Senast Skrivet

Slumpa en blogg
sidobild

Själv tycker jag att "Herman" är ett olämpligt namn

Skärmavbild 2012-02-24 kl. 13.16.46.png

 

Herman Lindqvist är urförbannad på Victoria och Daniels val av namn på det lilla barnet. Han tycker inte bara att det är ett oväntat val - han finner det "mycket olämpligt".

Herman Lindqvist är möjligen dum i huvudet?

147 kommentarer
kristina
24 februari 2012, kl 13:33
herman är überdum, vem bryr sig egentligen om vad han tycker
dessutom är han respektlös
Viktoria och Daniel är vuxna människor som bestämmer själva
skönt att de valt ett namn de vill ha på barnet och inte ett namn de "måste"
Folk tycker alltid så mycket
Ylva
24 februari 2012, kl 13:34
Mycket dum i huvudet... sen när var han rätt person att namnge en annans unge. OCh så otroligt ovärdigt att uttala något sådant. Den som skulle ifrågasätta ett namn till något av mina barn, skulle inte bli förlåten. Usch
Daniel
min blogg http://blogg.danielwerner.se
24 februari 2012, kl 13:34
Tycker att Aftonbladet är en parodi på sig själva när de skriver att någon "rasar" över något.
Maria
24 februari 2012, kl 13:43
Estelle passar inte på en framtida drottning. Så är det bara. Låter för mycket whitetrash och strippa.
Tusse Bomullstuss
24 februari 2012, kl 13:49
Alicia hade varit ett lämpligare val. Estelle låter inte fint nog. Ewa däremot var utmärkt.
Johan
24 februari 2012, kl 13:49
Estelle Milbourne var ju assexig i Knesset, det funkar!
24 februari 2012, kl 13:58
Eller så har lille Herman ett alldeles för uppblåst ego?
Kalle
24 februari 2012, kl 14:06
Herman har rätt. Han hänvisar till svensk tradition samt oroar sig för framtiden för den svenska monarkin. Herman har rätt; Estelle är ett olämpligt namn.

Nu är ju jag dock en republikan och därmed ser jag det för gott att Victoria fortsätter att urholka monarkin så att vi, kanske t.o.m under hennes tid som regent, blir av med SKITEN.
fritzl
24 februari 2012, kl 14:08
Estelle är ett ganska ovanligt namn och Westling är inte ett särskilt vanligt efternamn men lustigt nog finns det redan en Estelle Westling.

Här är hennes twitter http://twitter.com/#!/estellewestling
Liii
24 februari 2012, kl 14:11
Tycker inte ens det är värdigt för Aftonblaskan att citera surgubben. Estelle är ett namn som Victoria och Daniel gillar och det ska Herman hålla käften om samt alla andra.
Karin
24 februari 2012, kl 14:12
Lite oväntat namn, men fint. Men i mitt tycke kanke inte så kungligt..
Ella
24 februari 2012, kl 14:12
Estelle är ett franskt namn och Bernadotterna härstammar från Frankrike så det är inget konstigt.
Cecilia
24 februari 2012, kl 14:16
Låt Daniel och Vickan döpa sitt barn till vad de vill, vem bryr sig om namnet är kungligt eller inte?! Herman kan ta sig i röven, hans namn är inte heller så j-vla snyggt!
mirja
24 februari 2012, kl 14:19
Men hallå, så sjukt elakt och ouppfostrat av Herman och alla ni andra idioter att pissa på deras namnval. Så gör man bara inte. Håll igen käften på er och lämna dem ifred.
Sog
24 februari 2012, kl 14:20
Varför tror en del idioter att man döper någon till ett namn? Man namnger människor. Dopet har inget med det att göra. IDIOTER!
Erika
24 februari 2012, kl 14:23
Anser man sig vara helt vanlig och ha all rätt att döpa sina barn till vad trams man vill så kan man ju alltid avgå. Varför bara plocka russinen ur kakan i form av miljonapanage och slott men skita blankt i kungliga traditioner? Nej, köp ett radhus i Ockelbo och börja försörj er själva.
Medborgare
24 februari 2012, kl 14:41
Men Alex, Herman knappast är Sveriges framtida regent, eller hur? Estelle Silvia Ewa Mary däremot är. Sveriges främsta representant. Då är sådant här viktigt.
Råttan
24 februari 2012, kl 15:01
Herman har rätt. Vi försörjer dessa människor, och då ska dom banne mig vara lydiga och döpa tronföljarna till pampiga tronföljarnamn. Estelle... har klang av porrfilmsaktris. "Estelle- varm och villig" eller nåt sånt.
mita
24 februari 2012, kl 15:06
snälla.kan någon diskutera det faktum att vi har monarki i en demokrati? Varför skulle detta barn skilja sig från vilket annat barn som helst,ja just det,hon är född in i rikedom och apanage,vilket annat barn är det. Jag kan inte låta bli att tänka på alla fattiga barn i värlen som inte får mat eller uppmärksamhet. Hur kan man upphöja vissa människor över andra?Låt alla i kungahuset kämpa och arbeta för brödfödan.Tur att Daniel verkar vara så "down to earth".Nåja, grattis till dem och ALLA andra som har fått en liten bebbe, det är värt att fira :D
Polarojd
24 februari 2012, kl 15:20
Undrar vad din kompis Dill tycker..?
Laika
min blogg blogg.mama.nu/millimaja
24 februari 2012, kl 15:25
Skulle inte vilja säga "möjligen" dock...
De har väl samma rätt som alla föräldrar att döpa sitt barn till vad de vill! Ännu häftigare skulle det varit om hade fått heta något ännu mer ovanligt, som typ Vega, Idun eller Myra.

blogg.mama.nu/millimaja
Anna
24 februari 2012, kl 15:33
Och att han tycker att det låter som ett namn på en Nattklubbsdrottning, det säger mer om honom själv, och hans erfarenheter av Nattklubbsdrottningar med namnet Estelle!

