porrfilm'), att hennes mor haltar och att hennes syster är fet."

Och ja. Det är ju verkligen allt hon har att säga.

Det är klart att man vill tro sin pojkvän om väl, herregud, det förstår jag också. Men Katrin Zytomierska var ju inte med när det hände. Hon rättfärdigar sitt karaktärsmord på precis de grunder som Hemliga morsan beskriver: Att Marie Plosjö enligt ryktet är en översexuell hynda. Det verkar på riktigt som att hon tror att det talar till hennes pojkväns fördel att - jag citerar:

"Bingo brukade träna på Sats på Södermalm och en dag när han var där märker han att en tjej stirrar på honom med stora koögon. 'Fan va hon glor', tänker Bingo och funderar på varför han känner igen henne. 'Just det. Hon har ju skickat bilder till mig', kommer han på och går fram och hälsar. Marie Plosjö berättar att hon jobbar som massös och att hennes största dröm i livet är att bli modell och nya Victoria Silvstedt, det har hon till och med skrivit i hennes ansökan ser han senare i sin mailkorg. Marie erbjuder Bingo gratis massage och han är inte sen att tacka nej. Några dagar senare kommer hon hem till Bingo och ger honom en helkroppsmassage som hon sedan avslutar med ett happyending (avrunkning)./

Marie kommer ofta hem till Bingo och har sex. Ofta mitt på dagen alltid nykter. Marie dricker aldrig och Bingo har aldrig träffat en kåtare tjej. Bingo säger: 'Jag tyckte hon var lite plastig, stel och konstig. Men hon var nymfoman och ville alltid ses och knulla'. Hon ville även ligga med Bingos kompis. En gång hade de sex i baksätet på en bilparkering i Solna. En annan gång klädde de ut sig i peruker och spelade in en film där Marie suger av både Bingo och hans kompis. Den här filmen finns fortfarande och visar kanske en annan sida av Marie som hon så effektivt försöker dölja i sin blogg./

Bingo sammankopplade henne med en kille som jobbade för Private. Marie gick på möte för att få reda på lite mer hur mycket pengar det fanns att tjäna på Porr. Pengar är viktigt för Marie. Det är okej att bilder som hon tagit hamnar på olika porrsidor. Bara hon får betalt."

Katrin Zytomierska försöker med andra ord säga att Marie Plosjö är en hora. Men vad är då inte hennes darling Bingo Rimér i sådana fall? Talar det verkligen till hans fördel att en "plastig, stel och konstig" brud går med på knulla med honom i hopp om att "bli modell och nya Victoria Silvstedt" och att han därpå hjälper henne att få kontakter inom porrbranschhen? Eeh?! I vilket universum lever Katrin Zytomierska?

Jag har ingen som helst aning om vad som hänt mellan Marie Plosjö och Bingo Rimér. Men två saker vet jag:

1) Om det som Katrin Zytomierska säger är sant så är Bingo Rimér ett oseriöst, oprofessionellt äckel som utnyttjar sin position för att få ligga.

2) Jag har skrivit om våldtäkt flera gånger - en och två och tre - och varenda gång har det kommit surt efter. Jag har fått veta att jag är dum i huvudet som tror att folk gärna skyller våldtäkt på kvinnan. Jag har fått veta att ingen bryr sig om hur slampigt offret har varit innan, att ingen förväntar sig att alla offer skall bli helt nedbrutna. Jag har fått veta att skälet till att jag tror det är att jag är en korkad feministfitta som sitter på sin kammare och teoretiserar.

In your face!, säger jag bara. För Katrin Zytomierska är inte unik. Kolla bara alla tillskyndare som i hennes kommentarsfält och i sina egna bloggar försvarar Bingo Rimér, inte för att de var med, inte ens för att de känner honom som en så snäll och fin person att han aldrig skulle kunna göra en sån grej, utan utifrån att de vet att Marie Plosjö är en hora. Och, för att parafrasera Märta Tikkanen, horor kan inte våldtas.

Vi har verkligen inte kommit längre än så.

katrin zytomierska.jpg

Katrin Zytomierska.

68 kommentarer
Fröken Nattuggla
14 augusti 2009, kl 02:07
Håller med om att inlägget är ganska korkat skrivet. Men det kan nog finnas lite sanning åt bägge håll, eller ingen sanning alls. Marie kanske inte blev våldtagen, men kände sig utnyttjad. Bingo betedde sig hur som helst oproffisigt. Ingen av oss vet...

