Senast Skrivet

Slumpa en blogg

Fokus på dig

När du säger NEJ till att söka kärlek med hjälp av sex, säger du egentligen JA till att söka kärlek på ett smartare och starkare sätt. Du blir en köpare i stället för en säljare. I stället för att tänka ut hur du ska locka någon till dig, undrar du vem som är värd dig. I stället för att jaga, attraherar du.

Jag vet att du tycker att det är lite ovant och mossigt, och att du borde ha rätt att göra vad du vill, men tänk efter lite.... Om du gör som du alltid har gjort kommer du att få det du alltid har fått. Om du prövar något nytt kanske det börjar hända grejer... Det spelar ingen roll om du TYCKER att det inte ska finnas några regler. Om reglerna faktiskt FINNS där går det inte att blunda för. Vi kan önska att det inte fanns droger, brott, elaka människor eller olyckor. Men eftersom allt faktiskt existerar får vi lära oss att leva med det.

Du ska säga: jag är värdefull. Du ska säga: jag är viktig. Du ska säga: jag vill hitta en bästa vän, en partner och en kärlek för livet - varför ska jag stressa in i sovrummet?

Hör av dig med dina tankar!! Kram och lycka till.

big lips.jpg

24 kommentarer
Sanna
2 juni 2009, kl 14:19
Låter så enkelt och rätt..! Verkligen!!
Hur länge ska man vänta med sex? Tänkte på det här spelet man ska spela, hur mycke ska man messa? När vet man att han verkligen är seriös?
Jag har tyvärr levt singelivet 4 år och kommit på nu att, hallå jag är värd mer en en natt ihop.. men det känns nästan som det är lite för sent.. man kanske redan har fått en stämpel och hur ska man kunna ändra på den.?
Tack för en bra blogg iaf! Du är grym! //Sanna
Irene
2 juni 2009, kl 15:01
Jepp efter ha fått one night stands med 6 veckors mellan rum så börjar man undra vad män vill ha.Ska man smsa? ska man ringa ? ska man skita i tills de hör av sig för ett till nyp? Romantik vad är det? tänk män bara hur det skulle vara att få se oss kvinnor utan kläder och i säng?
När träffar man enman som inte går till andra eller bara vill ha sex?
2 juni 2009, kl 15:04
Hej Carolin.
Jag håller med dig till hundra procent. Man får verkligen romantik genom att säga nej till sex. Man håller liksom spänningen uppe och dessutom så får killen även mer respekt för tjejen vilket leder till att killen får känslor!!
1 månad tjejer!!

Kram/Marcela
Malin
min blogg http://knaas.blogg.se
2 juni 2009, kl 15:07
Jag är förundrad över det du skriver. Ska jag hålla mig borta från sex i en månad för att den killen jag gillar ska se mig som en fin flicka? Vad är en fin flicka? Hur många sexpartner är det okej att ha haft för att vara en fin flicka? Har sex ens att göra med att man är en fin flicka?
Är du medveten om hur många tjejer och killar som du nedvärderar när du skriver som du gör? Är du medveten om att du, i och med det du skriver, drar tillbaka vår generations framsteg? Jag tycker personligen att kärlek och sex går hand i hand och jag vet att det finns många därute som tröttnar i sin relation när det som från början var spännande går över. Men om jag var singel och dejtade, skulle jag ligga direkt - istället för att 1. slösa bort tid på någon som kan vara usel i sängen. 2. Se om killen kan klara av att hantera mig även efter vi har legat (är han en skit så drar han, är han inte så stannar han)

Vi ska inte förneka att det finns droger, brott etc. men varför i hela fridens ska vi acceptera det???
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
3 juni 2009, kl 01:14
Lycka till! Lätta upp din attityd bara, upp med hakan, sudda sudda bort din sura min. Om du är arg och vresig är sex det enda nån vill ha av dig... Tyvärr är inte livet så enkelt som att "är han en skit så drar han, är han inte så stannar han". Jag önskar också att livet var så enkelt, men när vi blundar för sanningen gör vi oss själva olyckliga. Och suriga...
Malin
min blogg http://knaas.blogg.se
2 juni 2009, kl 15:14
Bara ett tillägg:

Jag antar att majoriteten som läser din blogg har sett Sex and the city och därmed sett hur det gick för Charlottes äktenskap med Trey.

För er som inte har sett det:
Charlotte planerade att vänta med att ligga med Trey tills deras bröllopsdag. Däremot råkade de bli intima dagen innan och Charlotte upptäckte till sin förfäran att Trey "Can't get it up" men gifter sig trots detta med ångest. Deras äktenskap räckte inte längre.

Min fråga till dig: Är det detta som du önskar för dina läsare?
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 02:29
haha, man behöver väl inte ta till extremerna. Jag önskar att mina läsare kan hitta styrka, självrespekt och lycka inifrån så att de kan hitta sann kärlek.
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 02:30
haha, man behöver väl inte ta till extremerna. Jag önskar att mina läsare kan hitta styrka, självrespekt och lycka inifrån så att de kan hitta sann kärlek.
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 02:30
haha, man behöver väl inte ta till extremerna. Jag önskar att mina läsare kan hitta styrka, självrespekt och lycka inifrån så att de kan hitta sann kärlek.
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 02:32
haha, man behöver väl inte ta till extremerna. Jag önskar att mina läsare kan hitta styrka, självrespekt och lycka inifrån så att de kan hitta sann kärlek.
Johanna Z
2 juni 2009, kl 15:30
"Jag vet att du tycker att det är lite ovant och mossigt, och att du borde ha rätt att göra vad du vill, men tänk efter lite.... Om du gör som du alltid har gjort kommer du att få det du alltid har fått."

Svar: Sug lite på din egen mening, vad tror du det är vi kvinnor och även många män som lever på 2000- talet kämpar för att uppnå?? Om det finns något ämne där kvinnor genom alla tider varit förtryckta så är det i just ämnet sex. EX: Våldtäkt ansågs inte som ett brott för i tiden: Kvinnan har alltid setts som mannens ägodel. Var offret gift så var blev det ett brott att hon våldtogs: för då tog våldtäktsmannen en annan mans kvinna, alltså så dömdes man till våldtäkt för att man var i någon annan ägo och inte sin egen.

Vi har kommit långt sedan dess, eller iallafall en bra bit på vägen, Kvinnan skall ha rätt till sin egen sexualitet, den skall inte anpassas efter samhällets vidriga syn på kvinnors sexualitets om sitter inpräntat på tyvärr alltför många idioter.

Du har en kropp: den är din, vill du använda den till att locka till dig män, ha sex eller för den delen inte locka till dig män eller inte ha sex så är det helt ditt eget val. Saken är den att det är varje människas rätt att själv välja om de vill ha sex eller inte och detta utan fördömande människor som du.

Det du skriver om att Locka till sig män i ditt citat "När du säger NEJ till att söka kärlek med hjälp av sex, säger du egentligen JA till att söka kärlek på ett smartare och starkare sätt. Du blir en köpare i stället för en säljare. I stället för att tänka ut hur du ska locka någon till dig, undrar du vem som är värd dig. I stället för att jaga, attraherar du."

Svar: Tjejer som har sex på första dejten kan göra detta för att locka män lika väl som tjejensom INTE väljer att ha sex försöker locka mannen på ett annat sätt; Men egentligen vad spelar det för roll vilket ,am väljer så länge man är tillfreds med vad man vill välja?!

Sex kan vara mycket men det är viktigt att det har olika betydelse för alla och det är något vi skall kämpa för: Vill du ha sex skall du ha det vill du inte ha sex skall du inte ha det oavsett om du är kille eller tjej. Vad vet du om att det är fokus på att se sig själv som värdefull bara för att man inte har sex???
Bojinda
2 juni 2009, kl 18:47
Om du har en pojkvän så tycker jag synd om både honom och dig.
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
3 juni 2009, kl 01:06
Varför då? För att jag ser honom och mig som intelligenta och intressanta människor och inte bara som sexuella? Jag förstår inte var denna ilska kommer ifrån? Det är ju vår i Sverige och allt... Nu borde ni väl ändå kunna lätta upp humöret och möta varandra med respekt? Varför så arg? Vem är du egentligen arg på? Och hur kan du finna glädjen i livet?
Johanna Z
3 juni 2009, kl 09:34
Men helt allvarligt Carolin, Varför välja det ena eller det andra " För att jag ser honom och mig som intelligenta och intressanta människor och inte bara som sexuella? "

Man kan väll vara både intellektuelt, intelligent OCH gilla sex, älska sex, du kan tom gilla hårt sex, mjukt sex, analsex och alla former av sex, Detta gör dig inte mindre intellektuell eller för den delen mindre attarktiv eller mindre värd att få en kille.

Varför är det alltid vi tjejer soms kall anpassa vårt betendee och fortsätta i samma bana som det varit i hundra tusentals år, där vi kvinnor ändrar oss för att passa männen: Tänk n ytt istället: Jag gillar sex och om jah gör det har jag fan rätt att ha sex, vill killen inte ha mig för att jag gillar sex vill jag inte heller ha honom.

VAR EN STARK KVINNA OCH VÅGA GILLA SEX!!!
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 02:33
Grr grr grr :)

Sex är väldigt trevligt. Du har helt rätt.
Johanna Z
3 juni 2009, kl 09:41
En sak tiill::
Man är inte bitter, Sur, ogillar våren etc bara för att man har en motåsikt och tycker annorlunda. Tvärtom jag är lycklig, lyckig som fan och jag har ,ånga lyckliga vänner, smarta vänner som väljer det dem själva vill. Det är ett faktum att killar oftast väljer en tjej som inte har sex på en gång, men varför anpassa sig till dig, aceppetera och ändra sig bara för det? Det finns även killar som faktiskt tycker det är okej att träffa en tjej , ha sex i tidigt stadie OCH bli kär, tänka sig världen är inte svart å vit å det finns olika människor.
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 02:34
Jättebra, lycka till.
Malin
min blogg http://knaas.blogg.se
3 juni 2009, kl 09:47
Sex är något intimt som kan förekomma med eller utan kärlek. Jag har varit med samma kille i fyra år, och vi har det otroligt bra både kärleksmässigt och sexuellt. Vi låg med varandra tidigt i vår relation och eftersom att det var bra och för att vi samtidigt utvecklade våra känslor för varandra var det inget problem.

Det du gör när du uppmuntrar till en månad utan sex är att ge männen rätten att skilja på horan och madonnan. Det är klassiskt, horan kan man knulla med men det är med madonnan som man gifter sig med. Det finns ingen sådan uppdelning för männen, varför ska det då vara det för tjejen? Sedan lång tid tillbaka har det varit genant och fel för en tjej att gilla sex, därav har killarna lärt sig att en tjej som ligger med många inte är "flickvänsmatrial"

Det är där problemet ligger, inte hos de tjejer som utan problem kan ligga på första dejten. Jag föredrar en kille som är stark i sin egen sexualitet och i sin syn på kvinnans sexualitet. Inte en kille med en som har en syn på att tjejer som ligger tidiigt inte är av intresse.

Jag bär inte på ilska och jag behöver inte sudda sudda bort min sura min. Jag har tur att vara lycklig i ett förhållande med bra sex och bra känslor, för de som inte har det säger jag detta:
Tänk inte sex, tänk inte kärlek, tänk inte känslor. Tänk överhuvudtaget inte, våga känna och våga bli krossad. Ge inte upp för det finns någon för alla, oavsett om du ligger direkt eller väntar en månad.
Kärlek handlar om kemi mellan två människor som kan växa till en relation där man går från två till en.
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 02:41
Min uppmaning gäller både kvinnor och män. Men erfarenheten säger att kvinnor har svårare att skilja på kärlek och sex än vad män har - och de blir oftare sårade. Alla är olika och dem som trivs fina fisken med att ha sex första kvällen - varsågod :) - men många kvinnor och män känner en tomhet efteråt. För dem kan det vara värt att testa ett nytt beteende.

Du har en fri vilja. Gör precis som du vill :)
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 03:11
Min uppmaning gäller både kvinnor och män. Men erfarenheten säger att kvinnor har svårare att skilja på kärlek och sex än vad män har - och de blir oftare sårade. Alla är olika och dem som trivs fina fisken med att ha sex första kvällen - varsågod :) - men många kvinnor och män känner en tomhet efteråt. För dem kan det vara värt att testa ett nytt beteende.

Du har en fri vilja. Gör precis som du vill :)
Kärlekscoachen Carolin Dahlman
4 juni 2009, kl 03:24
Min uppmaning gäller både kvinnor och män. Men erfarenheten säger att kvinnor har svårare att skilja på kärlek och sex än vad män har - och de blir oftare sårade. Alla är olika och dem som trivs fina fisken med att ha sex första kvällen - varsågod :) - men många kvinnor och män känner en tomhet efteråt. För dem kan det vara värt att testa ett nytt beteende.

Du har en fri vilja. Gör precis som du vill :)
Stina
3 juni 2009, kl 10:57
Fascinerande att der här väcker så mycket känslor. Jag tycker du har en stor poäng Carolin!

Jag undrar också var den här konstiga idén om att "man måste ha sex snabbt för att veta om nån är bra i sängen" kommer ifrån. Om du är riktigt attraherad av någon, vilket du lär fatta efter en kyss, kommer ni ju garanterat ha supersex när ni väl kommer dit eftersom ni kommer vara så inne på varann att ni gör allt för att klura ut vad den andra gillar. Ibland kan det ju bli lite taffligt första gången om det är mycket känslor inblandat - men efter ett par gånger kommer det vara mycket mer intensivt att någon som är "bra" första kvällen.

Sen är ju inte alltid det vad man letar efter, så det är ju toppen att vi tjejer nuförtiden kan ha små tillfälliga flings när vi vill också!
Anna
4 juni 2009, kl 13:04
Jag förstår vad du menar Carolin. Har själv varit singel i flera år, träffat många killar för bara en natt eller under en period för bara sex. Jag är så less på det så att det står mig upp i halsen och bestämde därför för ett tag sedan att jag ska vända mitt beteende. Det är inte bara sex jag vill ha, jag vill ha den fysiska närheten. Kramar, kyssar, hångel. Jag provade detta med en kille jag träffade för ett tag sedan och det var sååå mysigt! Han verkade tycka samma sak. Sen fungerade det inte mellan oss pga andra omständigheter men jag var verkligen sjukt sugen på honom men spänningen att hålla på sig var väldigt sexig! Jo vi låg med varandra en gång också, jag hade inte tänkt vänta till bröllopet :)
Sen träffade jag en annan efter honom som jag hade sex med bara en gång och det var helt ok det med efter mitt "äventyr" med den första jag skrev om. Så man kan ju försöka variera sig. Jag ska hålla mig i juni, blir nog kul att "bara" dejta och kanske hångla :)
Märta
22 juli 2009, kl 18:57
Oj, det var en del människor som tog åt sig! Jag förstår inte att ni gör en så stor sak av det hela. Det är bara en månad! Jag förstår verkligen din poäng Carolin och jag tycker det är ett bra förslag! Jag klarade mig juni ut utan sex, fast jag har klarat mig utan sex innan det också. Jag själv tycker faktiskt inte om att ha sex - gillar inte om min kropp och känner bara obehag när jag måste visa den för någon. Hursomhelst så skulle jag gärna hitta ett förhållande när sex inte var alltför prioriterat! Dessutom hålller jag med Stina när hon kommenterade "man måste ha sex snabbt för att veta om nån är bra i sängen" om att sexet blir ju faktiskt bättre, oftast är kanske inte första gången med en person någon höjdare. Och dessutom, kommer inte ihåg vem det var som skrev det här ovanför men om en kille inte är perfekt i sängen men annars precis vad du letar efter, så skulle du aldrig låta det leda till ett förhållande? Tråkigt. Jag tycker att det är hur mysigt som helst att bara sitta nära varandra, kramas och pussas. Är en kille inte en 10-poängare i sängen betyder inte att han är en sämre människa och för det inte värd ett förhållande.
Möjigheten att kommentera är avstängd av bloggens ägare

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Denna blogg modereras inte på förhand av Aftonbladet och här gäller inte det utgivaransvar som finns på Aftonbladet.se. Bloggens innehavare är ansvarig för allt innehåll.

Tipsa oss om du upptäcker något regelbrott. Läs reglerna