Senast Skrivet

Slumpa en blogg

Tevez var SÅ nära

Tja, nu vet vi.

Men inte allt...

Det är inte slut än. Maxi Lopez klar men hoppet om Tevez inte ute än.

Ni som mejlar (tack och lov få, de flesta är vettiga) att Aaftonbladet inte har koll". Scusatemi, ursäkta mig, men det är ni som inte har koll.

Jag kan säga att jag suttit på direkt telefonlinje med en person i Milan som i sin tur stått i direkt kontakt med de som förhandlar.

Vi, precis som Italiens största medier har rapporterat samma sak: "Tevez var mycket nära för bara en timme sen. Så strandade förhandlingarna":

Marco Pasotto, vän på Gazzettan, sms:ade mig nyss, alla är lika stressade över kaoset. För att inte tala om de personer i Milan som man pratar med.

Känslorna i Milan är minst sagt upprörda.

Jag kommer att skriva mer om det här i tidningen i morgon.

Antar att många är besvikna nu och det bör man vara, Tevez var SÅ nära. Bara detaljer återstod när förhandlingarna brakade ihop.

Vi rapporterar fortlöpande, precis som alla stora medier. Efterår har ju alla facit på hand...men efteråt, gäsp, då är ju allt för sent.

Men ge inte upp, allt hopp är inte ute även om Galliani uppges vara "fuoribondo", rasande, just nu.

"Vi pratar om Tevez igen om fyra månader", säger han.

Risken finns förstås att han håller fast vid detta men inom Milan finns ännu hopp om en öppning även om den övergång som tycktes så nära så sent som klockan 19 nu är långt mer avlägsen.

54 kommentarer
Rille P
27 januari 2012, kl 21:14
Får de inte skylla sig lite själva? Middag med tevez i sydamerika och sen låtsas dra sig ur för att dumpa priset. Var det inte så också att de lurade ner city för förhandlingar om kaka för några år sedan, men allt de ville ha då var medieexponering och alls inga förhandlingar. Som man bäddar får man också ligga. Åker milan ut ur cl mot arsenal så är det en flopp och kanske är också zlatans sista chans förbi. Tråkigt, men så går det när man gör affärer på det viset....
Weger
28 januari 2012, kl 02:09
Man är alltid två om att dansa tango och det är högt spel på den här nivån.
Så visst har Milan sin del i det hela, absolut.
Jag
27 januari 2012, kl 21:20
Håller med, det är tröttsamt att läsa kommentarer som "Det är bara aftonbladet som hittar på och vänder och vrider på det i parti och minut för att få klick". Lite kul att man klagar på aftonbladet när det verkar vara den enda tidningen man läser, jag menar precis all media som hanterat affären har varit övertygade om att affären skulle gå igenom.

Problemet är väl att det har svängt så mycket som det har gjort och du har varit så snabb med att skriva om det. Själv tycker jag bara att det är bra att du rapporterar så som det ser ut för stunden, hellre det än att vara helt ovetandes. Så fortsätt med ett bra jobb ! :)
Weger
28 januari 2012, kl 02:11
Huvudet på spiken!