Han heter för övrigt Rimér inte Rimnér. Så kan du ändra nu och slippa fler tröttsamma kommentarer om det imorrn när alla andra är vakna och läser...
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 02:17

Fick en kommentar på irc innan jag såg din, så jag har ändrat redan.

Och nej, jag säger inte att han har våldtagit henne. Jag säger bara att Katrin Zytomierska måste vara helt jävla kortsluten som tror att blogginlägget hon presterade är ett argument FÖR Bingo Rimérs oskuld.
Vilse i Vegas
14 augusti 2009, kl 02:35
För flera år sedan så hängde Marie med Bingo. Hon trodde vad jag fått höra att Bingo skulle göra henne och hennes syster till "nya systrarna Graaf". Det blev inte så och det är inte Bingos fel. Han kan ju inte rå för om vem som slår igenom och inte. Bingo och Marie var intima med varandra(Maries vän har berättat detta för mig) vilket Bingo hade på bilder eller om det nu var på film i sin mobil. Bingo visade upp det han hade på Marie för några och Marie gick i taket. Det var kanske inte nice av Bingo att visa upp detta men det kunde Marie väl tagit med honom privat eller? Sedan har Marie försökt göra allt för att sätta dit Bingo på ngtvis med tanke på rättegången som ägde rum för en tid sedan. I mina ögon så är det Marie som verkar vara den som inte uppför sig normalt. Verkar hitta på efterkonstruktioner som hämnd på Bingo efter att det inte blev som hon tänkt sig?! Jag säger inte att det jag skriver är till 100% sant men med tanke på vem det var som berättade detta för mig så tror jag att det är det. Jag har varit bekant med Bingo i 11 år och aldrig sett eller hört honom uppföra sig på något negativt vis. Tvärtom så är han en snäll och skön snubbe!
Vilse i Vegas
14 augusti 2009, kl 02:40
Dessutom så kommer det fram tio tjejer till Bingo så fort han är på krogen och vill suga av honom för att få vara med i hans tidning. Varför skulle han våldta någon? Det är ju rent larv!
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 02:49

Alla kan våldta, även snälla killar som får ligga hur mycket som helst.

Sedan var jag ju inte med, så jag vet inte hur det ligger till. Egentligen bryr jag mig inte ens om det här enskilda fallet, jag tycker bara att Katrin Zytomierskas syn på våldtäkt är otroligt sädig och - tyvärr - inte alls unik.

Att Marie Plosjö legat runt betyder inte att hon inte kan bli våldtagen, inte heller säger det ett skvatt att hon efter den påstådda våldtäkten inte dragit ned persiennerna och stängt av telefonen och låst dörren och sjunkit ned i en depression. Vem som helst kan bli våldtagen, och en våldtäkt behöver inte betyda döden.
Vilse i Vegas
14 augusti 2009, kl 03:13
Jag är inget Katrin Zytomierska fan, det kan jag lova! Jag skäms oftast bara jag ser henne och tar mig inte tid till att läsa den smörja hon skriver.

Jag tror inte att Bingo har gjort något Marie inte velat. Allt liv kring Marie och Bingo började när han hade visat upp vad han hade/har i sin mobil. Bingo kan väl visa upp den filmen för då kan vi ju själva se hur det hela gick till. Jag tycker att Bingo borde anmäla Marie för ärekränkning.
Isobel
min blogg isobelsverkstad.blogspot.com
14 augusti 2009, kl 08:34
Det här handlar väl i rätt liten utsträckning om vad som hänt mellan MP och BR. Det Lisa skriver om är ju att Katrin Z TROR att det bästa sättet att argumentera för sin pojkväns oskuld är att förklara att tjejen som anklagat honom för våldtäkt gillar sex (och rent av att knulla med flera personer och på film!) Och att det verkar fungera för hennes läsare exakt så. Gillar sex = kan inte bli våldtagen. Det är så att man vill gråta.
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 12:53

Ja, precis så!
Matt
min blogg www.barstol.nu
14 augusti 2009, kl 09:09
Bra Lisa!
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 12:53

Tack!
14 augusti 2009, kl 09:28
Jag hittar inga ord. Klockrent inlägg med bra poäng. Det är en sak att försvara sin partner men en helt annan att spä på de redan existerande fördomarna och kränkningarna av tjejer. Hemskt.
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 12:55

Tack så mycket. Och ja, det var precis det jag ville framhålla: Det är en sak att vilja försvara sin partner och en sak att försvara sin partner såsom Katrin Zytomierska gör.
Lill
14 augusti 2009, kl 09:34
Fast så tolkade inte jag det Katrin skrivit. Om man klarar att bortse från ens privata Katrin-hat så ser man ju att denna Marie träffade Bingo och även hade sin pojkvän och inte anmälde den sk våldtäkten förrän långt efteråt när hon förstått att ingen ville satsa på henne.

