Senast Skrivet

Slumpa en blogg
Lisa Magnusson
Privat, men aldrig personlig.

Politiskt inkorrekt bekännelse.

Politiskt inkorrekt bekännelse: Det kanske beror på att jag själv har haft så många dåliga jävla skitjobb, men när det avslöjades att McDonalds säger åt sina anställda att ta obetald rast om det inte finns något att göra, då tänkte jag bara: Ja?.

Jag förstår ju att det är fel av arbetsgivaren att göra så. Jag förstår att McDonalds är ondskan. Jag har bara väldigt svårt att bli upprörd över det.

Det där med schyssta jobbvillkor är något jag aldrig riktigt upplevt. Stark arbetsrätt känns för mig så... 70-tal.

50 kommentarer
Sverige i mitt hjärta
27 maj 2010, kl 11:21
Jo, och tänk om vi kunde säga till våra folkvalda politiker att de ska stämpla ut när de inte har något att göra? Då hade vi sparat in mycket på skattepengar!

För de sitter väl och petar sig i näsan och vänder papper halva dagen!

För den delen är de alldeles för överbetalda och är kanske värd typ en fjärdedel av sin lön kanske, i bästa fall.

Förresten, Lisa, var du med på 70-talet? Du ser inte så gammal ut! :)
27 maj 2010, kl 11:30
Hej. Politisk inkorrekt innebär väl någon form av politik, vilket jag inte ser här. Undrar om det här inte snarare är uttryck för apati? ... Du skulle gärna villa ha schyssta villkor, men du har aldrig upplevd det. Det ända sättet att få schyssta villkor är dessutom 70-tals arbetsrätt. Det finns ingen annan möjlighet att påverka arbetsplatserna än vad som gjordes på 70-talet. Det är redan dåliga jävla skitjobb, så vi behöver inte göra något åt det. I stället kan vi vara lite apatiska. Kanske vara lite progressiva och "följa med utvecklingen"? Varje arbetare sin egen lilla verksamhet, som fungerar underleverantör till stora företag. Känns för mig så... 10-tal.
Markus
27 maj 2010, kl 12:24
Varför kan inte arbete ses som vilken vara/affär som helst?

Arbetsgivaren köper ju arbete av dig. Om du som säljare av arbete inte går med på villkoren så sälj inte ditt arbete till denna arbetsgivare något mer. Hitta andra köpare av ditt arbete. Hittar du inga köpare så får du sänka priset eller ändra på det du kan erbjuda.

I verkligheten har vi ju tyvärr en politik som gör att det är svårt att byta jobb, så när man väl får tag i ett så måste man hålla fast vid det allt vad man kan. Det gör att arbetsgivarna får onormalt stor makt över folk. Lösningen är inte att lagstifta och skapa fackförbund.

Med mer rörlighet på arbetsmarknaden (bort med LAS, krav på fasta anställningar osv) så behöver arbetssäljare inte längre sitta i knät på sina kunder (arbetsgivarna).

Detsamma gäller såklart de som köper arbete. Varför ska dom tvingas ha kvar nån slöhög som är svindyr när det finns nybakade studenter som mer än gärna gör jobbet för halva priset?
Ådalen 31
27 maj 2010, kl 13:00
Slänger AB in ytterligare en historielös, slapp och otänkt ung krönikör (förebild för ungdomarna?) så lär våra barn få se sig i stjärnorna efter semester, sjukkassa, trygghet, utbildning, hälsa och ett värdigt (arbets-)liv! Det är nog hotat som det är, redan nu.

Ut och upplev verkligheten, Lyckliga Lisa!
Eduronflux
min blogg http://eduronflux.blogspot.com/
27 maj 2010, kl 13:14
@Markus- Har du otur när du tänker eller...? Din modell fungerar bara om det finns mer jobb än vad det finns jobbare och det kommer ju aldrig att ske. Din retorik luktar centerparti och arbetarfientlighet.
@Ådalen 31. Lisa har ett ypperligt grepp om verkligheten och har en penna som glöder. Nog kan hon tillåtas vara lite politisk inkorrekt emellanåt och jag håller med henne...det känns 70-tal. Dessutom blir man så trött på alla angrepp på arbetarnas rättigheter från alla håll och kanter. Till och med från dem som borde veta bättre.
Kalle
27 maj 2010, kl 13:24
Dina inlägg blir faan dummare och dummare.
(Det var ganska förnuftigt när du började på AB)

Du låter som Blondibella i ett nötskal.