JAg har inte skrivit särskilt mycket om den här affären, hatar all transfercirkus generellt. I kväll följde jag det hela "live" så att säga, då rapporterar man fortlöpande och ändrar uppgifterna efter hand som nya saker läcker ut från styrelserummet...
Tack. Ha en fin helg.
Mattias
27 januari 2012, kl 21:38
Du har säkert rätt i det du säger och dina kontakter är säkert mkt goda, men att säga att "jag suttit på direkt telefonlinje med en person i Milan som i sin tur stått i direkt kontakt med de som förhandlar" är lite meningslöst påpekande. Totalt meningslös referens då ingen någonsin kan veta om det är sanningen eller ej, en referens som i mina ögon inte värdigt en journalist av hög klass.
Weger
28 januari 2012, kl 02:12
Varför skulle jag säga det om det inte var så?
Om man börjar ljuga spelar ju ingenting någon roll.
Jag är 39 år, har jobbat som journalist i år, har inget behov av att göra något som inte känns bra inombords eller att bevisa någonting för någon.
Hur som helst, tack för din åsikt.
mvh, Jennifer
Kimpost
27 januari 2012, kl 21:53
Jag förstår inte att Manchester City går med på affären ens MED straffavgiftsklausul. Köp honom, eller låt bli. Om Tevez totalfloppar i Milan ska de ändå tvingas betala, anser jag. Manchester City borde säga nej till affären av ren princip. Det är inte värt strulet bara för att slippa lönekostnaden. Den verkar de ju kunna hantera ändå. Fortsätt gör killen frustrerad så ser han till att böta bort alla sina löner i fortsättningen också.
Weger
28 januari 2012, kl 02:09
Det verkar ju faktiskt också som att de kostar på sig att låta affären gå i stöpet av principskäl, de är väl en av få klubbar som kan det...
Vi får se.
Rent generellt håller jag med om att Tevez beteende, oavsett omständigheterna, inte varit direkt optimalt i City...
Kalle
27 januari 2012, kl 22:04
Faktiskt en ganska konstig klausul. Speciellt om det nämnde att om en milanspelare inte skulle bli såld så Milan inte kunde betala, så skulle straffavgiften träda i kraft. Annars kan jag förstå att City vill ha pengar och garantier men situationen kring Tevez har ju blivit lite speciell och det är väl bättre att inte förstöra en spelares karriär och spara en dyr lön samt öka värdet på spelaren. Jag tycker City bör ta lånet och sälja Tevez om Milan inte köper. Tevez kommer ju säkert att få spela en hel del och är då värd mer under sommarens transferfönster än annars (i varje fall om de inte får honom såld under detta januaritransfer).
Weger
28 januari 2012, kl 02:13
Det är mycket prestige inblandat, City är förbannade på Tevez.
Och man vill sälja direkt.
Milan har å sin sida förlitat sig mkt på Tevez starka önskan att bli rödsvart.
Jag håller med om att Tevez värde sänks om han går hela våren utan att spela ordentligt.
Poool12
27 januari 2012, kl 22:12
Är de inte rätt löjligt av Milan att vara upprörda på City? Visst den sista klausulen är rätt onödig men samtidgt förstår man dom Galliani har uttalat sig massa, gett sken av att allt är klart osv. Tyckr faktiskt City gjorde rätt i att sätta ner foten känns som Milan har gjort bort sig igen om inget händer sista dagarna.

Va samma med hamisk, då var de väll inte lika mycket snack i media dock men de är ju egentligen rätt lätt att förstå vad Milan vill göra, man vill värva spelare som man egentligen inte har råd med (tex Ibra) man får dom att bråka med klubbar och sen vill man värva för rea pris.

Milan borde sluta vara så småsinta acceptera att City inte vill sälja, för inte fan hade Milan blivit speciellt glada om City börjat snacka med Ibra bakom ryggen fått han att bråka och sen skambudat på han?
Weger
28 januari 2012, kl 02:08
Det är ju mycket känslor och det ingår även i spelet att man ska vara upprörda.

Du har en poäng, som jag skrev i går i bloggen, man har misslyckats med sommarens och vinterns stora värvningar.
City vill sälja Tevez!
Fast till ett annat pris än det Milan vill ge, särskilt som man vill låna först.
mvh, J
Brosa
27 januari 2012, kl 22:52
Att hävda att ni(=du när det gäller Serie-A i allmänhet och Zlatan/Milan i synnerhet) är ju självklart löjeväckande trams. I min (och många andras) bok åtnjuter du självklart högsta status i just FRAMFÖRALLT trovärdighet. Tvärtom är det ju så att du har flera kollegor på tidningen som har en hel del att lära i just den frågan. Och ja, vi vet att du vet ännu mer som du inte ens kan skriva om just nu. Det retar så klart nåt enormt men är inte särskilt svårt att att förstå. Skulle du gödsla med alla fakta du vet nu skulle du inte ha alla fakta i morgon osv... Nej, kör på som du gör Jennifer, du är jättebra. :) Och du kan strunta i att publicera detta inlägg för det här är för dig för att framhålla att vi inte alla bara är gnälliga, själviska idioter här ute som läser dig. Må så gott!
Weger
28 januari 2012, kl 02:07
Tack för berömmet, väljer att fokusera på det.

Man kan inte alltid berätta allt. Men tycker nog att jag sagt en hel del i kväll, nu senast...
Jag tror inte att ni alla är gnälliga.
De flesta läsare är vettiga och kan framföra saklig kritik utan personangrepp.

Övriga undrar jag mest hur de mår och vad de har för liv, de som öser skit över AB eller enskilda skribenter men ändå verkar lusläsa allt.
Känns lite sorgligt.

Men, som sagt, majoriteten läsare är fina och vettiga.
Och saklig kritik är alltid välkommen och blir alltid bemött.
Rigoni
27 januari 2012, kl 23:03
Man undrar hur Ibra reagerar över detta, han blev trots allt lovad en storsatsning av Galliani o co när han kom till Milan, men istället så får han Maxi lopez, Aquilani och Nocerino. Alla är hyfsade spelare i Serie A mot mitten/botten lagen, men mot topplagen och i Cl håller dom aldrig. Finns väl en anledning till att Milan inte har vunnit någon av sina stormatcher denna säsong. Många löften av Milans ledning... Mr X? Tevez? Vart då?
Weger
28 januari 2012, kl 02:05
Zlatan är realpolitiker, han är väl insatt i läget och trivs i Milan och Milano.
Självklart vill han dock att man satsar.
Visst är det ett nederlag dock, om inte Tevez kommer nu, en liten, liten chans finns ju ännu.
Milan har inte samma pengar som förr, Berlusconi vill inte investera på samma sätt och Fair Play-reglerna kräver sund ekonomi.
joakim
27 januari 2012, kl 23:35
Jennifer! Jag gillar denna "posten". Men vad jag inte gillar är att Milan är så fast beslutna om att värva mr T. Tevez är en helt fenomenal fotbollsspelare, men de problem som uppstått i city tyder på att han är tämligen oprofessionell.

AC Milan har idag:
-en av Italiens bästa forwards i Ibra
-en brasse med supertalang
-EN TILL brasse med supertalang
- en El Sharaawy som visar på en otrolig talang så här långt,
- en tyvärr hjärsjuk Cassano (kommer han ngnsin tillbaka?)
- en föredetta måltjuv som inte alls skulle göra bort sig om han var siste man upp. och nu... -Maxi Lopez - förvisso ingen superspelare, men väl en gedigen back-up

Var får tevez plats? Är inte Tevez ett fruktansvärt onödigt köp?
Weger
28 januari 2012, kl 02:03
Tack.
Du har din poäng men nej, jag tycker inte att han är onödig, Milan behöver förstärka.
Jonas
28 januari 2012, kl 02:43
Att folk klagar på Aftonbladet är inte direkt en chock, det är tyvärr en icke trovärdig tidning i mina ögon. Däremot är du, Jennifer, trovärdig och oerhört duktig. Som jag sagt tidigare, det är tack vare din blogg jag ens går in på Aftonbladet...

Ang Tevez, känns som sista ordet inte är sagt. Skulle Tevez inte komma leker Galliani ytterligare en gång med supportrarnas hopp om stor värvning. En gång är ingen gång, men att fortsätta skjuter du hål på allt förtroende och värdighet.
Weger
28 januari 2012, kl 11:53
Folk klagar reflexmässigt på kvällstidningar.
Man ska alltid vara självkritisk och jag ställer inte upp på allt i tidningen.
Men vi är också Sveriges största tidning av en anledning.
Det som säljer är inte alls det folk tror heller utan saker som korsordsbilagor och vinterdäckstest.
Många som gnäller på media skulle inte vilja bo i ett land utan fria, kritiskt granskande medier.
Det kontrollarbete som bedrivs på tidningen är också oerhört mycket noggrannare än många tror. Ni ser aldrig allt det vi INTE publicerar av etiska skäl eller för att saker vid en koll inte visar sig stämma.
Men självklart, som sagt, det blir fel ibland.
Jag minns de få gånger jag av olika anledningar genom åren skrivit något som inte stämt och hur dåligt jag sedan mått.
Det är få gånger på 18 år, men minns det exakt och det är aldrig roligt.
Ljuga medvetet?
Aldrig.
Det finns nötter i alla branscher men de flesta journalister är som folk är mest.
Jag pluggade inte i tre år, tog studielån och offrar nu mycket av privatliv mm för att "sälja lösnummer" utan för att jag vill jobba som journalist och tycker att det är ett viktigt jobb.
Sen finns det vissa avdelningar på tidningen jag inte vill vara på men det innebär inte att de inte är viktiga.

För att tex finansiera att vi har mig i Milano, 20 pers utsända på EM, folk ute i krig osv (kostar enorma summor) måste vi skriva om Melodifestivalen etc också.

mvh, Jennifer
Martinsson
28 januari 2012, kl 03:09
I tack med att " jag är kränkt/jag känner mig lurad/jag vill ha kompensation" generationen växer så måste vi tyvärr stå ut med idioter som dessa. Idioter är väl förvisso att ta i, men grejen är att det klagas så infernaliskt på allsköns saker, och det verkar väldigt vanligt på just aftonbladet. Ändå så ser man samma namn gång på gång klaga på aftonbladet, vilket gör mig en aning frågande. Dessa människor fortsätter alltså läsa en tidning som anser vara otrovärdig?
Nog om det, du är en otroligt duktig journalist, och borde för detta respekteras. Fortsätt som du gör, du är värd allt beröm som du får.
Weger
28 januari 2012, kl 11:54
Bra talat!
Folk vet inte hur bra det har det, är också urless på allt klagande och som du säger, alla behöver inte gilla oss, men varför då vara inne och läsa hela tiden?
Gäller även de som hakar upp sig på enskilda skribenter, läs inte, skaffa dig ett liv istället. :)
Tack!
Magnus
28 januari 2012, kl 05:55
Klart dom behöver en Tevez han var ju en av dom bästa anfallarena i PL förra året om inte den bästa t om..Kommer han igång är han en av världens bästa anfallare som dessutom jobbar hårt..Borde passa bra med Zlatan som inte alls är så glad för röra sig så mycket=)..

Tycker tevez är otrolig fotbollspelare och gillar han verkligen på plan dock verkar han ju vara precis tvärtom utanför planen..Bara fråga om Zlatan gillar han gör han det lär dom funka ihop
Weger
28 januari 2012, kl 11:57
Jag tror också att han kunde tillfört mycket, bara man kan hålla honom på mattan och det tror jag Milan skulle kunna.
robin
28 januari 2012, kl 07:53
Jag har alltid gillat att läsa de du skriver,så fortsätt så.Men man är rätt jäkla trött på folk som klagar precis om allt.men men svenskar i ett nötskal tycker jag.
Weger
28 januari 2012, kl 11:59
Tack.
Tyvärr är jag böjd att hålla med dig.
Italien har sina sidor. Men det svenska klagandet och avundsjukan är i en klass för sig.
Vi har det för bra.
Många vet inte vad verkliga problem vill säga.
Jon
28 januari 2012, kl 08:12
Håller med Joakim. Tevez är inget för oss, grabben fick tydligen bara trasiga leksaker som liten. Han skulle giddra om pengar hela tiden, typ ta nr 100 på tröjan å färga håret gult bara för att synas. KAKA I MISS YOU EVERY DAY...
Weger
28 januari 2012, kl 11:56
Vem saknar inte en sådan spelare och person...
Men att ta tillbaka honom nu vore bara en nostalgitripp.
Fredrik
28 januari 2012, kl 10:22
Tror du tevez kommer innan det stänger om fyra dagar?
Weger
28 januari 2012, kl 11:59
Som jag skrev i dag: det är inte helt omöjligt även om chansen nu är liten.
Då måste City röra på sig först.
poool12
28 januari 2012, kl 10:40
Tevez är absolut inte onödig, han behövs Pato får var hur mycket talang han vill han presterar inte inärheten för att kallas supertalang, han är väll 5 mål totalt iår plus ett genom rötet spel nästan varje match han spelat.