Jag tolkade det som att Marie var med på det eftersom hon ville "nå någonstans" men när det inte blev så så kände hon sig våldtagen men det kallar inte jag våldtäkt utan dåligt omdöme.
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 12:57

Att hon inte anmälde förrän efteråt betyder ju ingenting. Kanske var hon pragmatisk och tänkte att hon i alla fall skulle få en karriär, och när så inte blev fallet så blev hon arg och anmälde. Det vet ju inte vi. Och vi borde nog sluta spekulera.
Svecia
14 augusti 2009, kl 09:34
Men har det inte varit rätt tydligt vem Marie har anklagat? Är det någon som har tvivlat på att det är Bingo det har gällt?
Vidare så vet vi ju inte hela historien bakom vad det är som har fått Katrin att skriva det där inlägget.och framförallt så är en del som kommenterar helt sjuka i skallen.

Jag kan tycka att det inte är hel OK heller men vilket jäkla liv det har blivit om det. Det fattar jag INTE
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 13:01

Jag har inte vetat att det var Bingo Rimér hon menade, det tror jag att väldigt få hade koll på innan Katrin Zytomierska skrev det där blogginlägget. Och det jävla livet handlar väl inte om våldtäkten i sig, utan om att Marie Plosjö målas ut som en nymfoman med en ful familj - som om det skulle betyda att hon inte kan bli våldtagen.
lill
14 augusti 2009, kl 09:45
Och vissa av kommentarerna på Katrins blogg är ju outstanding som tex den som skriver:

"du är en smart tjej katrin, men varför skulle någon ilja anmäla en våldtäkt om den inte hade hänt?"

Skulle det vara första gången i världshistorien en förbannad kvinna anmäler falsk våldtäkt? De som kommenterar där hatar personen Katrin, de bryr sig egentligen inte ett smack om hur det förhåller sig men att "hålla" på Katrin , det skulle de aldrig göra.
Anders
14 augusti 2009, kl 10:49
Jag tolkade blogginlägget på samma sätt som Lill här ovan. Du har ju rätt i att det är löjliga argument hon använder men jag köper hennes sätt att resonera, nej agera menar jag, då hon antagligen är otroligt frustrerad och bara vill få ut vad hon och andra känner till och rentvå Bingo.
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 13:02

Jag förstår också att hon vill försvara sin partner, det handlar inte om det.
En tarvlig tjej
14 augusti 2009, kl 10:53
Bra! Att kalla en tjej en översexuell hynda men inte killen är riktigt riktigt unket.
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 13:05

Framför allt att lägga fram det som något slags argument. Jämför med: "Men han hade ju varit väldigt frikostig tidigare, klädde sig som en brat och bjöd på sprit till höger och vänster. Och helt plötsligt säger han att han har blivit rånad!". Ja, det kanske han blev också? Det vet bara han och hans potentiella rånare.
Q
14 augusti 2009, kl 12:27
Nu vet jag ingenting om det här fallet eller om någon av brudarna, men det lilla jag vet om Bingo Rimér så verkar han ju inte direkt vara en pryd skolpojke heller. Att påstå att Marie Plosjö ljuger för att hon är slampig borde väl därför te sig väldigt korkat då Bingo Rimér verkar vara minst lika slampig, och om det nu är i ens sexuella tillbakahållenhet som ens trovärdighet ligger så måste ju båda två ljuga?
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 13:05

Ja, eller hur!
Stargaze
14 augusti 2009, kl 12:43
Precis som det är sagt: Tjejer som vill ha sex kan inte våldtas. Det är tragiskt...=( Påminner om när man skulle förbjuda våldtäkt inom äktenskapet, en gift kvinna kan väl inte våldtas av sin man!
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 13:06

=/
Islandsmamman
14 augusti 2009, kl 12:58
EN tjej helt utan självrespekt, EN tjej med himmelskriande dålig smak och låga krav på partner och ETT sunkigt, utnyttjande äckel.