Känns så 70-tal, och så är du född 20 år senare.
Hallå!
Har du själv någonsin haft ett "arbete"?
Bloggbimbo!!!!!
Markus
27 maj 2010, kl 13:59
@Eduronflux

Det skulle fungera alldeles utmärkt även om det finns färre jobb än arbetstagare. Skillnaden är att de som blir arbetslösa är inte ungdomar och äldre, utan de som inte klarar av sina jobb. Dvs de som idag sitter tryggt och inte behöver anstränga sig tack vare LAS.
Stefan Augustsson
27 maj 2010, kl 14:04
När människor behöver 2-3 jobb för att försörja sn familj, då är de något som inte stämmer! Nej, ge alla arbeten en status! Det är fler än chefer och annat löst folk som behöver mat på bordet... Stefan
Bengt
27 maj 2010, kl 14:07
Kalle: who's the greater fool? The fool or the fool who follows it? ;) Hissen går visst inte ända upp om du på allvar menar att man inte får relatera till tidsepoker som man själv inte upplevt. Kommentarsbimbo! (a.k.a troll)
27 maj 2010, kl 14:39
Blir lite förvirrad av inlägget. Ja, jag har också svårt att bli indignerad. Sådär funkar det på nästan alla låglönearbetsplatser. På 80% av låglönejobben jag haft har de fört en liknande politik (jag säger bara: bemanningsföretag).

Men sen undrar jag: vad är det som är politiskt inkorrekt? Menar du att du vill avskaffa arbetsrätten (som Markus ovan, vars inlägg är så tomt på maktanalys att man undrar om han gått ut grunskolan)? Om det är det du vill så är det väl raka motsatsen till politiskt inkorrekt - det är ju precis vad det politiska etablissemanget håller på att göra.

Jag väljer att tolka dig positivt, eftersom jag är ett fan av bloggen i övrigt. Vi behöver arbetsrätt, och en starkare sådan än vi hade på 70-talet också för den delen. Däremot får den gärna vara -annorlunda- än den var på 70-talet. Vi kan börja med 6 timmars arbetsdag, det skulle minska arbetslösheten, öka lönerna och stärka vanliga människors förhandlingsposition gentemot arbetsköparna.
27 maj 2010, kl 15:49
Klart att arbetsrätt är viktigt nu. Jag tror i alla fall att det är viktigt för många. Men är det inte viktigt för dig så har du nog inte så höga krav på ett arbete.
stefan hallgren
27 maj 2010, kl 17:11
Om man inte också får lämna arbetsplatsen när man stämplat ut måste det vara något galet med det. Då är det ju någon slags jour-beredskap de sitter i, på arbetsplatsen, det är inte fritid. Eller ska vi kanske införa att brandmän bara får betalt när de släcker någon verklig brand?
Chabo
27 maj 2010, kl 17:20
Håller med dig. Svenssons är ena riktiga trygghetskramare.
Tråkigt att du får så många personliga påhopp! Varför kommer de inte med motargument istället??

Kram
//F
Lufc
27 maj 2010, kl 17:24
Så tragiskt med dessa "unga människor" som tror att det är arbetsrättens fel allt. Bortskämda idioter är de. Utan arbetsrätten hade inte dessa varelser fått en så brra uppväxt. Bedrövlia människor.
Lisa Magnusson
27 maj 2010, kl 17:38

Det är svårt att läsa innantill, märker jag.
jeanette31
27 maj 2010, kl 19:42
Vet du ens vad Arbetsrätten innebär?
Vill Du ha mer kunskap kring detta kan du ju höra av dig!!! :)
Att du bara haft så många jävla dåliga skitjobb, är det arbetsrättens fel?F attar inte sambandet? Är McDonalds ondskan?
Får vi automatiskt fler arbeten i fall inte arbetsrätten finns?
Hoppas du i framtiden skall få ett bra jobb med schyssta villkor ok lön, semester, rätten till raster osv.!
Lycka till med det!
Ebert
27 maj 2010, kl 23:34
@Markus: Jag har ett yrke där man om man inte behöver gå arbetslös, har för egen del tyckt det varit bekvämare att jobba timmar eftersom man kunnat byta jobb smidigare t ex. Men det imponerade inte på hyresvärdar och banker.
Att skaffa fast anställning blev nödvändigt, och det var inte för att jag var rädd att bli arbetslös. Utan för att din marknad tycker en fast årsinkomst på 120 000.- smäller högre än det dubbla och mer, fastän det lätt går att visa vad man haft i årslön de senaste åren.