Instämmer med din sista mening Alex!
Maestro
24 februari 2012, kl 15:34
Jag tycker att Herman Lindqvist har helt rätt och jag förstår hans upprördhet! Herr Schulman säger i svaromål att han "tycker att Herman är ett olämpligt namn"?? Herman Lindqvist är väl inte tronföljare eller har man missat något? Tyvärr måste jag säga att herr Schulmans följdkommentar var den absolut dummaste om någon. Namnvalet är ett tydligt distanstagande till tradition och historia vilket gör att många fler kommer att ifrågasätta Kungahusets berättigade existens i framtiden! Det tror jag i alla fall men jag har haft fel förr! ;=) Tack för ordet!
Kakan
24 februari 2012, kl 15:35
Han (Herman den triste IV)har väl suttit på nån bistro på Ile saint Louis och tutat en skvätt vin för mycket. Mycket kan man tycka om monarkin men nog måste de (Victoria och Daniel) väl ändå få välja ett namn de tycker om. Herregud!!!
bettan
24 februari 2012, kl 15:40
Jag vet en som är dum i huvudet! Gissa vem.
Maestro
24 februari 2012, kl 15:46
till bettan: Kan det vara du!?
24 februari 2012, kl 16:10
Visst är väl Herman dum för han är ju monarkist!
Sedan är det humor att se folk kalla Herman gammal gubbe samtidigt som man försvarar något så urgammalt som monarkin!
Den är liksom äldre än Herman!
Men i dag är högerpolitik och monarki högsta mode.Ju äldre desto bättre!
Moa
24 februari 2012, kl 16:47
Det har brunnit för Herman..
Anna
24 februari 2012, kl 16:49
Man döper helt enkelt inte en tronföljare till vad man vill. Det ska vara ett kungligt traditionellt namn och är så överallt där det finns kungahus. Hermans namn är ju helt irrelevant och hör inte hit. Han är ju ingen kunglig tronföljare.

Republikanska föreningen firar idag!
Bismillah <3
min blogg http://quraninswedish.blogspot.com
24 februari 2012, kl 17:06
själv hade jag hoppats på att dem skulle namnge sitt barn Aisha Mohammed :D Men Estelle är också fint :)
Lovisa
24 februari 2012, kl 17:21
Eller hur! Estelle är jättevackert! Det känns skönt att de har tagit namn som de vill ha, utan att lyssna på idioter som Herman...
Anna
24 februari 2012, kl 17:21
Kom ihåg att Herman stöttade Victoria i att gifta sig med Daniel. Men att ge en framtida drottning ett whitetrash namn håller jag med honom om var dåligt gjort av Victoria och Daniel.
brighta
24 februari 2012, kl 17:22
Har alla glömt bort att det redan har funnits en Estelle Bernadotte??? Ingen kallade då henne för nattklubbsdrottning.
Mathias Andersson
min blogg http://pappabloggen.devote.se/
24 februari 2012, kl 18:50
Så jävla sjukt att han "experter" ska bry sig om det. Kolla in min blogg där jag också skriver om det. Även om tjejen som var otrogen med 2 utlänningar som sedemera misshandlade hennes pojkvän och om Jimmie Åkesson!
Nn
24 februari 2012, kl 19:35
Tycker inte alls att namnet passar en framtida drottning. Se bara på alla de traditionstyngda cermonier kring Victoria och barnets födsel, dessa om något borde indikera att detta inte är en vanlig barnafödelse och därmed kan barnet ifråga inte heller ges ett "vanligt" namn. Eller i detta fall, ovanligt namn. Detta skall vara en representant för Sverige, försörjd av svenska folkets pengar. Då, anser jag, det inte mer än rimligt att denna representant har ett ståndsmässigt namn som med självklarhet kan härledas både till Sverige och kungafamiljen. Alltså inte ett svajigt franskklingade namn som för tankarna snarare till kungens kaffeflickor än till en kvinna av kunglig börd. Men visst, som den republikan jag är så finner jag det hela mycket roande. Ett steg närmare avveckling. Heja!
Mikaela
24 februari 2012, kl 19:36
De som tycker att Estelle är ett namn som man förknippar med porrskådisar säger mer om de personerna än om namnet i sig själv helt klart. Men jag tycker själv inte direkt om namnet..
Minna
24 februari 2012, kl 19:39
Redan chansen att Viktoria blir drottning är rätt så liten eftersom stödet för kungahuset minskar dramatiskt hos yngre medborgare. Det skulle vara idiotiskt att kalla sin dotter "Kristina" och så blir hon ingen drottning. Jag tycker namnet markerar att barnet ska få ha ett liv utanför de snäva rojalistiska ramarna. Go for it! Hon kanske blir hårdrockstjärna istället.
SvenneDuva i WC
24 februari 2012, kl 19:51
Fast Herman var ju inte "urförbannad", han bara tyckade namnet var mindrä lämpligt
Själv har jag inget direkt emot det namnet (det hade varit värre med tex Abdullah)
Herman får väl tycka vad han vill, ännu så länge, i det här landet? Herman = en frisk fläkt i fjanteriet
ellinor
24 februari 2012, kl 20:02
Vad är det med gubbar när de börjar komma till åren. Sura och vresiga och med oförskämda åsikter.
Nixon
24 februari 2012, kl 20:09
Håller fullständigt med dig Alex. Namnvalet visar ju bara på lite nytänkande. Estelle är ett ovanligt men väldigt fint namn!
Lisa
24 februari 2012, kl 20:37
Bara låt dem döpa sin dotter till Estelle, utan att det ska tyckas så vansinnigt mycket.
Det är deras dotter och alltså de som ska trivas med namnet.

Ni som klagar högt och brett över namnet, hur kommer namnvalet Estelle att påverka resten av era liv egentligen? Inte ett skit.
Råttan
24 februari 2012, kl 20:43
Mitt liv är förstört av namnvalet. Jag ser ingen mening med något längre.
Emma Ivarsson
min blogg http://www.designofemma.com/
24 februari 2012, kl 21:29
Estelle är ett väldigt vackert namn! Det betyder stjärna, och vem vill inte heta det? Alla haters, lägg er energi på något viktigare, okej? Är så jävla less på människor som hånar en bebis, ett LIV, på det här sättet. Victoria och Daniel är precis lika mycket föräldrar som alla andra och har exakt lika stor rätt att välja namn till sin dotter!