Jag vill duscha, varmt och länge - URK. :-(
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 13:08

Jag känner inte någon av dem överhuvudtaget, men nej, jag tycker inte heller att de verkar ha alla indianer i kanoten.
Patrik Hög
14 augusti 2009, kl 15:13
Njöm njöm njöm.. Det låter som att det var en överenskommelse som slog slint det där.
Det klart att en slampa kan bli våldtagen men det blir ganska mycket svårare om en relation förelåg, vilket väl Katrin försöker beskriva, om man läser hela inlägget. Plosjö och Rimér kanske hade sex tio gånger och den nionde gången blev hon våldtagen. Eller den sjunde? Kom igen, ge idioterna ett End User License Agreement of Copulation eller kom över det!
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 16:22

Så det går inte att våldta någon inom en relation, menar du? Jag antar att det inte heller går att misshandla någon man är tillsammans med då?
tobbe
14 augusti 2009, kl 15:59
Ja hon verkar rätt korkad den där Katrin Z. Det verkar som om Marie P. vann målet i alla fall? Eftersom hon fick 50 000 kr. Jag har helt missat detta debakel.
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 16:23

Jag orkar inte kolla upp det nu, men vad jag har fattat så var det Marie Plosjös syster som fick 50 000 kronor och det för att Bingo Rimér olovandes hade spritt bilder på henne?
My
14 augusti 2009, kl 18:10
Lisa,
Jag tänkte samma sak! Om detta är vad Katrin verkligen tror har hänt, oavsett om det är "sant" eller ej, varför i HELVETE vill hon då vara tillsammans med ett sådant äckel????

Hon skriver inget om "ungdomssynder", eller att Bingo skulle skämmas, för sitt beteende idag. Inte heller driver hon argumentet "vuxna människor-båda ville". Nä hon tycker tydligen att BR inte gjort något fel.

Hennes argument går ut på att framställa MP som totalt korkad och lättutnyttjad och mest skrämmande av allt, att detta gör det helt ok för BR(eller nån annan) att "göra vad han vill". Hon framställs knappast ens som en "hora" i bemärkelsen att då skulle hon ju ändå få någon sorts betalning, hon framställer henne i princip som en slav. Hon beskriver det ju också att BR när han "tröttnat" bara har att "skicka henne vidare" till andra för att fortsätta uttnyttjandet.

Bland de osmakligaste jag läst!
Lisa Magnusson
14 augusti 2009, kl 22:29

Ja, Bingo Rimér framstår ju inte direkt som den fräschaste killen på jorden.
Anna
min blogg annaekelund.blogspot.com
15 augusti 2009, kl 00:25
Jag har av någon anledning fortfarande kvar bilden på en naken (förutom shorts vid knäna) och äckelpackad Katrin på någon toalett, en bild som Bingo tog och lade ut på hennes blogg (och som hon sedan tog bort). Det är kärlek, det.

Ärlig talat, ta en titt på killen - att över huvud taget låta hans välluftade kuk vidröra en kvinna borde väl automatiskt klassas som våldtäkt vare sig hon är med på det eller inte.
Lisa Magnusson
15 augusti 2009, kl 18:47

Härlig kille!
Krister Larsson
15 augusti 2009, kl 00:56
@Lisa: Din kritik mot Katrins inlägg kan jag i allt väsentligt hålla med om. Däremot verkar du märkligt överslätande mot Marie som även vid en objektiv betraktelse verkar drivas av ett märkligt hämdbegär. Ja, hon framstår närmast som en bitter stalker och wannabee. Självklart kan hon ha blivit våldtagen. Men vore det då inte rimligare att hon gick till polisen istället för att gråta krokodiltårar i offentligheten? Hennes agerande tunnar ut trovärdigheten i hennes påståenden ordentligt. Och påståenden om att "hon inte skulle orka en anmälan" håller inte sträck eftersom Marie har outat sin story i offentligheten. Lite kritik mot Marie vore på sin plats.....men, men dina åsikter är måhända aningen färgad av ideologisk övertygelse?
Lisa Magnusson
15 augusti 2009, kl 18:50

På vilket sätt tycker du att jag slätar över? Genom att säga att hennes eventuella slampighet är ovidkommande? Att prata om trovärdighet är att implicit säga att det finns ett rätt och ett fel sätt att bete sig efter att man har blivit våldtagen. Och tror man det så är man ute på hal is.
My
15 augusti 2009, kl 01:18
Måste bara skiva en kommentar till om den här grejen. Det läskiga med Katrins inlägg är ju att hon verkar tycka att MP får skylla sig själv för hur hon blir behandlad.