Jag håller med dig Lisa. Har jobbat både inom restaurang och som kommunanställd. I båda branscherna är det ett väldigt fifflande och fixande för att slippa ge folk fasta anställningar, dessutom tillämpar man delade pass och andra konstigheter. Lite bättre i kommunerna iofs men ändå, när inte ens kommuner beter sig schysst så är det svårt att orka bli upprörd över att McDonalds beter sig illa.
K
28 maj 2010, kl 00:36
Du uppfattar det som 70-tal för att du tagit rätten till lön och arbete för givet. Och dina ruttna arbetsgivare som gett dig skitjobb till skitlön skrattar hela vägen till banken när du inte förstår vad arbetsrätten är bra för. Ta och kolla upp lite om det och fundera sen över vilken sorts tidning du arbetar på.
mvh
/K
m
28 maj 2010, kl 06:21
Mr Kuk, varför läsa Lisas inlägg om du inte orkar med dem? Sand i kuken?
varför_måste_man_heta_något_alls
28 maj 2010, kl 07:44
Personligen är jag väldigt tacksam till att personer i generationer innan mig haft modet och kraften att kämpa så att vi i dagens Sverige faktiskt har det rätt bra som vanlig löntagare. Och även om jag inte tycker att LAS är superbra så är jag för någon slags "tröghet" i systemet ändå. För visst, folk som inte gör sitt jobb bra och som "bara glassar" ska givetvis inte ha en säker plats men man ska ju inte riskera jobbet hux flux bara för att man t.ex råkar få en chef som man inte riktigt kommer överens med. Och folk generellt behöver en trygghetskänsla och en vetskap att så länge man fortsätter göra ett bra jobb så sitter man ganska säker.

Sen kan man ju undra hur bra verklighetsuppfattning vissa har, som dillar om att "människor behöver 2-3 jobb för att försörja sn familj, då är de något som inte stämmer!"... Visst, då är det nått som inte stämmer, men det behöver inte vara samhällets fel. Vi lever i ett modernt samhälle, där man faktiskt kan familjerplanera någorlunda. Om man inte har tillräckliga löner för en stor familj, eller känner sig osäkra på sin framtid rent ekonomiskt, så får man helt enkelt undvika att skaffa många barn. Och jag skulle vilja hävda att majoriteten av de svenska familjerna/hushållen faktiskt inte behöver 2-3 jobb för att försörja familjen. Och då avser jag givetvis bara de grundläggande sakerna som mat, husrum, kläder, transport och dylikt.
Veka
min blogg Lisa Magnusson
28 maj 2010, kl 07:46
Markus
Jag önskar dig och alla som tycker som du att Era barn smakar på det Ni kokar. Kan du verkligen acceptera att dina barn är en vara på marknaden som ska kosta så lite som möjligt och inte människor? Är du från Västerås eller...??
Veronika
min blogg http://pugillaria.wordpress.com
28 maj 2010, kl 08:32
Mycket svårt att läsa innantill, in deed.
susanna55
28 maj 2010, kl 09:52
Var Lisa ens född på 70 talet???? Hon verkar så,,,90 tal! Arbtslivserfarenheten är kanske varierad, men inte särskilt lång.....
McHeim
28 maj 2010, kl 10:01
Lisa!
Är du trött idag? Du som brukar skriva så skarpt, analytiskt och humoristiskt.
Lite svårt att förstå vad du egentligen menar i detta blogginlägg. Du säger att du inte orkar bli upprörd över något som du uppenbarligen inte gillar med motivationen att du själv minsann haft en massa skitjobb.
Bakom den "välfärdsstat" som kulminerade på 70-talet låg en lång kamp för rättigheter utförd av bl.a dina förfädrar och förmödrar. Kampen bestog av krav på allmänna rättigheter för alla och krav på någorlunda rättvis fördelning av överskottet av de vinster som genererades i samhället. Om kunskapen om detta försvinner och alla sätter sig ned och säger "Who cares", då är vi illa ute. Då hamnar vi i något som känns så 1800-tal.
Henke
28 maj 2010, kl 11:16
Det enda det pratas om idag är jobb hit o jobb dit, det är tydligen det enda som är viktigt i dagens värld, miljö, hälsa, välmående.. äsch skit i det! det är jobb vi ska snacka om!
Politikerna pratar om utanförskap om en inte har ett jobb eller jobbar tillräckligt mkt, folk kikar snett på en för att man säger att man hellre jobbar 80% än 100% för man vill ha mer fritid.

