Senast Skrivet

Slumpa en blogg
sidobild

Om Thorsten-handen på Ana Gina-rumpan

Det har varit så intressant att följa reaktionerna efter att Thorsten Flinck placerade sin högra hand på Ana Ginas rumpa i Melodifestivalen i lördags kväll. Vilken resa i reaktioner! Det började på Twitter, som ett stilla sommarregn som tilltog och som plötsligt smattrade vilt mot fönsterblecket. Genushökarna var snabbast, Thorsten Flinck hann inte ens sänka handen efter sitt smutsiga värv innan han var kallad både "idiot" och "gubbslem" i de sociala medierna. Snart följde också vanligt vettigt folk som tyckte att det var en idiotisk sak att göra. Och så trädde kändisarna fram, som  på givna signaler -  en efter en fördömde de handlingen. Per Lernström  kallade Flinck för "vidrig", Unni Drougge beskrev honom som ett "äckel".
   
Sen mullrade kvällstidningarna igång. Först på webben, metodiskt och handfast. Och morgon därpå i tidningen genom svarta löpsedlar.
   
Sen kom vändningen, den givna motreaktionen. Redan i morgonsofforna dagen efter hade man fått "perspektiv" på saker och ting. Avmätt och medie-coolt gjorde tyckare klart att det var väl inte så farligt ändå? Och det smattrades plötsligt i annan vindrikting på Twitter. Journalisten Emanuel Karlsten, bland många andra, frågade var PROPORTIONERNA tagit vägen – det var ju bara en hand på en rumpa. Det där är så intressant – en mediecykel som för fem år sedan hade tagit 3 veckor att genomföra går numera på ett dygn.
   
Jag följde den första vreden hos medborgarna på lördagskvällen noga och kände av hela mitt hjärta en glädje för att den var så stark. En man tar en ung kvinna som inte alls bett om det på rumpan. Det går inte att komma ifrån att det faktiskt ÄR sexistiskt. Jag kände stolthet över att bo i ett land där man inte kan göra sådant utan att folk reagerar starkt. Det visar att vi har kommit någonstans här, att det finns ett medvetande om saker och ting. Det var på något sätt ett sundhetstecken för landet Sverige, så uppfattade jag det.
    
Reaktionen mot Thorsten Flinck var vettig och riktig, men det går inte att komma ifrån att det är synd om honom. Jag har följt Thorsten Flinck genom åren och dessutom träffat honom några gånger och det finns ingenting i hans person som är det allra minsta kvinnoföraktande eller sexistiskt. Han menade absolut ingenting illa, men i det här fallet spelar inte avsikten någon roll, för en hand på en rumpa är en hand på en rumpa och jag är glad att den inte kom undan.



81 kommentarer
Mina Dokument
6 februari 2012, kl 09:59
Hej
LisaM
6 februari 2012, kl 10:08
Hon heter inte Ana Gina, bara Gina. Ana betyder jag är, på arabiska. Det ser ganska korkat ut när stora medier som Aftonbladet fortsätter att envisas med att kalla henne Ana Gina...
Daniel
min blogg http://blogg.danielwerner.se
6 februari 2012, kl 10:22
Jo, detta läste jag precis på Aftonhoran. Smart att återanvända dina kolumner, så slipper du blogga så mycket.

Ett trams-drev är vad det är, btw. :')
Amanda
6 februari 2012, kl 10:23
My thoughts exactly!!! Sjukt bra skrivet.
Niklas
6 februari 2012, kl 10:24
Men snälla nån. Finns det inget vettigare att skriva om än att Thorsten lagt handen på skinkan ? Seriöst ??
Alex du lever i ankdammen Sthlm bland dina kändispolare så det kanske är förståligt att du bara skriver om så ytliga saker.
När kommer dina inlägg om den ekonomiska krisen ? Fattigdommen i världen ? Att vi alla lever i förnekelse och blundar för alla som har det svårt ?
Men ditt intresse kanske ligger i nåva på vilka som satt vid ditt bord på Riche etc ...

USCH
eds
6 februari 2012, kl 10:26
Han är som han är :) ha en bra måndag.Finns viktigare saker i livet att ta tag i.En att tänka på det :)
eds
min blogg http://eds.bloggo.nu
6 februari 2012, kl 10:29
Han är som han är :) ha en bra måndag.Finns viktigare saker i livet att ta tag i.En att tänka på det :)
Erika
6 februari 2012, kl 10:41
Bra text!
Klart det inte är okej med handen på rumpor. Finns många grejer som inte är okej. Och vad härligt det skulle vara om dina iaktagelser ibland lämnade vad som händer i teverutan och pratade om helt andra saker, som till exempel vargfrågan, morden nere i malmö eller debatten kring köttfri måndag. eller helt andra grejer. inte som någon expert eller debattör utan på ditt reflekterande alex schulman vis.
Niklas
6 februari 2012, kl 10:51
Mycket bra Erika, håller med dig.

Alla vet tex att det inte är Svensson och Johansson som skjuter och blir skjutna i Malmö. Men vågar någon skriva sanningen ? Nej vi lägger locket på. Varför ?
Sigge
6 februari 2012, kl 10:56
Till Daniel. Att du skriver Aftonhoran om Aftonbladet säger väldigt mycket om dig. Fjantigt och omoget.

Till Niklas. Alex Schulman jobbar på Nöjesbladet titt som tätt. Han gör också Fönster mot mediavärlden i radio. Varför skulle han skriva om ekonomi, fattigdom? Det gör andra mer insatta betydligt bättre.
Daniel
min blogg http://blogg.danielwerner.se
6 februari 2012, kl 11:01
Sigge; jag skriver Aftonhoran pga att Aftonhoran just nu är ledande vad gäller att skriva om skvaller istället för "riktiga" nyheter. Och sen tycker jag att Aftonhoran är ett väldigt roligt och passande namn.

Det har väldigt lite med mig som person att göra.
ulla
6 februari 2012, kl 11:04
ana gina då hur reagerade hon på tilltaget
Niklas
6 februari 2012, kl 11:14
Till Sigge :

Alex blogg heter ju , Schulman recenserar världen. Men han gör ju inte det ? Tyvärr. Alex borde döpa om bloggen till Schulman recenserar TV kanalerna eller nåt liknande, Schulman recenserar Gladiatorerna kanske ?
Anna
6 februari 2012, kl 11:17
Jag tyckte det var onödigt och så. Men var det verkligen något Thorsten hittade på i stunden? Min första tanke var att det var skrivet i manus. Tyckte det var på samma tramsiga och trista nivån som "böglåten" programledarna sjöng var. Kanske ett sätt för svt att få rubriker? Jag tyckte i alla fall att det kändes uppgjort på förhand, Anna Gina hade ju även en väldigt snabb kommentar om det efteråt... Kanske var det så, kanske inte.. Jag tycker nog i alla fall att det är bra att diskussionen blir, då i alla fall jag inte vill se sånt trams när jag ser på melodifestivalen...
mita
6 februari 2012, kl 11:24
arrangerat eller inte om inte får nån förklara varför Gina gav T så mycket tid i direktsändning ,klistrat snus bakom örat osv?Och att hon omedelbart vänder sig mot kameran och säger; vad tyckte du om det pappa?Men,strålkastarna riktades sannerligen mot Thorsten, det är ju smart mediemässigt.
arvid
6 februari 2012, kl 11:32
Kul att du hyllar sveriges twitter-kändis-idioter. Och menar att de fyller någon slags viktig moralisk funktion. De är bara en skock bräkande får som blir fullständigt överväldigade så fort någon i deras mediaankdamm har sagt eller gjort något som är "fel". Klart att det Thorsten gjorde var fel men deras överdrivna reaktion visar bara på någon slags vilja att hävda sin egen moraliska förträfflighet och sitt eget existensberättigande i ankdammen.
Sen att du skriver om "mediecykeln" som om det var någon mycket viktig samhällsordning är bara patetiskt och visar hur hela din världsbild kretsar kring denna lilla medieankdamm. Alla lever vi väl i vår egen lilla bubbla men att ni i "ankdammen" har ett så stort inflytande i det här landet är nog minst sagt skadligt.
mita
6 februari 2012, kl 11:36
f ö har Niklas en poäng, Gina finns även på twitter.
Anna
6 februari 2012, kl 11:47
Jag vet inte om ni män förstår hur många sådana här "oskyldiga" händer på rumpan som vi kvinnor har fått och får i våra liv. Så till den grad att det har blivit naturligt. Sexuella trakasserier har jag upplevt sen lågstadiet och det uppmuntras faktiskt. Tjejer förväntas uppskatta när killarna klämmer de på rumpan eller trycker upp dom mot väggen i korridoren, och killar förväntas göra det. Så när thorsten flink tar gina på rumpan och ni tycker att det "inte är så farligt" kan ni väl fundera på alla klappar ni fått/delat ut på rumpan i era dar och vad de egentligen betyder.
Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan
min blogg http:/ninaruthstrom.se
6 februari 2012, kl 13:03
Det var tamigfan det bästa jag läst från dig på länge. Kanske har du vettiga åsikter ändå. Jag vill tro det, men ibland visar du på motsatsen. Jag gillar inte när du är elak.
Li
6 februari 2012, kl 13:05
Bra skrivet Anna! Så länge vi fortsätter att släta över sådana här händelser kommer vi aldrig att komma framåt i vårt samhälle och män kommer fortsätta att visa makt över kvinnan på diverse sätt.
Abraham
6 februari 2012, kl 13:05
Man måste älska Sverige för att detta inte gick förbi obemärkt. Ett skitland och ociviliserad stat som ITALIEN eller GREKLAND hade det snarast varit något beundransvärt att den svettiga italianon efter sitt framträdande kallat programledaren för "lilla gumman" och smiskat henne på rumpan. Se bara på Berlusconi. Italien är sexismens högborg, vidriga lilla land. Tacka vet jag Sverige och övriga nordiska länder. Moralens frontlinje. De enda civiliserade länderna i världen.
Johanna
min blogg http://plezuro.webblogg.se
6 februari 2012, kl 13:20
Mycket väl skrivet!
GuggeFire
6 februari 2012, kl 13:34
Jag garvar mig harmynt när jag läser kommentarer om att Alex borde skriva om
krig, svält och internationella stora politiska kriser och händelser, ha, ha, ha, ha. Tack ska
ni ha som fortsätter att skriva dessa otroligt roliga insändare, ha, ha.

Till er som skriver det, har jag en fråga. Går ni på fullaste allvar in på plus-bloggen
eller Schulman-bloggen (eller vad den heter egentligen) för att läsa det som alla
vi andra vänder oss till CNN, BBC, Dagens Nyheter, Aftonbladet osv för att läsa om?
Haaa, haa, ha, ha, haa, ha. Jag kiknar av skratt här vid köksbordet, ha, ha, ha. Åh gud
vad roligt.
Mathias Andersson
min blogg http://pappabloggen.devote.se/
6 februari 2012, kl 13:50
Har också skrivit lite om detta men riktat in mig på det Cissi Wallin skrev på twitter. Kolla på http://pappabloggen.devote.se/
mita
6 februari 2012, kl 14:08
och om det var arrangerat så är ju diskussionen om varför Gina och Torstis gör detta? VILL de skapa en sån här diskussion i Sverige, för det förstår ju en barnrumpa att det skulle bli ett ramaskri av exakt sådant här mått. DEn enda teori jag kommer på är att bägge två får en rejäl skjuts ut i medieljuset.
djurvakt arken
min blogg http://www.tendea.se/djurpassning
6 februari 2012, kl 14:30
riktigt jävla bra skrivet!!
hej hopp
6 februari 2012, kl 14:36
Man förstod på en gång då det hände, att tidningarna skulle slå upp det som om det vore början på tredje världskriget. Visst, det var fel av honom. Han hade knappast klappat Stina Dabrowski på rumpan. Det hade han nog inte vågat.
Karin
6 februari 2012, kl 14:38
Väldigt bra skrivet och OTROLIGT viktigt att det kom från dig.
Karin
6 februari 2012, kl 14:39
Anna! Så rätt. Har tom fått en hand upp mellan benen på tunnelbanan.
Niklas
6 februari 2012, kl 14:59
Hur hade reaktionen blivit om GINA HADE SATT HANDEN PÅ THORSTENS BAKDEL ??

Vem hade brytt sig då ?

Nej just det. INGEN !!

Sluta skriv om såna här småsaker
Rose
6 februari 2012, kl 15:04
Vad har du emot genusfolk? Annars bra inlägg.
Daniel F
6 februari 2012, kl 15:22
Bra skrivet! Kul förresten att samtliga toppkommentatorer på AB har slagit sig samman under aliaset "Niklas" för att kunna sprida sin trötta, sexistiska och rasistiska dynga under gemensam flagg.
Erika
6 februari 2012, kl 15:29
Svar till Gugge Fire:
Kan bara svara för mig själv men nej, jag går inte in på Alex blogg för att få några Robert Fisk analyser. Men blir glad när han skiver som sådant som jag tycker är viktigt. Man behöver inte vara någon expert för att berätta hur man upplever vissa tendenser i samhället utan det kan alla göra.

Och Alex är en reflekterande perosn som är duktig på att skriva och beskriva så jag hoppas att han gör mer sånt framöver, det var allt jag menade med min kommentar. Och tycker det är jätteskönt att han analyserar en menlös Melodifestivalskandal ur en annan vinkel och får fram vad det egentligen handlar om. Något som sker överallt, är själv ganska trött på "oskyldiga" händer på rumpan, inte okej.
Joakim
6 februari 2012, kl 15:46
Det är väl ännu mer föraktfullt att inte reda på de unga tjejens RIKTIGA namn? Din rubrik är det samma som om någon skrev om DIG som "Schulman Show" istället för det riktiga "Alex Schulman"
FU
6 februari 2012, kl 16:11
Äh, sånt händer oss unga killar också, skulle säga att det är väldigt vanligt men då blir det aldrig någon stor grej, inte för att jag bryr mig i vilket fall, hur osmaklig kärringen än är och ser ut så är det inget att lägga energi på det är bara att fortsätta sin dag, medans en tjej hade anmält och legat och ältat saken i månaden.
linnea
6 februari 2012, kl 16:53
Det här inlägget hade varit perfekt om du inte kallade dom genushökarna som tydligen inte tillhör vettigt folk.
Om dom inte hade börjat och gått på så hårt på de faktiska omständigheterna hade folk faktiskt inte reagerat!
L
6 februari 2012, kl 17:02
Sigge otroligt träffsäkert skrivet. Du har så rätt.

När killar nyper tjejer i baken, sexuella trakasserier.
När tjejer nyper killar i baken, tar tjejen för sig, hon tar initiativ.

Thorsten gjorde en dum grej, en fadäs, ett misstag, "krama" tjejens rumpa men han har faktiskt bett om ursäkt, om hon godtar den borde ju misstaget vara ute ur världen.
Clabbe
6 februari 2012, kl 17:06
Du som är en sån ordkonstnär och besitter en stor vokabulär - hur kan du ha missat vad "sexistisk" betyder? Det betyder inte "sexfixerad" eller ens "som anspelar på sex" utan "fördomsladdad diskriminering, förtryck och utnyttjande av människor enbart på grund av könstillhörighet".
Elsa
min blogg www.ekinnerfors.blogg.se
6 februari 2012, kl 17:07
Det som är äckligt är att Gina bara är 21 år. Thorsten Flinck har två döttrar i samma ålder som Hina, fyfan, det äcklar mig.
Anne
6 februari 2012, kl 17:17
Det är det här som får mig att orka återkomma ibland. När du faktiskt är brilliant.
Niklas
6 februari 2012, kl 17:30
Håller med L.

Precis som jag skrev tidigare. Hade hon lagt sin hand på Thorstens bak så hade ingen brytt sig, möjligen skrattat. Men nu blir det livat i feministleden. N är pinsamma ni feminister, ni har för mycket tid att lägga på trams. Nej skaffa er ett jobb och klipp er.
Tilda
6 februari 2012, kl 17:54
Nu märker man att man bor i Sverige. För det första så var det hon som började med honom "Åh, jag måste få en kram Thorsten! Åh krama mig!". Hon dök ju på honom! Kvinnan är inte alltid offret! Och skämtar man med någon så som hon gjorde med honom så får man tåla att han skämtar tillbaka. Herregud, han skämtade ju med henne när hon höll på. Hon höll ju på med honom och skulle hela tiden krama honom och då skämtade han tillbaka med henne "flicka lilla" ha ha. Det var ju roligt. Och det var ju hon som höll på och skulle krama honom!! Det är ju han som är offret i den här historien. Han blev ju i princip tvingad att krama henne. Helt otroligt. Vilket land man bor i.
Emma
min blogg www.elitkultur.se
6 februari 2012, kl 18:07
Vi är få vuxna som tycker att en hand på rumpan är en super super big deal.
Däremot så finns det en miljon saker som kommer MED det samhällsklimat där män tar kvinnor på röven. Särskilt om det är primetime tv.
Så alla pulver som kukgnäller om att det är en liten sak - flytta till Italien.
Ett skicka åtminstone ett litet vykort till Berlusconi där ni berättar hur cool han är. Och hur överdrivet Sverige är.
Filip
6 februari 2012, kl 18:15
Ja jo... Jag håller med i sak. MEN jag kan inte komma ifrån att tänka att om en äldre kvinnlig artist tagit en yngre manlig programledare på rumpan på samma sätt så hade reaktionerna varit av humoristisk karaktär i stil med "den fräcka kuppen mot... bla bla" eller "bla bla's järngrepp på ... " och det är ett faktum, det hade aldrig blivit såhär... Om det ska vara jämlikt så ska det skära genom alla lager och inte bara åt ett håll!

Men ja, beteendet är vidrigt, helt klart
sandra
6 februari 2012, kl 18:31
Nu såg inte jag programmet, men ärligt vad spelar en klapp för roll? Hade det vart tyggen eller axeln hade väl ingen brytt sig? Eller om det hade vart en tjej sombklappa? Fan vilket förhistoriskt land vi bori om all sorts beröring räknas som sexuell.
linnea
6 februari 2012, kl 18:31
Fantastiskt
Fredrik
6 februari 2012, kl 18:41
Vadå inte bad om det? Hon bad ju om att få en thorstenkram och det var precis vad hon fick!!
Sa jag
6 februari 2012, kl 18:55
Men skärp dig Alex, du skriver ju uruselt. Inget fel på innehåll och syfte men ditt språk!
Är det ett medvetet försök att verka litterär så faller du tyvärr platt.
6 februari 2012, kl 19:38
Vet att du är ett stort fan av Ruben Östlund och hans De ofrivillga.
Såg filmen DRIVE igår och bara måste rekommendera den till dig.
SE!!!!

Läs:
http://markbladet.se/bloggar/tostaredsbloggen/?p=633

Puss & kärlek på det ♥
Bjassen
min blogg www.bjassen.blogspot.com
6 februari 2012, kl 20:01
Trist med denna fordomande attityden... alla tjejer gillar en hand pa rumpan.

Det vet ju vem som helst!!!!
Teatergrillen
6 februari 2012, kl 20:04
Han smetade sperma i hennes ansikte han lät kuken hänga ute och droppa sekret hon sög hans kuk det är sexuellt. Stackars nu spränger jag min fitta med en kinapuff
dsarhs
6 februari 2012, kl 20:13
Kul att du är glad, Alex. Själv tycker jag att det är skrämmande, vidrigt, perverst och äckligt att det återigen blev ett (sinnesrubbat) drev mot någon som redan står på den svaga sidan.
Anna
6 februari 2012, kl 20:26
@ Niklas: När du skriver att Alex borde skriva om "fattigdomen i världen" så måste man fråga sig varför DU tycker att det är viktigt att skriva en sådan kommentar? Jag menar, kan du inte ägna din tid och ditt engagemang åt "fattigdomen" i stället för att sitta och skriva negativa inlägg på bloggar?

USCH
O
6 februari 2012, kl 20:31
Tack Alex. Det betydde mycket att du skrev detta. Jag och mina vänner har fått växa upp med att killar har rätt att ta på oss och man har inte vågat säga ifrån. Om man säger ifrån är man allt möjligt trist och det vill man ju inte vara... En vän som inte ville dansa med en kille på krogen fick en hand upp under kjolen som straff. Vi är många som kan beskriva hur händer smeker oss på många olika ställen på ett trångt dansgolv där man inte ens lyckas se vem det är som tagit sig friheten. Samma på trånga konserter. Att det blev ett jäkla liv över detta ser jag därför som en seger och jag hoppas på ett samhälle där min dotter och er dotter kan växa upp utan att någon tar sig friheten att känna på dem utan att de bett om det.
Gustaf
6 februari 2012, kl 21:06
Att döma av reaktionerna kan man tro att det var tal om penetrering, men så var inte fallet, eller...
Herregud, visa för 17 samma engagemang i konflikthärdarna i Afrika eller varför inte i Syrien?
Ajlin
min blogg http://ajlin.blogg.se
6 februari 2012, kl 22:02
LisaM - och Blondinbella heter inte Blondinbella heller, men är känd som Blondinbella. Precis som Gina genom sin blogg är känd som Ana Gina.
Lina
6 februari 2012, kl 22:07
Det känns just nu svårt att ta din reaktion på allvar. Du tycker uppenbarligen att det är fel med sexistiska handlingar som en hand på en rumpa, vilket är helt självklart. Å andra sidan hörde jag dig på radion i morse under tävlingen när du frågade en av de tävlande om hon hade sett Sarah Dawn Finder i melodifestivalen och du ojade dig om att hon var så stor, hon var enorm!

Ska en sådan kommentar vara mer okej tycker du? Ska hon på något sätt skämmas eller vara mindre värd eller vart vill du komma med en sådan kommentar. Om du som jag hade jobbat med unga tjejer som varje dag får veta att de är mindre värda för att de inte passar in i rätt storleksmall, om du sett stjärnorna som slocknar i deras ögon då skulle du nog inte sjunka så lågt att vräka ur dig en sådan kommentar.
Kalle
6 februari 2012, kl 22:14
DU är så jävla feg att man skäms nu Alex! Bara för Cissi Wallin med flera kallar dig för kvinnohatare (tycker dessutom det var helt sinnesjukt och ta tillbaka att hon var värdelös som nyhetsreporter) så fegar du ur denna fråga.

Att du ens nämner det på bloggen är pinsamt, det var ju för FAN inget, att det ens är en nyhet är helt sinnesjukt! Nej där sjönk du som en sten!
Moa
6 februari 2012, kl 22:25
Till FU, Niklas, L mfl;

Ifall en kvinlig programledare hade tafsat på en 21-årig manlig programledare hade det definitivt blivit reaktioner på det också. Men jo det stämmer att det blir olika reaktioner ibland när män och kvinnor uppvisar samma beteende i sådana här sammanhang vilket förmodligen har att göra med att kvinnor levt under ett sexuellt och ekonomiskt förtryck under lång tid och att hon därför för tillfället tillåts skämta lite mer på mäns bekostnad än omvänt. (Jag säger inte att detta är bra dock). Precis som att det ses som mer ok för en afroamerikansk komiker att skämta om vita än tvärtom, det blir inte humor när någon sparkar nedåt dvs på någon som har mindre makt än de själva har i samhället (generellt sett). För övrigt är de här "dubbla reglerna" också till kvinnors nackdel. Det är fortfarande så att en tjej som varit med "många" killar ses ned på. Ifall man skämtar om en tjejs sexualitet i olika sammanhang, t ex tv-sammanhang, handlar det fortfarande mycket om att hon försöker tona ner antalet sexuella partners. Tjejer kallas fortfarande för skällsord ifall de är mer frigjorda sexuellt på skolgårdar osv.
Clara
6 februari 2012, kl 22:49
Apropå Bengt O:

http://efterarbetet.etc.se/kronika/det-har-med-hyckleri
Alex är en ynklig judas
6 februari 2012, kl 23:57
Alla som hoppar på Torsten just nu KAN DRA ÅT HELVETE!!! Speciellt ni i media!!! Speciellt du Alex!!! Din jävla judas! Tror inte Torsten kommer till dig mer. Du skulle ha lyssnat på din första magkänsla. Judas!!!
Till Emma!
7 februari 2012, kl 00:05
Alla killar i Sverige skulle bli glada om du flyttar till italien. STICK! Eller har du kissat på dig?
louise
7 februari 2012, kl 00:05
Gud, du typ plockar ut mina åsikter ur min hjärna! EXAKT SÅDÄR ÄRE! mkt bra skrivet!!
Media horer!
7 februari 2012, kl 00:15
Hur orkar ni i media? Vidrigt vad ni lägger mycket tid på att krossa Torsten. VIDRIGT!!! Tänk vad du har gjort själv Alex. Hur har du mage att ens skriva om detta. Vidrigt var namnet.
Amanda
7 februari 2012, kl 00:19
FLER HÄNDER PÅ RUMPOR ÅT FOLKET!
Andreas Hansson
7 februari 2012, kl 00:28
Härmed utser vi Svenska män Cissi Wallin till sveriges största rickspucko. Har ni sett hennes interjuver på 4.an. Helt sjukt dåliga. Hon vill såååååååååååååååååååååååååååååå gärna synas i tv. Men har sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå sjukt lite talang för tv. Grattis!
Marko
7 februari 2012, kl 02:52
Vi får se hur reaktionerna blir när Lill-Babs klämmer Måns Zelmerlöv på skinkan.
/E/
7 februari 2012, kl 02:56
Jag håller med dig Andreas Hansson. Cissi Wallin är ett skämt som nu vill ge sig själv ett namn medialt genom att skriva så mycket ondska om Torsten Flink. Den där mannen som ledde "Ballar av stål" och "Idol" gör sig bara löjlig för han satt ju i det förstnämnda programmet och sade könsord. Özz Nujen, den usle komikern kan spy galla över Torsten fast han som "ståuppare" kan ösa ur sig de mest äckliga ord som finns. Hade Lasse Berghagen klappat någon på rumpan så hade alla skrattat gott. Hade en kvinna gjort det på en man likaså. Vilken förbaskad dubbelmoral. Sedan verkade denna unga programledare gilla detta mediala och lagt ner en del besvär genom klistra en snus bakom örat. Hennes pappa borde tänka på att /och detta behöver nu sägas då det tystas ner genom allt elakt mot Torsten/ istället för spela över med sin moral lära dottern att aldrig medialt säga att judar är som Hitler! Ja, så gjorde denna flicka, men hon blev förlåten för det. Ingen talar i alla fall om det nu FAST det om något kallas hemskt. Torsten gjorde ett helt underbart framträdande och hans bidrag skriven av geniale Ted Ström "Jag reser mig igen" berörde så starkt. SLUTA kasta er skit på Torsten! Dubbelmoral och så patetiskt. Än en gång får han "resa sig igen" mot alla er som är så genuint onda. Han har inte skadat er på något sätt.
andy
7 februari 2012, kl 07:25
Hon BAD om en torstenkram och fick en. Visst var det ett misstag av Torsten men att be en uppenbart berusad och nervös person om en kram i ett pressat läge har sina risker. Att hoppa på genuståget är den snabbaste vägen framåt men i detta fallet missar man det stora problemet. Han har bett om ursäkt och Gina har tagit den. End of story. Övriga osmakligheter som The Moniker och Serneholts låt hamnar helt i skymundan. Dessa var större brott mot mänskligheten.
sandra
7 februari 2012, kl 10:07
Jag är en feminist och genusanhängare i en hel del. Men denna gång blev jag rätt äcklad av Cicci W och gänget. FATTA att han OCKSÅ är en produkt av samhället. Och att på hans tid sågs detta som lite roligt, man FÖRSTOD inte bättre då.

Och som Alex säger, man har inte uppfattat honom som en sexistisk person, tvärtom är han en kristen socialist och värnar om alla människors lika värde.

OCH vem fan kan kasta första stenen???? Nej, INGEN, vi har alla begått misstag. Cicci tex senast när hon fällde en sexistisk kommentar om en kille som klädde av sig. JA hon bad om ursäkt är hon jävligt snabb att kontra med. JA - det gjorde Thorsten med! Så snart han insåg hur det uppfattats. De kramades efteråt igen och Gina gjorde kaninöron på honom och allt var BRA!

Äcklas såå av människors enkelspåriga svart/vitt-tänkande.

och JA, det var inte bra att han gjorde så, och han bad om ursäkt. Bra, då kan vi gå vidare. Suck.
sandra
7 februari 2012, kl 10:14
Det jag också tycker är vidrigt är att belackarna beskriver honom i de värsta ordalagen. Tänk för i helvete på att han har döttrar som mycket väl kan läsa detta. Det är trashigt som fan att inte tänka på dem, och hur de mår när de läser sådant. Nu var de med i Växjö och på efterfesten och förmodligen är allt lugnt. Men ändå - fan att ställa till det så för döttrar som redan fått sin beskärda del av lidande och oro för sin far...
C.C
7 februari 2012, kl 10:52
Rumpa och rumpa. Vem lyssnade på vad Gina sa till Flink innan han tog henne på rumpan? Är det okej?
Anna Nilsson
min blogg Facebool
7 februari 2012, kl 12:10
Hur kan Torsten veta att hon den där Gina eller Aana eller vad hon nu heter, att hon är muslim och svenska män får ej klappa på muslimska kvinnor, tänkte på Fatime S, det gick ej bra för henne...
klara
7 februari 2012, kl 12:55
haha alex, minns du inte ditt löfte?

“Jag ska aldrig mer nämna namnet Unni Drougge, i tal eller skrift. Det är ett löfte! Jag känner mig åderlåten varje gång det händer. Nu: nog.”
Andy
7 februari 2012, kl 13:22
Kul att ni som ultrafeminister inte anser att A Gina kan tala för sig själv. Lugna ner er. Hon kan säkert hantera Flinck så som den starka unga kvinna hon är.
Tom Rum
7 februari 2012, kl 14:01
Tycker att det ligger något poetiskt rimmande över raden "[...]för en hand på en rumpa är en hand på en rumpa och jag är glad att den inte kom undan."
Det var förmodligen din mening, men jag gilla're.
/E/
7 februari 2012, kl 14:28
Jag har tidigare skrivit inlägg om denna förföljelse för ingenting mot Torsten. Vill tillägga.
1/ Ni som skall vara hans vänner inom musik och skådespeleri. Varför träder ni inte fram och försvarar honom?
För ni vet liksom de flesta av oss att han menade inget illa.
2/ Detta blev bra publicitet för den där Gina. Har ni tänkt på det. Hon BAD så mycket om en kram av just torsten och hon hade SÅ bemödat sig inför detta att hon på förhand klistrat fast en portionssnus bakom örat. Undrar vem man skall kalla för offer?
3/Varför håller media så tyst nu om hennes mycket stora klavertramp som det skrevs om så mycket då hon nämnde att det fanns jämförelser mellan judar och Hitler? Nu är det som det aldrig skett och det om något är ju hemskt.
4/ Du "Ballar av Stål" mannen -VAD du blev moralisk nu helt bara så där! Du gör dig bara märkvärdig. Tänker på ovannämnda program där du minsann glömde detta med moraliska begrepp. Ni är också löjliga t.ex Cissi Wallin, Unni Drugge och Özz Nujen.
Cissi vill få gratis publicitet genom att nedgöra Torsten Flinck med de fulaste ord som finns. Hon är ju ingenting. Özz Nujen - du står på en scen och öser ur dig de grövsta ord med din humor som ofta har med underliv att göra. VAD du nu blev moralisk. Drugge - dina böcker öser ju ut sex. VAD du nu blev moralisk. Nej, ni är bara elaka och tror er ha den rätten skriva så fult det bara går om en människa.
5/ Detta är så dubbelmoral så man blir förskräckt. Ändå VET ni att Torsten Flinck inte menade något illa.
6/ Pappan till Gina! Lägg ner. Sluta komma med hot för en sådan här sak. Om du är en god muslim som du säger ni är inom er familj. Lär då Gina att respektera människor och sluta komma med kommentarer som hon gjorde då hon jämförde judar med Hitler. Lär henne då att många äldre förstår att hon gör mycket för att få publicitet denna tös. Hon borde då inte ha KRÄVT och TJATAT sig till en kram.
7/ Om ni ser ett avsnitt "Schulman Show" ser ni en Torsten Flinck som bjuder på sig själv, som inte ber om ursäkt för det han gjort med droger och sådant i det programmet och framför allt har humor. Kikki Danielsson köpte sömntabletter på nätet, men ingen frågade henne "men det finns ju läkare som kan skriva ut sådan medicin"? Förstår nu hur jag menar. Hon hade ingen aning det var förbjudet.....Hmm. Så skulle aldrig Torsten sagt i ovannämnda program. Nej, nu får han stå och försvara sig för något han inte alls skulle behöva försvara sig emot. Varför är Gina så tyst? fråga er det.
8/ Jag hoppas nu att Torsten Flinck får lugn och ro. Hans bidrag """Jag reser mig igen"" var det bästa och berörde så starkt många människor. OCH - vad är det han nu får göra om inte just "resa sig igen" och försöka förklara allting som var ingenting. En höna av en fjäder.
.........Önskar all framfång för detta fina bidrag i andra chansen och då både till Torsten F och låtskrivaren Ted Ström.
Maria
8 februari 2012, kl 09:38
Det är märkligt det här...

Jag bor i Norge och för några veckor sedan hände något liknande på norsk tv. Man sände Spellemannsprisen, norska motsvarigheten till grammisgalan, och ett band som heter Plumbo gjorde bort sig på samma sätt som Torsten Flinck gjorde. Plumbo vann pris för årets hit med låten "Møkkamann" (översätts till "smutsig man" eller "skitman" ungefär), och skulle ta emot pris av den norska hiphopduon Madcon. När sångaren i Plumbo tog emot priset sa han: Når jeg ser deg nå, ser jeg jo en «mokkamann» (mokka/mocka är här en anspelning på mörk hudfärg).

Publiken på galan reagerade omedelbart med att bua ut bandet från scenen, och alla norges kändisar gick bananas på twitter. Flera andra artister gick fram till Plumbo-sångaren och skällde ut honom/hällde öl över honom. Alla nättidningarna skrev spaltmeter om det som hände - vilket jag personligen tyckte var helt som det skulle. Man kan inte komma med rasisistiska uttalanden och sedan ursäkta dig med att "jag är bara en enkel kille från landet, vi pratar så där"....

Två dygn senare hade stormen blåst över och helt plötsligt satt alla och bad Plumbo om ursäkt för att de reagerat så starkt, tom Madcon bad om ursäkt...
Emmelie
8 februari 2012, kl 09:59
Hon bad om en KRAM, inte om att bli smekt på röven? Och skulle ni alla anti-feminister faktiskt orka ta er tiden och lyssna på vad vi normalt funtade feminister har att säga så handlar det superenkelt bara om att varken tjej eller kille ska kunna ta att bli tafsad på, så enkelt är det. Klart att det finns extremister inom feminismen också, det finns det i alla ideologier, som bara tjatar på om kvinnor kvinnor kvinnor, men det handlar ju lika mycket om männen. Lika olagligt som det är att bli tagen på rumpan som kvinna, lika olagligt är det med en man i samma situation. Dessutom var kramen regisserad, det stod i manus sedan tidigare vilket smeket på rumpan inte gjorde. Egentligen blev jag förvånad vilken debatt det hela ledde till, det är ju olagligt - punkt slut! Att folk som står emot könstrakasserier förtfarande blir kallade genushökar visar ju hur "långt" Sverige har kommit med jämnställdhet egentligen. Jättebra att det togs upp i media och att problemet uppmärksammades, men försvaret och ursäkterna som haglade över Thorsten visar ju hur långt vi fortfarande har kvar.
Mr Righteous
8 februari 2012, kl 12:51
För i HELVETE Alex. När ska du sluta upp att ta billiga poäng från genushäxor o andra sönderindoktrinerade tjejer som inte kan läsa av en situation rent psykologiskt. Det hela var en öppen gest av Thorsten som inte på ngt sätt var smygig eller äcklig då det ju skedde i kamera 1 i årets populäraste program på bästa sändningstid.
Han gjorde det lite gulligt genom att lägga handen på skinkan. Hur JÄVLA farligt är det? Jag hatar alla jävla torrfeminister som inte kan se skillnad på äckelgubbefasoner och socialt spel.
Jag kan sätta min högra arm på att Gina inte tog det minsta illa upp pga detta.
Annat hade det varit om han backstage gick i smyg o grävde henne i rumpan när han trodde ingen annan såg.
De som inte fattar den skillnaden kan dra åt helvete!
Och till alla de som hyllar Sverige för att vi på detta område är ett föregångsland kan också dra åt helvete i sin äckliga self-righteousness där vi på allvar jämt tror att Sverige (detta lilla obetydliga land) är bäst på allting.
Övriga världen skarattar ju för fan åt oss då vi rör upp himmel o jord för ngt sånt här. Där har man kommit längre än att sitta o grotta över en meningslös händelse som fick skygglappsförsedda nymoralister att gå överstyr.
Precis som Alex skriver så fattar ju alla att Thorsten inte är en man som brukar talla på småflickor på tunnelbanan. Lika lite som Ulf Lundell är det trots han fick stå vid råfeministernas skampåler för några år sen.
Läs av situationen för faaan!!!!!!
mirja
8 februari 2012, kl 19:21
Tänker på hur Thorsten kommenterade Hannah Widells kropp direkt i inledningen av Schulman Show sist - nåt med att "kurvor alltid varit hans melodi". Thorsten menade säkert inget illa där heller men det är sexistiskt likväl. Skulle han bedöma Alex eller Markus kroppar på det viset? Och nej, att det var en komplimang spelar faktiskt ingen roll, det var obehagligt och jag led med Hannah.

Det är sjukt hur folk, utan att blinka, tar sig friheten att kommentera och bedöma kvinnors och tjejers kroppar.
Skriv en kommentar     ( Logga in )
Namn
E-post
Sajt/blogg
Kommentar
Fyll i texten som syns i bilden ovan
Kontakt: Alex.schulman@aftonbladet.se

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jan Helin

Vd: Anna Settman

Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin

Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

Org.nr: 556100-1123 Momsregistreringsnr: SE 556199-112301

Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se

Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!

Aftonbladet Plus kundcenterE-post

Close