Jag vet inte om Katrin menar att BR aldrig tvingat sig på MP eller gjort något mot hennes vilja. Ergo ingen våldtäkt, men det går hon inte närmare in på, istället kretsar allt runt att MP är en "slampa", I förlängningen är det detta som ska "bevisa" att ingen våldtäkt har inträffat. Detta sunkiga argument! Men som sagt det Katrin beskriver att han har gjort sant eller ej) är ju svinigt nog och att tycka att detta är ok och ett RENTVÅENDE!!!!??? Det säger mer om Katrin än Bingo eller MP.
Lisa Magnusson
15 augusti 2009, kl 18:52

Amen.
Marcin
min blogg http://marcin.webbop.fi
15 augusti 2009, kl 02:49
till diskussionen intet nytt, eftersom både isobel och lisa matat poängen några gånger. däremot är jag mycket besviken på anna dabrowski som i sin tur bara upprepar det katrin skrivit. varför kom du inte på något själv, anna? min finbild raserades lite sedan din tid i baren...
Marcin
min blogg http://marcin.webbop.fi
15 augusti 2009, kl 03:11
missförstå mig rätt förresten, jag GILLADE dig i baren, anna. på riktigt!
Vilse i Vegas
15 augusti 2009, kl 03:55
Marcin jag har inte läst det Katrin skrivit. Jag skrev bara det jag själv vet vilket säger att det Katrin skriver borde vara sant!?
Vilse i Vegas
15 augusti 2009, kl 03:57
Anna! Jag såg den bilden på Bingos Blogg och spydde nästan. Jag gillar inte Katrin men i detta fall med Marie så tror jag inte att Bingo gjort Marie något som hon inte velat..
Szara
15 augusti 2009, kl 08:40
Jag håller med dig, Lisa på varenda punkt..

Men vilket ormbo du klev ner i!

Jag vet inte vem denna Anna Dabrowski är, men vad spelar det för roll vad hon tror en tjej gjort eller inte? Och varför tror hon att hon kan ha en aning om vad som hänt? För att hon känt någon?

Ett är säkert - vi är nog många som känner våldtäktsmän utan att ha en aning om det. Och vem som helst kan våldtas. Oftast är gärningsmannen någon man redan känner. Det här vet vi ju.

Kanske hände det ena, kanske det andra, kanske något helt annat, kanske ingenting. Det spelar ingen roll. Och det spelar ännu mindre roll vad ni TROR. Sånt kallas skvaller och det ger absolut ingenting.

Katrin verkar vara precis som hon redan framstått. Hon beter sig som en vilsen tonåring och förmodligen gör hennes vänner/relationer det också.

Kanske är även denna Marie en vilsen själ. Kanske är det synd om er allihop.
Lisa Magnusson
15 augusti 2009, kl 18:54

Ja, det är bara skvaller. Och jag skulle inte stå ut med att leva och verka i det sjuka parallelluniversum där de alla lever.
Patrik Hög
15 augusti 2009, kl 13:45
Slut nu.
Katrin har med största sannolikhet rätt angående scenariot som sådant. Däremot - om vi bryter ut ett utav påståendena (det där om den påstådda slampigheten) och analyserar detta radikalt så får även Lisa rätt. Eller vad vi ska kalla det. En slampa kan så klart bli våldtagen och en slampa får ha på sig en utmanande klädsel och en slampa får kåta upp en kille på dansgolvet utan att för den sakens skull rättmätigt bli våldtagen. Men det krävs inget geni för att lista ut att här ingen våldtäkt har begåtts över huvud taget.