Moderna föräldrar tar moderna beslut!! Så alla ni som neggar: Väx upp eller uppdatera er om samhället.
Mirre
24 februari 2012, kl 21:32
Fattar inte hur man har mage att kommentera hennes namn, man gör inte det bra! ALLA namn faller helt enkelt inte alla i smaken, fattar inte vad det är människor.. Dem har valt namnen för att dem tycker om det och för att dem håller det kärt! Låt folk få döpa sina barn till vad dem vill, man gör ju det av kärlek och inte för att det ska falla alla andra i smaken! Håll det för er själva om ni INTE gillar det, man sårar människor.
B
24 februari 2012, kl 22:08
Jag är förbryllad över att media sekundbevakar kungliga hemmet på Haga, spekulerar i allt möjligt tänkbart och än mera icke tänkbart. Hur resonerar man? Vad förväntar man sig ska hända?
Diskussionspaneler i olika tv-kanaler om saker och ting som är fullständigt naturliga för vem som helst utom de kungliga (enligt media). Ursäkta mig men de äter och skiter precis som vi andra.

Detta är pinsamt.
Herman Lindkvist är också pinsam och förhoppningsvis portad från flera kontakter med kungahuset.

Grattis till dottern, Viktoria & Daniel. Att ni namnar henne Estelle är er sak, inte vår.
Marcus
24 februari 2012, kl 22:20
Snacka om att gamle Herman har sågat sönder hela j trädet han mjölkat sitt kändisskap genom och under sitt liv.Han har dessutom FEL i det han säger namnet är vackert och har koppling till släkten Bernadotte genom Folke Bernadotte.
Han borde visa lite mer respekt men han kunde väl inte låta bli att få uppmärksamhet dagen till ära.Enligt min mening är han otroligt respektlös och dessutom är han fruktansvärt dum i huvet då han kritiserar öppet i media detta barn och hennes namn när det är glädje som skall spridas här i landet.Om han nu hade kritik eller åsikter om namnet kunde väl han förh haft lite vett att yttre det vid ett annat tillfälle sisådär om 80 år i sin egen grav eller varför inte helt enkelt hålla sitt skit för sig själv.Nä gubben vill ha uppmärksamhet och är en otacksam gammal gubbe som gott kan hålla sina förbittrade åsikter för sig själv.Estelle är fint Herman är förj fult. Det är det enda som är fel. HERMAN.
Maestro
24 februari 2012, kl 22:21
Jag en idé för framtiden som nog
skulle tilltala många. Kungligheter har ju givetvis även sitt privatliv
som alla måste respektera. Dom gör oftast ett mycket bra jobb som
representanter för vårt land och de har ju inte själva valt sitt
uppdrag! Varför inte tänka riktigt modernt och helt enkelt skilja på det
privata och officiella även namnmässigt!? Kungligheter idag är ju på
något sätt "artister" som spelar en roll i sitt uppdrag. Varför måste
det privata namnet som de får vid födseln hänga med utifall att de en
dag blir regent!? Vid ett eventuellt tillträde som monark skulle de
istället kunna anta ett "artistnamn" som passade i aktuell tid!? Tex.
vet ju ingen idag om vare sig Victoria eller Estelle kommer att "passa"
när det väl är dags! Bara en tanke! ;=)
ulla
24 februari 2012, kl 22:27
herman ogillar namnet estelle det är han i sin fulla rätt att göra knappast nåt som viktoria o daniel bryr sig om själv har jag ett namn som burits av en svensk drottning och som jag är mycket nöjd med
saga
24 februari 2012, kl 22:30
Estelle.Vilket vackert namn.Helt underbart.
gizze
min blogg http://gizzez.blogg.se
24 februari 2012, kl 22:39
Tycker att Estelle är ett fint namn, tråkigt bara att det inte klingar Svenskt...Hoppas Verkligen att Victoria och Daniel valt det själva..(Hmmm tror inte riktigt det Så Många namn som finns.....)
Jag själv kommer att ha svårt att komma ihåg hennes namn...åtminstone en tid....
Namnet är fint...och Vi vänjer oss säkert!!!
Väntar på att få se henne...Och Alla barn ska vara välkomna till världen :)

Hoppas ni har en fin kväll Alex- Amanda och Charlie!

// Gizze
Jenny
24 februari 2012, kl 22:50
Jag tycker namnet signalerar distans till både Sverige och kungliga traditioner. Ett kungahus ska inte vara för modernt och nytänkande, det är ju det historiska som är hela grejen med det. Vi kan lika bra rösta för republik om kungahuset blir för vanligt.
Anna
24 februari 2012, kl 22:58
Undrar vad de hade för pojknamn? Liam? Kevin? Jimmie?
Intelligensbefriad
24 februari 2012, kl 22:59
Å, Alex, vilka jättefiina böcker du har skrivit!
Jag blev alldeles tårögd då jag läste fiinaste "Bajsfesten"
Å nu ska jag fortsätta med "Historien om Sverige", respekt
Bellami
24 februari 2012, kl 23:01
Herman, aristokraten, som inte vill störa tingens ordning. Som nog i hemlighet hyser agg mot mannen av folket, för det första. Och sedan detta, det halvfolkliga flickebarnet, som ges namnet Estelle, när det borde ha hetat Alice eller Sibylla.
SvenneDuva i WC
24 februari 2012, kl 23:02
Om prinsen döpts till Abdullah hade väl Jan Helin gjort high five
ulla
24 februari 2012, kl 23:02
ja eller hur sog om man döps till sitt namn som många verkar tro så har min son o min mamma inget namn alls då dom inte är döpta
SvenneDuva i WC
24 februari 2012, kl 23:03
Om Estelle låter som ett chipsmärke, låter Sibylla som ett korvmärke
I mina öron
Bellami
24 februari 2012, kl 23:05
Maestro, bra ide' !!! Anta artistnamn!
ulla
24 februari 2012, kl 23:16
sibylla betyder sieska o estrella betyder stjärna
ulla
24 februari 2012, kl 23:17
sierska
Monica
24 februari 2012, kl 23:24
Alex är jätterolig när han nämner det opassande och olämpliga namnet Herman:-), varför det är olämpligt vet alla som gått i skolan;-)
Cecilia
24 februari 2012, kl 23:58
Prinsessan Anki och drottning Carola blir väl också möjligt då i framtiden? Betyder namnet mycket för föräldrarna så får de väl döpa ungen till det. Jupp!
ulla
25 februari 2012, kl 00:06
varför är herman olämpligt o opassande
Monica
25 februari 2012, kl 00:10
Herman, en av historiens värsta, möjligen visste hans föräldrar inte det när de gav honom namnet i Finland;-)
Lina
25 februari 2012, kl 00:31
Men för fan... Trötta mig! Att folk orkar bry sig!! Vad spelar det för roll, egentligen?!!
Jag tycker de har gjort helt rätt, och dessutom är namnet jättefint!
Stackars tös, bara ett dygn gammal och folk skäller istället för att hylla...
Erik
25 februari 2012, kl 00:34
läsvärd artikel i Gefle Dagblad, ger lite perspektiv på saker och ting...

http://gd.se/nyheter/gavle/1.4417914-hon-foddes-ocksa-i-gar
ulla
25 februari 2012, kl 01:03
monica förklara dig
Monica
25 februari 2012, kl 01:07
Nu har jag lyssnat på Herman och så särskilt arg lät han inte, han skrattar ett par gånger t o m, Aftonbladet överdriver liiiiite:-) men han säger att namnet är olämpligt.
Thomas Widenberg
25 februari 2012, kl 01:33
Herman Lindqvist, tag av dig kravatten och uppför dig som folk. Vem har bett om dina negativa åsikter och uttryck när det gäller den nyfödda prinsessan och hennes namn?
Herman Lindqvist, "Estelle Bernadotte, var gift med greve Folke Bernadotte under åren 1928—1948". Var god och uppdatera ditt kunnande!
Estelle blir bra.
Caroline
25 februari 2012, kl 02:59
Estelle är ett väldigt fint namn tycker jag. Låter så dumt när han beklagar sig över namnen också för att dom inte är svenska när vi har en drottning som inte är svensk och kungafamiljen som inte ens härstammar från Sverige till att börja med utan från Frankrike. Då är väl Estelle passande. Också så motsägelsefullt när dom berättar för han att det väckt starka reationer och han säger att svenska folket är för fega för att ha en åsikt när det är just det dom har. En åsikt om hans åsikt.
Estetica
25 februari 2012, kl 09:48
Estelle Bernadotte är ett vackert namn..!
Vem begär att reliken Herman ska fatta det..?
Han har ju inte kommit fram till upplysningen än..!
Mars Pangkaka
25 februari 2012, kl 10:07
"Själv tycker jag att "Herman" är ett olämpligt namn" skriver han Alex i rubriken. Jag håller med till 100 %! "Herrman" är ju ett killnamn!
Skulle du vilja döpa din dotter till ett killnamn, Alex, ( lilla söta "Herman Schulman")?
Kärringen i Skogen
25 februari 2012, kl 10:36
Hallå Herman. Du som hittills varit min stora favorit.. men nu vete f-n. Hur kan du kritisera ett sånt vackert namn, var det för att det inte fanns på kartan i din fantasi. Hoppas Viktoria drar öronen åt sig nu. Du är den bästa historiker vi har, då borde du kunnat räkna ut detta också.. Och om inte, gläds åt ett vackert namn.
kaaarin
25 februari 2012, kl 11:30
Det är ett fint namn på en blivande drottning! Estelle, jag är glad att dem valde det!
Dessutom ett favvonamn sedan länge på min blivande dotter! Hihi...
Anna.S
25 februari 2012, kl 11:33
Som svar på din fråga Alex -Ja han verkar vara dum i huvudet.
Guje
25 februari 2012, kl 11:37
Åh kommentarerna:

"Herman Schulman"
"Mitt liv är förstört av namnvalet. Jag ser ingen mening med någonting längre"

Ni fick mej att dra på mun idag, Svenne Duva och Råttan.
FORTSÄTT MED DET SNÄLLA NI :D
Guje
25 februari 2012, kl 11:38
"Reading for the comments" så att säga :D
Martin
25 februari 2012, kl 11:44
Estelle är ett vackert namn! Förmodligen är flickan uppkallad efter kungens favoritkaffeflicka och sånt måste man respektera. För fan!
Anna Maria
min blogg www.annamariasverklighet.blogg.se
25 februari 2012, kl 11:56
Ja, det är uppenbart att vi tycker olika saker är viktiga. Att ett namn kan engagera så till den milda grad. Vi behöver uppenbarligen fly från verkligheten ibland. För det här kan väl inte vara verkligt - eller är det? :)
Intelligensbefriad
25 februari 2012, kl 12:00
"Bengan" - också ett skönt namn!
Natasha
25 februari 2012, kl 12:16
Men jösses....kungliga namn? Vadå? En gång i tiden, innan Sveriges fösta kung fanns det ju inga kungliga namn. En gång i tiden var ju en kunglighet föst med att heta Victoria, Eleonora, Sibylla mfl eller hur? Estelle blir ju kungligt nu. Och det finns ju strippor som heter Alice och Lovisa också. Så mycket tyckande. Bra Daniel och Victoria för att n hade modet att väla själva. Om vi nu ska ha ett kungahus så är det en fördel om dom inte blir 'nickedockor', eller hur?
Natasha
25 februari 2012, kl 12:16
Men jösses....kungliga namn? Vadå? En gång i tiden, innan Sveriges fösta kung fanns det ju inga kungliga namn. En gång i tiden var ju en kunglighet föst med att heta Victoria, Eleonora, Sibylla mfl eller hur? Estelle blir ju kungligt nu. Och det finns ju strippor som heter Alice och Lovisa också. Så mycket tyckande. Bra Daniel och Victoria för att n hade modet att väla själva. Om vi nu ska ha ett kungahus så är det en fördel om dom inte blir 'nickedockor', eller hur?
Natasha
25 februari 2012, kl 12:16
Men jösses....kungliga namn? Vadå? En gång i tiden, innan Sveriges fösta kung fanns det ju inga kungliga namn. En gång i tiden var ju en kunglighet föst med att heta Victoria, Eleonora, Sibylla mfl eller hur? Estelle blir ju kungligt nu. Och det finns ju strippor som heter Alice och Lovisa också. Så mycket tyckande. Bra Daniel och Victoria för att n hade modet att väla själva. Om vi nu ska ha ett kungahus så är det en fördel om dom inte blir 'nickedockor', eller hur?
Natasha
25 februari 2012, kl 12:18
Ok, stavar som en kratta, jag vet....:)
Natasha
25 februari 2012, kl 12:18
Ok, stavar som en kratta, jag vet....:)
Natasha
25 februari 2012, kl 12:20
...ha,ha ...jag vet inte varför allt publ flera ggr, har inte gjort det ;)
Anna
25 februari 2012, kl 12:38
Låt dem döpa ungen till vad de vill, och låt henne bli vad hon vill, bo var hon vill och låt henne slippa bli drottning då om det inte passar!
Är lite orolig för omdömet hos vår kungafamilj! Representation är representation !
Paul Svensson
25 februari 2012, kl 13:47
HEJ! JAG VILL TIPSA OM VART JAG FYNDAR MÄRKESVAROR SUPERBILLIGT! !!!!!!!!
T.EX. ODD MOLLY, SKOR, SMYCKEN, BARN, INREDNING .....M.M
http://campadre.se/tipsa/7817.
Här har jag oxå gjort massa fynd:
https://www.enirodeals.se/​RID00044804/
Emma
min blogg www.elitkultur.se
25 februari 2012, kl 13:58
Det enda som stör mig mer än Hemans kommentar,
är denna kader av ängslig (lägre?) medelklass som ska vädra sin "Kevin"-ramsa.
Gärna följt av förkortningen WT som förklaring till hur folk kan döpa sina barn så
"fel".
Rebecca
25 februari 2012, kl 15:00
Åh vad jag Ääääälskar att de tog ett namn som sticker ut lite o inte följer denna J*ävla ramen jämt. Eloge till er victoria o daniel :-)
Sephrenia
25 februari 2012, kl 15:05
Herman Lindqvist är dammig och totalt tidslös (möjligen även taktlös).
Vi i morderna sverige vill inte ha Drottning Tantnamn år 20XX!!!!

Sverige vill ha folkligare monarki, detta är det vi vill ha, inte påståenden om att det är Sveriges barn och därav ska den få ett tantnamn för att överens stämma med Hermans vilja för takt och reson för kronprinsessparets plikt gentemot traditioner, Estelle finns ju i släkten (vilket många av oss inte ens visste när vi förvånat kollade på varann och frågade "Estrella, är inte det chips?" ^^)

Trött på herr Lindqvist..
Linda
25 februari 2012, kl 15:10
Håller faktiskt med Herman, och vadå att "Herman" är ett olämpligt namn? Han ska ju inte representera/stå i fronten av Sverige så det har väl ingen betydelse vad han heter.
Malena
25 februari 2012, kl 16:35
Klockrent Alex!
Rebecka
25 februari 2012, kl 18:45
Alex, det blir väl livekommentarer om Mellon ikväll???
Pretty please.
Bimbo
25 februari 2012, kl 18:53
Helt otroligt töntigt, nedlåtande och nästan oförskämt
Däremot är ju Herman Lindqvist ett geni, och i det här fallet är han ju rätt ute.
jonas
25 februari 2012, kl 20:02
jag håller med herman. tradition, tradition, tradition. vad vore ett kungahus utan tradition?
Lina
25 februari 2012, kl 20:52
Klart det ska vara ett svenskt namn på en svensk drottning. Tänk till nu folk.
L
25 februari 2012, kl 21:31
Lisa Miskovsky=Totalt intetsägande, musikaliskt såsom textmässigt. Påminner om Kate
Bush"Hounds of Love", Alicia Keys "Try sleeping with a broken heart" och Dido.
.
Eftersom min favoritartist Lisa Miskovsky-not, är vidare så skippar jag spektaklet nu. Finalen
är den 10 mars 2012 så se upp alla stalkern är på väg. Varför denna låt är så svag? Kanske
för att hon är så jävla USEL. Långnäsa till charmiga Pernilla Andersson som fick deltaga i
Andra Chansen och åkte ut. FAN
L
25 februari 2012, kl 21:31
Lisa Miskovsky=Totalt intetsägande, musikaliskt såsom textmässigt. Påminner om Kate
Bush"Hounds of Love", Alicia Keys "Try sleeping with a broken heart" och Dido.
.
Eftersom min favoritartist Lisa Miskovsky-not, är vidare så skippar jag spektaklet nu. Finalen
är den 10 mars 2012 så se upp alla stalkern är på väg. Varför denna låt är så svag? Kanske
för att hon är så jävla USEL. Långnäsa till charmiga Pernilla Andersson som fick deltaga i
Andra Chansen och åkte ut. FAN
L
25 februari 2012, kl 21:31
Lisa Miskovsky=Totalt intetsägande, musikaliskt såsom textmässigt. Påminner om Kate
Bush"Hounds of Love", Alicia Keys "Try sleeping with a broken heart" och Dido.
.
Eftersom min favoritartist Lisa Miskovsky-not, är vidare så skippar jag spektaklet nu. Finalen
är den 10 mars 2012 så se upp alla stalkern är på väg. Varför denna låt är så svag? Kanske
för att hon är så jävla USEL. Långnäsa till charmiga Pernilla Andersson som fick deltaga i
Andra Chansen och åkte ut. FAN
Tess
25 februari 2012, kl 22:02
Under sjuans framträdande min kommentar: Zzzzz har lisa sjungit klart snart?

På tal om musikalisk kvalité: Om Lykke Li, Robyn, Veronica Maggio och Lisa Miskovsky, hade ställt upp i en tävling skulle Lisa inte ha en chans att vinna!!!
Tess
25 februari 2012, kl 22:31
Kvällens skönaste kommentarer:
Vad är in flames. Får passa på och ge reklam för
sveriges bästaband. Men annars gillar jag
rockarna. :-)

Markus Larsson: Guest: In Flames kommer aldrig synas i det här programmet. De har ju en bra och välmående karriär.
Solle
25 februari 2012, kl 23:07
Ja ja, skit i detta enfaldiga ämne nu och gå över till något
mycket mer väsentligt dvs melodifestivalen! ;)

Äntligen kan den falska lilla "Lisa Myskovsky"som härjat här
få lite att fundra över..!
Lisa M
25 februari 2012, kl 23:17
Nu när Lisa så lägligt gått vidare direkt till finalen vill hennes skivbolag smida medans järnet är varmt.

Why Start A Fire - Nu på iTunes, Spotify & WIMP
Nu finns låten "Why Start A Fire" att införskaffa!

Här kan du också se Lisa när hon sjunger en akustisk version av "Why Start A Fire" tillsammans med sin syster.

Syster som hon inte ens är vän med på sin Lisa Snö facebook konto...

Lisa eller någon av hennes systrar skriver ett fjäskinlägg till sig själv under pseudonym:
Ett stort fan
Skrivet av Gäst den 25 februari, 2012 - 22:25.
Hej på dig!
Jag heter Jennifer och vi har träffats två gånger förut!
I norrköping var det och jag är helt förtrollad när jag hör dig sjunga.
Det var ju jag som kom med en bild på dig och mig från när jag var runt 6 år... jag saknar den gången då det var bara pappa och jag som fick träffa dig. det var så himla underbart och jag var världens lyckligaste när jag gick därifrån med glada busiga ben.
Och den andra gången var i maj 2011 så du spelade på en teater eller vad det var i norrköping det med. Och jag hade även min lillayster med mig då!
Så då hade jag med mig bilden.
Och ikväll kollade jag på melodifestivalen och jag fick verkligen ett lyckorus när jag såg att du gick vidare till globen! Nu hoppas jag på vinst! Lycka till i globen och hoppas du läser denna kommentar! :)
/ jennifer 11 år

Heja Lisa!
Skrivet av Gäst den 25 februari, 2012 - 23:13.
Ett STORT grattis till finalplatsen, helt klart är du värd detta. Jag gillade din låt skarpt och jag kommer att heja på dig i finalen.

Många hälsningar från mig, som bor 13 mil norr om Ume'!
Lisa M
25 februari 2012, kl 23:19
Solle

Den riktiga Lisa Miskovsky brukar cybertrolla här och har skrivit en massa taskigt om Alex och hans familj. Kallar Amanda och hennes syster för helan och halvan. Så fundera på det du.
Mia
25 februari 2012, kl 23:58
Är Herman ett olämpligt namn på en författare menar du? Eller skulle det vara det på en framtida svensk regent? I det sistnämnda fallet håller jag med - i det förstnämnda ej.
Mia
26 februari 2012, kl 00:08
Prins Mohammed nästa! Då kommer ni som diggar Estelle väl inte heller protestera mot att det är för osvenskt?! Eller kanske ändå..
Wake up people - vi snackar SVERIGES framtida regent
Caroline
26 februari 2012, kl 00:54
Ni som håller med Herman, och tjatar om representation, sluta vara så ängsliga! Tror knappast Sverige kommer lida stora skador på grund av att deras prinsessa heter Estelle. Bara kolla på kungahusens skandaler runt om i världen, och så är det ett namn som Estelle som kallas dålig representation? Det är till att ha prioreteringar.
Alias
26 februari 2012, kl 02:58
jaa, med tanke på Göring så är väl Herman vääääldigt olämpligt.
Puzzle
26 februari 2012, kl 07:33
Jag förstår Hermans frustration. Han har suttit och tragglat med Victoria om svenska starka drottningar som Birgitta, Kristina mfl. Visserligen, inte komna ur Naopoleons arme som Bernadotten den första. Inget tycks ha gått in i hennes tankevärld, utan hon väljer ett white-trashigt namn på sin tronföljare och dotter. OK, för barn nr 2 om man är så förtjust i namnet, men en blivande drottning borde få mer historia och tradition i ryggen.
Maria
26 februari 2012, kl 10:56
Var det inte konselj för att kontrollera att barnet ej var en bortbyting? En miss, och vips fick vi en Estelleprinsessa från förorten.
Herman har väl rätt till en åsikt likt alla andra?
26 februari 2012, kl 11:36
Heter man Herman ska man fan inte börja hacka ner på andras namn, utan se över sitt eget....
Maria
26 februari 2012, kl 12:58
Estelle blir ett passande namn på porrklubbkungens barnbarn. Stil och klass på den familjen. NOT!!!
Tess
26 februari 2012, kl 18:05
Se vad Lisa Miskovsky skriver i Charlotte Perellis blogg under pseudonymet Kattis:

2012-02-26 16:36 Största problemet var nog att refrängen inte satte sig, versen var starkare…. Men som sagt, är är nog nya tider nu och folket röstar mer på artister som har lite ”udda inslag” i sina låtar…

Lisa Miskovskys låt är särskilt bra arrad. Soundet är inte fult - men det saknar stilsäkerhet. Ta till exempel de malplacerad 80-tals-drum-fillsen i refrängen!? Antingen blandar man STILSÄKERT eller så väljer man EN stil. Nu blir det vare sig hackat eller malet. Och pratet om Kate Bush? (har förstått att Lisa själv har pratat om sitt bidrag som "Bush" …) Jag fattar det inte. Snacka om falsk marknadsföring.
Tess
26 februari 2012, kl 18:06
Lisas låt är INTE särskilt bra arrad
Tess
26 februari 2012, kl 18:07
Lisa Miskovsky är rena antiviagran
Tess
26 februari 2012, kl 18:08
Loreen toppar Itunes en dag efter låten har släppts.
Lisa M
26 februari 2012, kl 18:29
Tog med mig min lag-byxa som mys alternativ och det slog mig att jag har samma nummer i björklövens damlag som mitt låtnummer, 7!!
Vek upp flygmenyn och vips så var man tillbaka i gårdagens glädjeyra!
Tack till er alla för att ni gjorde min kväll
Till en av de allra bästa!
My song was had the number 7 yesterday and we were so happy that the Swedish people want us to preform it again in Stockholm!!!! I also have Nr 7 in my hockey team so a funny picture had to be taken today at the plane!!
26 februari 2012, kl 20:06
..Herman...vilket stolpskott.
Herminator
26 februari 2012, kl 21:15
Jag tycker Herman är ett fint och värdigt namn. Estelle däremot, fy fan.. det smakar kattpiss i mun när man uttalar det..
Pirjo Inkeri
26 februari 2012, kl 21:57
Jag tycker Herman är ett fint och värdigt namn. Estelle däremot, fy fan.. det smakar kattpiss i mun när man uttalar det..
Ismail
27 februari 2012, kl 08:15
Hejsan svejsan, länge sedan jag skrivit i blogen.
Herman tycker fina namnet Estelle är olämlpligt.
Jag tycker fula namnet Herman är ännu mera olämpligare.
Herman heter även en tysk bögporrsförfataren.
Mycket olämlpligt av Hermans mamma att döpa sin pojke efter rumpnisse fetisch.
Anna
27 februari 2012, kl 08:59
Är Herman ett olämpligt namn på en författare då eller hur menar du?...

Vad tror ni norrmännen hade sagt om Ingrid Alexandra hade fått heta Celine? Eller danskarna om Christian fått heta Liam? Typiskt svenskar att bara jamsa med i allt. I och för sig hörde jag att Republikanska föreningen hade fått en rekordökning de senaste dagarna så det är väl en tyst protest.
Arnella
27 februari 2012, kl 09:05
Ni vet inte ens vem Herman Lindqvist är, och speciellt vad han har gjort för det svenska kungahuset, ändå passar ni på att kalla honom "gubbjävel" och "dum i huvudet" när han blir TILLFRÅGAD om vad han tycker om namnet på den nya prinsessan. Och vad är det för dagisfasoner att klanka ner på hans namn som motreaktion? 1) Inte kan väl Herman hjälpa att han heter Herman? och 2) Det var inte precis så att H L skyllde på Estelle för att hon fick det namnet.

Låt folk ha sina åsikter. Sedan om ni inte tycker detsamma kan ni väl uttrycka detta som civiliserat folk? Och om ni nu måste uttrycka er, kan ni väl i alla fall get the facts right innan ni börjar gapa. Att säga att "han inte är rätt person för att namnge någon annans unge" är ju helt befängt. Det var inte precis så att han kom rusandes in på Karolinska med pekfingret i luften. Han blev tillfrågad om vad han tyckte, och han berättade vad han tyckte. Något som ni alla andra också hade gjort ifall en tidning hade brytt sig om just ER åsikt.
Tess
27 februari 2012, kl 09:11
Min logekompis och jag-Lisa Miskovsky-på Gomorron Sverige. Nu hem till Umeå!!! för två timmar sedan.

Lisa har alltså varit hemifrån sina ungar sedan i onsdags och det är måndag idag långt efter lördag. Snacka om att hon inte har bråttom hem till sina ungar.
Tess
27 februari 2012, kl 09:11
Min logekompis och jag-Lisa Miskovsky-på Gomorron Sverige. Nu hem till Umeå!!! för två timmar sedan.

Lisa har alltså varit hemifrån sina ungar sedan i onsdags och det är måndag idag långt efter lördag. Snacka om att hon inte har bråttom hem till sina ungar.
Tess
27 februari 2012, kl 09:11
Min logekompis och jag-Lisa Miskovsky-på Gomorron Sverige. Nu hem till Umeå!!! för två timmar sedan.

Lisa har alltså varit hemifrån sina ungar sedan i onsdags och det är måndag idag långt efter lördag. Snacka om att hon inte har bråttom hem till sina ungar.
Tess
27 februari 2012, kl 09:11
Min logekompis och jag-Lisa Miskovsky-på Gomorron Sverige. Nu hem till Umeå!!! för två timmar sedan.

Lisa har alltså varit hemifrån sina ungar sedan i onsdags och det är måndag idag långt efter lördag. Snacka om att hon inte har bråttom hem till sina ungar.
Tess
27 februari 2012, kl 09:11
Min logekompis och jag-Lisa Miskovsky-på Gomorron Sverige. Nu hem till Umeå!!! för två timmar sedan.

Lisa har alltså varit hemifrån sina ungar sedan i onsdags och det är måndag idag långt efter lördag. Snacka om att hon inte har bråttom hem till sina ungar.
Tess
27 februari 2012, kl 09:13
Vem som fick passa ungarna? Hennes utarbetade make. Inte en tanke på att avlasta honom kanske???
Tess
27 februari 2012, kl 09:24
Suss skulle första komma hem den 8 mars innan hennes 30-års dag. Men hon har ändrat sig
och kommer hem den 27 mars. Vi tre ska se Pernilla Andersson på Rival den 29 mars. Ska bli så kul.
Tess
27 februari 2012, kl 09:33
Lisa Miskovsky var verkligen helt tagen på efterfesten.Hon stannade länge på festen. Här är klockan redan 03:10.

Det verkade som att en av killarna i Dynazty fattade tycke för Lisa och ju senare natten led desto mer intensivt blev hans uppvaktande.
Snälla Lisa log och skrattade och pratade när de blev sittande på en bänk bredvid varandra på festen, Lisa såg mer ut som en förstående storasyster som snällt lyssnade på hans problem.

Han var väl inte tillräckligt känd nog som ex Danny och Foppa.
Lussan
27 februari 2012, kl 09:36
"snälla" Lisa asgarv. IRONI på hög nivå.
Enligt tidningen hade hon skrivit en fjäskkommentar till Charlotte Perelli, de vet väl inte hennes riktiga åsikter om Charlotte Perelli eftersom hon själv inte hade undertecknat de taskiga kommentarerna i sitt riktiga namn! ha
J
27 februari 2012, kl 12:06
Svenska kungahuset är redan utskämt genom att Victoria gifte sig och fick barn med sina personliga tränare. Spela roll om ungen får ett WT namn.
Tess
28 februari 2012, kl 09:57
Lisa fjäskar för sina fans:

Ha ha, ja det var tidig morgon när jag äntligen fick lov att möta min kudde!
Så härlig känsla att vakna trots två timmars sömn

Tack för alla fina meddelanden!!
To all the English speaking people, I have been in Malmö playing music and it went well so I have been celebrating a bit:) hope you are well and I will write in English so often I can from now on. Take care!!

En sak till Lisa själv skriver gud-vad-du-är bra inlägg på sin hemsida. ASGARV. Nästan lite tragiskt jö.
Malin
28 februari 2012, kl 11:30
Alex Schulman är möjligen dum i huvudet?
Tess
28 februari 2012, kl 21:14
Det är skönt att vara hemma trots att härliga Malmö och Köpenhamn bjöd på härliga dagar!
Man möter så många människor på så kort tid och önskar ibland att man kunde trycka på paus knappen lite.
Mina fina dans tjejer och deras koreograf, mina låtskrivar vänner från Norge, alla tekniker och produktions ansvariga, smink, kostym och alla som engagerat sig redan i höstas. Det är en lång resa och det är inte alla som fick glädjen att få göra sin låt igen. Jag tycker att vi alla är ganska modiga som vågar ge oss ut på denna ovanliga resa.
Vill ge en extra tanke åt Charlotte perelli som satsat så mycket, visst det gör vi alla,men hennes media fokus var verkligen enormt. Att sedan gå och möta upp allt som hon gjorde, det är stort.
Nu ska jag se en vän uppträda och så blir det till att försiktigt börja känna på träning, så glad att jag får göra det jag älskar.
Back in Umeå again and happy To meet friends and family again. Going to try to get back in shape after a my flue and then just enjoy life here in the northern part of Sweden. Wish you all a fantastic day!
Tess
28 februari 2012, kl 21:16
Lisa påstår sig ha dyslexi. Konstigt för hon har ju bara en massa slarvfel. En vän som har dyslexi hade inte alls den sortens fel som Lisa tycks ha.
Det mesta verkar härligt för Lisa konstigt när hon i det dolda skriver detta:
Istället för att bära en mask för att dölja sorgen kan du skära av dig ansiktet. #sorgen
Tess
28 februari 2012, kl 21:22
Det finns olika grader på dyslexin men Lisa har bara en massa SLARVFEL antingen gör hon det medvetet eller så skriver hon för fort.
Tess
28 februari 2012, kl 21:25
Lisa uppmanar personligen sina fans: Medan vi väntar spänt på den stora finalen i Globen den 10 mars så lyssnar vi såklart in oss på "Why Start A Fire" på Spotify! Gör det du också ♥ /Team Lisa
Tess
28 februari 2012, kl 21:25
Lisa uppmanar personligen sina fans: Medan vi väntar spänt på den stora finalen i Globen den 10 mars så lyssnar vi såklart in oss på "Why Start A Fire" på Spotify! Gör det du också ♥ /Team Lisa
Tess
28 februari 2012, kl 21:28
Fan vad patetisk hon är. Hon använder sin Facebook som en slags logblogg. Nu har hon 13420 fans. Alla hennes inlägg är lika trista som hennes musik.
Tess
29 februari 2012, kl 03:25
Lisas riktiga åsikt om Charlotte Perrelli:

2012-02-26 10:12 Varför du åkte ut? Du är för tillgjord och plastig, thats why. Lisa är jordnära & äkta på scen, gick rakt igenom rutan. DET var härligt att se.
Lussan
29 februari 2012, kl 03:26
Inte riktigt samma som på sin hemsida:
Vill ge en extra tanke åt Charlotte perelli som satsat så mycket, visst det gör vi alla,men hennes media fokus var verkligen enormt. Att sedan gå och möta upp allt som hon gjorde, det är stort.
Lussan
29 februari 2012, kl 03:30
Ansikte mot ansikte är Lisa Miskovsky TREVLIG eller snarare fjäskig särskilt för sådana hon kan ha nytta av. Ex en musikrecensent som kan ge henne 5 istället för 1 även om skivan är usel. Danny-har många små fans med honom som dragplåster kanske hon kan norpa några från honom. Foppa-Ishockey. Marius-Snowboard. Max Martin-Musik. Vad hon egentligen tycker om dig får du aldrig veta men hon är falsk som få.
Tess
29 februari 2012, kl 03:35
Jo Lussan genom dig.
Du har en god människokännedom. Du kan lätt tyda hennes skriftspråk/språkbruk, hennes sätt att uttrycka sig på, hennes sätt att formulera sig. Oavsett om hon skriver en massa slarvfel. Kanske därför du hänvisar till hennes hemsida och Facebook där hon skriver i sitt egna namn, så folk själva kan se.
Shitstain Barbie
min blogg www.shitstainbarbie.blogg.se
1 mars 2012, kl 01:19
Hur vet du att han är förbannad, har du frågat Herman kanske!?

Det är alltid lika kul när du skriver hittepå inlägg om Aftonbladets grovt vinklade artiklar.
Skriv en kommentar     ( Logga in )
Namn
E-post
Sajt/blogg
Kommentar
Fyll i texten som syns i bilden ovan
Kontakt: Alex.schulman@aftonbladet.se

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jan Helin

Vd: Anna Settman

Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin

Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

Org.nr: 556100-1123 Momsregistreringsnr: SE 556199-112301

Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se

Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!

Aftonbladet Plus kundcenterE-post

Close