Senast Skrivet

Slumpa en blogg

Kanada och Djurgården spelas i dag

Valsta Syrianska och Örgryte var två dåliga spelförslag igår.
2,20-oddsarna hade egentligen marginalerna med sig men fick ändå bara varsitt kryss.
Enda glädjeämnet; jag skrev att insatserna skulle vara låga...
...
Jag är betydligt mer "sugen" idag.
Djurgården åker ned till Bohuslän med en klart stark allsvensk trupp. Motståndet Ljungskile ska enligt coach Wålemark rotera en hel del och bland andra ska mittfältarna Kitic och Smedberg börja på bänken.
Dif ger just nu 2,15 hos Expekt. Måste vara bra...
Kanada mot Tjeckien är en intressant match i hockey-VM. Förlorar Kanada väntar Ryssland redan i kvartsfinalen... Förlorar Tjeckien får laget inte ens spela om medaljerna... Jag tycker det är klar fördel Kanada.
...
AIK vann med 4–1 i går och ÖSK med 2–0. Som sagt allsvenskan börjar bli allt mer "normal".
...
Hur spelar ni idag? Kommentera som vanligt, det uppskattas.

120 kommentarer
18 maj 2010, kl 08:55
Tja Ulrik.
Jag tror på seger för Frankrike mot Kasakhstan till 2.35 ggr pengarna på Nordicbet!
Kollar man på resultaten och sen även att fransmännen var "nära" att hämta ikapp 3-0 mot Sverige så borde de vinna denna match!
Sen att det USA-Italien slutar med över 5.5mål till oddset 1.62 känns ju nästan som en bjudning.
USA vill avsluta i stil och Italien vann bara 2-1 över Kasakhstan medan USA körde över dem med 10-0!

Håller du med?
rns
18 maj 2010, kl 09:01
Syrianska FC - Malmö FF, 2:a till 1.75 gillar jag.

Malmö kommer med ordinarie trupp och vill ha revansch för debaclet i Mjällby. Syrianskas spelsätt passar Malmö och deras försvar verkar darrigt. Fint väder i Stockholmstrakten och tv-sändning luktar motivation. Malmö har dessutom en vecka till nästa match och efterföljande uppehåll, så ingen anledning att ta det lugnt. Överspel kan också vara att tänka på.

På minussidan naturligtvis Malmö's dåliga cuphistorik på senare år och svensk fotbolls alltid oförutsägbara natur.
Juret
18 maj 2010, kl 09:09
bara att hålla med Ulrik idag, Kanada får mitt förnyade förtroende helt enkelt för att man inte vill möta Ryssland. Jag håller Kanada som ett bättre lag. Samma odds som mot Tre Kronor, 1.80, men idag torde motivationen vara på topp. Men hade de gått för fullt mot Sverige och vunnit hade de inte haft behövt spela om att slippa Ryssland. Dessutom är det ju en lite åttondelsfinal, Tjeckien slås väl ut till förmån för Norge om Kanada tar alla poängen om jag fattat det rätt... I övrigt ser det svårt ut..
18 maj 2010, kl 09:30
GRATIS LOCKERZ INVITE!

Lockerz är en sida där du får poäng genom att logga in och sedan svara på en fråga. Du kan sedan använda din poäng för att köpa elektronik, kläder och andra prylar helt gratis. Det går tex att spara ihop till en Macbook, Ipod touch osv. Lockerz är från skaparen av Amazon.com så det är 100% seriöst.
Lockerz är en medlemssida och för att bli medlem måste du få en invite!

Skaffa din invite på 2 min genom att gå till gratislockerz.co.cc!
18 maj 2010, kl 09:33
Ulrik & Juret >
Håller med angående Kanada! De lär ju gå för fullt, för varför välja att möta Ryssland när man kan få Danmark eller Vitryssland!?
Hannah
min blogg http://lohannah.blogg.se
18 maj 2010, kl 10:04
Båda dina tips ryggas idag Ulrik :)
18 maj 2010, kl 10:05
Ljungskiles trupp verkar ju inte släppts än, litar inte på tränare som snackar ner laget:).

K-Fonden väljer istället dubbeln MFF och Velebit. MFF tv-sänds, mff kommer med nice trupp, lite härlig tändning finns i o med judas-ijeh (enligt hardcore mff fans) o Syrianska har stökig backlinje.

Velebit möter GFF away tuff match, men Velebit har mer kvalite i laget o bör vinna.

Dagens dubbel det, femhundring in där.
18 maj 2010, kl 10:34
Xperten>
Men oavsett om Ljungskile roterar vilt eller bara ställer över någon spelare så bör Djurgården spelas ;) Mittenlag i Allsvenskan mot mittenlag i Superettan!

Odds har sjunkit från 2.15 när Ulrik spela och 1.95 när jag spela till nu 1.87 nu!