I sådana fall så känner jag mig våldtagen. Det hände för nio år sedan när jag och min fru tillverkade vår son. Vi hade talat länge om att skaffa barn men just den kvällen så kändes det inte riktigt rätt för mig. Jag hade ont i huvudet och ville hellre kolla på tv men min fru tvingade sig på mig med något mumlande mantra om kärleksbarn hit och kärleksbarn dit.
Lisa Magnusson
15 augusti 2009, kl 18:59

Jag säger inte att Katrin Zytomierska ljuger som säger att Marie Plosjö knullar runt. Jag säger bara, för sjuttioelfte gången, att det inte har med saken att göra. Du kan inte med ledning av Marie Plosjös libido "lista ut" ifall hon har blivit våldtagen eller ej, tror du det så är du ju dum i huvudet.

Sedan: Ironi är en svår konst som du uppenbarligen inte behärskar. Vilken pannkaka! Och vad är det du försöker säga egentligen - att det inte går att våldta någon som man har en relation med? Eller att män inte kan våldtas?
Vilse i Vegas
15 augusti 2009, kl 18:52
För att hon känt någon?

Szara: Jag har inte "känt" någon. Jag känner folk sedan jag började jobba med media 1998 och vet mycket mer än du kan tro. Men jag tänker inte säga mer om detta här.

Det som skrämmer mig mest är hur vissa tjejer vill att en kille ska vara skyldig. Man kan inte som tjej försvara tjejer bara för att man är tjej. Jag har varit på kändisfester och jobbat med media sedan 1998 och sett det mesta! Jag kan lova er att det finns de tjejer som gjort vad som helst bara för att få vara med i en tidning eller på TV. Många tjejer är inte så fina som de försöker utge sig för att vara.

Visst finns män som utnyttjar sina positioner men det finns också kvinnor som gör det!
honest
15 augusti 2009, kl 19:19
AJag vet inte lagom mycket för att kunna uttala mig åt varken ena eller andra hållet, men jag har alltid tyckt det varit något misstänkt över när flickvännen vill berätta sanningen för alla och killen säger aatt han inte "orkar" med allt drama så att säga. Har själv varit i situationer då pojkvännen har en jättebra historiaa om varför en annan tjej "stalkar" honom och han sger åt en att inte springa och prata med folk om det för han inte "orkar" och det sen visat sig att han varit tillsammans med sin såkallade stalker egentligen. Nu är det helt olika ämnen, våldtäkt är ju värre, MEN jag tycker det är lite konstigt att om man oskyldigt anklaagats för våldtäkt och inte vill rentvå sig själv om man har uppenbara bevis för att man är oskyldig.
Jag säger inte att någon våldtagit någon, men Katrin låter mest som en flickvän som lyssnat för mycket på sin pojkväns historier och inte letat lagm mycket fakta själv.

Men som sagt; vad vet jag
Szara
16 augusti 2009, kl 01:25
Anna skriver: "Jag har inte "känt" någon. Jag känner folk sedan jag började jobba med media 1998 och vet mycket mer än du kan tro. Men jag tänker inte säga mer om detta här."

Aha.. nu blev jag imponerad.

Anna skriver: "Jag kan lova er att det finns de tjejer som gjort vad som helst bara för att få vara med i en tidning eller på TV. Många tjejer är inte så fina som de försöker utge sig för att vara."

Vet du, jag tycker inte en tjej blir mindre fin för att hon är ambitiös eller ligger runt. Jag tycker faktiskt att den här finheten ligger i en helt annan del av människan. Men jag förstår att det är så där ni ser på det. Det var lite av min poäng tidigare.

Anna skriver: "Visst finns män som utnyttjar sina positioner men det finns också kvinnor som gör det! "

Javisst. Som du till exempel. Som jobbat "med media" "i flera år" osv.. Det är helt okej. Det låter bara lite klyshigt. Helst om man utnyttjar sin position så gör man det ju med besked, trodde jag, inte genom att skvallra lite halvdant på en blogg och hänvisa till 1998.

Men det är ju jag det.

Jag fokuserar väl på lite andra saker i livet än hur slampig Plosjö är, eller vilken fin människa en kille som heter Bingo är, trots allt osv.
jimpz
16 augusti 2009, kl 14:40
Szara, där vann du min fulla beundran. Och Lisa, jag håller med.
Gloria Mundi
16 augusti 2009, kl 14:43
Underbar krönika, hoppas Katrin läser den.. Samma teser som försvarsadvokaterna till Stureplansprofilerna kom med. "Men hon GILLAR ju rough sex..."
WTF?!?! En tjej får ha vilken sexuell fetisch /inriktning som helst, men säger hon nej så säger hon NEJ! Har man rough sex 9 ggr och blir våldtagen den 10:e så har man fortfarande blivit våldtagen.