Dagen då folk ser buren dom är födda i så kanske det blir lite ändring i världen, innan dess lär vi nog få höra om sådana här idiot saker som ex. Donkens fina utspel för det är inte bara dom som låter girigheten komma i första rummet.
Andreas
28 maj 2010, kl 11:56
Jag tror att det är såhär:

Hög arbetslöshet = mer makt för arbetsgivarna.
Låg arbetslöshet = Mer makt för arbetarna.

Jag har jobbat på ett stort bilföretag på Hisingen där arbetsvillkoren försämrats kraftigt dom senaste 6-7 åren, från en ok arbetsplats till ett mini-Gulag. Ingen vågar säga ifrån. Det har inte så mycket med arbetsrätt att göra, grejen är att det finns ingen flyktväg för dom som jobbar där.
Och det var så längesen som vi fick kämpa för våra rättigheter i Sverige, så facket har blivit slöa och bekväma också.

Det förväntas ju bli brist på arbetskraft inom några få år, och om det blir så, så tror jag att arbetsgivarna kommer att bli mer måna om sina arbetare, både att binda upp dom långsiktigt och ge dom bättre arbetsvillkor.
Staffan
min blogg http://homopoliticus.blogg.se
28 maj 2010, kl 11:56
OK, så om du aldrig fått uppleva det där med ett tryggt jobb och en bra arbetsrätt, kan det inte inspirera dig till att tänka att dina och mina rättigheter på arbetsmarknaden behöver stärkas?

Problemet är väl att ekonomin och arbetsmarknaden är för hierarkisk och auktoritär idag, inte tvärtom? I vilken annan del av samhället accepterar vi att en person bestämmer diktatoriskt över många andra människor, som cheferna och kapitalisterna gör över sina anställda? Kungahuset och kapitalismen är två saker som hör hemma på historiens skräphög. Använd gärna dina möjligheter att uttrycka dig till att fundera lite djupare på dessa viktiga maktfrågor. Jag ser det här inlägget som en lite trevande start.
Christoffer
28 maj 2010, kl 13:20
En del läser Lisa som fan läser bibeln, tydligen.

Hon säger väl inte nånstans att hon tycker det är fel med arbetsrätt, bara att hon aldrig upplevt att den som finns efterföljts särkilt väl. Det om något är väl ett argument att stärka arbetsrätten, så den inte känns så 70-tal längre :-)

Tänk ett varv till innan ni skriver; detta är samma tjej som kraftigt sågat Alliansens sjukförsäkringspolitik.
Knut
28 maj 2010, kl 16:40
Ännu en pantad blondinbloggare tycker till.
Johan
28 maj 2010, kl 16:48
Tycker att alla journalister och skribenter ska stämpla ut när de inte sitter och klipper ur och pastar texter...
Mumlans Ränder 2.0
28 maj 2010, kl 17:02
Avskaffa timlönen och månadsanställ istället. Probelemt är löst och chefen kan skicka folk på raster hur mycket han vill. Lönen är fortfarande densamma.
Ödmjuka Kaxan/Sussie
min blogg http://sweetsussie.posterous.com
28 maj 2010, kl 17:03
Vi är många pantade blondinbloggare som härjar i sajberspejs! :) Som väl är, allas åsikt är lika värd, även om det inte betyder samma sak som att alla måste håla med.

Men tillbax till topic: Ja, schyssta arbetsvillkor var 70-tal. Eller kanske 80-tal. Tiden är förbi när en av gubbarna på jobbet kom första dam och sa "Du ska vara med i facket!" Tiden e oxå förbi när en ung snärta var stolt över att få bli en del i kampen mot löneslaveriet, och själv hamna i fackstyrelsen ett par år senare. Tiden e kanske oxå förbi när varje skribent som inte var anställd av Svenskan med nästan självklarhet var röd eller grön.

Men tiden är inte förbi när det fortfarande finns skribenter som står för att man e provokativ ibland! Som säger det man tycker, knycker på nacken och skriver nåt lika provokativt nästa gång! :) Tack Lisa!
Mumlans Ränder 2.0
28 maj 2010, kl 17:05
Ödmjuka Kaxan/Sussie: Jävligt bra skrivet..
28 maj 2010, kl 17:13
Det du skriver är väl bara ytterligare ett tecken på att vi verkigen måste jobba med att stärka arbetsrätten ytterligare.
Gloria Mundi
28 maj 2010, kl 17:15
Fruktansvärt. Fruktansvärt. Jag kan itnte FATTA hur en ung och tydligenintelligent person kan skriva något sånt här. Det var arbetsrättsfrågor som våra förfäder protesterade för och t o m DOG för på 1880talet- Läs din historia!!
Jag är uppriktigt ledsen för dig att du aldrig upplevt arbetstrygghet, Lisa.
Men om man en dag vill ta ett banklån för att köpa en bil eller en bostad, ja då behöver vi arbetstrygghet!!
Vi behöver veta att den där månadslönen kommer nästa månad också! Vi behöver veta att våra chefer inte skickar oss att sitta i nån slags håltimme då och då för att uppnå sina mål om bättre lönsamhet!!

Om det inte vore lönsamt för företag att ha arbetare skulle ingen anställa nån nånsin! Tänk på det.
Det är företagsägaren/ägarna som tjänar pengar, inte vi som är låglönelöntagare i det här jävla låglönelandet.
felmoftan
28 maj 2010, kl 17:20
Dance, monkey, dance.
Gloria Mundi
28 maj 2010, kl 17:25
Slog mig nyss att Lisa kommer antagligen aldrig ta ett banklån, köpa en bil och /eller en bostad.
Då kan man ju fucka arbetsrätten. Då spelar det ju ingen roll.
Och socialen kan ju alltid pitcha in till hyran.

*suuuuck*

Jag har haft BRA arbetsgivare som vet vad kollektivavtal och pensionsspar är, och jag har haft DÅLIGA som inte ens vetat vad en rast på nio timmar är.
Lisa Magnusson
28 maj 2010, kl 17:31

Seriöst, är ni verkligen såhär dumma i huvudet? Jag räknar till nästan 40 kommentarer och merparten av dem är skrivna av folk som uppenbarligen inte kan läsa innantill.

Jag har inte sagt att svag arbetsrätt är bra. För i helvete, människor.
28 maj 2010, kl 17:56
Ända sedan 70 talet tog slut har jag längtat tillbaka
Håll ut sa en kille till mig på 80 talet
Håll ut
På 90 talet kommer 70 talet tillbaka
Men 90 talet kom och inget 70 tal kom tillbaka
Nu är det 2000 talet och jag orkar snart inte hålla ut längre
Egoismen o ytligheten regerar
Klassamhället och ideologierna förnekas så intensivt så det är som om dom aldrig funnits
Alla kan bli rika säger dom och då behandlar vi alla som om dom redan är det
Stockholmare tjänar 40 000 och har piga och hus för sex mille
Vi intalar oss att det är så fast dom egentligen tjänar 24 000 och bor i hyresrätt
men om alla sjuka och arbetslösa tar sig i kragen så...........
Allt jag kan säga är:
70 talet var guld!
Kom tillbaka!!
Rupert
28 maj 2010, kl 20:20
Man flabbar ju över den låga intelligensnivån hos Lisa, jag har för mig att hon skrev om fattigdom rätt nyligen o gnällde över att staten inte gör tillräckligt för stackarna som har egna pengar att leva för, samtidigt som hon ville ha ett jobb till sin syrra som verkligen förtjänade det för hon hade pluggat.

Förtjänar inte McD anställda shyssta villkor dom med ? De är klart Lisa måste ju producera ogenomtänkta provokativa texter för att behålla jobbet så det här är väll ett utslag av att krampaktigt hålla sig kvar på jobbet ;)

Att man i ena stunden sitter o tycker synd om sig själv för att i nästa stund dissa andra människors problem är ju bara patetiskt.
Qwerty
28 maj 2010, kl 21:36
Den nivå av likgitlighet du uppvisar inför sådana missförhållanden ger ju bara signaler för skrupelfria arbetsgivare att totalt flippa ur i framtiden och köra över i princip alla rättigheter som tidigare generationer slagits för att vi ska ha.

Om det bara drabbade dig skulle man kunna säga `Rätt år dig´, men om en hel generation tycker det är okej att bli totalt hunsad och överkörd av giriga arbetsgivare så är det utförsbacke med hela Sverige.