Spelvärdet försvinner mer och mer
Xperten
18 maj 2010, kl 10:37
Kymen: Jo men jag avstår där, men kör hårt!:).
18 maj 2010, kl 10:45
Xperten>
Ja men ska inte köra för mycket spel, det har jag lärt mig, satsa hårt på det spelet man tror mest på är det bästa!
Mike
18 maj 2010, kl 10:53
Slänger upp en rek jag snappat upp, AEK Aten v Olympiakos imorgon. Läste att Olympiakos saknar ett gäng spelare! Bl.a Dudu, Mellberg, Nikopolidis. Rekommenderar folk att kolla upp det och avgöra själva, men jag spelar iaf..
18 maj 2010, kl 11:00
Över 2.5 mål i träningsmatchen St Pauli - Celtic
Jacob
18 maj 2010, kl 11:00
Saxat från MFF:s sida:

Hur stor är skillnaden mellan ett mitten-/topplag i Superettan och ett topplag i Allsvenskan?
– Det beror på vilken inställning topplaget i Allsvenskan har till matchen! Vi vill vinna och gå vidare, och då måste vi se till att spela på hundra procent och inte någonting annat. Det gäller att prestera på matchdagen och göra jobbet fullt ut.

Inställningen verkar vara en annan än tidigare år av svenska cupen!

Tror på MFF här till ett helt ok odds på 1.73, utnyttjar dessutom bonusen som nämts här på bloggen på livebet365.se, 1000 kr i bonus :)
Ruckforth
18 maj 2010, kl 11:07
Hej alla ! Gårdagen sluatade med rejält plus i kassan ända matchen jag hade fel var ÖIS. toppen var förstås Krysset i egyptiska ligan el masry - El gounah som slutade 1-1 :) Verkade varit en del som ryggat, grattis till er.

Idag har jag kollat upp sista omgången i Iran, Pas Hamedan möter ett Tractor Suzi som inte har mycket att spela för, Pas Hamedan däremot slåss för sin existens en poöng över Moghavemat som ligger just nu under. ettan spelas till 1.72.

Kör en dubbel med Underspel 2.5mål i matchen Rah Ahan - Moghavemat till 1.80. Rah Ahan ligger precis som Pas Hamedan en poäng över strecket så denna match mot moghavemat blir direkt avgörande för vem som kommer åka ur. Tror denna match kommer bli tajt och de kommer kriga i 90+ bägge lagen = Målsnålt tror jag iaf ! Denna dubbeln ger 3.10 som jag anser är klart spelvärd!

Vidare följer jag även Ulriks spel på DIF och chansar med MFF i en dubbel där för att få upp oddset lite. Lycka till alla !
mrchess
18 maj 2010, kl 11:10
Kymen

antagligen lusläser väl oddsättarna allt som både Ulrik och Steven-Super-Leegend skriver och även det som vi skriver här och av ren skrämselhicka sänker de oddsen :D Så det bästa är ju att hinna betta innan oddsättarna läser vad spelarna runt om i världen tänker spela på för att få spelvärda odds helt enkelt.

idag = spelfri dag för mig då ingenting av värde finns på bordet. skönt med lite ledighet också men jag lyckönskar alla andra så klart!
Taylor
18 maj 2010, kl 11:18
MrChess // Vet inte om du sag det har igar for det va ratt sent men du fragade om procent? Hoppas det hjalper :)

Det finns tva satt du kan lira ifall du vill ha "struktur". Dels ar det Units och Procent.

Units ar att du forbestammer hur mychet en unit ar och du skall aldrig andra hur mycket en unit ar. Du bestammer sjalv hur mycket en unit ar och nar du skall ta beslutet skall du komma ihag hur mycket har du rad och forlora? Forsok kanske ha en skala mellan 1-10, 10 da ar max units du sjalv satter pa en match. Hog insats ar ju 8-10, Mellan 4-7 och lag 1-3.

Om du nu vill kora Procent spel sa skall du aldrig spela over 5%. Om spelet ar over 2 i odds skall du aldrig spela mer an 4%. Hog insats ar 4-5%, mellan 2-3% lag 1-2%.

Sen bestammer ju du da sjalv hur mycket du vill satta. Nu ar detta bara min asikt och det finns sakert 100 olika satt och spela pa men om du vill ha struktur sa har du ju da dom har olika satten.

Hoppas det va nagon sorts hjalp? :)

_________________

Nar det galler spelandet tar jag nu paus tills VM. Senaste dagarna har varit katastrofalt daliga sa det blir lite vilande nu. Hade jag spelat hade jag nog forsokt snappa upp Malmo FF sa snabbt som mojligt innan oddset forsvinner. Forutom det? Kanske Kroatien vinner mot Osterrike men det ar vanskapsmatch sa man vet aldrig. Millwall vinner nog hemma mot Hudds, Millwall skulle haft med sig ett mal och Hudds hade mycket tur hemma. Jag skulle nog tippa -1 handicap, kanske asian for Millwall vill nog forsoka lagga tva baljor for att omotivera Hudds.

Forutom det finner jag ingen spelvarde idag. Det va nagon som namnde AEK innan och jag rekommenderar att ni kollar lite pa det. Olympiakos har typ bara 12 spelare till matchen varav resten ar handplockat fran ungdomslaget. Dags for AEK och vinner for en gangs skull mot Olympiakos denna sasong? Mocke mojligt! Men oddsen forsvinner snabbt. Det va 2.15 igar eftermiddag, 2 i gar natt och nu nere pa 1.90 pa vissa stallen.
Steven-Lee
18 maj 2010, kl 11:20
Mrchess:

Smeknamnet har jag inte förtjänat. Långt därifrån...

Men måste medge att det är fyndigt:-)
18 maj 2010, kl 11:27
mrchess>
Jo så är det, man ska ju egentligen betta så fort oddsen kommer ut, alltså 2-3dagar innan men då kan det bli lite osäkert ibland då man ej vet trupp osv ;)

Taylor>
Hört talas om det där förut, något man kanske borde börja med, bra formulerat! :)

Steven-Lee>
Va inte blygsam, du är grym!
LeKain
18 maj 2010, kl 11:30
Slovakien mot Tyskland, X2 ger 1,51 är det något att köra på i en trippel?
18 maj 2010, kl 11:39
LeKain>
Vet inte om du ville ha svar från vem som helst eller just Ulrik/Steven-Lee men jag tror iaf att X2 eller t.o.m en enkel 2a är bra spel!

Slovakien imponerar inte överhuvudtaget medan Tyskland gör det.

Jämför man lagen under detta VM så är det fördel hemmanationen!

Tex
Båda har mött Danmark (Tyskland vann 3-1 och Slovakien förlora 6-0)
Båda har mött Ryssland (Tyskland förlora 3-2 och Slovakien förlora 3-1)
Båda har mött Vitryssland (Tyskland förlora 2-1 efl och Slovakien vann 4-2)
Båda har mött Finland (Tyskland förlora 1-0 och Slovakien förlora 5-2)

Det är lite hit och dit med vinster för båda lagen men va så nära att vinna över både Finland och Ryssland och sen vinna över Danmark väger över!

Så Tyskland är ett bra spel!
Fredrik Å
18 maj 2010, kl 11:39
Ansluter mig till skaran som anser att S-L inte behöver vara så blygsam, du äger.

La 3st dubblar med AIK, Örebro och Örgryte igår som såg ut att gå vägen allisammans till den 83e när Örgryte slarvade in en boll och det blev 1 dubbel istället för 3 :(

Tog igen allt på blandade liveodds under kvällen dock.

Vad tror ni om Mjällbys chanser idag borta mot Limham?

Lagt 3 dubblar även idag med MFF, Mjällby och Kanada som vinnare

Därefter singlar på Kanada och Frankrike
Juret
18 maj 2010, kl 11:56
Blir ett lunchspel: Fra-Kaz under 4.5 finns till 2.15 hos Pinnacle. Oerhört viktig match precis som när lagen mött Italien och de mötena slutade båda 2-1. Stor chans för max 4 mål gör 2.15 attraktivt.
mrchess
18 maj 2010, kl 11:57
Steven-Leegenden

haha, kan jag ana lite "jantelag" eller :D Så här är det, du och Ulrik är grymma på det här och du förtjänar att bära namnet Steven-Leegend (okej, super kanske var att ta i). Hoppas att jag inte sätter för hög press på dig och Ulrik bara, gör bara ert finfina jobb som ni gjort tidigare så kommer jag och säkert många andra här vara supernöjda!!

hörde nåt om nåt rek om AEK. låter intressant faktiskt. AEK har förlorat de två senaste gångerna hemma mot olympiakos men har tidigare vunnit över dem med exempelvs 4-0 (senaste hemmavinster över dem) så om olympiakos kommer dit med stort manfall och många reserver och ungdomsspelare så tycker jag att spik1 att ska spelas. jag körde till och med hcp -1 men då till låg insats.
SSS
18 maj 2010, kl 12:07
Tjena grabbar.

Vad tror folket om Mjällbys chanser? Spelar de med ordinarie spelare? Då SKA de bara vinna någon som har någon info?
18 maj 2010, kl 12:16
Och där var lunchmatcherna igång i Hockey-VM :)
Fredrik Å
18 maj 2010, kl 12:19
Ryggar AEK till -1, känns som det bör kunna bli ett antal mål i den matchen.

Taylor, när du nämner %satser för bet så menar du väl PER bet och inte alla bet på en dag?

Har du någon norm vad du tycker är lämplig som MAX omsättning av rullen per dag?
joonas
18 maj 2010, kl 12:20
tjena när ja ska bli medlem på bet365 vill ja inte lämna ut kontunummer osv är man verkligen tvungen att göra det för att bli medlem?
Nille
18 maj 2010, kl 12:21
Hej!Jag håller inte med er om Kanada. För att det är inte säkert att
Kanada får möta Ryssland.Fall Finland vinner mot Ryssland så blir det
Finland-Kanada i kvartfinal.Så frågan är ur ska man spela men en sak är säker
Vinner Tjekien så tror jag att Ryssland lägger sig mot Finland för att slippa möta
Kanada redan i kvarten.Men det är väl stor kryss risk i möttet Kanada-Tjekien blir det
kryss så är Tjekien vidar å Kanada blir tre.
18 maj 2010, kl 12:32
1-0 Frankrike
18 maj 2010, kl 12:34
1-0 USA
Juret
18 maj 2010, kl 12:34
Fast om Tjeckien då vinner så vill ju Finland vinna lika lite som Ryssland. Då kan de ju ställa sin målvakt i motståndarens mål och spela, eller lotta.. vilken pärs.
Juret
18 maj 2010, kl 12:37
sen har ju Canada chans på andraplatsen om de vinner och Schweiz tar 3p..
18 maj 2010, kl 12:37
Blev en liten fegis nu 1x GFF o Malmö med, helgarderar:).

Sjukt att Nordicbet sänker oddsen så snabbt, måste ha mycket lägre tröskel en andra bolag?

Nu ligger det en del cash på MFF, leverera!:)
SSS
18 maj 2010, kl 12:37
Men tror ni inte att Kanada gör sitt för att slippa Ryssland? Och om Kanada gör sitt så lär väl ryssarna fixa det mot Finland ?
Juret
18 maj 2010, kl 12:38
nej det har dem ju inte.. fan vilken soppa detta var..
Juret
18 maj 2010, kl 12:38
ja det var min initiala tanke SSS
18 maj 2010, kl 12:39
1-1 Kasakhstan - Frankrike
18 maj 2010, kl 12:41
2-1 Frankrike
Nille
18 maj 2010, kl 12:45
Som sakt Kanada bara komma som bäst tre så dom kommer få mötta
Finland eller Ryssland hur än det går.Man skulle skanske ha spelat
Tjekien dnb . Men jag har redan spelat Tjekien rak två så nu är det bra å hålla tumnarna.
18 maj 2010, kl 12:45
3-1 Frankrike
SSS
18 maj 2010, kl 12:46
Är det inte 1an mot 4an ? 2an mot 3an ?

Så om Kanada vinner är de ju MINST 3a, då kommer ju inte Ryssland förlora så att Finland går om dem dvs att det blir Ryssland - Kanada ??

Är jag helt ute och cyklar?
Nille
18 maj 2010, kl 12:49
sss helt rätt tror jag.fan vad rörit det är.
Juret
18 maj 2010, kl 12:49
det låter rätt SSS..
18 maj 2010, kl 12:49
3-2 Frankrike
Zigon
18 maj 2010, kl 12:51
hehe:)
SSS
18 maj 2010, kl 12:52
Då kör vi på Kanada och Ryssland grabbar !! Eller ska man safea med att köra Kanada 1x ? Fast Kanada borde väl ha lite friskare ben då de har vilat en dag extra?
Nille
18 maj 2010, kl 12:59
sss 1x är kanske inte så dumnt fall det står exepelvis 3-3 och det
är 5 min kvar lär ju inget av lagen trycka på jätte mycket för att vinna
kane
18 maj 2010, kl 12:59
Tjennare...

känns som att slovakien inte kan ligga speciellt bra till i gruppen va ? måste vinna ? hur är det me tyskland, måste de också vinna ?
SSS
18 maj 2010, kl 13:06
Hockeytippare... Vad tror ni om både Ryssland och Kanada över 2.5 mål ?! Känns ju rätt bombsäker eller ??
Nille
18 maj 2010, kl 13:10
kane det är en helt avgörade match vem som ska tas sid
till kvartfinal

sss känns inte helt ok men vad är oddsen är dom höga så slå till
har du en bra känsla att det blir det så slå till
18 maj 2010, kl 13:12
Mina spel ligger på bloggen nu men jag har inte
tid å skriva nåt blogginlägg om dom tyvärr
kane
18 maj 2010, kl 13:17
Nille : bra, tack

Nöjer mig med singeln på kanada & en trippel med Dif,millwall & gasquet i tennisen. trippeln ger 4.09 (unibet)
18 maj 2010, kl 13:25
1-1 USA - Italien
18 maj 2010, kl 13:26
4-2 Frankrike
Robert
18 maj 2010, kl 13:35
va håller usa på med????
18 maj 2010, kl 13:39
Vet inte riktigt jag heller men av det jag hör går de på halvfart och nu när Italien gjorde 1-1 så kommer tempot säkert ökas och målen kommer komma :)
Robert
18 maj 2010, kl 13:41
antagligen, men mitt spel på över 5,5 mål ser rätt kört ut haha
Juret
18 maj 2010, kl 13:45
jag gillar att Frankrike vinner, men vad gör USA? men de kmr ändå hålla sig kvar såvida inte Italien går ifrån med ett par mål..
18 maj 2010, kl 13:58
Robert >
Haha hade samma spel :P
18 maj 2010, kl 13:58
1-2 Italien :S
18 maj 2010, kl 14:06
2-2 USA-Italien
Robert
18 maj 2010, kl 14:07
haha pinsamt usa
mrchess
18 maj 2010, kl 14:07
känns nu som aldrig mer hockey! hur kan ett lag (USA) först spöa skiten ur kazakerna med 10-0 sen ligga under med 1-2 mot italien???. Ett Italien som är i princip samma nivå som kazakerna därtill. Snacka om att vara extremt omotiverad alltså. De tror väl att de slipper degradering efter matchen mot kazakerna och sen slutar de spela hockey i de andra matcherna. Ett normalt USA skulle absolut köra över Italien med 5-0 eller nåt sånt!
gryymt besviken på jänkarna!
18 maj 2010, kl 14:09
mrchess >
Kan bara hålla med, PINSAMT!
18 maj 2010, kl 14:10
5-2 Frankrike(!)
mrchess
18 maj 2010, kl 14:12
kymen

hoppas att du iaf får in frankrike matchen iaf, lite plåster på såren som man brukar säga.
Robert
18 maj 2010, kl 14:14
lite plåster ja, synd att man la mer på överspelet i usa-matchen bara
18 maj 2010, kl 14:15
mrchess >

Haha tack, men det är redan klar enligt mig.

Tror jag kör 2 spel på MFF sen, över 2.5 och vinst för att kompensera ;)
18 maj 2010, kl 14:18
USA missar tydligen frilägen 3>1 och 2>1 och målvakten storspelar men ÄNDÅ!
Inte helt hundra va USA asså. Lite less blir man! Haha
18 maj 2010, kl 14:20
5-3 Frankrike
Zigon
18 maj 2010, kl 14:23
Inte för att jag spelade, men sjukt dåligt av USA.
_I_
18 maj 2010, kl 14:51
2.20 nu på DIF Bet365. Ska man bli orolig??
PS
18 maj 2010, kl 14:54
Häcken bara måste vinna mot östersund!!!=D
1,50=Ränta =D!!
KJ
18 maj 2010, kl 14:58
_I_ / Nej. På nordicbet har den gått ner till 1.87 från att tidigare ha legat strax över 2.
_I_
18 maj 2010, kl 15:07
Vill gå in hårt på en dubbel med Millwall och sen antingen Malmö eller Dif. Någon av dem 2 kommer spricka (malmö, Dif) frågan är vilket lag?? :(
_I_
18 maj 2010, kl 15:07
Hjälp??
mrchess
18 maj 2010, kl 15:13
Zigon

var glad att du inte spelade på USA skulle jag vilja säga!! VMs största besvikelse utan tvekan!
mrchess
18 maj 2010, kl 15:14
_I_

om din magkänsla säger att något lag inte håller så kör helt enkelt inte. invänta bättre matcher för det kommer för idag är det väldigt dåligt utbud.
Ruckforth
18 maj 2010, kl 15:16
tackar för Frankrike reken grabbar !! ryggade den eftersom flera hade den här rätt tidigt men har den ihop med Kanada så jag hoppas verkligen de vinner nu annars hade jag inte så stor nytta av den reken :)

de iranska matcherna jag har står fortfrande 0-0 i bägge ca 25 min spelade.
18 maj 2010, kl 15:43
Vet inte varför mitt inlägg inte kom med tidigare idag. men jag ahade skrivit en klockren rek på Franrike, finns på bloggen om ni vill referenskolla. FRA vann alltså precis som väntat. Jag hade spelat att fRA skulle vinna första perioden.

OCH jag hade en liten notis om USA som inte alls behövde vinna den hä rmatchen då då redan var helt klara och att ITA hade allt att spela för. men det är lätt att vara kaxig så här timmar efter matchen. Men jag fattar inte vart inlägget tog vägen här? Nåja fina slantar på FRA, MERCI!

Vad gäller KAN gäller följande: KAN kommer trea om de vinner, de kan inte avancera mera i tabellen eftersom det är inbördes möten och KAN har torskat mot båda SWE och SUI. Det skulle innebära att RUS vill undvika att torska för jag tror inte att RUS vill möta KAN (2:an möter 3:an). Då kan vi sätta en slant på RUS. Vinner CZE kommer KAN fyra och får då möta ettan. Då kan vi sätta en slant på FIN tror jag. Då lägger sig ryssen men risken är att båda lagen vill förlora och då är kryssläget fint. Bör bli en intressant straffläggning då :D

Men jag tror att KAN vill ha allt i egna händer och spelar bort CZE som dessutom spelade en ganska avgörande match igår. Mer om den matchen finns på www.oddsen.nu/langoddsen

Tror även att GER vinner sin match mot Slovakien i kraft av hemmaplan. Kryss efter första? Bra odds på det, 2,50 @ Betsafe

Det var allez tror jag.....
mrchess
18 maj 2010, kl 15:46
Fredrik Å hade en bra fortsättningsfråga på min fråga igår där Taylor gav ett grymt bra svar (tackar för den!) och jag citerar nu Fredrik A: "...när du nämner %satser för bet så menar du väl PER bet och inte alla bet på en dag?"

för det känns ju ändå lite futtigt om man kör 5% max varje dag. Då lär man ju aldrig bygga upp någon avsevärd hög vinsthög (om man nu överhuvudtaget gör det), eller så tar det en jäkla lång tid iallafall :D jag kommer köra PER bet iaf, det låter sunt. Däremot kan man ju alltid sätta en begränsning som t.ex.: när man har fått två förlustspel på en dag så slutar man spela för den dagen. Dvs. så länge som du vinner är det ju bara vinna tills du uppnått två förlustspel alltså. tycker låter rimligt faktiskt.

skulle vara kul att veta hur ni andra gör.
Norrbaggen
18 maj 2010, kl 15:48
Hva med X i Canada-Tjekkia. Da blir Canada nummer 3 og Tjekkia nummer 4, så dette er jo ett resultat begge vil være nøjd med.
mrchess
18 maj 2010, kl 15:49
Ryl

jag skyller inte på dig, säkert nå tekniskt strul men jag hade då rakt inte spelat på USA efter ditt finfina rek! fortsätt jobba så och jag ska följa utvecklingen noga även om jag inte ska betta någonting mer för idag.
18 maj 2010, kl 16:39
Härligt att se Kanada vara i ledning.. Go Go Go!!!

Över 2,5 Kanada

Rak 1:a

// MrX
molle
18 maj 2010, kl 16:56
Hej Hej!

Spelade Kanada rak 1 men fy fan va dåliga dom e. Tycker slarvar för mycket. Tror dom tar det till slut men ser inte bra ut nu mer X en 1.
18 maj 2010, kl 17:43
Kört för Kanada.. Vilket skämt transatlanterna är i år!!
Tobias
18 maj 2010, kl 17:45
Hej! Någon som vet någon spelsida där man kan sätta in pengar från ett bankkonto, alltså att pengarna dras och sätts in direkt på spelkontot? Precis så som man kan göra via unibet. Alltså inte via internetbank, och inte där man bara kan sätta in från det konto som är kopplat till kontokortet, utan där man kan välja vilket konto man ska sätta in pengar ifrån?
Finns det någon fler sån sida förutom unibet?
SSS
18 maj 2010, kl 17:46
skönt att man sket i kanada, lirade dem över 2.5

dags att jobba in 2 puckar!!
MAN UTD
18 maj 2010, kl 17:53
jag kör två livespel
kanada +1,5
4:e målet i tyskland match kommer efter 46 min
18 maj 2010, kl 17:56
underbar utveckling i Kanadas match. 2:a i tredje? KAN måste framåt och Tjeckien är fan världsmästare på att kontra. KAN orkar inte stå emot. 3 ggr degen på tjeckisk seger i tredje perioden.

Visserligen vill inte Tjeckien pressa på föör mycket framåt men.... kontra, det kan dom!

Jag kliver in på Tjeckien till 3ggr degen i alla fall.
18 maj 2010, kl 17:57
Sänkt till 2,85
Mattias
18 maj 2010, kl 18:07
Jag spelar på Mjällby och Malmö FF är väll nästan klockren !
Är inte Dackarna spelbart då oddset är 5,20 eller är jag helt ute och cyklar??
Ruckforth
18 maj 2010, kl 18:14
ber om ursäkt för en av de iranska matcherna tyvärr slutade pas hamedan matchen 1-1 ! hade räknat med hemmaseger där den andra matchen satt ju underspelet klockrent med 0-0..men tyvärr :(

Ser också att kanada inte alls verkar hålla måttet så det här var ingen bra speldag alls. Bara hoppas Djurgården kan rädda upp dagen någorlunda
Steven-Lee
18 maj 2010, kl 18:14
Hej!

Hade tänkt vänta med detta spel till blogginlägget imorgon, men oddsras ligger i luften, så jag skickar ut det redan nu.

Brasilianska Cupen: Santos spelas till 1,60.

Gremio har tunga defensiva avbräck i form av Mario Fernandes, Rodrigo och Neuton. Har svårt att se en försvagad backlinje stå emot Santos variationsrika offensiv.

Sund hemmavinnare.
Zigon
18 maj 2010, kl 18:16
woho Magdalena Rybarikova vann ju lätt till 3ggr pengarna.

Tack för den reken.
Zigon
18 maj 2010, kl 18:20
Är det sant att Steel leder med 1-0?

Någon som vet?

Esteghlal Ahvaz v Steel 2:a till 4.33

Hoppas den går in:)

Sjukt bra rekar isåfall ni som sa Rybarikova till 3ggr och nu Steel om den går in till 4.33.

Bara hålla tummarna.
Zigon
18 maj 2010, kl 18:32
Hur gör ni i RYssland matchen nu?

Vill Ryssland ens vinna nu och möta Canada?

För det blir väl Canada dem möter vid vinst eller?
Thompa
18 maj 2010, kl 18:33
God kväll !

S-L , Santos är lirat ! :)

Nyss hemkommen så börjar sätta mig in i liren alltmer .. DIF ser ut att mönstra en stark elva . Någon som vet hur LSK ställer upp ?

Ser nämligen att oddset ligger på 1.95 , hyfsat högt fortfarande .. Har ju åkt upp och ner under dagen ..

Tacksam för svar ! :)
Gahldir
18 maj 2010, kl 18:42
Jag tror ryssarna går för vinst. Jag skulle hellre möta det Kanada vi såg idag än det Tjeckien som rättvist vann. Fast slutet av matchen kan ju ha tänt Kanada. Men även om Kanda kanske kommer igång är nog ryssarna sugna att se till att de blir utan medaljer.
Zigon
18 maj 2010, kl 18:44
Jag gör nog som jag gjort hittills idag avstår VM spel:)
Steven-Lee
18 maj 2010, kl 18:46
Tja, Thompa!

Inte sett nån LSK-elva, men detta uttalande av tränare Bo Wålemark fanns innan match:

"Skadeläget, hur ser det ut?
- Vi har en del skavanker och vi tar ut laget i morgon (idag), men vi kommer nog att vila några av dem som startade mot Trollhättan i helgen."
Thompa
18 maj 2010, kl 18:51
S-L , ok , tack ! Stark DIF-elva verkar det ju som och skulle LSK vila en del spelare är väl ändå 1.95 ett OK odds ?
Har du lirat , S-L ?
mrchess
18 maj 2010, kl 19:00
S-Leegend

tack för reket. tyckte kanske att 1.55 var lite för lågt så jag chansar på 1/1 ht/ft istället Som du beskriver det så borde väl första målet mycket väl kunna komma i första (samba anfallsfotboll mot reservförsvar, kan bara sluta på ett sätt alltså). 2.15 hos Expekt fick jag det till - taget!!
iceman
18 maj 2010, kl 19:01
Tycker dagen känns bra... Malmö, Djurgården och överspelet på ST pauli känns bra! Ryggar Master S-L på Santos... Och sedan blir det livespel på Halmstad... dom satsar tydligen på cupen så där finns att hämta!
Thompa
18 maj 2010, kl 19:05
Blev ett lir på över 2.5 mål mellan Syrianska och MFF iallafall !
Kan även bli ett eller annat live-lir !
Markus Ske-å
18 maj 2010, kl 19:30
Går in hårt på AEK, bortasegrar i grekland är INTE vanligt + olympiakos tunna trupp!
iceman
18 maj 2010, kl 19:37
Från och med nu lovar jag att inte röra matcher med Halmstad ens med tång.... Mycket tid kvar? Enligt mina rapporter är dom så usla att 1-0 till ÄFF är i underkant! Dock kommer rapporten från ÄFF-fans..:)
mrchess
18 maj 2010, kl 19:42
iceman

jag tror det är lätt hänt att tro att de allsvenska lagen är sååå mycket bättre än lagen i Superettan men det här är inte FA cupen där premier league lagen allt som vanligast kör över de sämre lagen, hemma som borta. av den anledningen ska det mycket till innan jag börjar spela på svenska cupen.
Ryl
min blogg w
18 maj 2010, kl 19:50
Hur tänker Ryssland och Finland? Hur tänker Swe och SUI?
SWE vill vinna sin match, det står utom allt tvivel, vi vill inte möta ryssen. Vinner vi möter vi DAN. SUI behöver alltså inte vinna sin match för att få möta GER om jag fattar det hela rätt. Eftersom SUI vann mot CZE behöver inte SUI vinna. MEN, vill SUI spela mot DAN istället då blir det andra bullar, men då har vi livlinan att SWE verkligen vill vinna.

Och hur gör då Ryssen och Finnen? CZE eller KAN? Finnarna kan ju tvinga RUS att möta KAN genom att "ge dem matchen". Om inte ryssen vill vinna kommer det att sluta kryss eftersom FIN har makten här. OM FIN ska om RUS måste det bli tre pinnar till FIN. Kryssrisken måste ju vara enorm här tror ni inte??
Taylor
18 maj 2010, kl 19:51
Fredrik A -

Per bet. Sa t e x om du har tre spel, en pa 1.80 som du ar har bra kansla for kor du 5%, efter det minskas ju total budgeten sa om du skulle lira 5% igen sa ar den mindre an den andra men du loosar ju inte 10% av din budget om du skulle forlora, du loosar val ungefar 7.5% (eller?). Iaf du fattar vad jag menar. Det ar per bet :)
iceman
18 maj 2010, kl 19:53
mr chess:

Helt rätt.. menjag rekade laguppställningar hela eftermiddagen och samtliga allsvenska lag som spelar idag slår sina motståndare 3 gånger av fyra oavsett hemma eller borta... men det här liknar ingenting! har kontakt med Ängelholm och har koll på vad som händer där men nu gjorde Ljungskile mål och det får inte hända... Ironin i det hela är att jag alltid tjatar om Mjällby här men idag lät jag bli att spela på dom...:)
Zigon
18 maj 2010, kl 19:56
Tänkte hålla mig ifrån VM spel idag,men körde ändå:)

Spelet blev x mellan Ryssland-Finland och Sverige vinna.

Får se hur det går nu:)
18 maj 2010, kl 20:01
Spelade också krysset på RUS - FIN 5.20 var för bra för att låta bli.

Blev en dubbel med SWE och Millwall också, mest for the hell of it! 3.06 på den.
mrchess
18 maj 2010, kl 20:09
iceman

jag tvivlar inte en sekund på att du gjort ett grundligt och jäkla bra jobb men jag tror det ligger i det mentala hos grabbarna i DIF och Malmö. Svenska Cupen suger och de vet de. Jag tror motivationen inför en sådan här match eller mot en borta match mot ett topplag i allsvenskan är två olika världar och här får ju Ljungskile ett gyllene tillfälle att ge en knäpp åt ett etablerat allsvenskt lag. Lillebror mot storebror, finns nog ingenting som kan ge mer motivation åt lillebrorn än sånt :)

spelade för visso X2 Syr-MFF men då tilsammans med USA och den gick jag torsk på.

håller tummarna för att du får in dina spel iallafall!!
Gahldir
18 maj 2010, kl 20:24
Någon som ser RYS-FIN?
18 maj 2010, kl 20:42
Ingen vidare speldag..

// Nya tag!!
18 maj 2010, kl 20:42
Ingen vidare speldag..

// Nya tag!!
Thompa
18 maj 2010, kl 20:55
Dålig speldag .. Varför spelade jag överhuvudtaget ?

- Hur kunde Syrianska - Malmö bli 0-0 ? Inget jag trodde på inför .. Mitt spel förlorat !
- Gick dessutom in på Malmö-seger till 3.75 men icke ..
- Dock tur att jag inte lirade Djurgården ..

Jaha , hur reser vi oss ? Ingen jättelätt speldag !
Limmet
18 maj 2010, kl 23:21
Speldagen blev fin. Gick på känslan och enda spelet blev en dubbel med Sverige -0,5 och Ryssland -1,5. Oddset blev lite över 3 och jag gick hårt in i denna. Blev väldigt lyckat!

Thompa. Du kommer igen imorgon efter en skönhetssömn så are you back on top!
Gregor-NHL
19 maj 2010, kl 00:15
Gokväll!

Nattens NHL-DUBBEL!

PHL Flyers @ 2.05
SJ Sharks @ 2.00
1000kr x 4.10 =4100kr

För er som inte kört bonusen på livebet365.se så rekomenderar jag den starkt!
Skriv en kommentar     ( Logga in )
Namn
E-post
Sajt/blogg
Kommentar
Fyll i texten som syns i bilden ovan
Sportbladets spelexperter plocka ut sina hetaste tips - dag för dag. Häng med och diskutera våra och era egna spelidéer!
Stryktipset Live:

Senaste blogginläggen

Senast kommenterade


Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jan Helin

Vd: Anna Settman

Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin

Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

Org.nr: 556100-1123 Momsregistreringsnr: SE 556199-112301

Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se

Sveriges mest engagerande tidning - 2,5 miljoner läsare varje dag!

Aftonbladet Plus kundcenterE-post

Close