Fan, ibland tror jag att människans utveckling inte kommit nånstans, det enda vi har är ny teknik. Våra hjärnor är kvar på stenåldersstadiet.
Lisa Magnusson
17 augusti 2009, kl 21:24

Tack!
Sofia
16 augusti 2009, kl 18:13
Du är bra och du har rätt!
Lisa Magnusson
17 augusti 2009, kl 21:24

Tack så mycket :)
Vilse i Vegas
17 augusti 2009, kl 06:23
Det finns en klyfta i samhället mellan kvinnor men den är inte skapad av män; den är skapad av kvinnor!

Jag förstår mig inte på den sortens tjejer som håller ihop bara för att de är tjejer och som verkar njuta av varje tillfälle som ges där man kan sätta dit en man.

Jag är sjukt glad över att vara kvinna men inte för att jag är stolt över att vara en utan för att jag är hetro och slipper vara tillsammans med en.

Det är farligt när kvinnor som stödjer FI ger sig in i juridiken; speciellt om de har ett misslyckat äktenskap i ryggen för då spelar det ingen roll vad de stackars männen gör eller inte gör för som hämnd ska alla män straffas.
Lisa Magnusson
17 augusti 2009, kl 21:27

Jag tror att det är vi alla, både män och kvinnor, som håller patriarkatet under armarna. Vet inte riktigt vad du menar med misslyckade äktenskap och att alla män skall straffas?
Markus Kylberg
min blogg http://kylberg.wordpress.com
17 augusti 2009, kl 20:23
Zyttan beter sig ju som en fjortis som försöker försvara sin coola pojkvän. Jag har till skillnad från dig alltid tyckt att hon varit en idiot, inte för att hon e lite crazy och driver med alla, utan för att hon bara är jobbig och allmänt äcklig.
Hilda
17 augusti 2009, kl 20:32
Och vips är det så vansinnigt tillåtet att skriva exakt hur äcklig man tycker Katrin är men lilla Marie får man INTE skriva något ont om för hon påstår ju att hon blivit våldtagen och då är det sant. Basta. Eller??
Jag håller med Anna D, kvinnor är farliga och särskilt mot kvinnor. Usch...
Lisa Magnusson
17 augusti 2009, kl 21:29

Varför är kvinnor särskilt farliga för kvinnor, menar du?

Du får säga att du tycker att Marie Plosjö är äcklig om du vill, så länge du fattar att det inte påverkar möjligheten att hon har blivit våldtagen.
dojjan
17 augusti 2009, kl 20:47
nu är nog anna dabrowski vilse i sin egen hjärna.
Stargaze
17 augusti 2009, kl 21:53
På youtube sade hon att kurder och turkar var samma sak... Hon kanske inte är rasist, men hon verkar dum i huvet!
15 september 2009, kl 11:47
Riktigt bra skrivet. Snubblade över din blogg häromdagen och kommer absolut fortsätta läsa. För det är alldeles för få som skriver om just det här. Och den omnämda blogginlägget är ju som ett skämt (fast sorgligt nog är det väl inte det). Tack för dina insikter!
Hannah
Lisa Magnusson
15 september 2009, kl 22:34

Tack för berömmet!
Herr o Fru Svensson
15 september 2009, kl 12:06
Ja man kan ju verligen fundera på hur hon är funtad....med en sådan flickvän behöver man inga ovänner.

Ja Bingo är extremt oseriös om han har sex med någon som han har en arbetsrelation med.

Riktigt skrämmande att vi inte har kommit längre än så här...det är fortfarande den som eventuellt har blivit våldtagen som ifrågasätts.

//Herr S
Lisa Magnusson
15 september 2009, kl 22:35

Det bästa vore ju om våldtäkt vore som vilket annat brott som helst, dvs att folk inte hade något intresse av att döma vare sig den presumtiva förövaren eller det presumtiva offret på förhand.
Mattias
15 oktober 2010, kl 13:10
Du skriver fantastiskt. Det är få som behärskar konsten att skriva från hjärtat med det konkreta som fundament. Lysande.
Lisa Magnusson
15 oktober 2010, kl 16:52

Tack så hemskt mycket! Nu blev jag glad.
Möjigheten att kommentera är avstängd av bloggens ägare
Mina Aftonbladet-krönikor:
Bloggportalen

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna