Senast Skrivet

Slumpa en blogg
sidobild

Årets papa 2010?

Skärmavbild 2010-04-15 kl. 08.40.28.png

Andreas Kleerup har blivit pappa och låter sig nu bli intervjuad i tidningen Mama. Han berättar om graviditeten, förlossningen och livet som pappa. Jag läser med stigande intresse artikeln och når väl något typ av intresse-klimax när jag kommer till rubriken "EN PAPPADAG MED KLEERUP". Den ser ord för ord ut så här:

12.00 Vaknar. Sonja och Vincent har varit uppe i några timmar.

15.00 Antingen jobbar jag några timmar i studion i Göteborg eller så sätter jag mig på ett tåg till Stockholm för att jobba.

19.00 Äter middag på nån restaurang, dricker lite vin. Gärna italiensk eller asiatisk mat. Träffar några polare.

21.00 Skrotar hemma, kollar nån film, spelar Playstation. Kollar mejl.

24.00 Bär in Sonja till sängen, hon gsomnar alltid i soffan först. Hon gillar att jag bär henne. Jag har Vincent hos mig i soffan eller i famnen.

Och jag tänker: WOW! Andreas Kleerup! Han går upp vid tolv och konstaterar att "då har Vincent och Sonja redan varit uppe i några timmar". Jag tycker att det är ett mycket roligt konstaterande. NÄHÄ! Sen drar Andreas iväg och jobbar lite. Sen går han och käkar lite middag, dricker lite vin. Oklart var barnet befinner sig då - hemma med mamman möjligen. Han kommer hem vid nio-snåret och kollar nån film, spelar lite Playstation, kollar mejl. Oklart också då vad barnet och mamman till barnet gör. Byter blöjor, kanske. Andreas konstaterar att hans tjej oftast somnar före honom, vilket kanske inte är så konstigt eftersom han själv sover till tolv nästa dag samtidigt som mamman till barnet väl går upp som alla andra bebisföräldrar, vid sex eller så.

Herregud.
Andreas Kleerup.
Vilken människa.

121 kommentarer
julia
15 april 2010, kl 09:02
HAHA!! (förlåt, jag var tvungen)
Helena
15 april 2010, kl 09:04
Jag reagerade precis likadant när jag läste artikeln. Ingenting om att han gosar, leker eller sköter om sitt barn. Ingen vidare pappa i mina ögon!
Fröken Bovary
15 april 2010, kl 09:12
hahaha! Jag skrev nått väldigt roligt (som jag så ofta gör), men kom av mig helt. De borde starta en egen sida på bladet som heter Kleerup vs. Korvaspappa så kjoltygen ser bredden i vad man kan få när man skaffar barn?
mallene
15 april 2010, kl 09:16
Årets pappa 2010 - definitivt... NOT!!!!
Björn
15 april 2010, kl 09:19
Du tror inte att det är fler än du som kan svara ironiskt på frågor?
MH
15 april 2010, kl 09:27
Mon Dieu!
Malin
15 april 2010, kl 09:28
Vilken extremt pinsam människa Kleerup är. Har han ingen självdistans alls? Hur kan man ställa upp i en sådan intervju och tro att man på något sätt skulle vara en bra pappa? Även barnet är bara 2 månader och det verkar uppenbarligen som att Kleerup fortsätter leva sitt gamla "singelliv". Stackars tjejen som måste vara själv i allt!

Tack Alex för att du visar att det trots allt finns pappor som vill vara delaktiga i allt! Ibland undrar jag varför vissa människor ens skaffar barn.. Känns som en accessoar. Ska vi skaffa hund eller barn? Ska vi åka till IKEA eller skaffa barn? Skrämmande..
Ann-Charlotte -7 dagar kvar..
min blogg www.ackadacka.blogg.se
15 april 2010, kl 09:28
Hahaha.. vilken super-farsa..
Anders
15 april 2010, kl 09:29
Nej, alla bäbisar går inte upp klockan 6 på morgonen. Inte om de lägger sig vid 24 samtidigt som mamma och pappa. Vad är det som säger att bäbisar måste sova från 19 på kvällen till 7 på morgonen och inte t.ex. 24-12. Kleerup verkar kanske inte spändera så mycket tid med sitt barn men vilken dygnsrytm man har måste väl ändå var och en få bestämma själv. Säg nu inget om att det blir ljust kl 5 på morgonen så då måste bäbisen gå upp för i så fall skulle bäbisen inte gå och lägga sig förren kl 11-12 på kvällarna heller sommartid. Eller inte sova alls i norra sverige.
15 april 2010, kl 09:36
Ha ha mitt i prick, läste samma artikel igår och reagerade precis likadant! Helt otroligt och ganska pinsamt!
Ramona
15 april 2010, kl 09:41
Men snälla anders, det står ju att när han går upp vid lunch-snåret, så har mamman och barnet varit vakna i några timmar.

Pinsamt. Stackars mamma.
Karolina
15 april 2010, kl 09:42
I det här fallet tror jag inte att det handlar om ironi...
Jag är såååå lycklig över att min sambo är delaktig i allt här hemma. Från tidig morgon till kväll, vaknätter och blöjbyten. Och detta utan att vara en toffel. För det har jag förstått av många att det är bäst att tillägga. Det är coolt att vara förälder! Typ det BÄSTA som finns...
Till sist: Jag gillar din blogg Alex!
Misan
15 april 2010, kl 09:50
Vem är Andreas Kleerup? Alltså uppriktigt?
15 april 2010, kl 09:51
http://dissad.blogspot.com - "wanna get laid? then don't do this" ;)
Eva
15 april 2010, kl 09:51
Skönt att du uppmärksammade detta i din blogg, jag tror det är viktigt att andra pappor säger vad de tycker om hur en bra pappa ska vara! Fortsätt med det Alex! Du är min hjälte-pappa!
Gina
15 april 2010, kl 09:52
Och tyvärr så finns det många pappor som är precis som Klerup. Du, Alex, är ett undantag i min värld..Du är nog den mest engagerade pappan jag "mött" faktiskt, Charlie och Amanda verkar ha det bra.
Sussi
15 april 2010, kl 09:54
Ja, vad säger man? Skulle aldrig finna mig i det som mamma. Man är väl två om att få barn!!! Tydligen uppenbara problem!
Sedan är det bevisat att små barn SKA sova många timmar inna kl 24, det är då de har den bästa sömnen. Nu är ju inte 2 mån så gammalt än. De sover ju lite hur som helst, men tror inte de sover 24-12 iallafall!
Stackars människor! (mamman och Kleerup)
Sabrina
15 april 2010, kl 09:55
He is joking guys! Alex should understand this better than anyone else does...
MamaM
min blogg http://mamams.blogg.se
15 april 2010, kl 09:59
Hahahaha! Underbart! och detta publiceras i en tidning för MAMMOR! Hans barn är säkert såna tamagochisar som man kan glömma bort några timmar och sen piper till när de vill ha mat/kärlek/nya blöjor, men bara ett försiktigt litet pip så de inte stör sin pappa i sitt playstationspelande. Och jag som verkligen gillade Kleerup. Innan.
PIa
15 april 2010, kl 10:04
MEH! Vilken jääääla märla han e!

Hoppas han inser vad han skrivit när han vaknar upp nångång...

Älskar din blogg Alex!

Hälsa dina vackra flickor=)

/Pia
15 april 2010, kl 10:06
Kunde dom inte ha gjort lite research om vad han gjorde om dagarna som "pappa" innan de bestämde sig för att intervjua just den där pajasen? x)
Martina
15 april 2010, kl 10:06
Jag blir fan förbannad. Det värsta är att många har det nog så här, en nybliven pappa som livet ser precis likadant ut som innan barn.

Men Sonja gillar att bli buren ? Öh är det inte flickvännen..eller har han fler barn?
Måste kila ut till postlådan och hämta tidningen.
Åsa
15 april 2010, kl 10:09
Hahaha vilken hjälte! Bra eller sorgligt, men detta inlägg fick ialla fall upp ögonen en aning på min sambo som har liknande tendenser. Frågan är väl om det kommer leda till någon förändring i praktiken..?
Romanique
min blogg http://romanique.blogg.se
15 april 2010, kl 10:19
Vilken hääärlig kille att dela sitt liv med.. Verkligen.
SOFIA
15 april 2010, kl 10:20
När kommer bajsboken ut i handeln? Måste köpa den till mitt barn som kommer i sommar!
madde
15 april 2010, kl 10:26
ja å folk klagar på att charlie har vit jacka i sandlådan!? herregud säger jag bara...heja alex å amanda!!!
Soffan
15 april 2010, kl 10:31
Haha vilken farsa!
Vet ett annat "exemplar", Johan, han har numera två barn och blir fruktansvärt arg
om de stör honom på helgerna, han ska sova ut då, det innebär fram till 12.00.
Han tar inget ansvar för sina barn överhuvudtaget, på sin höjd är han "barnvakt" 1 gång i månaden. Han fortsätter att leka med sina polare som han gjorde innan han fick familj.
Fattar inte hur han tänker eller hur hans fru står ut.
Är det någon som fattar det/ kan förklara det för mig?
bimba
15 april 2010, kl 10:31
jaa såna pappor finns det gott om
kan man vara utan
Johanna
15 april 2010, kl 10:33
Vilken idiot. Stackars hans tjej.
karin08
15 april 2010, kl 10:39
ja jösses, och vad är mamma för tidning som låter denna skojare få ett eget reprtage??? och ska man tycka synd om honom för att han " varit med om" 5 aborter? har han någonsin hört talas om kondom? det verkar vara mycket som saknas i denne mannens skalle, jag tycker väldigt synd om hans sambo och barn. Om hon är ett ordentligt fruntimmer så lämnar hon honom snarast.
karin08
15 april 2010, kl 10:39
mama menade ju, förstås :-)
15 april 2010, kl 10:42
Ja han måste ju skämta..

Men bebisen ser onekligen lite förvånad ut. Lite 'Vem är egentligen den här mustaschprydde mannen som håller i mig..?'
soffan
15 april 2010, kl 10:42
speechless..
Karin
15 april 2010, kl 10:45
lätt match att svara på ditt inlägg:
Hej,
Ser att du har läst samt tolkat artikeln- läst mellan raderna. Det roliga är att man tolkar samt läser mellan raderna olika beroende på vad man är i livet just själv.

kleerup är inte pappaledig nu utan hans tjej är det för tillfället (mammaledig). Men hans tid kommer nog då han är det själv.

Kan det vara så svårt att förstå det?
ps: skönt att vi har demokrati i sverige som gör att föräldrar får bestämma själva om sin tid som förälder. Jag vill vara hemma med mina barn i framtiden hela tiden (och min man jobb), vad är problemet med detta? jag är själv uppväxt med en mamma som var hemma med mig som liten o jag har absolut ingen skada med det.

Hälsningar
Karin
15 april 2010, kl 10:47
OKEEEEJ! Hur väljer de ut årets papa i tidningen Mama?! Fy fa-an så provocerande. Vilket skämt.
Emelie
15 april 2010, kl 10:48
Good luck with that Kleerup!
Lisa
15 april 2010, kl 10:53
Somliga kanske skulle kallade det för faderskap. Men jag kan ju säga att jag till och med ägnar min hund mer tid än så. Kanske kommer han att en dag inse vad han har missat och vad han har utsatt mamman till barnen för.
Stefan
15 april 2010, kl 10:58
Hahaha, tack för lunchgarvet! Sprutade bärdryck ur näsan när jag börjat läsa!
ida
min blogg http://idalinns.blogg.se
15 april 2010, kl 11:05
Drömde en gång att jag fick en unge med kleerup. (Alltså att jag fick ungen, inte om historian bakom hur det gick till. Såna drömmar berättar man inte om)

Känner hursomhelst litegranna nu att det var bra att det var en dröm. Ja..
Jennifer - I en annan del av Alingsås
min blogg http://www.firejennifer.com/
15 april 2010, kl 11:09
Hoppas det var ett skämt!
Moa
15 april 2010, kl 11:11
Låter som Kleerup är en riktig hands-on farsa. Inte undra på att de har relationsproblem och går i terapi som jag läste någonstans.
Izzys
15 april 2010, kl 11:11
Vem är egentligen förvånad. Anders Kleerup utmärker sig inte direkt som någon karaktärsfast eller någon med verklighetsförankring.. Bara rubriken "Jag har varit med om 5 aborter" vet han inte hur man skyddar sig vid sex?
Emma
15 april 2010, kl 11:12
Alex, han är IRONISK! Trodde du om någon skulle förstå,,,,,
Bo Grahn
15 april 2010, kl 11:16
Hela detta upp lägg med Årets Papa och Mama är helt sjukt.
Bara en kändis kan bli aktuell att vinna respektive "pris".
Ett sant kalkonpris.
Anders
15 april 2010, kl 11:17
Men snälla lilla Ramona, jag syftade på att Alex skrev att alla småbarnsföräldrar går upp kl 6, så är det inte. Sen tycker det är tråkigt med föräldrar (Mammor och Pappor) som inte passar på att umgås med sitt barn, det är inte så stor del av livet man har små barn.
Sussi: Är det bevisat att barn SKA sova många timmar innan kl24? Var finns det biviset? Källa? Jag vill inte lägga min dotter kl 19 varje kväll. Då får jag ju bara träffa henne 1 timme per dygn.
Johanna
15 april 2010, kl 11:18
Årets bästa pappa? Vilket skämt!!!!!!!
Jonas
15 april 2010, kl 11:24
Klart som fan han driver.
Det är ju klockrent i så fall och nåt åt det hållet skulle jag själv svara om jag vore känd och fick ställa upp på intervjuer i alla möjliga medier...
abbi
15 april 2010, kl 11:26
Men Alex, nu skojar du igen, eller fattar du inte ironin, du som driver med dina läsare så ofta, retar upp folk med utspel som inte är av denna världen? Kleerup är säkert inte sämre pappa än du.
Fast han borde ju veta bättre än att uttala sig som han gjorde, "folk" vill ju tro det värsta.
Marie
15 april 2010, kl 11:26
Det kan inte vara på riktigt... Eller så skiter han i att svara "korrekt" på frågorna eftersom även han har självinsikt och förstår att utmärkelsen är både komisk och helt irrelevant.
"Årets pappa", "årets kändismamma" och alla sådana utmärkelser känns som ett dåligt skämt bara. Lite att spotta Sveriges alla underbara föräldrar i ansktet, dom som jobbar i skymundan och aldrig syns eller få utmärkelser.
Jag är själv inte mamma men bara därför inte helt oinsatt om vad föräldraskapet innebär.
Kändisar är säkert underbara föräldrar men varför denna superkonstiga utmärkelse.
Hur vet man att bara för att Siffipropp har många kids att hon tar hand om dom "bäst i sverige".
Hon har ju förfasen ungar med tre olika pappor- räknas inte sådant med i beräkningarna.

Nåväl, Grattis till Kleerup då- hans vinst säger väl allt om att priset i sig!
sofie
15 april 2010, kl 11:34
Vilken javla looser. Vem fan ar det? Vem bryr sig om vad en san snubbe gor om dagarna? Lar vi oss nagot av detta? Ar det nagon att se upp till? Och rubriken "Jag har varit med om fem aborter", vad sager det? Ska vi tycka synd om honom? Eller gratulera till att han lyckats knulla runt ordentligt. Nej fy fan.
dicny
15 april 2010, kl 11:52
Vilken kille alltså! Förstod redan när jag såg honom attackera en fotograf efter Grammisgalan förra året att det var nåt speciellt med honom... Skulle min sambo bete sig sådär skulle jag bli såå förbannad! Det är klart att man fortfarande ska kunna ha ett privatliv även efter att man fått barn men man är ju ändå två som skapat det och två som ska hjälpas åt att ta hand om det. Hoppas hon får en chans att gå ut och träffa vänner och så sen när barnet blir äldre och inte ammas längre...
15 april 2010, kl 12:08
Men han måste väl vara ironisk....?
Annars kan man ju bara vänta ut den självklara skilsmässan med mamman och därmed få se UPPVAKNANDET.
Då jävlar kommer han få känna hur det är att vara pappa- på riktigt.
Och kanske, men bara kanske, kan han vara med längst ner på listan över årets pappor det året.
Nikki
min blogg nikkilili.blogg.se
15 april 2010, kl 12:09
Honom hade inte jag velat ha i mitt hem, som pappa till mina barn. Fy.
Svalagorn
15 april 2010, kl 12:11
Hmm, lite för bra för att vara sant. Misstänker att den gode Kleerup försöker göra sig rolig här. Påminner lite om denna fantastiska bröllopsannons (som också var ett skämt): http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5353073
Nina
15 april 2010, kl 12:12
Alex, jag vet att du inte svarar på kommentarer till dina inlägg som du inte efterlyst, men kan du göra ett undantag för MIN skull. För att jag ska kunna fortsätta mitt liv normalt, det vill säga sova på nätterna och behålla maten jag äter. Är artikeln som Kleerup är med i ovan ett försenat April-skämt?
Emelie
15 april 2010, kl 12:16
Skönt att folk reagerar! Tror ju att det är ett skämt när man läser det.
Sedan reagerade jag också ¨på "jag har varit med om fem aborter i mitt liv, det har varit oerhört obehagligt varje gång och tagit hårt på mig". Blir bara så arg, lär dig av dina misstag då!
julia
15 april 2010, kl 12:21
e han go i hela javla huvudet eller? har inte skaffat nan upfattning om honom men detta racker! Men du, snalla sag om artikeln verkade spegla killens ironi eller nat, bor inte i sverige och kan inte lasa den!
15 april 2010, kl 12:31
Tack för att du besökte min blogg, va kul att du gillade den :)
Ida
15 april 2010, kl 12:37
Tur att Kleerup hittade sin son när det var dags för fotografering.
pirre
min blogg a
15 april 2010, kl 12:41
Och du tycker att du borde vara årets farsa ? löjligaste bliggen nånsin
dipp_dopp
15 april 2010, kl 12:44
avundsjuk för att du inte blev årets pappa? :P

den där Kleerup verkar vara en nolla iaf.
T
15 april 2010, kl 12:58
Kleerup är en sorglig människa.
Pu
15 april 2010, kl 13:10
Haha. Vilken förebild. Men oavsett måste jag opponera mig lite angående småbarnsföräldrars tider. Jag, och min 6-månaders går upp ungefär kl 11 varje dag. Ibland 10, men då måste jag oftast väcka honom. Han sover ungefär från 21 till 7 då han vill ha mat, sen somnar han om. Så har det varit sen han var 2 månader. När jag berättar detta för andra föräldrar som går upp 5 med sina knoddar ser de oftast ut som om de vill strypa mig.
V.
15 april 2010, kl 13:11
Kleerup kan vara Sveriges största fjant.
Allan
15 april 2010, kl 13:18
Mötte den jäveln i göteborg. Frågade varför han inte hade flyttat utomlands ännu eftersom "han var för stor för Sverige"..fick dock tillbaka ganska bra, rapp i käften den där. Men gud va osympatisk han verkar.
Sigge
15 april 2010, kl 13:32
självklart har Kleerup drivit med den stackars journalisten. märkligt bara att redaktören inte stoppade det hela. men roligt för oss!
Madde
15 april 2010, kl 13:38
jag satt oxå med den där tidningen, och läste och läste denna pappadag, men hittade inget i kategorin "pappa", hur mycket jag än sökte.... konstigt...
Ewa.
15 april 2010, kl 13:39
hahaha ja vad säger man ?? Mållös !!!
Amma
15 april 2010, kl 13:40
Haha jag tänkte precis samma sak när jag läste den artikeln.... Men det lustiga är ju att han själv beskriver det på det viset. Antagligen har han inte varit pappaledig än då slår nog verkligheten till..
Pia H Brooks
15 april 2010, kl 13:43
Men herregud, för det första, det KAN ju vara så att han är ironisk! Fram för allt eftersom det handlar om loser-publikationen Mama! Men ok, även om han nu INTE är ironisk, så kan man ju tycka att en bra och peppad journalist, som skriver om föräldraskap, hade ställt någon form av fråga angående detta: T.ex: Vad GÖR du med dina barn och NÄR? Och hur delar du och tjejen upp tiden för att få den att räcka till? etc. Men nä, tönt-Mama är verkligen sämst! Amandas text var ju inte ens korrekturläst; fattar inte hur Alex kan använda henne som bollplank och korrekturläsare; hon vet ju inte ens skillnaden mellan olika pronomen. Fast, ja, just det, ja! Alex gillar ju brudar som har problem med grammatiken, och för all del, semantiken...
Linn
15 april 2010, kl 13:54
Varför skulle man ställa upp på en intervju i en mamma-tidning bara för att svara ironiskt på frågorna? För att framställa sig själv som en komplett idiot?
Jag tror snarare att han på riktigt tycker att han är en jävligt cool farsa.
Segersten1
15 april 2010, kl 14:07
Vad kan man annat vänta sig av sveriges mest egocentrerade människa?
Han har ju också gått med att de fått gått i parterapi efter att barnet kom, allt blev ju så jobbigt, tyckte Andreas och mamman var nedstämd. Att mamman var nedstämd, det hajjar man ju nu, men vari ligger det jobbiga för Andreas? Jag tror jag vet, han är inte prio nummer ett i relationen längre?

Han är så tragisk.
Sara
15 april 2010, kl 14:08
Kleerup försöker bara spela cool, men misslyckas dock.
Anna
15 april 2010, kl 14:13
Läs intervjun med Dogge i Café. Han konkurrerar med Kleerup om titeln. Tre barn med tre mammor. Den yngsta bor heltid hos sin mamma. Vill han hälsa på "ungen" kan han ju gå dit. Jo, så säger han.
Arthur
15 april 2010, kl 14:32
HAHA! satt i skolan när jag läste det här, fnissade så jag störde hela klassen! Mycket komiskt, sannerligen!
Hanna
15 april 2010, kl 15:02
Skit i hur hans dag ser ut, killen har varit med om 5(!!!!!) aborter. Kondom är inte viktigt för honom eller? Bra kille. Verkligen. No.
Anna
15 april 2010, kl 15:13
Har också tänkte på en grej. Din hemsideadress är ju: pappabloggen. pappabloggar är tydligen så ovanliga så de får bli the one and only: I bestämd form. Finns det någon mammabloggen? skulle bli otroligt förvånad isf...
Pia H Brooks
15 april 2010, kl 15:37
Nej, Linn. Det gör man antagligen för att visa på vilken fjanttidning Mamma är! Men EN sak har du rätt i; hade själv inte lagt ner tid på att ens svara på förfrågan om en intervju och det är väl där kändisskapets beroende av ännu mer uppmärksamhet kommer in!
Ninac
min blogg jisses amalia no blogg
15 april 2010, kl 15:39
Mama Mia!

eller snarare

Papa Mio!
K
15 april 2010, kl 15:44
Det måste ju vara ironi från början till slut. Han känner behov av att göra upp med pappatrenden eller nåt... Så utan självdistans kan ingen vara.
carro
15 april 2010, kl 15:58
trodde "pappadagen" skulle handla om vad han gör med sin bebis. vem fan vill veta vad andreas gör om dagarna. brutalt ärligt iallafall. inget hymlande här inte.
erviluca
15 april 2010, kl 16:01
Han är INGEN bra förebild för alla pappor! Usch! Näe, tacka vet jag DEJ!!!
Jag
15 april 2010, kl 16:24
Alex, varför ska du försöka få pluspoäng på det här sättet? Har man läst kommentarfältet på tidigare inlägg så framkommer det ju att majoriteten av dina läsare anser att du gör många fel och är en dålig pappa.. Sluta racka ner på hur andra har det.. Försök att få ditt att funka istället!
nick
15 april 2010, kl 16:44
Varför är det bara kvinnor som läser din blogg, och upprörs när du beskriver nåt dumt, myser när du skriver om charlie, varför är det bara kvinnor som engagerar sig i icke frågor ( och så jag men jag är mentalt störd). Jo för kvinnor älskar det att engagera sig, det är därför som snart alla politiker är kvinnor alla som jobbar på tillståndsmyndigheter är kvinnor. Alex du kvinnlig det är därför du fick en sån sympatisk flickvän, inga manliga män får kloka kvinnor, det kan få snygga kvinnor med inte både och, det är därför du är så populär, du är tjej alex, fina tjej alex som busar ibland, men som egentligen tycker att man inte ska sova till kl 12 kleerup och jag vi är lika vi gillar inte att dalta med ungar, vi gillar att skapa konst, inte skapa lycka utan vi vill förstöra präktigheten, vi vill spränga och leva rövare vi är desperata, bjud oss på te
Marie
15 april 2010, kl 16:57
HAHAHA!!! Vilken pappadag....ja, eller dag, det där med pappa kan man ju ta bort! Inte så mycket pappa med den dagen!!!

Skäms på dej Andreas!!!
Trebarnsmamman
15 april 2010, kl 17:09
Tänkte exakt samma sak. Ett sorgligt försök till en man, den där Kleerup.
Anders Anka
min blogg haha
15 april 2010, kl 17:27
Kleerup 1 - Alex 0. haha
nils
15 april 2010, kl 17:42
Bra gjort för att vara en knarkare.
Alla goda ting är tre
15 april 2010, kl 19:00
Hur kan man ens vara så dum att man går ut offentligt och berättar att man lever på som i singelliv??? Otroligt!
Bobbie
15 april 2010, kl 20:05
Men gud vad hård ni är. Jag vet med säkerhet att familjen är tillsammans alla 3 på restaurang (ser dem ofta) och det ser väldigt mysigt ut Jag ser dem alltid tillsammans på stan också. Kanske inte säger allt om hur hans pappadygn ser ut, men ändå!
Karin
15 april 2010, kl 20:26
Otroligt sorgligt men ändå otroligt roligt
annika
15 april 2010, kl 20:29
Ha! ha!
Slår vad om att hans pappaledighet kommer att sammanfalla med VM i fotboll ...
Manna
15 april 2010, kl 21:05
Men herregud, hur gammal är han, 15 ? Vem f-n har tid med TV spel och filmer när man har barn och arbetar? Och vem är denna kvinna han lever med som ställer upp på detta?

Antingen så driver han med tidningen, eller så är han ett egoistiskt pucko.
Manna
15 april 2010, kl 21:05
Men herregud, hur gammal är han, 15 ? Vem f-n har tid med TV spel och filmer när man har barn och arbetar? Och vem är denna kvinna han lever med som ställer upp på detta?

Antingen så driver han med tidningen, eller så är han ett egoistiskt pucko.
Manna
15 april 2010, kl 21:06
Men herregud, hur gammal är han, 15 ? Vem f-n har tid med TV spel och filmer när man har barn och arbetar? Och vem är denna kvinna han lever med som ställer upp på detta?

Antingen så driver han med tidningen, eller så är han ett egoistiskt pucko.
BeatBox
15 april 2010, kl 21:39
"Jag har varit med om fem aborter" ??? Då räknar han väl inte med mörkertalet kan jag tro. Blev jag gravid med den grisen skulle jag aldrig snacka med honom mer. Än mindre låta honom få tillfredställelsen av att veta att han fortfarande är en riktig man - dvs är kapabel att göra en tjej på smällen. Blä.
Den där Stormen och hennes paraply
min blogg http://stormensthlm.blogspot.com/
15 april 2010, kl 21:48
Sorgligt, beklämmande och helt fantastiskt pinsamt för Mama. Hur fan tänkte dom där??
Jeppelino
15 april 2010, kl 22:23
Jag läste också den artikeln. Vet inte vad jag ska säga så jag säger ingenting förhastat. Men jag ser ett nytt begrepp och uttryck i kristallkulan: "Jag känner för att kleerupa lite i helgen."
Anna-Lena
16 april 2010, kl 01:17
Det är bara att hoppas att han inser vad han missar innan barnet är tonåring.
16 april 2010, kl 01:39
Patetiskt. Det enda som dyker upp i huvudet faktiskt. Vilken jävla pappadag liksom. Förstår att det där med faderskap måste ha vänt upp och ner på hela hans vardag totalt alltså:)
Anna
16 april 2010, kl 09:02
Karin; då är det ännu lättare att svara på ditt inlägg; VAD MENAR DU? det handlar inte om någon pappa eller mammaledighet i den artikeln? Det fakto är att han ligger och sover till 12 och inte verkar tillbringa någon som helst tid med sitt barn, oavsett jobb eller inte. Jobbar man ligger man väl inte och sover till 12 ( om man inte jobbar kvällar och nätter vilket han inte verkar göra)? han verkar inte vara alls med sitt barn och det är väl det Alex menar, ELLER? Du verkar själv läsa mellan raderna.........................
Alice
16 april 2010, kl 09:20
Ärligt talar får nog den där bruden skylla sig själv lite som tillåter Kleerup att slacka runt hela dagarna, sova till tolv, vilket skämt! Jag fattar inte, släng ut människan.
LG
16 april 2010, kl 09:55
Alltså, det står väl ingenstans att han är Årets Papa 2010, det är ju bara Alex rubrik.
storken
16 april 2010, kl 10:34
Allt är redan sagt utom möjligen: Vad förväntar ni er av ett knarkarego?

Knarkare = personer som anser att universum kretsar kring dem.
Sofia
16 april 2010, kl 11:41
Alltså, Kleerups beskrivning är säkert ironisk till viss del. Bara att bli utvald i egenskap av "känidspappa" stör honom säkert så mycket att han vill göra en grej av det. MEN det jag stör mig på är ju att man i detta fall tycker att Kleerup är den största idioten. Hallå?? Två större idioter är väl i såna fall hans sambo som valt att skaffa barn med en sån glidare och tidningen mama som tycker att hans pappaliv är värt att ta på allvar?
Malin
16 april 2010, kl 12:03
Fy fan vilken skitstövel han verkar vara! Hur står tjejen ut? Och framför allt? Varför i helvete ställer man upp på en sådan intervju om man är en så dålig pappa? Och varför tar MAMA med en sådan intervju?

Bajs åt Kleerup och åt MAMA!
16 april 2010, kl 14:15
Bra inlägg Alex. Håller helt & fullt med. Vilken människa!

Å så till Anders som kommenterar: "Vad är det som säger att bäbisar måste sova från 19 på kvällen till 7 på morgonen och inte t.ex. 24-12" Därför att människan är skapt att lägga sig & gå upp med solen. Även om man inte behöver lägga sig just 19 så är det fan så mkt bättre (pga människans fysik) än att lägga sig 24 & sen sova halva dagen.
Frk Svensson
min blogg http://frksvensson.blogspot.com/
16 april 2010, kl 14:41
Hmm ja vad säger man?! Finns inga ord, eller jo ett: Oengagerad!!!
Therese
17 april 2010, kl 10:24
För att citera Sanna Lundell:
"Som om att stiga upp ur sängen varenda jävla morgon 05.40 som Alex Schulman gör, skulle garantera att man är en god förälder. Den som går upp tidigast vinner, eller vadå?"

Ut med pinnen Alex!
Vi är alla OLIKA och DET FINNS INGA RÄTT eller FEL!
Therese
17 april 2010, kl 10:25
Jag stör mig i dag på Alex Schulman. Stör mig aldrig på honom, faktiskt aldrig. Men just i dag har han skrivit en så förnumstig bloggtext där han i sin tur stör sig på Andreas Klerups sovvanor. Andreas Klerup har ju blivit pappa och pratar ut i senaste Mama om sitt pappaliv. Och jag tyckte att det var en jävligt ärlig liten intervju. En kille som för en gångs skull inte vill framhäva sig själv som den där perfekta, Polarn och Pyret-älskande, barnsäkra, superfarsan. Att för en gång skull få läsa just en pappadag som börjar 12.00. Det ser ju inte alls bra ut, så klart. Känns ju inte som om man skulle vilja ha en snubbe som ligger och drar sig till 12.00, eftersom bebisar har för vana att sätta i gång tidigt om morgnarna. Men om man orkar läsa vidare så ser man att Andreas Klerup kompenserar för sin tonårsmorgon genom att bära in sin sambo till sängen på kvällen och sen häcka med bebisen halva natten. Orkar man läsa hela intervjun så får man ta del av en väldigt fin berättelse om hur det känns att vackla i sitt föräldrarskap, i sin relation, i allt det ansvar som plötsligt skall tas när det föds ett barn. Trots denna mognadskris verkar Klerup och hans flickvän ha löst sitt liv bra. De gick i familjeterapi, lade korten på bordet, satte ord på sina känslor och tillkortakommanden och delar numer ansvaret rakt av, varannan dag med ungen. Vad är det för fel på det??Som om att stiga upp ur sängen varenda jävla morgon 05.40 som Alex Schulman gör, skulle garantera att man är en god förälder. Den som går upp tidigast vinner, eller vadå?
majja
min blogg +++
17 april 2010, kl 13:45
ha KLEERUP ÄR PRECIS SOM DOM FLESTA ANDRA PAPPOR....dÄR AV ALLA SKILMÄSSOR
INGEN MAMMA BEHÖVER EN "VUXEN" BEIBIS HON HAR JU REDAN EN RIKTIG BEBIS...
Anna Y
17 april 2010, kl 21:22
Jag tycker att du ska bli Årets Papa Alex! Du verkar vara så go både mot Charlie och Amanda. Kram till er alla tre!
candisco
18 april 2010, kl 01:34
Jag ska inte på något sätt försvara Kleerup även fast jag tycker att det luktar troll lång väg.
Mama är inte den mest trovärdiga tidningen i Svea Rike. Sen går Schulman och tar upp det här
på sin blogg för att visa sig i bättre dager. Att läsa alla dessa inlägg från alla mamma lediga mödrar är humor på hög nivå. /facepalm

kk.bb.thx
CT
19 april 2010, kl 09:40
Fantastiskt... En påminnelse att man aldrig kan slappna av och tro att vi lever i ett modernt och jämställt samhälle. När mina döttrar blir vuxna ska det inte finnas i deras värld att välja en sån kille. Inte i något sammanhang. Det är så jäkla unket.
CT
19 april 2010, kl 09:41
Fantastiskt... En påminnelse att man aldrig kan slappna av och tro att vi lever i ett modernt och jämställt samhälle. När mina döttrar blir vuxna ska det inte finnas i deras värld att välja en sån kille. Inte i något sammanhang. Det är så jäkla unket.
Linda
19 april 2010, kl 16:00
Kleerup är precis som pappan till min son. Vi lever inte heller tillsammans längre av förklarliga skäl. Han var uppe på nätterna och kollade på film, eller spelade tv-spel. Sov hela dagarna och engagerade sig i allt utom familjen. Vaknade sonen på natten orkade han inte ens då pallra sig dit, utan jag fick stiga upp och ta sonen. Det gör mig arg, men framförallt blir jag besviken... Tyvärr finns det alltså fler pappor i den kalibern :(
Katla
20 april 2010, kl 11:46
sjukt, verkligen! ser jag honom på avenyn någon dag ska han minsann få höra det
Milla
21 april 2010, kl 21:51
Fan va skönt att han inte är pappan till mina barn.
Så oattraktivt med frånvarande pappor och vuxna
människor som agerar som dom vore barn.
Trött
22 april 2010, kl 15:25
Det är uppenbart att de flesta som kommenterat inte läst intervjun med Andreas alls. Börja där och tyck sen. Alla föräldraskap börjar inte i topp, inte för mamman heller.
Bur-q-ua12
min blogg www.societyofbur-q-ua.tk
24 april 2010, kl 05:26
Vem är Charlie eller Alex Schulman? Vilken roll har de i samhällsdebatten och varför?

Sådana frågor vill jag ställa, i likhet med Nigel Farage i EU:
(länk: "Who are you Mr President ? Nigel Farage asks Van Rompuy ": "http://www.youtube.com/watch?v=uFRFA4wlVj8")

I analogi med detta:
Vem är Alex Schulman, eller hans son (och far) och varför är de viktiga för någon 2010?

Sällskapet B. ogillar "ordbajsare", som ständigt syns och hörs i media, kända för nada och som får massan att vilja "lägga en pizza och gå ut" (referens: M . Uggla "Jag mår illa")

Egocentriska "ordbajsare", som framförallt tar upp bandbredd, vår livstid, och inget annat.
Du/ni träffade: återkom gärna, när du/ni har något vettigt att skriva/säga.

/
Bur-q-ua12, av Rubens stam (1-12)
för Sällskapet Bur-q-ua - för allas lika värde, emot rättsröta
BB - bröd och bur-q-ua åt folket
HannaW
25 april 2010, kl 16:01
Word
Skriv en kommentar     ( Logga in )
Namn
E-post
Sajt/blogg
Kommentar
Fyll i texten som syns i bilden ovan
Ägaren till den här bloggen har valt att godkänna kommentarer innan de visas. Din kommentar kommer därför inte synas förrän den har godkänts av bloggägaren.

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jan Helin

Vd: Anna Settman

Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin

Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

Org.nr: 556100-1123 Momsregistreringsnr: SE 556199-112301

Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se

Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!

Aftonbladet Plus kundcenterE-post

Close