Problemet med Milan är att Pato är ihop med Barbara, de är oprofesionellt rakt igenom speciellt när de står ivägen för att sälja en spelare för överpris som inte presterat alls iår.

Man borde sålt Pato värvat Tevez istället man hade även fått pengar över och dom skulle man sparat till sommarn och lagt på en riktigt bra ersättare till Van Bommel för han börjar bli gammal.

Blir iaf spännande att se vad som händer i Milan och även Inter som ocså borde värva något, Juve verkar göra den bästa vinter mercato medans Milanoklubbarna verkar avvakta, de kan bli väldigt dyrköpt i slutändan. Milan har ett riktigt tufft spelprogram närmaste månaden i både CL och ligan och vill de sig illa kan hela säsongen förstöras där, de ända rätta hade varit att plocka in Tevez och förbättra sina egna odds.
Weger
28 januari 2012, kl 12:03
Ja, det är synd att Bersluconi grep in för att skydda sin dotters fästman...
Eller synd är väl fel ord, katastrof snarare.

Ja, mycket spännande.
Juve är snart där man var före Calciopoli, det sitter i väggarna i den klubben.
Bra för ligan med spänning hur som helst.
oscar
28 januari 2012, kl 10:45
Jag är inte arg, ledsen eller besviken och kommenterar helt oberoende om han spelar i Man C eller Milan (bryr mig inte om något av lagen). Men, jag tycker det är intressant att Jennifer måste gå ut och försvara sig, självklart tror många av läsarna att aftonbladet ljuger efter år utav av högst oseriös journalistik där de förstorar upp minsta lilla rykte och extremt vinklad rubrikisättning.

Jennifer må vara seriös än sina kollegor MEN jag blir upprörd när hon slår ifrån sig mot läsarna. Hon ska snarare rikta sin frustration mot sin kollegor som skapar en allmän misstro mot Aftonbladet.

Det här 2012, ni ska jobba med er målgrupp och inte mot dem. Tror många av sportbladets läsare irriterar sig på den generellt lösaktiga journalistik som bedrivs.

/oscar
Weger
28 januari 2012, kl 12:02
Se mitt svar till "Jonas" ovan.

Du är välkommen upp p åtidningen och se hur vi jobbar.
Vi gjorde så med en läsare för några år sen, allt vi skrev var "skvaller" enligt honom.
Han fick vara med en dag på redaktionen.
Vi plockade också upp senaste månadens tidning och så skulle han peka ut artikel efter artikel vad som var "skvaller" och så skulle vi se vad det blev i procent av totala innehållet.
Efter en stund satt han och var rätt röd om kinderna...

Vi är inte alls felfria.
Men många reagerar baserat på fördomar.
Minns när en kille från SVT började hos oss på nyheterna, han var chockad över hur noggrann faktakoll det var mm.

Sen kan nätet vara ett problem på så sätt att allt går så fort.
Jag kan själv bli frustrerad om vi har fel på en grej jag samtidigt varit extremt noggrann med, till tidningen.
Men självklart skriver ingen fel medvetet, det förlorar alla på i längden.


Snabbt är bra, rätt bättre, helst går båda att förena.
mvh, Jennifer
danellfan
28 januari 2012, kl 10:55
Smart att hoppa på sina läsare...
Weger
28 januari 2012, kl 11:58
Hoppar inte på dem.
Saklig kritik och dialog är alltid välkommet.
Jag vänder mig bara mot dem som gnäller utan kunskap, bara för gnällandets skull.
Som inte har en aning om vad som pågår, vare sig i Milan eller på redaktionerna i Sverige och Italien.
Du ser väl här genom att jag svarar alla (tar enorm tid) hur mycket jag respekterar läsarna.
Men klagomuren göre sig icke besvär.
Kalle
28 januari 2012, kl 10:59
Wegerup jag håller med dig om att Milan behöver förstärka men knappast främst på anfallspositionerna trots Cassanos frånvaro. I så fall tycker jag att Pato bör säljas och in med Tevez, jag tror den rockaden kan vara bra. Däremot är det ju ganska klart att mittfältet och försvaret behöver förstärkas, det Milan mest behöver är en kreatvi mittfältare i trequartistaroll och en bollförande defensiv mittfältare. Keita tror jag är en bra värvning som inte behöver bli allt för dyr.
Weger
28 januari 2012, kl 11:56
Se svaret till "Patrik" nedan.
Jörgen Fast
28 januari 2012, kl 11:14
Behöver inte Milan en bra mittback/försvarsspelare istället? Nesta ser lite trött ut ibland.
Weger
28 januari 2012, kl 11:56
Se mitt svar till "Patrik" nedan.
Rickard
28 januari 2012, kl 11:15
Tycker att den här utvecklingen är en typisk Berlusconi/Galliani-vändning i förhandlingarna för att 2 dagar senare annonsera att Tevez köpts utan klausulen om straffavgift. Dessutom har de säkert lyckats få ner köpeskillingen med några miljoner för att de bemödade släpa sig till förhandlingsbordet på nytt.

Personligen tycker jag dock att det är i backlinjen och på mittfältet Milan har störst förstärkningsbehov. Varför inte sälja Robinho och köpa en stabil mittfältare istället.Detta förutsatt att Tevez kommer in som jag tror, Maxi Lopez tror jag vore att felköp värre än Robinho
Weger
28 januari 2012, kl 11:55
Håller helt med om att Milan behöver förstärka även bakåt och på mitten.
Men med Cassano borta och Inzaghi för gammal och helt iskall för Allegri måste man ha någon mer uppåt. Paot och Robinho håller inte.
El Shaarawy är lovande men inte stor nog i de största sammanhangen.
Patrik
28 januari 2012, kl 11:20
Hej Jennifer (Och tack för en grym blogg!)

Nu när det tillslut blev Maxi Lopez som kom istället för Tevez, tror du då att Berlusconi satsar på att köpa in ännu en mittfältare nu innan fönstret stänger? Som lite plåster på såren för alla Milan-fans om man säger så. Montolivo/De Rossi, tror du någon kan komma in?
Weger
28 januari 2012, kl 11:50
Tack själv.
Vi får se, bara fyra dagar återstår.
Någon mer kan absolut komma, ska prata med lite folk i dag och höra vad som sägs.
Än finns ju en minimal chans också att City backar och att det blir Tevez.
javid
28 januari 2012, kl 11:34
Hej Jenni. Jag tror att Galliani och många andra trodde att de kunde få Tevez på samma sätt som de fick Zlatan men inte jag. Zlatan och Raiola hade ett gömt kort i rockärmen och det hete Real Madrid. Zlatan hade sagt att om han måste flytta då vill han bara till Real. Det var bluff förstås men Real ville inte riskera. Tänk bara om Zlatan hade Gått till Real och avgjort Elclasico till fördel för dem. Fanns något annat som var mer förnedrande för Barca ledning och Messi när Zlatan kammar guldet framför deras näsor till Real. Därför gav de bort Zlatan till Milan till vrackpris Tevez har inget kort gömtkort och M.City säljer inte sin prestige och princip för ett par hundra miljoner.
Weger
28 januari 2012, kl 11:49
Tror absolut att du har en poäng här.
Gunta
28 januari 2012, kl 12:02
Om man nu är 39 år och har jobbat som journalist i år, känner man då behovet att använda sin blogg till att munhuggas med fjortonåriga bullies? Man kan inte ha rätt jämnt, och säger man att Tevez är klar, när han senare visar sig inte vara det, har man fel, oavsett om man så har hört det från Berlusconi, Mancini eller Tevez själv.
Bevisa att ni har koll genom att ha rätt nästa gång istället för att köra "nähä, jag har rätt och ni har fe!l", när det blivit uppenbart att ni hade fel (och ja, man har lika fel oavsett om Italiens största medier rapporterar samma sak). Hur välinformerade källor man än har så spiller lite av den skit, som riktas mot tidningen där hönor tillverkas på löpande band av solkiga, slitna fjädrar, över på andra skribenter.
Weger
28 januari 2012, kl 12:04
Så småaktig är jag...
Nej, skämt åsido.
Jag ägnar väl sällan bloggen åt detta.
Däremot kan jag, som alla andra, känna ett behov av att gå i svaromål när folk skriver saker de inte har en aning om.
mvh, Jennifer
Jimmie
28 januari 2012, kl 12:17
Inget snack om Gareth Bale i kulisserna? Det vore nått som kunde lyfta hela laget till en ny nivå...
Ha det gött!
Weger
28 januari 2012, kl 12:59
Inte vad jag vet.
:)
Ha det gott du med!
Hmm
28 januari 2012, kl 12:47
anledningen till att folk inte tror på att ni vet något är för att nästan allt annat ang transfernyheter på sportbladet är baserat på väldigt svaga uppgifter.

När man transferfönster efter transferfönster upprätthåller en löjets fasad angående hur ofta man har rätt och hur ofta man har fel ang rykten så är det ju inte längre förvånande att alla journalister på Aftonbladet dras över samma kam. Du må ha haft en god källa denna gången, men sett till att det ytterst sällan händer Aftonbladet så drabbades du tyvärr av det.
Weger
28 januari 2012, kl 12:59
Allt med transfermarknaden är ju hopplöst, är glad att jag inte följer det.
Ska man göra det seriöst måste man ha resurser, som tex min italienska arbetsgivare: Gazzettan, de har flera personer som bara följer transfer, som Carlo Laudisa mfl.

Ändå har även han fel: eller det ser så utåt. Därför att klubbarna blåljuger.
Och om en spelare är nära, nära en klubb och du skriver det och det sedan spricker och klubben väljer att ljuga, då verkar det som om du hade fel när du egentligen haft rätt.

Det mesta är att skriva om transfer under rubriker som "rykten" och "spekulationer", då tar folk det för vad det är.

Jag har själv fört diskussioner med vissa chefer när jag tycker vi är för heta på gröten kring transfergrejer som är löjeväckande.

I maj i förra året tyckte vissa på tidningen att jag var "negativ" för att jag vägrade att skriva att Zlatan var på väg till City.
Men jag visste genom mina källor att det inte stämde, samma sak med Real Madrid.
Jag stod på mig, skrev inte - och fick rätt...
hmm
28 januari 2012, kl 18:17
"I maj i förra året tyckte vissa på tidningen att jag var "negativ" för att jag vägrade att skriva att Zlatan var på väg till City."

skönt att alla inte är lika dåliga som sjögren och gänget :) Såna som du , Niva och Bank som upprätthåller sportbladets heder. bra jobbat!
Weger
28 januari 2012, kl 18:29
Jag vill aldrig kommentera kollegor annat än i positiva ordalag, det vore inte rätt.
Alla har olika ansvarsområden och alla har olika bra koll på olika saker men är säker på att alla gör sitt bästa.
Jag känner inte Sjögren personligen väl eftersom han kom till tidningen då jag var mammaledig och sen drog direkt till Italien men har fått intrycket att det är en hårt arbetande, duktig kollega.
Jag har bra källor på det här området och med stor erfarenhet, både av livet och journalistiken, vågar man också lättare stå på sig mot chefer som självklart inte heller vill att vi skriver osanningar.
Cheferna vill att vi säger emot, de pushar oss, sen ska vi hittta våra egna vägar.
Det lär man sig mer och mer med åren.
Man lär sig också att en byline aldrig är värd att ha fel, och nu pratar jag generellt, inte om någon särskild.
mvh, Jennifer
Skriv en kommentar     ( Logga in )
Namn
E-post
Sajt/blogg
Kommentar
Fyll i texten som syns i bilden ovan
Ägaren till den här bloggen har valt att godkänna kommentarer innan de visas. Din kommentar kommer därför inte synas förrän den har godkänts av bloggägaren.
Vykort från Milano. Zlatan, Milan och serie A. Följ med bakom kulisserna med Sportbladets krönikör och Gazzetta dello Sports Norden-korrespondent Jennifer Wegerup.

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jan Helin

Vd: Anna Settman

Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin

Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

Org.nr: 556100-1123 Momsregistreringsnr: SE 556199-112301

Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se

Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!

Aftonbladet Plus kundcenterE-post

Close