Senast Skrivet

Slumpa en blogg

Hör Ohlys utbrott mot tv-teamet

Bild 4.png

Foto: SVT

– Det är så jävla respektlöst så det inte är sant, fräser Lars Ohly när SVT:s team vill ställa frågor till Vänsterledaren om jämställdheten inom partiet.

SVT:s rapport har granskat fördelningen mellan kvinnor och män på de mäktiga kommunstyrelseposterna i de 55 kommuner i landet med rödgrönt styre. Både Socialdemokraterna och Miljöpartiet har 46 procent kvinnor på sina kommunstyrelseposter. Men vänsterpartiet, som profilerar sig som det mest feministiska partiet i riksdagen, har bara 36 procent kvinnor.

När SVT konfronterar Lars Ohly med uppgiften vill han inte svara utan hänvisar till partisekreteraren Anki Ahlsten. När SVT trycker på tappar vänsterledaren plötsligt humöret:

– Du får svar på frågorna om du vänder dig till vår partisekreterare. Är det nånting i det svaret du inte har förstått?

Därefter vänder sig Ohly till sin pressekreterare och svär uppenbart irriterad:

– Det är så jävla respektlöst så det inte är sant.

Se hela klippet här: http://svtplay.se/v/2138600/hela_intervjun_med_lars_ohly

/Eva Buskas

214 kommentarer
Daniel
8 september 2010, kl 20:14
Jamen, det är ju rent respektlöst?
Intervjuaren får svar efter svar på frågan, och fortsätter ställa frågan. Det är inget konstigt. Ohly bara garvar sig genom hela intervjun och det gör jag också, garvar rejält åt den otroligt korkade reporten...
Christer Jakobsson
8 september 2010, kl 20:17
Man undrar om Eva Buskas själv har sett hela klippet och om det är något som hon heller inte förstår eftersom hon skrivit en så missvisande samanställning.
Nueva Canción
8 september 2010, kl 20:18
Helt rätt!
Khanan
8 september 2010, kl 20:18
Heheh. Kommunister...
krille
8 september 2010, kl 20:18
trött på media som tycker att allt löser sig om det är 50/50 av båda könen. För min del kan det säkert vara så att vänstern har mer kompetenta kvinnor än sin motsvarighet, tycker inte man ska plocka in kön bara för att komma upp i någon %. Nae, rätt person för rätt jobb, sen kan de vara vilket kön de vill för min del.

och nej jag röstar ej på vänstern.
Nueva Canción
8 september 2010, kl 20:18
Bra sagt!
CerneAbbasGiant
8 september 2010, kl 20:18
Kommunisten visar tänderna som han skulle regera med.
Haldeman
8 september 2010, kl 20:19
Ja det var väl för mycket begärt att han skulle vika 30 sekunder för att svara på en högst relevant fråga. Hade han haft lika dåligt med tid och lust om frågan hade gällt fotboll? Nej. Han vill helt enkelt inte ta i frågan med tång, men vältrar över skulden på reportern. Om något är "respektlöst" så är det väl att vara för fin för att svara på frågor under slutspurten av valrörelsen. Men då vet vi hur mycket Ohly är villig att göra för sitt parti i alla väder... nada.
Magnus
8 september 2010, kl 20:20
Lars har ju rätt. Han kan omöjligt ha all fakta som rör partiet i huvudet. Han kan inte ensam ansvara för alla frågor inom partiet. Om han inte KAN svara på frågan och tydligt säger det och dessutom hänvisar till någon inom partiet som KAN svara på frågorna. Spelar igen roll vilken politisk tillhörighet man har för att tycka att det är löjligt att bete sig som denne journalisten.
sesse
8 september 2010, kl 20:21
han har ju en poäng.
Doc Holliday
8 september 2010, kl 20:23
Utbrott??? Lägg av! Varför måste journalister överdriva så de spricker? Han var ju lugn hela tiden. Jag tycker personligen inte så mycket om Lars Ohly, och skulle gärna se att han gjorde bort sig så sett, (ser gärna att alliansen vinner) men detta var verkligen inte en sådan situation där han gjorde bort sig. Han var ju så hövlig man kan vara när man får samma fråga om och om igen, fast man redan svarat. Så det var snarare SVT's PRAO-reporter på 16 år som gjorde bort sig.
sesse
8 september 2010, kl 20:25
Jag tycker att Ohly gör rätt!
Bo Frick
8 september 2010, kl 20:26
SVT suger, Ohlys utbrott? Vilket skitsnack, snacka om nollad journalist som fattar noll.
Hoho
8 september 2010, kl 20:27
Lars ohly har verkligen tålamodet på sin sida, jag skulle bett han dra åt helvete efter tredje gången han frågade.
RT_Firefly
8 september 2010, kl 20:30
Det är fullt förståeligt att man blir irriterad och förbannad över att bli påhoppad för en oförberedd intervju. Men det känns däremot obehagligt och opålitligt om personen sekunderna dessförinnan vänligt ler in i kameran och spelar oberörd. Vill man var framgångsrik i falskspel bör inte låta sig avslöjas... ..
Göran
8 september 2010, kl 20:30
Brukar sällan eller aldrig hålla med eller ens gilla hans framträdanden. Men här klarade han sig ju galant. Den extremt tjatiga journalisten bemöttes ju korrekt hela tiden. Att kalla hans uttalande till kollegan efter avslutat samtal med "tjatisen" för utbrott var väl ändå en typisk kvällstidningsrubrik på nå´t som snarare var en suck.
Personligen skulle jag nog bett journalisten fara till "ett varmt ställe" betydligt tidigare.
Arvid
8 september 2010, kl 20:30
Att V bara har 36% beror på att de tar in de mest kompetenta o inte bryr sig om könen alls, och nu råkade det vara män som var mest kompetenta för uppgiften (:
FORZA V
John Andersson
8 september 2010, kl 20:31
Att vara politiker behöver inte innebära att man behöver acceptera alla dumma journalisters frågor, bra jobbat
E-holm
8 september 2010, kl 20:32
Han var väl mest sur över att han inte kunde skicka repportern till gulag som på den gamla goda tiden
Anders
8 september 2010, kl 20:33
Vilken värld lever aftonbladets artikelförfattare i? Hur kan man få det till att Lars Ohly får ett utbrott, jag har sett filmen tre gånger! Snälla tala om för mig vart man hittar utbrottet? Och om kommentaren på slutet är ett utbrott... ja då har en stor del av Sveriges befolkning utbrott vart femte sekund. Kort och gott en höna av en fjäder
Pierre
8 september 2010, kl 20:34
Och denna typ riskerar vi att få som utrikes- eller socialminister om mindre än 10 dagar!

Han bor i bostadsrätt, skickar barnen till friskola, lämnade sin hustru för en yngre kvinna, talar om jämlikhet mellan könen och vill tvinga hela Sverige att bröstpumpa men leder ett parti som är det minst jämlika bland de rödgröna. Och detta misslyckande vill han skylla på partisekreteraren. Någon som tror att han vägrat kommentera om det var så att Vänsterpartiet varit mest jämlika.

Ohly är ett större hot för svensk demokrati än Jimmie Åkesson. En osannolik hycklare.

Soffan eller Alliansen den 19. Pest eller kolera. Men inget av det är värre än att få in den här hycklaren i en regeringen.
AndersZapp
8 september 2010, kl 20:34
!?
Jaha, Lars Ohly svär ...
..och vad fan är det med det då ?! Bara man kommer från SVT, ska de inte tro att de är nåt å man ska behandla dem med silkesvantar....
Allvarligt tala ...vad det något att blogga om !? lol

Jävlars, jävlars...
conny sandberg
8 september 2010, kl 20:35
Här visar Ohly sitt grisiga kommunisiska ansikte, han önskar sig tillbka till den gamla goda tiden då han hade kunnat skicka reporten till Gulag.
Markus Andersson
8 september 2010, kl 20:36
Ärligt talat, man kan tro att journalister som den här killen inte har lärt sig någonting om vanligt hyfs. Och Aftonbladet... Kalla det här för utbrott, det är löjligt. Ni sjunker själva i anseende. Man kan tycka vad man vill om Ohly, men han skötte det hur bra som helst.
Martin
8 september 2010, kl 20:37
Nu är Ohly den sista jag sympatiserar med men vilket jävla idiot på SVT!!!! ...och dom säger att kvällstidningarna är fräcka...
Andreas
8 september 2010, kl 20:40
När jag läste texten tänkte jag att Ohly flippat över men när jag såg intervjun så handlade det mer om reportern som ville vara viktig i tv.....Frågan var bra om den kastastades bort i ett oseriöst jippo.
123
8 september 2010, kl 20:40
Utbrott? Själv tycker jag att han svarar lugnt på frågan. Att han blir irriterad kan man väl förstå, då han själv förklarar att det är något han själv inte har ansvar för och därför hänvisar till någon som har det minst 7 gånger under intervjun.
sockersöt
8 september 2010, kl 20:42
Sedan när blev det en RÄTTIGHET för journalister att alltid få svar på sina frågor från vem de vill??? Vad hände med Lars Ohlys rättighet att inte behöva svara? Så blå jag är får jag för första gången säga att jag håller helt på Lars Ohly !
Fidde
8 september 2010, kl 20:42
Vem hade inte blivit förbannat i det läget, är reportern 8 år eller, för han verkar ju inte fatta något! Bra Lasse, man måste få ryta till ibland, och NEJ jag röstar inte på honom. Jag röstar blått!
Bilbop
8 september 2010, kl 20:43
Gud va det skrek oerfarenhet om den reportern. Som reporter så bör man veta att det är partisekreteraren som tar hand om frågorna, så varför inte söka upp den redan från första början?
Zeppi!
8 september 2010, kl 20:43
Det är precis så denna man kommer att betyr sig om han får makten!
CRobertW
8 september 2010, kl 20:44
Ärligt talat förlorade han väl inte humöret, trots att det var en otroligt korkad reporter som inte begrep någonting.
Jan
8 september 2010, kl 20:44
Är absolut, absolut inget Ohly-fan. Men! Kollar man på hela klippet på svt ser man att journalisten bara frågor samma fråga om och om igen och är dessutom väldigt gå-på-ig. Jag hade också tappat humöret om jag hade en sådan oproffsig och dryg journalist framför mig.
Jesper
8 september 2010, kl 20:45
Det kan man väl förstå, vad är det för inkompetent journalist som inte kan förstå att han uppenbarligen inte har ansvar för den frågan och fortsätter tjata. Säg den person som inte skulle bli sur i det där läget.
Mike
8 september 2010, kl 20:46
Han är en gammal kommunistbluff som inte borde vara politiker, det har han visat många gånger.
Mats
8 september 2010, kl 20:47
Jag har väldigt få åsikter gemensamt med Lars Ohly, men är det bara jag som förvånas över att en reporter som förmodligen lyckats avsluta någon form av högskoleutbildning inte förstår svenska. Den där typen av journalistik skadar trovärdigheten för våra medier. Pinsamt!
quattron
8 september 2010, kl 20:47
Rätt person att tala om respektlösa uttalanden!!
Roger Lund
8 september 2010, kl 20:47
Ohlys utbrott – i tv-sändning !!!! Kall
Hur f-n kan ni kalla detta utbrott ? lågt !!
alnis
8 september 2010, kl 20:48
Del av rubriken i Aftonladet: "utbrott". Jag är absolut inget fan av Ohly, men ett mer samlat och behärskat svar från en "finne i röven"-reporter är svårt att finna i dessa val-tider. Inte ens efteråt, när han, fullt begripligt, kallar reporterns framfart för "jävla respektlöst" kan hans reaktion anses vara ett utbrott.
Thommy
8 september 2010, kl 20:52
Vad krävs det för att bli journalist på SVT? Trögare jävel till reporter har jag aldrig sett tidigare!
Lina
8 september 2010, kl 20:53
Håller med Ohly. Jag är ingen anhängare, men fruktansvärt jobbig reporter som verkar rent utsagt korkad. Fruktansvärt respektlöst och onödig intervju.. Hoppas reportern skäms över en riktigt dålig intervju.
Anonym
8 september 2010, kl 20:56
Bra att han säger ifrån åt den jäkla idiotiska reportern.
Ida
8 september 2010, kl 21:03
Tappar humöret tycker jag verkligen inte att han gör. Kan förstår att man blir less, reporten har ju uppenbara problem att förstå.
Ture S
8 september 2010, kl 21:04
Först "bröstpumpar" och nu detta, men vad kan det bli, när man man bara har 2 celler i hjärnan som ALLTID är ovänner. Säger ju Allt.
Robin Jensen
min blogg www.rjensen.org
8 september 2010, kl 21:07
Alltså... Till Lars försvar... Är den där reportern verkligen bra? Eller är det en typisk aftonbladare som tvingar fram en skandal för att sen kunna publicera "bra" rubriker. Jag förstår Lasse... Det är fan starkt av honom att överhuvudtaget kunna hålla undan knytnäven från en sådan idiot som inte förstår att frågor inte kommer att besvaras.
Jack Ass
8 september 2010, kl 21:09
Ja dessa politiker förnekar sig sällan.Spelar ingen roll från vilken kant skvadorna kommer ifrån.Löften hit och valfläsk dit.Plötsligt (vart 4:e år) finns reformvilja och pengar i massor,sen efter valet träder Alzheimern in och de har glömt det mesta.Mycket snack o lite verkstad.Hur kommer det sig t.ex att det är tyst om löneutjämning mellan högst och lägsta löner.Hur kommer det sig att höjningarna fortsätter att delas ut i procent.I min matematik betyder det bara att de som har lägst får minst och att lönernas orättvisa nivåer cementeras.Nä,sänk lönerna för dessa dagdrivare(politiker) till en vanlig arbetarlön så får vi se om deras patos för samhällsbyggandet brinner i deras hjärta.Det finns folk i regeringen som inte har haft ett riktigt arbete sen de slutade i politikerbroilerfabriken.
Osocialisten
8 september 2010, kl 21:09
Bröstpumpen Ohly får utbrott när han blir ifrågasatt om jämställdhet! Härligt att denne "snälle farbror" som de rödgröna framhåller honom visar sitt rätta jag. En större hycklare får man leta efter. Hyckleri är det också med jämställdheten. V är sämst av ALLA partier i kommunfullmäktige. Skamligt att då ge sig på andra partier när Ohly själv inte har gjort sin hemläxa.
Fredrik
8 september 2010, kl 21:10
Jag tycker att Ohly visar ett enormt tålamod med denna reporter som uppenbart bestämt sig för att hitta en story där det egentligen inte finns någon. Att han surnar till på slutet är bara mänskligt och att svt över huvud taget visar klippet (och att aftonbladet skriver om det) blir bara fånigt!
Kristofer
8 september 2010, kl 21:10
Pinsamt som fan SVT, ta bort klippet om ni har nån självbevarelsedrift.
Thomas
8 september 2010, kl 21:11
Hur dumma får journalister vara egentligen? Jag röstar borgerligt -- men Ohly har all min sympati i den här situationen.
Thomas
8 september 2010, kl 21:13
Hur dumma får journalister vara egentligen? Jag röstar borgerligt -- men Ohly har all min sympati i den här situationen.
Erik
8 september 2010, kl 21:13
Helt sjukt vilken talanglös reporter. Fattar han inte hur pinsam han är. Förstår att man reagerar på 15 lika korkade frågor efter varandra.
Röd Guling
8 september 2010, kl 21:14
De två senaste valrörelserna har man gått och varit förbannad över hur bedrövlig mediebevakningen har blivit. Igår slog AB&Exp upp Mauds kommunistattack, när det enda intressanta som kom ur hennes mun var att hon är beredd att regera i minoritet och därmed ta stöd av SD. Idag slår ni upp Ohlys "utbrott" på en uppenbart intelligensbefriad SVT-reporter. Är det ett problem att vänstern ser ut att göra ett bra val, eller vad är grejen?
Neil Ormerod
8 september 2010, kl 21:15
Vill gärna se intervjun med partisekreteraren.
Cenneth Andersson
8 september 2010, kl 21:17
Nä vanudå! År det bar jag som uppfattar: "-Hallå där, jag är partiledare och riksdagsledamot. Du är bara en sketen liten reporter och nu har jag bestämt mig för att inte svara på din fråga. Eat shit!". Att en partiledare ger sig in på en sådan divaaktig maktdemonstration förvånar mig men tycks gå hem hos andra. Förvånande!
Mattias S
8 september 2010, kl 21:18
"Trycker på"?? Journalisten godtar inte det rimliga svar han får utan väljer att tjata och tjata. Visst är det respektlöst!

Någon vän av Ohly är jag inte, men journalister utan folkvett - och andra journalister, som tycker deras beteende är OK - är värda än mindre respekt.
Schelander
8 september 2010, kl 21:20
Reportern är ju efterbliven och har uppenbarligen problem och godta ett nej.

Ohly rasa ju inte för 5 öre han bara repeterade samma svar för den närminneslösa reportern. Och det han sa i slutet var ju inget annat än sanningen!

Och den är inte alltid så vacker!
Peter
8 september 2010, kl 21:21
Håller med kommentarerna - vilken inkompetent reporter!
Makari
8 september 2010, kl 21:21
Är det här ett försök att göra det stora avslöjandet eva?
Du har åtminstond avslöjat hos svt anställd opåläst och oerfaren reporter som jagar och driver på en partiledare som sköter sig kladerfritt.
Synd bara att rubrikivern i det här fallet har fått ofattbara proportioner.
Men Ohly har ju helt rätt, hela intervjun är underhållande att titta på.
Daniel
8 september 2010, kl 21:22
...
kim
min blogg www.weine.se
8 september 2010, kl 21:23
Hejja Ohly, du har min röst. Pojkvaskern va fan jävligt ettrig.
Bigmac
8 september 2010, kl 21:23
Jag tycker att det är väldigt konstigt att partiledaren för det parti som har haft feminism och jämlikhet som sina paradfrågor inte vill svara utan hänvisar.....ok jag förstår att han inte är den som skall prata om dessa frågor men om det är partiets huvudfrågor som MÅSTE han kommentera det! Anledningen till att han inte vill/kan svara är ju att han SKÄMS!
DK
8 september 2010, kl 21:24
Skulle aldrig rösta på vänstern, men av det jag uppfattade så måste jag hålla med Ohly om att detta var respektlöst.
Dre
8 september 2010, kl 21:25
Reportern som borde be om ursäkt, vilken blåst människa. Svårt att ta ett nej eller?
Syltad
8 september 2010, kl 21:26
Lars Ohly är en respektfull, värdig och hövlig person, nästan för mycket eftersom han står ut med denna reporters korkade fråga upprepad intill infantilitet, utan att höja rösten. Det omtalade utbrottet som Aftonbladet skriver om förstår jag inte var de hittar, det är i alla fall inte med på det klipp de länkar till. Kudos till Ohly för en Buddhas tålmodighet.
Fredrik
8 september 2010, kl 21:26
Att den där reportern äns kan få ta det ansvaret är ju pinsamt när det är tydligt att nästan vem som helst gjort det bättre.
Och pinsamt när 53 åringar som Ture S inte kan se klippet innan han uttalar sig eller kan komma med vettig kritik istället för de vanliga kommentarer som passar nyblivna tonåringar.
Anton
8 september 2010, kl 21:27
Ohly har visat sitt sanna ansikte.
Kaj
8 september 2010, kl 21:27
Hur i hela friden kan man ha en sån journalist anställd. det precis som Lars sa, så jävla respektlöst!! Detta säger jag trots att jag är moderat. Man trakasserar inte en människa på det sättet. Fy skäms!!
Abu Afak
8 september 2010, kl 21:28
Sitter svenska folket och betalar TV licens,før att avløna en sådan dålig reporter.
kim
min blogg www.weine.se
8 september 2010, kl 21:30
"...När SVT trycker på tappar vänsterledaren plötsligt humöret:"

Eva, du får det att låta som om Ohly skällde ut pojkvaskern. Var så snäll och överdriv inte så himla mycket.
Johan
8 september 2010, kl 21:31
Tur att det inte var en reporter från Aftonbladet - de tar ju inte ett nej som ett nej och accepterar inte saker som kommer via ombud.
Ingvar
8 september 2010, kl 21:31
Kanske TV skulle skaffa sej en ny reporter. Det måste väl finnas NÅN som förstår svenska och kan respektera ett lungt o sansat svar.
Jonny E
8 september 2010, kl 21:37
Fattar inte att denna sensations-journalistik aldrig hittar en riktig väg att gå!
Finns väl ingenting i detta klipp som kan anses som sensation ( utbrottet alltså), som i och för sig inte ens var något utbrott, utan detta var en helt vanlig reaktion från en ganska vanlig människa i en ganska ovanlig roll i ett ganska utsatt läge (rörvarelsen alltså). Och trots att jag normalt sett inte är ett Ohly-fan så säger denna intervju mer om mig än den gör om honom och vänsterpartiet. Att i det utsatta läget som han och resten av partiledarna är i för tillfället inte kan klandras för att de precis som vilken "Svensson" som helst kan bli irriterade och trötta på en näsvis och uppstudsig person som ställer samma fråga tio gånger i följd! Fullt mänskligt beteende att bli irriterad på denne "reporter" som i public service-sammanhang totalt gör bort sig själv och inte Ohly som säkert var tanken!
1-0 till Ohly!
Henrik
8 september 2010, kl 21:37
Reportern bad om en fet smäll. Då hade han fått sitt scoop.
Enok
8 september 2010, kl 21:38
Vad i helvete?
En omogen och imbecill journalist ställer samma fråga tio gånger i rad trots ett entydigt svar ifrån Ohly: "Jag har inte hand om den här frågan, tala med vår partisekreterare".
Jag tycker att han ska ha all heder för att han behöll lugnet i en sådan situation.
Något utbrott förekom nämligen inte över huvud taget!
Maken till sensationssökande skitjournalistik får man söka länge efter.
Lol
8 september 2010, kl 21:38
Vem vare som kasta? Lars Ohly.
Jörgen
8 september 2010, kl 21:39
Jag hade förväntat mig att Lars skulle få ett utbrott, som texten sa. Men som vanligt med Aftonbladet så gör man en höna av en fjäder. Är så J.....a trött på Er Se & Hör efterapning...
stefan
8 september 2010, kl 21:40
Klassisk dräggjournalistik. Helt ok att provocera till vilken nivå som helst. Sen klippa och klistra för att berättigad slaskjournalistik.
Svensk journalistik anammar den sämsta sort, ledsagad av mentorerna från SE&HÖR generationen som enbart slickar akteägarna i arslet för att göra billiga rubriker.
DÄR har vi ett demokratiproblem! (som naturligtvis aldrig kommer att komma upp i debatten, varför behövs nog inte frågas)
Andreas A
8 september 2010, kl 21:41
Jag förvånas över att detta kan kallas för utbrott. Att så lugnt och sakligt bemöta denna journalist som helt utan respekt tjatar om och om igen som om han inte fattar. Det verkar ju faktiskt som om journalisten vill få Ohly ur balans och vill provocera honom att bli förbannad. Att sedan till en annan person uttrycka att han tyckte journalisten var jävligt respektlös kan väl inte vara otillåtet eller kallas för utbrott. Hade han bett journalisten fara åt h-vete eller sagt något nedlåtande till journalisten är det ju en annan sak!
kurtaren
8 september 2010, kl 21:42
Det är så enkelt de pratar på vänstersidan men är alltid dåligt pålästa. Hur skall dessa kunna styra ett land. Får de makten går det åt pipan.. Nu har det visat sig att Alliansen lyckats vända skutan till en viss del men får dessa tokstollar makten har jag inte lust att lägga skattepengarna i Sverige. Det är mitt val det får bli Spanien mins > 183 dagar per år.
Kaffedrickaren
8 september 2010, kl 21:45
Bra Lasse, stå på dig !
Röstare
8 september 2010, kl 21:46
Det här var nog en av de absolut mest tröga och enerverande reportrar som jag sett i aktion - antar att de flesta "idiot-tjatningarna" klipps bort innan vi tittare får se dem. Det är bara att lyfta på hatten för Ohly som säger ifrån på ett behärskat och sakligt sätt.
Kalle
8 september 2010, kl 21:46
Rösta på Ohly så vi slipper Åkesson!!!
Annars moderat till vardags.
stefan
8 september 2010, kl 21:48
Reporten va blott en liten snorig muffare (finnig va han också) utsänd för att provocera. Ännu ett ex. på slemjournalistik efetrapat den amerikanska.
Där har det gått så långt att provocerandet inte ger sig förren du får objektet att tappa fattningen.

Såg ni inte hur förbannat smilnöjd reporten är när han vänder sig om Uppdraget liksom slutfört.
(för den som tvivlar på mina ord kan jag, om nån vill, berätta om reportens namn, ursprung och politiska hemvist)

Aftonbladet vet detta, men skiter högaktningsfullt i detta då det ger pengar åt Schibsted aktieägare, vilken Lena Melin är springschas åt.

Skam tamejfaan......
Darkman
8 september 2010, kl 21:48
Men herre gud, har de anställt en hjärndöd reporter? Ok om man vill pressa på i vissa frågor, men det här var ju renodlat idiotiskt. Vad var det reportern INTE fattade? Jag skiter i blått eller rött, det här vara bara pinsamt.

Jag är faktiskt snarare imponerad av Ohlys tålamod än den påstådda bristen av det. Det var ju som att prata med en papegoja, fast dock med lägre intelligens.

Var hittar AB alla sina reportrar? Herre gud...det här blir bara värre för var dag som går...
8 september 2010, kl 21:49
Heja Lasse!!!
Jag röstar på dig!!
Marvin6
8 september 2010, kl 21:50
Ja det kan inte vara lätt att vara politiker med en massa journalister som ställer upprepade frågor och inte ger sig. De bara tjatar och tjatar och gör allt för att politiker ska säga fel eller bli irriterade. Journalister numera är bara ute efter sensationer och löpsedlar och i valtider jagar de högvilt. Jaga Reinfeldt lite också .....så det blir lite jämnt. Det är ju bara borgarpress i det här landet. Inte konstigt att Moderaterna kallar sig arbetarparti....
Mattias Stenberg
min blogg http://moderniserasverige.blogspot.com/
8 september 2010, kl 21:51
Tycker att Ohly visade en helt sanslös självkontroll. Reportern är ju alldeles uppenbart en övertänd praktikant och någon på SVT borde ju ha tagit från honom mikrofonen innan han skämde ut sig. Ohly svarar lugnt gång på gång trots att den här praktikanten inte verkar förstå.

Vinklingen på den här bloggen är ju direkt bisarr. Rubriken borde vara "Ohly håller sig lugn trots idiotisk praktikant med mikrofon". Ärligt talat Eva Buskas, tycker du inte själv att det du skriver är direkt pinsamt? "Respektlöst" som Ohly säger är ju ett direkt understatement.
Banno
8 september 2010, kl 21:57
Jag gillar inte Ohly men här försvarar jag honom till 100 %. Sicken urbota korkad Journalist.
Hericon
8 september 2010, kl 21:57
Suck. Jag är Moderat ända ut i fingerspetsarna; men detta var ta mig fan i stil med aftonbladets jagande av Littorin. Lars skötte sig helt klanderfritt, det var bara reportern som inte kunde uppfatta ett svar, trotsa att Lars upprepade sig flera gånger. (man skulle kunna tro att det var samma journalist som jagade Littorin; och inte kunde uppfatta ett 'nej' om det så sades flera gånger...)

(att jag anser vänsterpartiets politik vara åt skogen hör de facto inte hit, det är en helt annan sak; man måste kunna skilja på sak och person - så jag tycker en del uttalat sig rätt klumpigt här ibland kommentarerna!)
David
8 september 2010, kl 22:00
Vilken pajasreporter. SVT's team?
Herrej-vlar...har dom ett team med apor som jobbar dygnet runt med att tillsätta dessa reporterteam?

Riktigt, riktigt kul att den där lillviktige reportern säkert gick ifrån intervjun med en liten tanke; 'Ha där fick han, jag gjorde ett bra jobb'.
Nje du lilleman...du gjorde ett riktigt poor ass jobb och jag estimerar att 80-90% av alla som tittar skrattar åt det lilla försöket till 'scoop'-jagande. Ha en trevlig kväll framför ditt nintendo med en joltcola.

Klippt från Eva Buskas info:
Vill i valrörelsen: Göra det Stora avslöjandet förstås.

Jadu Eva, du framstår även du som en pajas. Hoppas det går bra med jagandet efter storrt avslöjande istälelt för försök till gott, gediget arbete.
Gustav
8 september 2010, kl 22:00
Anton kan inte ha tittat på klippet. Vilket sant ansikte? Han gör som alla politiker gör, hänvisar till partisekriteraren. Förövrigt så hanterade han det som förmodligen alla medelsvenssons skulle.
grenen i trosan
8 september 2010, kl 22:00
här har vi ett bra exempel hur en komunist fungerar,har man högre rang så ska den fattige buga o ta av mössan.jävla kräk säger jag.det är dags att plocka fram lite pinsamheter om ohly,så han får skämmas
Tore Eriksson
8 september 2010, kl 22:05
Fy fan för kommunister. Bra jobb reportern. Visa deras rätta jag.....Andra bara gullar med diktaturvännerna.
ano
8 september 2010, kl 22:10
Herregud det kan vara den värsta överdriften jag har sett på länge, inget utflippande från Ohly's sida alltså egentligen inget att skriva om mer än att svt har en inkompetent reporter. Något som kan ses senare på youtube med ett gott skratt hur inkompetens förknippas med journalistik. Ska inte ens rösta på vänsterpartiet men blir ändå upprörd hur det ens kan bli en sak utav det där...
viktor
8 september 2010, kl 22:10
Vad är det för några amatörer SVT släpper igenom egentligen?
Jörgen
8 september 2010, kl 22:11
Gillar inte vänstern och inte Ohly alls men alltså reportern måste ju vara Sveriges trögaste idiot. Han och "vem var det som kasta" turken borde ju lämna landet tillsammas då vi inte vill ha såna dårar springandes lösa på gatorna.
Zuede
8 september 2010, kl 22:14
Klart man ledsnar på trötta journalister, det har jag gjort för länge sen. Sen så ska de dra upp det och släpa det stackars intervjuoffret i skiten. ogillar journalister mer och mer, de beter sig som asgamar.
MaFo82
8 september 2010, kl 22:16
Oj så bra av ohly att klara av att hålla god min inför denne totalt genomblåsta reporter i över 2 minuter. Ohly är ju som många innan mig noterat alldeles för hövlig som står kvar och försöker hjälpa den förvirrade unge mannen att få hjälp med var han kan söka information.

Jag kan bara hålla med Anton: Ohly visade här sitt sanna ansikte: Ett oändligt tålamod (sannolikt något han måste ha för att stå ut med hetsjakten från media och regeringen) samt en god portion humor (inslaget blev mycket riktigt otroligt roligt att se i efterhand och reportern blev ordentligt bortgjord).

Min slutsats är att journaslten var en torped utsänd av någon motståndare till Vänsterpartiet för att misskrediterna Ohly. De senaste opinionssiffrorna där (V) når 7,7 % gav nog en del högertyckare skrämselhicka. Jag hoppas dock att den oseriösa jakten på Ohly, dels genom Olofsssons 'kommunistattack' och dels genom detta, får till effekt att Vänsterpartiet gör ett kanonval. Det finns mycket som tyder på det om man ser till opinionstrenden och framförallt de groteska orättvisor som Allianzens politik lätt till.
Kobolt
8 september 2010, kl 22:16
Kommentar til Anton, knappast. Dröm på. Alla partiledare är så oerhört respektfulla. Se bara på hur exemplariskt Ohly sköter sig mot barnet.
Andreas
8 september 2010, kl 22:24
Var är utbrottet? VISA MIG!
Andreas
8 september 2010, kl 22:24
Jag brukar inte kommentera men känner mig manad efter att ha läst de andra kommentarerna. Jag röstar själv på Vänstern. Och jag håller INTE med er andra om att journalisten skulle vara oerfaren eller korkad. Om jag ska vara ärlig blev jag rätt imponerad av hur han inte lät Ohly slippa undan. Att Ohly - som ledare för partiet - inte skulle kunna svara på en så pass enkel men viktig fråga är inte ett trovärdigt argument. Jag tror snarare det är som reportern försöker antyda, en fråga som Ohly inte vill förknippas med. All heder åt journalisten. Det ändrar inte min ställningstagande däremot. Kommer fortsätta rösta på Vänstern
8 september 2010, kl 22:27
Rapport-journalistens fråga är ganska enfaldig. Alla partier måste väl ha rätt att driva övergripande politiska frågor för att åstadkomma en förändring på sikt, utan att direkt tvingas genomföra sina idéer i sin egen krets?
Damien
8 september 2010, kl 22:30
Man tycker att man i egenskap av partiledare bör kunna tackla dylika frågor på ett något mer taktiskt sätt än Ohly, men är man ärkekommunist står väl vare sig eget tänkande eller taktik högt i kurs oavsett antal timmars mediaträning.
Han är ett sånt stort skämt och det är helt otroligt att rödgröna geggan ens vill befatta sig med den pajasen!
Snushane
8 september 2010, kl 22:40
Bra Ohly! Du får min röst......
Mandelhandeln
8 september 2010, kl 22:41
Jag måste hålla med Ohly, Vad var det i Ohlys svar som reportern inte fattade ? Snacka om att reportern gjorde bort sig med sitt tjat, undrar vad han trodde att han skulle vinna på att tjata om och om igen.
fredrik
min blogg http://fredrik-d.blogspot.com/
8 september 2010, kl 22:41
En journalistik värdig en högerregering.

Och en usel rubrik och artickel. Fy fan, jag hoppas du får skriva technorecensioner i ett år för denna usla uselhet Buskas.
Karl Hamren
8 september 2010, kl 22:42
Kolla här, jag röstar på Alliansen. Jag ogillar Lars politik. Men denna gång blev jag faktiskt förbannad o Lars Ohlys vägnar. Han är mycket tydlig och fjanten som intervjuar har inget case.
Pinsamt Aftonbladet, som vanligt.
8 september 2010, kl 22:45
Pinsammare tidning får man leta efter.
Utbrott?, pyttsan.

Men sålde nått extra blad gjorde dom väl.
Juanki Gumucio
8 september 2010, kl 22:45
Vaddå utbrott Buskas ?! Du och den där sk reportern är tydligen lika inkompetenta.
Bra Lars Ohly !!
B
8 september 2010, kl 22:49
Jag börjar mer och mer undra vilken agenda Aftonbladet egentligen har, eftersom ni hela tiden jagar "skandaler" hos de rödgröna.

Jag har sett hela klippet och kan inte för mitt liv se något "utbrott". Han svarar samma sak om och om igen och reportern vägrar att acceptera svaret, utan fortsätter att tjata och ställa samma fråga. När Ohly sagt samma sak för femtioelfte gången och äntligen får lov att gå därifrån säger han att det är "så jävla respektlöst". Och? Det är ju sant.

Hur vore det om Aftonbladet började bevaka valrörelsen på ett riktigt sätt i stället för att ständigt och jämt göra hönor av fjädrar? Har Aftonbladet gått och blivit Alliansens pringsjas eller vad är detta?
RolloRojas
8 september 2010, kl 22:49
Är det så konstigt om reportern upprepar frågan när Ohly inte vill svara? Det är hans förbannade skyldighet mot väljarna (inte mot reportern, som bara gör sitt jobb) att ge besked!
Att Ohly inte vill svara beror förmodligen på att han inser att han i så fall än en gång skulle göra bort sig. Men det får han gärna göra!
jonas
8 september 2010, kl 22:50
ja, vad ska man säga som inte redan sagts? Reportern får skylla sig själv, och aftonbladet sjunker ytterligare lite när man har "journalister" anställda som kallar detta för "utbrott". Tänkar ALDRIG rösta på vänstern, men heja Ohly som står på sig!
Anders
8 september 2010, kl 22:50
Utbrott?
Har "politikerkollen" problem med det svenska språket!
Dags för FP,s beryktade språktest kanske?

Vilket stjärtfjanteri till "journalistik"....
iD
8 september 2010, kl 22:50
Som trogen alliansen ville jag verkligen att detta klipp skulle visa ett klavertramp från Ohlys sida, men "journalisten" är ju så nära hjärndöd man kan komma utan att behöva kopplas till respirator. Det är faktiskt ett skitroligt klipp och Ohly framstår närmast som omänsklig tålmodig. Själv hade jag kört upp micken i röyven på den där fjuniga fåntratten till reporter.
Pedro
8 september 2010, kl 22:51
Där försvann det förbannade flinet från Ohlys ansikte, och han visade till slut sitt rätta ansikte. En gammal, dogmatisk kommunist som har försökt spackla över sin bakgrund och garva bort alla jobbiga frågor. Ynkligt av en partiledare att inte kunna kommentera frågan. Partisekreterare, vem fan är partisekreterare i vänstern, och vem bryr sig om den personen när vi vet att det är Ohly som bestämmer.
Sosse från vaggan
8 september 2010, kl 22:51
Jag röstar inte heller på (V), men herregud vad jag håller med Lars Ohly här! Snälla någon, kan han inte bara fråga den där partisekreteraren då?

Han vill/kan/har inte tid att svara på frågan. Respektlöst var ordet!

Så fort (V) börjar klättra lite, så är media på dem igen. Löjligt!
Rajaz
8 september 2010, kl 22:52
Den reporten tycks vara lika korkad som de telefonförsäljare som trotts att man sagt nej inte tycks förstå innbörden av det ordet. Ohly måste ha bitit ihop rejält! Jag hade skällt ut reportern...
Santiago
8 september 2010, kl 22:52
Lars Ohly är dum i huvudet, en hemsk kommunist som bara vill förstöra för sverige. hemsk människa
Erik
8 september 2010, kl 22:52
När kommet utbrottet? Jag väntar och väntar....Reporterpuckot ställer ju samma fråga 8 gånger och får samma svar 8 gånger från en leende Ohly. Kom igen nu aftonbladet....
Unicbeast
8 september 2010, kl 22:57
Utbrott kan jag knappast kalla det, även om jag inte gillar vp och deras politik så var det s.k. "utbrottet" befogat. Jag är förvånad att han inte lackade ur, det hade jag gjort. Om alla journalister är som han så förstår jag inte hur folk orkar vara kändisar.
Bullhide
8 september 2010, kl 22:57
Det finns en liten kommunist som lyckas göra allting galet,
och största grodan gjorde han blott fjorton dagar före valet.
Då satt han där i TV rutan och sa med vänstermyndig röst,
den mjölk Ditt barn behöver kan fås med pump ifrån Ditt bröst.
Så ut i arbetslivet låt maken stanna hemma och dela kakan lika,
inte är väl amningen så viktigt huvudsaken ungen slutar skrika
Gus
8 september 2010, kl 22:59
Utbrott är ju minst sagt att ta i, men visst, lite snällare kunde han ju ha varit mot SVT:s praktikant.
Linda
8 september 2010, kl 23:02
Tycker att Aftonbladet får skämmas lite... att blåsa upp sådana här rubriker, lite objektiv måste man vara kan man tycka. Ohly gjorde helt rätt!

Aftonbladet... ni kan bättre än så här!
Antoni
8 september 2010, kl 23:02
Reportern är obildad. Ställer endast frågor som han har blivit tillsagd att göra, ingen framtid där att hämta för honom. Men i efterhand så kanske han kan lyckas där eftersom han skapar rubriker som vi idioter läser gång på gång och tittar på skitsnacket med aftonbladets högervridna skvaller.
Lotta
8 september 2010, kl 23:03
Utbrott?? Herregud va töntigt - även reportrar måste väl för f-n uppträda korrekt. Detta är ju bara provocerande, journalistik på bottennivå. Helt korrekt av Ohly att fräsa ifrån.
Pepa
8 september 2010, kl 23:04
Hur i hela friden ORKAR ni framställa detta som ett vredesutbrott? Ni tar ju i så ni blir blåa i ansiktet. Jag bidrar i min enfaldighet med mitt klickande, så ni lyckas ju uppenbarligen, men tycker ni ändå inte att det är lite pinsamt? Har ni så fruktansvärt svårt att bedriva intressant och relevant journalistik att ni måste smälla upp en meterstor rubrik om ett vredesutbrott? Marxisten höjde ju inte ens rösten och småskrattade sig igenom hela "intervjun". Ge er.
Jag röstar (M), så det handlar inte om sympatier utan bara om er värdelösa journalistik.
Tack för mig.
as
8 september 2010, kl 23:05
PUBLICERA INLÄGG!!
MagnusAnka
8 september 2010, kl 23:05
Skojar ni med mig ? Var det ett vredesutbrott?
as
8 september 2010, kl 23:05
AFTONBLADETS CENSUR STRIDER MOT TRYCKFRIHETEN HAHA
Mikael Olsson
min blogg mikaelolsson.wordpress.com
8 september 2010, kl 23:06
Det s.k. scoopet slås upp på en sida som AB kallar "politikerkollen" - måhända är det dags att starta en "journalistkoll" också - en där man kollar att småpojkar som inte är riktigt torra bakom (ja, ni vet) inte blir anställda...
Ingva
8 september 2010, kl 23:07
Det är väl reporten som skall skämmas. Detta skapar bara journalistförakt. Gör man så här åt både höger och vänster så får man alla emot sig. Lars Ohly Uppträdde korrekt. Konstig rubriksättning. Lika dant om Maud Olofsson!
8 september 2010, kl 23:09
Jösses, håller för med Ohly till 100 procent... Yrsel. Som att gå på svamp.
Ola
8 september 2010, kl 23:10
Kan ju förstå hans reaktion, men rent retorisk är det ju politisk självmord att han inte i alla fall kan ge någon form av svar när frågan är så viktig för VPK. Det är ju inte så otippat att han någon gång skulle få frågan under valrörelsen.

Eller så var han bara grinig för hans bröstpump gått sönder.....
Max
8 september 2010, kl 23:10
Var i helvete är utbrottet? Är ni så jävla högervridna på Aftonbladet nu för tiden?
Ni verkar endast ägna er åt att smutskasta vänstern.
Rubriken bör lyda: "SVT-reporter lider av svåra kommunikationssvårigheter".
Camilla
8 september 2010, kl 23:11
Säger som många andra redan har påpekat: Vilket utbrott? Jag såg då inget, jag skulle ha bett honom placera sig någonstans där det är mycket varmare! Ohly var ju hur lugn som helst, jag blir snarare förvånad över det, jag blir dock lite imponerad över att Ohly kan hålla sig så lugn! Den så kallad journalisten framställer sig själv som något korkad när han hela tiden upprepar en fråga som han inte kan få ett svar på, det verkar som om en del har glömt att ett parti innefattar fler personer än en person!
frf
8 september 2010, kl 23:11
Hitta bättre frisörer innan ni lägger ut era bilder som medarbetare på tidningens blogg
AndersZapp
8 september 2010, kl 23:12
Till ;
conny sandberg 8 september 2010, kl 20:35 Du skriver " ..grisiga tilltag " " kommunistiska tilltag "

Men skärp dig, Conny, han är nte kommunist - när man inte har något vetiigt att säga som en högerpys som du, skriver man så..

Men på tal om "grisiga tilltag" får påminna dig om ett riktig gristilltag......Littorin ! Det säger väl allt ! Ritigt äckligt till tag från högersnubben Littorin - sug på den karamellen du !
Freddy
8 september 2010, kl 23:14
Vansinnesutbrott? Snarare var väl Ohly lugn som en filbunke under hela intervjun. Jag hade inte klandrat honom om han nu hade fått ett - reportern tjatade i en och en halv minut om en enda sak utan att acceptera svaret och då blev han ändå censurerad(?) av mannen som presenterade inslaget. (Intervjun pågår faktiskt över en minut utan att man hör någonting och det är lite för mycket för att man ska tro att det är ett sammanträffande). Aftonbladets redaktion jobbar för valseger - men inte är det en rödgrön sådan. Det börjar bli obehagligt uppenbart.

Varför är det oppositionspartier och dessutom SMÅ oppositionspartier som granskas hårdast inför valet? Är det inte rimligt att bevaka regeringspartiernas göromål emellanåt? Kanske moderaterna som aspirerar till att bli största parti och sitter i regeringsställning? Det är nog dags att syna rubrikerna i rikspressen. Det är aldrig bra när ena sidan dominerar media. Oavsett vilken sida som gör det.
Olle
8 september 2010, kl 23:15
Helt korrekt agerande av Ohly, skrämmande låg nivå på reportern, är detta verkligen SVT kan man fråga sig. Eva Buskas borde också fråga sig hur hon vinklar sina artiklar.
AndersZapp
8 september 2010, kl 23:16
Fan - jag måste sluta läsa Aftonbladet - de är ju värre än " Hänt i veckan"
Lincoln Eriksson
8 september 2010, kl 23:17
Bottennapp av Aftonbladet!
menge
8 september 2010, kl 23:19
Nej, det var inget utbrott, och Ohly tappade inte humöret. Reportern borde söka en annan sysselsättning.

Att vara feminist är väl ändå inte detsamma som att anse att det ska vara exakt lika många kvinnor som män representerade? Det är väl inte heller jämställdhet att det är exakt lika många kvinnor som män? Jämställdhet är väl snarare att alla verkar under samma förutsättningar, kvinnor som män?

Jag vet inte, jag är ju bara en enkel liten man.
Erik
8 september 2010, kl 23:20
Vilket jävla utbrott, jag känner mig blåst på konfekten!!?? Ohly var ju kolugn. Värdelös och vilseledande rubrik!!
frf
8 september 2010, kl 23:21
Vara först med nyheten. Locka till ett och annat leende - eller till och med skratt. Göra felaktiga utspel! Få reda på små nyheter och berätta stora avslöjandet förstås.

Copyright ©
Dag B
8 september 2010, kl 23:28
Utbrott?!?
Han har ju ett rekordartad lugn.
Det man undrar är varför AB inte ställer frågan t partisekreteterarne. Det vet alla politikjournalister att det är rätt person f den frågan.
Andy
8 september 2010, kl 23:32
Härligt med gubbiga Fd kommunister som vet att kvinnor inte skall hålla på med politik. :D
så e de
8 september 2010, kl 23:32
Utbrott!!?? Jag hittade inget utbrott. Rubriksättaren måste vara lika inkompetent som den som intervjuade. Ohly äger!!!
Magnus
8 september 2010, kl 23:35
Se hit! Det här är en för grov kommentar. Den raderades visst. ;)

"Jösses, håller för med Ohly till 100 procent... Yrsel. Som att gå på svamp."
Petter
8 september 2010, kl 23:38
Ja när kommer utbrottet egentligen? Ohly ler ju bara och skrattar, hur kan man få det till ett utbrott? PINSAMT AFTONBLADET!

Börjar skandalletandet och hetsen mot vänsterpartiet nu bara för att man fått höga opinionssiffror eller?
Jimmy
8 september 2010, kl 23:38
Undrar fan inte om det är dags att sluta läsa aftonbladet... Ni skämmer ju för fan ut er själva genom att lägga upp filmen... Ohly gör ju inge fel och man undrar ju om det inte är som så att reportern är lite smått trög. Aftonbladet skämmer ut sig genom sina artiklar och SVT genom sina reportrar.. Tufft!
Anton
8 september 2010, kl 23:39
Många V-anhängare försvarar Lars med järnklor. Ganska komisk. Har Lars gett order om sina medarbetare om att skriva kommentarer här?
Olle
8 september 2010, kl 23:40
Lars Ohly är mannen som ska tvinga mig och min fru att vara hemme exakt lika länge med ev. barn. Kan han inte bättre städa upp framför egen trappa innan har klämmer ut sina superpolitiskt korrekta förslag? Är säker på att han kommer att ändra sig även i den frågan - det räcker väl med ett besök till hos Hedemo och Knutsson. Maken till lättskrämt och utskämd partiledare får man leta efter. Sätt honom på museum - vår sista komunist!
Jonas Lindh
min blogg http://jonaslindh.wordpress.com/
8 september 2010, kl 23:43
snälla Aftonbladet? Vredesutbrott?? dålig jormalistik...ni skämmer ut er..
Soccermum
8 september 2010, kl 23:45
Utbrott? Knappast =( Snälla Eva.... sensationsrubrik med lika mkt osanning som alla sensationsrubriker har som gemensam nämnare.

Pedro- Partisekreteraren heter Anki Ahlsten

Santiago- Känner du Lars Ohly eller vad grundar du åsikten att han är en hemsk människa på?

RolloRojas- hans skyldighet att svara? Han svarar ju att partisekreteraren kan svara på frågan för det är så uppdelat i vänsterpartiet. (och även i andra partier antar jag)

Ang fördelningen kvinnor i kommunstyrelser runt om i landets kommuner så är det väl inte bara att tillsätta tjänster med kvinnor för att statistiken ska se bra ut? Det vill väl också till att det finns kvinnor villiga att tillsätta tjänsterna? I dagens "jämlika" samhälle så är det inte alltid lätt att hitta tid och ork att vara fritidspolitiker som kvinna (och ofta heltidsarbetande mamma)
Dessutom innebär inte feminism att man delar 50/50 på allt, lika många kvinnor som män på högt uppsatta poster (även om det vore önskvärt)
Feminism kan lika gärna betyda en manlig representant med feministiska åsikter! Huvudsaken är att man inte låter kvinnor bli åsidosatta till förmån för män utan diskussion...
Osocialisten
8 september 2010, kl 23:48
Fy fan vad Ohly är en gris! När det inte passar Her Jämställdhetsledare behandlar han unga reportrar som snorungar! Jag kommer aldrig någonsin någon gång lägga min röst på Vänstern eller på de rödgröna. Dessutom har han mage att kalla en reporer - som sökt honom i flera dagar - respektlös för att han gör sitt jobb.

Dåligt Ohly! Du visar verkligen ditt och de rödgrönas rätta arrognada nylle!
Tita
8 september 2010, kl 23:50
För det första den enda korkade i detta inslag var ju journalisten som inte fattade och fortsatte tjata.
För det andra så fräste han väl inte alls ?? han sa bara helt vanligt i vanlig ton att det var respektlöst och det hade han ju helt rätt i.
Fattar ärligt talat inte vad som är vitsen med detta klipp ?? oavsett vilket parti man tillhör så måste nog dom flesta liksom jag tycka detta inslag bara är löjligt.
NÄR ska ni på Aftonbladet börja koncentrera er mer på sakfrågorna en skitsaker ????
Anna
8 september 2010, kl 23:51
Men äsh, V har 63 % kvinnor i riksdagen. Och dessutom svarade partisekreteraren trevligt och sakligt i Rapport att de ska titta på varför det ser ut så här. Herregud, kan ni i media börja rapportera om SAKPOLITISKA frågor någon gång och sluta tramsa och bedriva "mosa mona-maria och lars"-kampanj nån gång? Media har ju helt ballat ur den här valrörelsen, suck!
Siri
8 september 2010, kl 23:54
Vad vill de att han ska svara? Att det är förskräckligt att det "endast" är 36% kvinnor? Tydligen har han inte skaffat sig en åsikt eller tillräckligt med information om just den frågan reportern ställer. Och utbrott?! Reportern var onödigt irriterande, Ohly lugn som en filbunke.Det hade varit betydligt mer intressant ifall vi hade fått se svaret, alltså en intervju med partisekreteraren än 2.20 tjat.

Aftonbladets journalistik är som vanligt åt helvete. Dåliga rubriker med fruktansvärt fattigt innehåll.

(Detta är första gången jag är inne på aftonbladets.se på vääääldigt länge, nu kommer jag plötsligt ihåg varför)
Mette
8 september 2010, kl 23:59
@lol
Lol 8 september 2010, kl 21:38Vem vare som kasta? Lars Ohly.

Jag skrattar så jag gråter. Tårarna sprutar. Du har den roligaste kommentaren i hela valdebatten.
Josifen
9 september 2010, kl 00:02
Ja detta var ju ännu ett exempel på hur fruktansvärt arrogant Lars Ohly är. Inte bara hans hånfulla behandling av en ung SVT-journalist utan även ryggradslösheten i att inte våga svara på en så enkel fråga. V har gått till val på jämställdhetsfrågan men är sämst på att fördela platserna mellan kvinnor och män. Ohly har en förbannad skyldighet att svara! Och så beter han sig så där. Respektlöst! Av Ohly. Där förlorade han många röster. Speciellt bland kvinnor.
Joakim
9 september 2010, kl 00:05
Jisses ... där visade han sitt rätta jag! Otroligt magstarkt att höra Ohly uttrycka sig på det sättet! En artikel/nyhet av det här slaget visar ju snarare mer på nyhetsbyråns behov av att skapa rubriker eller en opinion än något så kallat utbrott.

Kanske är det naivt att hoppas på att nyhetsrapportering ska hålla sig högre än så här. Men jag fortsätter likväl hoppas.
Y2K
9 september 2010, kl 00:11
Instämmer, Kommunister!
Mycket snack i liten verkstad, men tyvär är det alltför många som går på mytomanen Ohlys utspel i valrörelsen.
Kul att se när han tappar masken och visar sitt riktiga jag!
Han påstår sig vara Feminist, men kan inte svara på dom enklaste frågorna ang jämställdeheten på hans hemmaplan. Gnälla på andra är ju lätt, men att städa hemma först verkar vara mindre noga med!
FairPlay
9 september 2010, kl 00:13
Den här reportern har samma låga klass som reportern som trakasserade Littorin. Om man får ett svar så ska man fanimig respektera politikern.
/alliansanhängare
agnes
9 september 2010, kl 00:14
Horribel journalistik Aftonbladet!
Mackan
9 september 2010, kl 00:16
Jag är allians-anhängare men måste ändå säga: Vilken pseudo-grej! Vadå utbrott? Hur fasen kan den här "nyheten" toppa aftonbladet.se? Inte ens i dokusåpavärlden kan detta benämnas som "utbrott"... Sanslöst!
9 september 2010, kl 00:27
Sådana som intervjuaren brukar kallas troll när de dyker upp i bloggvärlden.
anry443
9 september 2010, kl 00:32
En arrogant person som kan bli minister om 11 dagar har visat sitt rätta jag. Får rysningar över hans behandling av både den stackars ny-exade journalisten och hur lätt han försöker slingra sig undan den mycket besvärande frågan. Hyckleri i dubbel bemärkelse.
Linusfrångbg
9 september 2010, kl 00:33
Kan tycka att reporten är ganska oproffsig som inte nästlar in honom och gillrar en fälla istället för att enbart tjata, men Ohly gör ju bort sig fullständigt när han blir irriterad först, och sedan dessutom svär. Själv anser jag nog att han är den svagaste partiledaren näst efter Maud som är i en klass för sig...
Johannes
9 september 2010, kl 00:38
Man kan väl inte kalla detta för ett utbrott! det är ju sanslöst av media att förvränga detta!" Han var ju lugn och sansad genom hela intervjun. Det är ju reportern som är ett stort skämt!
sigge sick sack
9 september 2010, kl 00:41
Jo men nu är det ju så att kommunistens rätta ansikte kommer fram här .. Och att en kommunist har en teoretisk möjlighet att kanske sitta i regeringen efter valet är för mig en mycket skrämmande tanke ! Vansinnet lyser ur kommunistens ögon och man kan ana att hans högsta önskan är att göra om Sverige till en avbild av Nordkorea med Lasse som Den Käre Ledaren ! Fy fan säger jag . När ideologin tar överhanden över förnuftet, då blir det farligt . Oavsett om det är extremhöger eller extremvänster ideologier ..Båda !!! Är lika våldsbenägna, fanatiska och totalitära !!!
Tobias X
9 september 2010, kl 00:46
Ohly hånar unga yrkesarbetande journalister och han hånar kvinnor genom att hyckla om jämställdheten. Tack men nej tack. Min röst går till Alliansen den 19:e.
hans
9 september 2010, kl 00:56
Detta är ju inte seriöst journailsm, naturligtvis. Utbrott. Fullständigt löjligt och politiskt medvetet. Du borde sluta arbeta som journalist helt enkelt.
jens
9 september 2010, kl 01:01
Ohly är KUNG!!!
Viggolito
9 september 2010, kl 01:04
Fan vad skont med ett parti som inte kvoterar in kvinnor utan later intelligens och logik styra! Kanske blir att rosta vansterpartier i ar da!
Jonny
9 september 2010, kl 01:19
Utbrott?
Nu får ni ju för fan ge er. Om inte det här bevisar att SVT + alla stora tidningar inkl "röda" Aftonbladet är ute efter att smutskasta oppositionen i det här valet, så vet då inte jag!

SISTA GÅNGEN JAG BESÖKER AFTONBLADET.SE ! ! !
finurliga Arne
9 september 2010, kl 01:29
Jag tycker att både Sahlin (i utfrågningen) och Ohly visar på oroväckande tendenser till humörbristningar. Som politiker i regeringsmakt blir man ju pressad hela tiden och bör stå pall med lugnet i behåll. Frågan är vad dessa två kommer ta för beslut när det väl hettar till, dom känns inte så sansade direkt ...
Mattias Stenberg
min blogg http://moderniserasverige.blogspot.com/
9 september 2010, kl 01:34
Den enda relevanta frågan är:

Menar Ohly respektlöst av "reportern" eller menar han respektlöst av SVT att skicka en så uppenbart inkompetent person för att intervjua honom?
Manne
9 september 2010, kl 01:35
Håller med Ohly. Den här reportern är ett tydligt exempel på hur beskäftiga dagens politiska reportrar är. (För övrigt ser han ut att vara typ 12.)
Perguitar
9 september 2010, kl 01:48
Men hjälp!! Vem f*n har rubriksatt ett mycket lugnt och vänligt uppförande av Ohly som utbrott? Och så några heta tips till AB's redaktion 1. Att göra något av inget är en omöjlighet. 2. Sluta att rekrytera reportrar ur begåvningsreserven som inte kan ta, och hantera ett rakt och ärligt svar. 3. Skicka en blomkorg till föredömligt svarande Ohly, med ett kort där ni också ber om ursäkt för AB's reporters helt oprofessionella betéende.
Silverstolpe
9 september 2010, kl 02:20
Det tar emot att säga men den gamla kommunisten har helt rätt. Den journalisten är ett praktarsle.
Sundberg
9 september 2010, kl 04:36
Jag är själv ingen sympatisör av Vänster Partiet. Men herregud vilken journalistik. Först och främst reportern som gör bort sig något fullständigt. Men sedan Aftonbladet som drar på med "Utbrott mot Tv-teamet". Visserligen har jag aldrig trott att Aftonbladet är något annat än populistisk smörja men det här tog priset.
Jerker Nordlund
min blogg www.suresh.se
9 september 2010, kl 06:13
När jag var liten och tittade på politik i TV blev jag ofta arg för att reportrarna och de andra politikerna var så dumma mot kommunisterna.

Nu kallar sig inte Lars Ohly för kommunist längre, men jag blir fortfarande mycket arg när en ung journalistvalp beter sig illa mot honom och därefter ljuger om det i media.

Ohly fick inget utbrott. Istället var han lugn och kontrollerad, fast den lille valpen var dum och ihärdig som en snuttekatt. Själv hade jag lagt honom över knäna och gett honom stryk.
Marco Diamani
9 september 2010, kl 06:46
Svenskar är konsiga! ni tror på feminism och rasism och sånt skit! min fru är hemma med barnen för att HON VILL och jag driver ett företag FÖR ATT JAG VILL!
.
ni svenskar måste inse att män och kvinnor är olika och VÄLJER olika! diskriminering är när man inte TILLÅTS vara olika och välja olika, att alla kulturer och könen måste bli en ända massa där ingen grupp sticker ut och har sina egna prioriteringar eller behov!
aNDERS cEDERHOLM
9 september 2010, kl 06:47
Reportern är så bedrövligt dålig att han faktiskt skulle platsa som rubriksättare på Aftonbladets hemsida.
M
9 september 2010, kl 06:55
Jag undrar om QUEERFEMINISTTIDNINGEN AFTONBLADET hade ställt samma fråga om Vänsterpartiet hade haft endast 36% MÄN istället! alltså en minoritet kvinnor!

hur sköter ni på aftonbladet antagningarna? får man kryssa i en ruta där man lovar att bry sig mer om kvinnors rättigheter än om mäns?

fattar inte ni på Aftonbladet att ni får läsarna emot er? om ni inte hade haft den här ruttna inställningen till män så hade jag prenumererat på era plustjänster....

men ni envisas med att uppfostra läsarna om hur man lever queerliv. varje sommar ska ni ha en krönika om att mannen inte borde ta över grillen, och att kvinnan inte borde städa.... osv... ni verkar inte bry er om vad majoriteten av läsarna anser (nämligen att det inte är nåt fel så länge mannen och kvinnan valt själv)... era könsrolls-krossar-extremism hör 1900-talet till!

ni förlorar oerhört mycke på eran queerfeminism....
Marco Diamani
9 september 2010, kl 06:58
bara pga den här "attacken" så ska jag rösta på Vänsterpartiet! Heja Ohly! den som vågar sätta åsiktspolisens pöbelrepresentant på plats får ALL min respekt!

vi måste införa en "bränn-aftonbladet-dag" !!!
Malin
9 september 2010, kl 06:59
Jag håller med Ohly... vad är det som reportern inte förstår?
Frazzze
9 september 2010, kl 07:12
Aftonbladets reporter verkar inte speciellt intelligent...
Peter
9 september 2010, kl 07:17
Oavsett reporter borde han kunnat svara på denna fråga, riktigt odugligt!
Mange
9 september 2010, kl 07:24
Sedan har nog Ohly börjat närma sig slutet på sin karriär. Om V backar i detta fall, så är det 4:e valet i rad som V backar med Ohly som partiledare.
nenne_bl
9 september 2010, kl 07:26
Utbrott??? Är detta nivån å politikerkollen,,,, Resurserna har ni på annat hålll!
pensio 64
9 september 2010, kl 07:29
Bra gjort Ohly som satte den ohyfsade nollan på plats. Journalister saknar hyfs och etikett. Tidningar och tv har ju förvandlats till slask och nån hederlig jounalist finns ju inte längre. Gäller sälja lösnummer till vilket pris som helst. Säljer sej för vilka rubriker som helst. Finns ingen yrkesheder längre
granskaren
9 september 2010, kl 07:32
EN NY ORUTINERAD - DÅLIG - JOURNALIST.
HELT ENKELT KORKAD FRÅGA !
-------
HUR ÄR fÖRDELNINGEN PÅ SVT ?
-------
OCH RUBRIKEN - - UTBROTT ! Vilket utbrott, Ohly var ju kolugn !
Jurnalisten NERVÖS !
kjs
9 september 2010, kl 07:39
bra ohly sätter man en korkad reporter på plats blir det rubriker dagens "reportrar" är de mest korkade i hela samhället!!! tål ingen kritik själva men kritiserar andra en härlig rövspark ohly!
Daniel
9 september 2010, kl 07:43
Helt rätt, bara för att han är parti ledare behöver han inte svara på alla dumma jävla frågor som journalister kommer med, & han borde få sparkan så jävla respektlös han är. Iskallt av Ohly att faktiskt inte brinna av efter 3e eller 4e eller även 5e gånger han ställer frågan.. jag hann ju t.o.m bli lite förbannad haha =)
Petter
9 september 2010, kl 07:46
Även om jag tycker det är tragiskt att V inte har bättre jämställdhet i sakfrågan, så var det ju en sanslöst puckad journalist. Det förvånade mig att Ohly inte bara gav upp och gick tidigare, istället för att försöka få idioten som intervjuade att fatta något han uppenbarligen är för dum för att fatta.
Money as debt
9 september 2010, kl 08:04
Så här är det med kommunister ,de vill bestämma över alla .Sedan vill de ha kvinnan tillbaka till spisen ! Det visar ju dessa siffror . Bluff o båg kännetecknar Lars Ohly, nu kommer % satserna att minska .
Jolly
9 september 2010, kl 08:21
Lars Ohlys parti profilerar sig som flaggskeppet när det gäller jämställdhet och feminism - då ska väl banne mig partiledaren kunna svara på den frågan också? Det där är damage control så det sjunger om det och det förstår nog alla som försvarar honom också - innerst inne.
Tobbe
9 september 2010, kl 08:23
Att kalla det för utbrott är väl att ta i, minst sagt.
Andreas
9 september 2010, kl 08:27
Vilken jävla idiot till reporter!!!
Henke
9 september 2010, kl 09:16
Ohly dröjde ju sig kvar och försökte håna reportern med sitt äckliga leende och sina svar. Spelar väl ingen roll om man är ung och oerfaren. Grisigt! Skrämmande att det finns folk som tar detta i försvar.
Christian
9 september 2010, kl 10:01
TAPPAR HUMÖREN? Ni måste ju vara helt bakom flötet. Det är ju journalistik på absolut lägsta nivå. Reporten verkar ju helt borta och förstår inte att det finns en uppdelning i partiet. Det är respektlöst mot Ohly som ju på alla vis tacklar situationen hur bra som helst UTAN ATT TAPPA FATTNINGEN!

Jag förstår inte hur billiga ni journalister kan med att göra er. Ni måste ju själv fatta att ni gör bort er.
Christian
9 september 2010, kl 10:02
Just det, jag är ingen vänstersympatisör, jag röstar på Moderaterna.
Jämlikhet för andra
9 september 2010, kl 10:15
Roligaste inslaget på länge! Poängen är (vilket ni som försvarar O inte snappat) att Vänsterpartiet vill införa kvotering av både det ena och det andra: bolagsstyrelser, föräldraledighet... men när det kommer till kritan är det minst jämställda partiet. Det är fullständigt rimligt att partiledaren för det parti som mest av alla vill tvinga ANDRA att leva efter hans regler i alla fall själv lever efter dem!

Och så TYPISKT att inte svara på frågor!
snuskburken
9 september 2010, kl 10:34
Självklart får man nog när journalisterna är så oerhört slöa att de inte orkar lyssna på svaren på de frågor de ställer. Detta har varit lika tydligt i SVT:s partiledarutfrågningar. Samma fråga om och om igen trots att svaret på frågan kom redan första gången. Man får uppfattningen att det är journalistens egen röst som är det viktiga, inte svaret! Vänsterpartiet är inte alls det minst jämställda partiet men om det är så att det bara ställer upp män i en kommun ska man strunta i att ställa upp då? Det är faktiskt det som är alternativet.!
AndersZapp
9 september 2010, kl 10:54
Reportern från SVT skulle ha fått sig en stor fet smäll ! Hade jag varit "livvakt" åt Lars Ohly hde jag mer än gärna tryckt upp både kameran och microfonen i de bakre reginonerna på reportern

Tycker Lars Ohly var cool !
werwolf_fin
9 september 2010, kl 11:23
En gång var Aftonbladet styrt av socialdemokrater, nu har de blivit korrumperade av pengar. Deras löner har stigit och de flesta bor i rika områden och har ingen kontakt med de vanliga människorna som kämpar för att få sin vardag att gå ihop. Nu styrs Aftonbladet av alliansen och pratar lyxvaror,kungahus, hur dåliga alla rödgröna är osv. När får vi höra om misären och det vanliga folkets krämpor på afonbladet?.
nilsåke
9 september 2010, kl 12:20
missade utbrottet var var det? kan ju vara så att olika frågor ligger hos olika personer i alla partier
Socialmoderaterna
9 september 2010, kl 12:24
Kul att någon vågar pricka på hans ömma tå! Lev som du lär - nej det står det inte i det kommunistiska manífestet. Ej heller i VPKs lilla röda.
Jeanette
9 september 2010, kl 15:24
Han kan tycka att kvinnor ska bröstpumpa för att bägge föräldrarna ska få lika mycket föräldraledighet (det är iofs bra om det är valfritt och ej påtvingat) men inte yttra sig om jämställdhet inom sitt eget parti? Wow, han är inte direkt min favorit... jag kan inte påstå att jag tycket att han fick ett utbrott, men kan man vara mer spydig?
Peter gembäck
9 september 2010, kl 15:29
Helt rätt av Ohly!!! Men jag kommer aldrig rösta på honom för det...
leva som man lär var det ja...
9 september 2010, kl 15:40
Men är ni fullständigt puckade i ert rabiata journalisthat?
Det har inte ett dugg att göra med att cecilia Gralde inte "förstod" elelr att hon var "lat" eller "inte lyssnade".

LO är partiledare. Hans parti kallar sig feministiskt. Han är för kvotering av allting. Han får frågan varför V har så erbarmigt dålig kvinnorepresentation kiommunalt SAMT varför det är männen som sitter på de välbetalda uppdragen medan kvinnorna får jobba ideellt.

Detta vill han inte svara på. Han får frågan en gång till. Han vill fortfarande inte svara. Han fräser "så djävla respektlöst".

Detta FÖRSVARAR ni! Är ni inte kloka?
David F
9 september 2010, kl 18:26
Hahaha! Och det här lägger SVT ut?! Har de börjat lägga ut allt sitt oredigerade, ofullständiga bildmaterial? Skitlöjligt.

Sen att slasktabloiden Aftonbladet gör en grej av det, det är ju inte lika chockerande.
Skriv en kommentar     ( Logga in )
Namn
E-post
Sajt/blogg
Kommentar
Fyll i texten som syns i bilden ovan
Ägaren till den här bloggen har valt att godkänna kommentarer innan de visas. Din kommentar kommer därför inte synas förrän den har godkänts av bloggägaren.

Vi som skriver på Politikerkolle

 

Namn: Anette Holmqvist
Ålder: 43 år
Gör: Politisk reporter på Aftonbladets samhällsredaktion.
 Tipsa Anette: 08-5142 4678 eller mejla.

Namn: Pär Karlsson
Ålder: 30
Gör: Politisk reporter på samhällsredaktionen.
Tipsa Pär: 070-525 21 31 eller mejla.

Namn: Elisabeth Marmorstein
Ålder: 39 år
Gör: Politisk reporter på Aftonbladets samhällsredaktion.
Tipsa Elisabeth: 08 514 249 50

Namn: Lena Mellin
Ålder: 56
Gör: Politisk reporter och chef för samhälls- redaktionen
          

 

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jan Helin

Vd: Anna Settman

Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin

Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

Org.nr: 556100-1123 Momsregistreringsnr: SE 556199-112301

Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se

Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!

Aftonbladet Plus kundcenterE-post

Close