Tänk om - tänk rätt.
Maria de Suède
28 maj 2010, kl 21:47
Nu är arbetsrätten nàgot som verkligen ska respekteras och det krävdes mànga àrs slit för att fà till denna rätt. LAS i Sverige, fast jag är fackligt ombud i Frankrike och det finns liknande regler här. Ingen arbetare ska behöva uppleva ett dàligt bemötande av personalchefen/chefen! Sen ska det finnas rättigheter till full lön pà arbetet även om det är lugnt vissa stunder, det kompenseras ju av andra stunder...

Jag tror att du menade pà det här viset...
Christoffer
29 maj 2010, kl 00:49
Som sagt, många verkar inte alls fatta vad Lisa faktiskt menade. Man kan tycka att man borde fråga om nånting är oklart innan man slänger ur sig förolämpningar. Om man nu måste förolämpa alls vill säga. Konstruktiv kritik i vänlig ton fungerar mycket bättre.

Vad är det med internets anonymitet som gör att folk skriver ohyfsade saker dom aldrig skulle våga säga ansikte till ansikte? Har ni ingen hyfs alls? Ni vet vilka ni är, så ingen oskyldig känner sig drabbad.
Anne Jönsson
29 maj 2010, kl 02:15
Naturligtvis är det fel att inte bli upprörd men det konstiga är att jag inte blir det heller. Det är ju så det ser ut på arbetsmarknaden idag för oss som inte har någon anställning utan antingen jobbar för bemanningsföretag eller timmjobbar. Kommer detta som en chock för folk? Jag vet inte men snart är vi alla utkonkurrerade av barnarbetare i Pakistan och angående pensionen kommer vi få se den i stjärnorna. Principiellt är jag för kollektivavtal men för egen del gynnas jag inte av 40-talist LAS lagar och facket har behandlat mig och mina kollegor som skit och det är i tider som dessa dom verkligen behövs men dom har överlevt sig själva.
Uffe Viking
min blogg http://uffeviking.blogspot.com/
29 maj 2010, kl 08:31
Utan arbetsrätt och LAS så skulle vi alla stå i kö utanför McDonald´s klockan fem på morgonen och tigga om jobb. Chefen där skulle komma in körandes i sin Bugatti och låta den samlade folkmassan ha en omvänd auktion, där den som är beredd att jobba för lägst lön får komma in. Alla andra skulle gå hem helt utan ersättning, ingen A-kassa, inget försörjningsstöd. Det är den verklighet som hade varit om inte nån hade orkat kämpa.
Uffe Viking
29 maj 2010, kl 09:31
Förlåt Lisa. Jag kommenterade bara kommentarerna, inte din frustration över taskiga arbetsgivare.
Michael Arvidsson
min blogg http://curatio.se/blog
29 maj 2010, kl 10:14
Du uttrycker ett ointresse på ett sätt som jag blir upprörd av. Och som jag sedan vidaretolkar :-) och jag vet också att man inte skall göra så. Men med den tanken att det inte spelar någon roll om storföretaget spottar på dig eller att ett jobb är ett jobb oavsett om du gör det som statare eller som "arbetare" förklarar den regering vi har idag, den förklarar de svaga fackförbunden...Vad är det då som är viktigt för dig? Klart som fan vi behöver en stark arbetsrätt för att säkerställa att maktbalansen mellan arbetsgivare och arbetstagare är jämställd...Det är på så sätt vi skapar jobb - skapar säkra jobb...hrmmm jag blir frustrerad över din inställning...o grubblande...
Johan
29 maj 2010, kl 10:17
Ens åsikter präglas onekligen av ens egna erfarenheter. Om man har lärt sig att leva på sina besparingar istället för A-kassa och vill göra sig förtjänt av sitt arbete snarare än sitta kvar på gamla meriter och ser fördel med friheten att kunna byta jobb med en rejäl paus emellan då är det lätt att störa sig på det stela trygghetssökande som finns i Sverige. Om man själv har blivit mobbad som ung kan man även tycka att andra borde uthärda snällare varianter av trakasserier.

Nu vet ni hur jag tänker. Betyder det att jag är emot allt vad arbetsrätt heter?
Johan
29 maj 2010, kl 10:20
Glömde säga att jag gillar Lisa. Komplett kvinna.
Roligt att du lurar folk in i fällan ... :)
Phuong
31 oktober 2010, kl 13:31
Sanningen finns på politisktinkorrekt
Möjigheten att kommentera är avstängd av bloggens ägare
Mina Aftonbladet-krönikor:
Bloggportalen

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna